Data: 2011-02-26 02:07:44 | |
Autor: mic49 | |
Zimny silnik, pierwszy bieg | |
Witajcie,
Napiszcie mi proszę, czemu tak się dzieje, że po mroźnej nocy rozumiem, że biegi chodzą ciężej, ale dlaczego często mam tak, że zmiana z 1 na 2 wymaga użycia większej siły. Tak jakby "jedynka" nie chciała dać się przełączyć, coś jakby ją ciągnęlo. Muszę więc mocniej szarpnąć. Po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok. Toyota verso 2.0D. Michał |
|
Data: 2011-02-26 11:55:41 | |
Autor: Lisciasty | |
Zimny silnik, pierwszy bieg | |
On 26 Lut, 11:07, mic49 <mich...@interia.pl> wrote:
zmiana z 1 na 2 wymaga użycia większej siły. Tak jakby "jedynka" nie Właśnie kolega wyjechał z warsztatu z nową pompką sprzęgła. Co prawda to foka 1,8 tdci ale być może jest podobnie, też jedynka ciężko wskakiwała i sprzęgło brało coraz niżej, trochę lepiej było po rozgrzaniu silnika. Posypała się pompka przy pedale sprzęgła, a na polepszenie sytuacji przy ciepłym silniku wysnuliśmy z brudnego palucha teorię, że pewnie płyn hamulcowy na ciepło zwiększył objętość ;) Pzdr. L. |
|
Data: 2011-02-26 19:38:25 | |
Autor: Jendrek | |
Zimny silnik, pierwszy bieg | |
Ja takich problemow nie mam A6 , 1,9 tdi(pietnastoletnie). Pazdrawlaju . Andrzej
|
|
Data: 2011-02-26 21:05:21 | |
Autor: Michał Gut | |
Zimny silnik, pierwszy bieg | |
koledzy ci nie pomogli to cie oswiece:
w mroz gestnieje ci olej w skrzyni biegow. ten mazut (zartobliwie) jest na tyle gesty ze ciezko chodzi skrzynia, a sam rozruch silnika z zapieta skrzynia jest ciezszy. zmiana oleju na rzadszy zalatwi temat. moze masz mineralny (a one o ile wiem maja tendencje do gęstnienia w mroz). oczywiscie mowie o oleju w skrzyni biegow! sirapacz |
|
Data: 2011-02-26 23:29:27 | |
Autor: szufla | |
Zimny silnik, pierwszy bieg | |
zmiana oleju na rzadszy zalatwi temat. moze masz mineralny (a one o ile wiem maja tendencje do gęstnienia w mroz). oczywiscie mowie o oleju w skrzyni biegow! Przeczytaj jesszcze raz co napisal. sz. |
|
Data: 2011-02-27 01:00:30 | |
Autor: Michał Gut | |
Zimny silnik, pierwszy bieg | |
Przeczytaj jesszcze raz co napisal. przeczytalem, podtrzymuje |
|
Data: 2011-02-26 23:34:54 | |
Autor: mic49 | |
Zimny silnik, pierwszy bieg | |
Rozumiem,
A czy olej w skrzyni sprawia, że generalnie skrzynia chodzi... może nie ciężko... hmm jak to określić - dość sztywno, jakby było spasowane bez żadnego luzu. Może to zaleta??? Ale porównując na przykład z Golfgem czy RAV4, to zdecydowanie ciężej - tu już bez znaczenia czy silnik zimny czy rozgrzany. Michał |
|
Data: 2011-02-27 13:13:06 | |
Autor: Michał Gut | |
Zimny silnik, pierwszy bieg | |
u mnie - tyle ze przy wiekszym mrozie jakies -25 moze - na jakims siajskim oleju byly podobne objawy i skrzynia chodzila ciezko
|
|
Data: 2011-02-27 07:25:19 | |
Autor: mic49 | |
Zimny silnik, pierwszy bieg | |
On 27 Lut, 13:13, Michał Gut
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote: u mnie - tyle ze przy wiekszym mrozie jakies -25 moze - na jakims siajskim Olej jest taki, jaki został zalany w fabryce. Michał |
|
Data: 2011-02-27 16:58:09 | |
Autor: szufla | |
Zimny silnik, pierwszy bieg | |
Moze masz juz problem z synchronizatorem, jezdzisz wiecej po miescie ?
sz. |
|
Data: 2011-03-01 09:58:22 | |
Autor: mic49 | |
Zimny silnik, pierwszy bieg | |
On 27 Lut, 16:58, "szufla" <p...@prr.pr> wrote:
Moze masz juz problem z synchronizatorem, jezdzisz wiecej po miescie ? Tak, więcej po mieście. A jak się ten synchronizator objawia, że coś z nim nie tak? Michał |
|
Data: 2011-02-27 00:16:34 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Zimny silnik, pierwszy bieg | |
On 2011-02-26, mic49 <michalp@interia.pl> wrote:
Witajcie, Problem masz z wyrzuceniem biegu? To zalatuje kończącym się (bądź źle wyregulowanym) sprzęgłem i starym olejem w skrzyni. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |