Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zimny nie pali..

Zimny nie pali..

Data: 2011-02-20 19:32:47
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Zimny nie pali..
W dniu 2011-02-20 19:10, scob pisze:

Podejrzenie padło na brak ciśnienia paliwa: ale pompa sprawna:
jak już jedzie, to niezależnie od obciążenia silnika - benzyny
"nie brakuje". Åšmiga i nie przerywa.

Co tu począć, jak go naprawić?

Zapowietrza ci się układ paliwowy ... znaczy się paliwo się cofa na 99 %

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2011-02-20 19:33:56
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Zimny nie pali..
W dniu 2011-02-20 19:32, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

Zapowietrza ci się układ paliwowy ... znaczy się paliwo się cofa
na 99 %

Eeee ... to nie to ;) Doczytałem resztę postu, że jak już odpali, to dalej na lewo ... więc raczyj ni to ;)

(Przeczyść gaźnik ;P)

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2011-02-20 20:00:58
Autor: J.F.
Zimny nie pali..
On Sun, 20 Feb 2011 19:33:56 +0100,  Rafa³ "SP" Gil wrote:
W dniu 2011-02-20 19:32, "Rafa³ \"SP\" Gil" pisze:
Zapowietrza ci siê uk³ad paliwowy ... znaczy siê paliwo siê cofa
na 99 %
Eeee ... to nie to ;) Doczyta³em resztê postu, ¿e jak ju¿ odpali, to dalej na lewo ... wiêc raczyj ni to ;)

Kto wie - moze i to. Zanim sie odpowietrzy to chwila minie.

do sprawdzenia na szybko - wlaczyc pare razy zaplon bez rozrusznika.
Pompa paliwa sie wtedy uruchamia na sekunde, moze pare razy starczy.

J.

Data: 2011-02-20 20:21:49
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Zimny nie pali..
W dniu 2011-02-20 20:00, J.F. pisze:

Eeee ... to nie to ;) Doczytałem resztę postu, że jak już
odpali, to dalej na lewo ... więc raczyj ni to ;)
Kto wie - moze i to. Zanim sie odpowietrzy to chwila minie.
do sprawdzenia na szybko - wlaczyc pare razy zaplon bez rozrusznika.
Pompa paliwa sie wtedy uruchamia na sekunde, moze pare razy starczy.

W beemce pompa zapina się W TRAKCIE KRĘCENIA, wcześniej nie dostaje prądu na ten przykład.

Choć wracając do tematu zapowietrzenia, obwąchałbym furę, bo zapowietrzenie oznacza NIESZCZELNOŚĆ ... mnie gnojówą jechało cały czas pod maską, jak zapowietrzał się układ. Po likwidacji nieszczelności zapach gnoju zniknął.

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2011-02-20 20:42:49
Autor: Karolek
Zimny nie pali..
W dniu 2011-02-20 20:21, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2011-02-20 20:00, J.F. pisze:

Eeee ... to nie to ;) Doczytałem resztę postu, że jak już
odpali, to dalej na lewo ... więc raczyj ni to ;)
Kto wie - moze i to. Zanim sie odpowietrzy to chwila minie.
do sprawdzenia na szybko - wlaczyc pare razy zaplon bez rozrusznika.
Pompa paliwa sie wtedy uruchamia na sekunde, moze pare razy starczy.

W beemce pompa zapina się W TRAKCIE KRĘCENIA, wcześniej nie dostaje
prądu na ten przykład.

W TDSie :> I to tez nie tak do konca, bo jak silnik zimny i wlaczaja sie swiece zarowe, to pompa w baku tez sie zalacza.

--
Karolek

Data: 2011-02-20 21:07:25
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Zimny nie pali..
W dniu 2011-02-20 20:42, Karolek pisze:

W beemce pompa zapina się W TRAKCIE KRĘCENIA, wcześniej nie
dostaje
prądu na ten przykład.
W TDSie :> I to tez nie tak do konca, bo jak silnik zimny i
wlaczaja sie swiece zarowe, to pompa w baku tez sie zalacza.

Hmmm ... coś kręcisz ... mając właśnie ów problem (który opisywałem na pmsie) testowałem - napięcie szło na pompę dopiero po przekręceniu kluczyka. Co sens miało przy założeniu, że system nie ma prawa się zapowietrzyć.

BTW, eksperymenta ofociłeś ?

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2011-02-20 22:03:02
Autor: Karolek
Zimny nie pali..
W dniu 2011-02-20 21:07, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2011-02-20 20:42, Karolek pisze:

W beemce pompa zapina się W TRAKCIE KRĘCENIA, wcześniej nie
dostaje
prądu na ten przykład.
W TDSie :> I to tez nie tak do konca, bo jak silnik zimny i
wlaczaja sie swiece zarowe, to pompa w baku tez sie zalacza.

Hmmm ... coś kręcisz ... mając właśnie ów problem (który opisywałem na
pmsie) testowałem - napięcie szło na pompę dopiero po przekręceniu
kluczyka. Co sens miało przy założeniu, że system nie ma prawa się
zapowietrzyć.

W TDSie dziala to tak, ze kiedy silnik jest zimny (wlaczaja sie swiece zarowe) to rowniez uruchamia sie pompa w baku, a kiedy silnik jest cieply pompa w baku uruchamia sie dopiero w momencie krecenia rozrusznikiem.


BTW, eksperymenta ofociłeś ?


Zatrzymal sie na etapie rozlozenia na czesci pierwsze.
W zasadzie to komutator jest do przeszlifowania, bo troche wytarty rowek juz jest, a tak to pompce nic nie dolega, nawet szczotki w niezlym stanie sa (w mojej pompce rozpdla sie szczotka, a sprezyna dociskajaca szczotke zaczela pracowac jako szczotka i wyciela rowek w komutatorze).
Tu masz zdjecia jak to wyglada.
http://img267.imageshack.us/g/20110220214517.jpg/


--
Karolek

Data: 2011-02-20 22:20:33
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Zimny nie pali..
W dniu 2011-02-20 22:03, Karolek pisze:

Hmmm ... coś kręcisz ... mając właśnie ów problem (który
opisywałem na
pmsie) testowałem - napięcie szło na pompę dopiero po
przekręceniu
kluczyka. Co sens miało przy założeniu, że system nie ma prawa
siÄ™
zapowietrzyć.
W TDSie dziala to tak, ze kiedy silnik jest zimny (wlaczaja sie
swiece zarowe) to rowniez uruchamia sie pompa w baku, a kiedy
silnik jest cieply pompa w baku uruchamia sie dopiero w momencie
krecenia rozrusznikiem.

Mierzyłem tylko latem , bo wtedy problem powstał, więc w razie WÓ zwracam honor ;) ... Jakby mnie ta usterka dopadła w zimie to bym się chyba pociął :)

BTW, eksperymenta ofociłeś ?
Zatrzymal sie na etapie rozlozenia na czesci pierwsze.
W zasadzie to komutator jest do przeszlifowania, bo troche
wytarty rowek juz jest,

A co go zarżnęło ... bo żeby zatrzeć w/w to "trza mieć talent" ...

a tak to pompce nic nie dolega, nawet
szczotki w niezlym stanie sa (w mojej pompce rozpdla sie
szczotka, a sprezyna dociskajaca szczotke zaczela pracowac jako
szczotka i wyciela rowek w komutatorze).
Tu masz zdjecia jak to wyglada.
http://img267.imageshack.us/g/20110220214517.jpg/

To ta moja ?  :)  MiÅ‚o ;)


BTW: Z tego wniosek, że nie da się autorytatywnie stwierdzić, że jak pada pompka (co jest domeną TDS'ów) że zrypało się to i to ...

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

Data: 2011-02-20 22:45:48
Autor: Karolek
Zimny nie pali..
W dniu 2011-02-20 22:20, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

Mierzyłem tylko latem , bo wtedy problem powstał, więc w razie WÓ
zwracam honor ;) ... Jakby mnie ta usterka dopadła w zimie to bym się
chyba pociÄ…Å‚ :)


Mnie dopadlo wlasnie zima, jakies 2 lata temu :/

BTW, eksperymenta ofociłeś ?
Zatrzymal sie na etapie rozlozenia na czesci pierwsze.
W zasadzie to komutator jest do przeszlifowania, bo troche
wytarty rowek juz jest,

A co go zarżnęło ... bo żeby zatrzeć w/w to "trza mieć talent" ...


Normalne zuzycie,  przez ten rowek mogly sie szczotki jakos krzywo ustawiac na tym rancie, ktory powstal i pompka mogla nie chciec ruszyc.
Wystarczy wyrownac komutator i pompka jeszcze powinna posluzyc troche.

a tak to pompce nic nie dolega, nawet
szczotki w niezlym stanie sa (w mojej pompce rozpdla sie
szczotka, a sprezyna dociskajaca szczotke zaczela pracowac jako
szczotka i wyciela rowek w komutatorze).
Tu masz zdjecia jak to wyglada.
http://img267.imageshack.us/g/20110220214517.jpg/

To ta moja ? :) Miło ;)


Tak, to ta Twoja.


BTW: Z tego wniosek, że nie da się autorytatywnie stwierdzić, że jak
pada pompka (co jest domeną TDS'ów) że zrypało się to i to ...


Jest ich domena jak sie jezdzi ciagle na rezerwie... ja tak wlasnie swoja zajechalem.
A usterki tych pompek sprowdzaja sie w zsadzie do uszkodzenia/zuzycia szczotek i/lub komutatora.
Teraz mam na tapecie jedna z najwiekszych bolaczek TDSow, mianowicie nastawnik EDC.
Dorwalem w koncu dla siebie w niezlym stanie i od wczoraj wlasnie pozbylem sie wiecznego problemu z odpalaniem na cieplym silniku, falowaniem i gasnieciem silnika :>
Teraz moj stary nastawnik potencjometryczny (EDC) trafil na stol i mam zamiar rozlozyc go na czesci pierwsze i wyczyscic (czego ponoc w nastawnikach typu EDC nie da sie zrobic).
Odpowiedni sciagacz mam juz dorobiony i chyba trzeba bedzie tez zrobic fotorelacje, bo istnieje tylko dla nastawnikow indukcyjnych (HDK).



