Zimowe ochraniacze na buty

Data: 2009-10-14 03:08:21
Autor: Tszy3
Zimowe ochraniacze na buty
Witam
Zrobiło się trochę zimno i powrócił u mnie temat ochraniaczy na buty.
Moje wymagania co do ochraniaczy to żeby zapewniały komfort termiczny
do powiedzmy -10 stopni, nie przemakały po godzinie jazdy w deszczu/
błocie/¶niegowej mazi i nie zsuwały sie zbyt łatwo przy chodzeniu.
Czyli najlepiej neopren plus jaka¶ warstwa zabezpieczaj±ca.
Moje typy to:
BBB ULTRAFLEX (http://tiny.pl/hqkw8)
PRO ENDURE NPU+ (http://tiny.pl/hqkws)

Brałem jeszcze pod uwagę ochraniacze Endura MT500 (http://tiny.pl/
hqkw6) ale tutaj sporo osób narzeka na szybko psuj±ce sie zamki.

Kto¶ użytkuje te modele i może wypowiedzieć się o ich plusach i
minusach?
Ewentualnie jakie inne sprawdzone modele polecacie?

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2009-10-14 13:35:40
Autor: Moper
Zimowe ochraniacze na buty
"Tszy3" <ts@ceri.pl> wrote in message news:6f9b5778-babc-4848-8a53-b37ee207b491v25g2000yqk.googlegroups.com...
[...]

Ja mam Endure NPU+. Generalnie działaj±, ale jakie¶ super ciepłe nie s±. Ale ja jestem zmarzluch i mam letnie buty (co¶ takiego: http://img.artscyclery.com/product/A012185.JPG). Po uszczelnieniu bloków i wymianie wkładek na cieplejsze w 0 st. jeĽdzi się jako tako, w -10 na pewno bym się nie pchał. Gdybym teraz planował jazdę cał± zimę, poszukałbym dobrych butów.

Parę kroków chodzi się OK, ale do regularnego chodzenia (np. po miescie, nic nie napisałe¶ do czego chcesz używać..) chyba się nie nadaj± - zniszczyłyby się. Ten kewlar na przodzie jest dobry do podpierania się na ¶wiatłach, niestety czasem od tego czubek ochraniacza ze¶lizguje się do góry. Zdaje się że musiałem wzi±¶ć duży rozmiar. Generalnie trzeba mierzyć, jak chcesz kupić przez internet to mogę sprawdzić swoje rozmiary i podać dla wyobrażenia.

Data: 2009-10-14 19:02:26
Autor: kml
Zimowe ochraniacze na buty

Użytkownik "Tszy3" <ts@ceri.pl> napisał w wiadomo¶ci news:6f9b5778-babc-4848-8a53-b37ee207b491v25g2000yqk.googlegroups.com...
[...]

Twoje wymagania nazywaj± się jesionno-zimowe buty SPD. Każde jedne ochraniacze/ocieplacze to zawracanie głowy bo pod spodem i tak masz letnie buty. Co by¶ nie robił to zawsze się co¶ zsunie a na koniec ochraniacz się porwie od chodzenia ale zaczenia o wystaj±ce elementy SPD.

kml
Last update 14/10/2009 napęd na 1041,71 km oraz nowe foty z Mazowsza.

Data: 2009-10-17 07:34:20
Autor: Tszy3
Zimowe ochraniacze na buty
On 14 PaĽ, 19:02, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Tszy3" napisał w wiadomo¶ci
[...]

A na drugie imię maj± 600 złotych ;)

[...]
Nic nie jest wieczne. Ale ciepłe stopy to warto¶ć sama w sobie :)

--
Pozdrowienia
Tszy3

Data: 2009-10-17 17:08:55
Autor: kml
Zimowe ochraniacze na buty

Użytkownik "Tszy3" <ts@ceri.pl> napisał w wiadomo¶ci news:04719f14-503d-402a-8f24-509be6870220k4g2000yqb.googlegroups.com...

Twoje wymagania nazywaj± się jesionno-zimowe buty SPD.
A na drugie imię maj± 600 złotych ;)

Owszem, ale nic na to nie poradzisz. Ja w zeszłym roku kupiłem trenażer a w tym ciuchy i buty na zimę.

Nic nie jest wieczne. Ale ciepłe stopy to warto¶ć sama w sobie :)

4x cena różnych ochraniaczy = jedne dobre buty SPD.

Data: 2009-11-02 18:07:32
Autor: kaczor1
Zimowe ochraniacze na buty
kml pisze:

[...]

Zdaje się że to to s± też moje wymagania.
Wygóglałem Shimano SH-MT50, co o nich s±dzicie? http://www.probikes.pl/index.php?item=201
Gdzie w Warszawie można pomacać (buty SH-MT50) - zakup baz przymiarki z moim platfusem to stuprocentowe pudło.

--
Pozdrawiam Roland

Data: 2009-11-02 18:12:56
Autor: JaromirD
Zimowe ochraniacze na buty
kaczor1 wrote:

kml pisze:

Twoje wymagania nazywajÄ… siÄ™ jesionno-zimowe buty SPD. KaĹĽde jedne
ochraniacze/ocieplacze to zawracanie głowy bo pod spodem i tak masz
letnie buty. Co byś nie robił to zawsze się coś zsunie a na koniec
ochraniacz siÄ™ porwie od chodzenia ale zaczenia o wystajÄ…ce elementy SPD.

Zdaje siÄ™ ĹĽe to to sÄ… teĹĽ moje wymagania.
Wygóglałem Shimano SH-MT50, co o nich sądzicie?
http://www.probikes.pl/index.php?item=201
Gdzie w Warszawie można pomacać (buty SH-MT50) - zakup baz przymiarki z
moim platfusem to stuprocentowe pudło.

To sÄ… zimowe buty?

JaromirD

Data: 2009-11-02 18:41:59
Autor: kaczor1
Zimowe ochraniacze na buty
JaromirD pisze:
kaczor1 wrote:

kml pisze:
[...]

Jaromir. Nie wiem.
Wyczytałem gdzieś że ciepłe (nie podam źródła), cena mnie nie zabija i wyglądają na szerokie a dla mnie to dość istotne.
Wolałem się upewnić dlatego pytam.
Stopy w temperaturach +4 +2 już mi marzną więc zacząłem szukać ochraniaczy i znalazłem ten wątek.
To będzie moja pierwsza zima, więc nie bardzo wiem w którą stronę patrzeć.
Przeznaczenie to:
Szwendanie się w tygodniu wieczorami po mieście ok 40km
W wekeendy w okolicznych lasach do 100km
Nie planuje większych eskapad, eksploracji górskich szlaków (jeszcze).

--
Pozdrawiam Roland

Data: 2009-11-02 20:13:43
Autor: Solar
Zimowe ochraniacze na buty
kaczor1 pisze:

Zdaje się że to to s± też moje wymagania.
Wygóglałem Shimano SH-MT50, co o nich s±dzicie?

http://www.solar.blurp.org/ciuchy_zimowe.html

"Spaliłbym stu niewinnych, gdyby tylko znalazł się między nimi jeden winny."
                                    inkwiz. Konrad z Marburga

Data: 2009-11-03 17:01:00
Autor: kaczor1
Zimowe ochraniacze na buty
Solar pisze:
kaczor1 pisze:

Zdaje się że to to s± też moje wymagania.
Wygóglałem Shimano SH-MT50, co o nich s±dzicie?

http://www.solar.blurp.org/ciuchy_zimowe.html

No to mog± podać Ľródło. Wła¶nie u Solara wyczytałem że:
"Nie licz±c zimowych MW02 i goretexowych MT90 s± to najcieplejsze buty Shimano."

Widział kto¶ w Warszawskich sklepach ?

--
Pozdrawiam Roland

Data: 2009-11-04 01:36:39
Autor: JaromirD
Zimowe ochraniacze na buty
kaczor1 wrote:

Solar pisze:
kaczor1 pisze:

Zdaje siÄ™ ĹĽe to to sÄ… teĹĽ moje wymagania.
Wygóglałem Shimano SH-MT50, co o nich sądzicie?

http://www.solar.blurp.org/ciuchy_zimowe.html

No to mogą podać źródło. Właśnie u Solara wyczytałem że:
"Nie liczÄ…c zimowych MW02 i goretexowych MT90 sÄ… to najcieplejsze
buty
Shimano."

Widział ktoś w Warszawskich sklepach ?

A moĹĽe mt60 (teĹĽ goretex) lub ocieplane movecs http://www.rower.com.pl/wysokie-buty-mtb-universal-atb-ab200-
p-277279.html - miał ktoś z czymś takim do czynienia?

JaromirD

Data: 2009-11-04 06:58:31
Autor: kml
Zimowe ochraniacze na buty

Użytkownik "JaromirD" <rydberg@q2.pl> napisał w wiadomości news:hcqiao$gll$1news.onet.pl...

A moĹĽe mt60 (teĹĽ goretex) lub ocieplane movecs
http://www.rower.com.pl/wysokie-buty-mtb-universal-atb-ab200-
p-277279.html - miał ktoś z czymś takim do czynienia?

Za tę cenę wyglądają fajnie ale jakoś nie widać po nich "ocieplenia". Gdyby Ci pasowały to byłby niezły deal ale czy podeszwa jest twarda?

kml
Last update 1/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy.

Data: 2009-11-04 10:31:23
Autor: piecia aka dracorp
Zimowe ochraniacze na buty
Dnia Mon, 02 Nov 2009 20:13:43 +0100, Solar napisał(a):

http://www.solar.blurp.org/ciuchy_zimowe.html
Solar a jak jest z wygodÄ… po wielu godzinach z tymi butami?
A propos wad nie próbowałeś ich jakoś impregnować?

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-11-04 18:37:30
Autor: Solar
Zimowe ochraniacze na buty
piecia aka dracorp pisze:

Solar a jak jest z wygod± po wielu godzinach z tymi butami?
A propos wad nie próbowałe¶ ich jako¶ impregnować?

Na wygodę nigdy nie narzekałem. Przejechałem w nich poprzedni± TC i wiele łikendów w górach. Ale ja generalnie nie mam problemu z pasowaniem/niewygod± jakichkolwiek butów.
No i łazi się w nich na pewno wygodniej niż w obecnych Specach Comp.
Impregnować nie próbowałem. Poza tym woda czy ¶nieg i tak mog± się dostawać w okolicach języka i przy cholewce.
To nie jest skóra licowa, bardziej nubuk - nie wiem, czy da się to tak zaimpregnować, aby przestało nasi±kać wod±.

"Bóg nie mieszka w ¶wi±tyniach ręk± zbudowanych."
                                      Biblia Dz. 17. 24

Data: 2009-11-04 17:44:51
Autor: Jan Srzednicki
Zimowe ochraniacze na buty
On 2009-11-04, Solar wrote:
piecia aka dracorp pisze:

Solar a jak jest z wygodÄ… po wielu godzinach z tymi butami?
A propos wad nie próbowałeś ich jakoś impregnować?

Na wygodę nigdy nie narzekałem. Przejechałem w nich poprzednią TC i wiele łikendów w górach. Ale ja generalnie nie mam problemu z pasowaniem/niewygodą jakichkolwiek butów.
No i Ĺ‚azi siÄ™ w nich na pewno wygodniej niĹĽ w obecnych Specach Comp.
Impregnować nie próbowałem. Poza tym woda czy śnieg i tak mogą się dostawać w okolicach języka i przy cholewce.
To nie jest skóra licowa, bardziej nubuk - nie wiem, czy da się to tak zaimpregnować, aby przestało nasiąkać wodą.

Samą skórę dać się da, odpowiednio traktując tłuszczem czy woskiem. Ale
MT50 mają pełno nieuszczelnionych szwów i innych takich, co powoduje, że
operacja ogĂłlnie mija siÄ™ z celem.

No i, jak dla mnie MT50 miały fatalnie miękką podeszwę - łapałem "hot
foota" juĹĽ po 10km jazdy.

Dodatkowo, pisałeś, że subiektywnie są tak samo ciepłe, jak Defrostery -
pozwolę się mocno nie zgodzić, przy gołych MT50 w cywilnych prostych
skarpetkach marzłem już przy 0 stopni, przy Defrosterach i -5 nie robi
problemu, bez żadnych wkładek filcowych/alu i grubych skarpet na razie.

Data: 2009-11-04 18:55:52
Autor: Solar
Zimowe ochraniacze na buty
Jan Srzednicki pisze:

Sam± skórę dać się da, odpowiednio traktuj±c tłuszczem czy woskiem. Ale
MT50 maj± pełno nieuszczelnionych szwów i innych takich, co powoduje, że
operacja ogólnie mija się z celem.

Howgh!

No i, jak dla mnie MT50 miały fatalnie miękk± podeszwę - łapałem "hot
foota" już po 10km jazdy.

Cokolwiek to znaczy. :)
Do zeszłego roku jeĽdziłem w turystycznych butach i, szczerze, po przej¶ciu na Spece, nie zauważam różnicy sztywno¶ci podeszwy podczas jazdy.

Dodatkowo, pisałe¶, że subiektywnie s± tak samo ciepłe, jak Defrostery -
pozwolę się mocno nie zgodzić, przy gołych MT50 w cywilnych prostych
skarpetkach marzłem już przy 0 stopni, przy Defrosterach i -5 nie robi
problemu, bez żadnych wkładek filcowych/alu i grubych skarpet na razie.

Na razie za mało jeĽdziłem. Tylko jedna większa jazda przy 5-6C. Choć dzi¶, w drodze z pracy, przy 1C, ¶niegu z deszczem, było super. Ale to tylko 30 minut...
To, co mi w nich trochę nie pasuje - s± dla mnie ciut za wysokie - znaczy stopa ma luz góra-dół z przodu i po ¶rodku, a nie mogę już bardziej zaci±gn±ć rzepów. Mam raczej nisk± stopę, ale Shimano czy Spece Compy bez problemu zaciskałem. Tych nie mogę - może sie jeszze ułoż±. Z grubsz± skarpet± będzie pewnie idealnie.

"Ani Marks, ani Engels czy Lenin nie odci±gn± ludzi od ko¶cioła - sam proboszcz to zrobi."
                                     ks. J. Tischner

Data: 2009-11-04 18:00:16
Autor: Jan Srzednicki
Zimowe ochraniacze na buty
On 2009-11-04, Solar wrote:
Jan Srzednicki pisze:

No i, jak dla mnie MT50 miały fatalnie miękką podeszwę - łapałem "hot
foota" juĹĽ po 10km jazdy.

Cokolwiek to znaczy. :)
Do zeszłego roku jeździłem w turystycznych butach i, szczerze, po przejściu na Spece, nie zauważam różnicy sztywności podeszwy podczas jazdy.

W samym użytkowaniu zauważalnej dla mnie różnicy sztywności nie było -
ale po wspomnianych 10km w MT50 zaczynała mnie piec i drętwieć stopa w
okolicy bloku.  PrĂłbowaĹ‚em różne ustawienia, nawet podmieniĹ‚em wkĹ‚adkÄ™ z
butów Speca, jak dostałem nowe - nic, ewidentnie wina wyginającej się
podeszwy.

[...]

Na razie za mało jeździłem. Tylko jedna większa jazda przy 5-6C. Choć dziś, w drodze z pracy, przy 1C, śniegu z deszczem, było super. Ale to tylko 30 minut...
To, co mi w nich trochę nie pasuje - są dla mnie ciut za wysokie - znaczy stopa ma luz góra-dół z przodu i po środku, a nie mogę już bardziej zaciągnąć rzepów. Mam raczej niską stopę, ale Shimano czy Spece Compy bez problemu zaciskałem. Tych nie mogę - może sie jeszze ułożą. Z grubszą skarpetą będzie pewnie idealnie.

To prawda, mam to samo - a mam Spece Sporty i Defrostery w tym samym
rozmiarze (38:). Po dołożeniu wkładki izolującej na spód (pod normalną
wkładkę) luz znika, a jeszcze z grubą skarpetą to już w ogóle. ;)

Jedyny zarzut jaki mam do DefrosterĂłw to czasem obcierajÄ…ca gĂłrna
krawędź cholewki.

Data: 2009-11-04 11:07:14
Autor: Michał Wolff
Zimowe ochraniacze na buty
On 4 Lis, 19:00, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

To prawda, mam to samo - a mam Spece Sporty i Defrostery w tym samym
rozmiarze (38:).

Chyba 48 :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-11-04 19:08:08
Autor: Jan Srzednicki
Zimowe ochraniacze na buty
wrote:

To prawda, mam to samo - a mam Spece Sporty i Defrostery w tym samym
rozmiarze (38:).

Chyba 48 :))

Nie, ja mam malutkie nóżki. ;)

Data: 2009-11-04 11:20:34
Autor: Michał Wolff
Zimowe ochraniacze na buty
On 4 Lis, 20:08, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Nie, ja mam malutkie nóżki. ;)

Naprawdę masz 38? My¶lałem że to literówka, nie masz problemów z
doborem obuwia, taki rozmiar to raczej do damskich czy dziecięcych się
zalicza?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-11-04 19:22:56
Autor: Jan Srzednicki
Zimowe ochraniacze na buty
On 2009-11-04, Michał Wolff wrote:
On 4 Lis, 20:08, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Nie, ja mam malutkie nóżki. ;)

Naprawdę masz 38? Myślałem że to literówka, nie masz problemów z
doborem obuwia, taki rozmiar to raczej do damskich czy dziecięcych się
zalicza?

No mam, mam, ale co począć?
Na szczęście spora część butów sportowych (różnego rodzaju) to unisexy,
więc o ile nie zawsze są dostępne w Polsce, to jednak są produkowane. ;)

Data: 2009-11-04 19:10:46
Autor: Solar
Zimowe ochraniacze na buty
Jan Srzednicki pisze:

To prawda, mam to samo - a mam Spece Sporty i Defrostery w tym samym
rozmiarze (38:). Po dołożeniu wkładki izoluj±cej na spód (pod normaln±
wkładkę) luz znika, a jeszcze z grub± skarpet± to już w ogóle. ;)

To jest jaki¶ pomysł. Da się wyci±gn±ć oryginaln± wkładkę? Nie jest jako¶ przyklejona? I nie traci się Body Geometry? ;)

Jedyny zarzut jaki mam do Defrosterów to czasem obcieraj±ca górna
krawędĽ cholewki.

Podejrzewam, że noga i but się musz± do siebie ułożyć.

"Kobieta może dobrze udawać, że umie my¶leć, ale jako osoba płci żeńskiej takiej zdolno¶ci nie posiada."
                                  lefebrysta b. Richard Williamson

Data: 2009-11-04 18:20:11
Autor: Jan Srzednicki
Zimowe ochraniacze na buty
On 2009-11-04, Solar wrote:
Jan Srzednicki pisze:

To prawda, mam to samo - a mam Spece Sporty i Defrostery w tym samym
rozmiarze (38:). Po dołożeniu wkładki izolującej na spód (pod normalną
wkładkę) luz znika, a jeszcze z grubą skarpetą to już w ogóle. ;)

To jest jakiś pomysł. Da się wyciągnąć oryginalną wkładkę? Nie jest jakoś przyklejona? I nie traci się Body Geometry? ;)

Oczywiście, że się da. Kiedyś się nawet zagapiłem i pojechałem do pracy
w ogóle bez wkładki. ;)

Żeby nie "tracić BG" oryginalną wkładkę nakładam na filcową i jest
pełnia szczęścia.

Data: 2009-10-14 21:24:30
Autor: Roberto
Zimowe ochraniacze na buty

[...]

Za mn± już 8 przejechanych zim i zadne ochraniacze nie wytrzymały. Jedyne buty
turystyczne czy zimowe spełniały w/w warunki no ale do nich to na okres zimy
musisz się pożegnać z SPD.

--

Zimowe ochraniacze na buty