--
Karolek

Data: 2011-02-21 00:23:00
Autor: scob
Zimny nie pali..
Wybaczcie panowie, ale w dupie mam TDSa ;-)
W benzynowych VAG-ach pompa paliwa w baku włącza się ZAWSZE po przekręceniu kluczyka "przed zapłon" żeby nabić ciśnienia. I robi to.
Samochód nigdy nie miał gazu...

Data: 2011-02-21 08:01:19
Autor: Karolek
Zimny nie pali..
W dniu 2011-02-21 00:23, scob pisze:
Wybaczcie panowie, ale w dupie mam TDSa ;-)
W benzynowych VAG-ach pompa paliwa w baku włącza się ZAWSZE po
przekręceniu kluczyka "przed zapłon" żeby nabić ciśnienia. I robi to.
Samochód nigdy nie miał gazu...

W ogole w benzynowych (wszystkich wspolczesnych) tak musi robic, bo musi byc wytworzone cisnienie na listwie, aby wtryskiwacze wtryskiwaly paliwo.

--
Karolek

Data: 2011-02-21 21:58:02
Autor: Czarek Daniluk
Zimny nie pali..
W dniu 2011-02-21 00:23, scob pisze:
Wybaczcie panowie, ale w dupie mam TDSa ;-)
W benzynowych VAG-ach pompa paliwa w baku włącza się ZAWSZE po
przekręceniu kluczyka "przed zapłon" żeby nabić ciśnienia. I robi to.
Samochód nigdy nie miał gazu...

Nie zawsze ;P
W niektórych włącza się już przy otwieraniu drzwi :P

Pozdrawiam !

Data: 2011-02-22 12:36:27
Autor: ±æê³ñ󶼿
Zimny nie pali..
S³ychaæ tê pompê na ucho, czy nie s³ychaæ?
Z kabiny, czy trzeba baga¿nik otworzyæ i wyk³adzinê podnie¶æ?


-- --

W TDSie
jak silnik zimny i wlaczaja sie swiece zarowe, to pompa w baku tez sie
zalacza.

--


Data: 2011-02-22 18:37:23
Autor: Karolek
Zimny nie pali..
W dniu 2011-02-22 13:36,  ±æê³ñ󶼿 pisze:
S³ychaæ tê pompê na ucho, czy nie s³ychaæ?
Z kabiny, czy trzeba baga¿nik otworzyæ i wyk³adzinê podnie¶æ?


Nie slychac na ucho.


--
Karolek

Data: 2011-02-21 19:05:22
Autor: capitan
Zimny nie pali..

U¿ytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ik0scn$1jer$1news.mm.pl...
W dniu 2011-02-22 13:36,  ±æê³ñ󶼿 pisze:
S³ychaæ tê pompê na ucho, czy nie s³ychaæ?
Z kabiny, czy trzeba baga¿nik otworzyæ i wyk³adzinê podnie¶æ?


Nie slychac na ucho.


-- Karolek

A luzik na zaworach jest O.K. ?????
Bajka stara jak najstarszy zawód ¶wiata !

Pzdr
capitan

Data: 2011-02-22 20:14:07
Autor: Karolek
Zimny nie pali..
W dniu 2011-02-21 19:05, capitan pisze:

A luzik na zaworach jest O.K. ?????
Bajka stara jak najstarszy zaw�d �wiata !


Bajki moze i zna, ale pod cytowanym postem dalej nie nauczyl sie odpisywac.

--
Karolek

Data: 2011-02-22 20:15:01
Autor: scob
Zimny nie pali..
W dniu 2011-02-21 19:05, capitan pisze:
U�ytkownik "Karolek"<dragNOSPAM@o2.pl>  napisa� w wiadomo�ci
news:ik0scn$1jer$1news.mm.pl...
W dniu 2011-02-22 13:36,  ����󶼿 pisze:
S�ycha� t� pomp� na ucho, czy nie s�ycha�?
Z kabiny, czy trzeba baga�nik otworzy� i wyk�adzin� podnie��?


Nie slychac na ucho.


--
Karolek

A luzik na zaworach jest O.K. ?????
Bajka stara jak najstarszy zaw�d �wiata !

Pzdr
capitan


A Wy ciÄ…gle o beemwe? ;-)
Bo w audi nie słychać.. tz słychać - w zupełnej ciszy, po położeniu oparć i jednocześnie jest mniej niż 1/3 zbiornika zupy..

Zimny nie pali..

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona