Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zimówki 225/40/R18?

Zimówki 225/40/R18?

Data: 2010-10-22 23:28:49
Autor: to
Zimówki 225/40/R18?
Jak myślicie, jak lepiej zrobić? Kupić zimówki 225/40/R18 i używać jednych felg (widział może ktoś z Was jakieś sensowne zimówki w tym rozmiarze w cenie niższej niż 700 zł?) czy może 205/50/R17 i jakieś felgi stalowe do tego dokupić?

Czy na zimówkach 225/40/R18 w ogóle da się jeździć po polskich drogach?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-23 00:17:54
Autor: to
Zimówki 225/40/R18?
begin to
Uniroyal MS Plus 66

Znalazłem po 570 zł/szt. Ktoś z Was na tym jeździł? W ADAC wypadły bardzo dobrze.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-10-23 09:14:38
Autor: kml
Zimówki 225/40/R18?

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cc229b2$0$22805$65785112news.neostrada.pl...
begin to

Uniroyal MS Plus 66

Znalazłem po 570 zł/szt. Ktoś z Was na tym jeździł? W ADAC wypadły bardzo
dobrze.

Są dobre, ale to nie są opony typowo śnieżne tak jak frigo 2 tylko zimówki cywilizacyjne ;) Jeżeli nie planujesz atakować gór to powinineś być zadowolony, jezeli jednak chcesz atakować góry to IMO łańcuchy etc będą potrzebne.

--
pozdrawiam
kml

Data: 2010-10-23 11:59:00
Autor: V-Tec
Zimówki 225/40/R18?
W dniu 2010-10-23 09:14, kml pisze:

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości
news:4cc229b2$0$22805$65785112news.neostrada.pl...
begin to

Uniroyal MS Plus 66

Znalazłem po 570 zł/szt. Ktoś z Was na tym jeździł? W ADAC wypadły bardzo
dobrze.

dobrze mi się spisują, na razie mam przejeżdżone na nich 1,02 sezonu. Mam je jednak w rozmiarze 195/65R15.


W.

Data: 2010-10-23 10:55:04
Autor: Adam Szewczak
Zimówki 225/40/R18?

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4cc21e31$0$22805$65785112news.neostrada.pl...
Jak myślicie, jak lepiej zrobić? Kupić zimówki 225/40/R18 i używać
jednych felg (widział może ktoś z Was jakieś sensowne zimówki w tym
rozmiarze w cenie niższej niż 700 zł?) czy może 205/50/R17 i jakieś felgi
stalowe do tego dokupić?

Czy na zimówkach 225/40/R18 w ogóle da się jeździć po polskich drogach?

-- ignorance is bliss

    Nie wiem czy sie oplaca felgi kupowac, i jedno i drugie jest hmm ;P na takim oponach.

Oj da sie znalesc.
wklep chocby na oponytanio.pl

AVON IceTouring, uzywalem na kilku samochodach i sa bdb, made in UK (faktycznie bo letnie sa w Chinach robione) a kosztuja 445 zl

PZDr
Adam

Data: 2010-10-23 12:01:14
Autor: V-Tec
Zimówki 225/40/R18?
W dniu 2010-10-23 10:55, Adam Szewczak pisze:

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości
news:4cc21e31$0$22805$65785112news.neostrada.pl...
Jak myślicie, jak lepiej zrobić? Kupić zimówki 225/40/R18 i używać
jednych felg (widział może ktoś z Was jakieś sensowne zimówki w tym
rozmiarze w cenie niższej niż 700 zł?) czy może 205/50/R17 i jakieś felgi
stalowe do tego dokupić?

proponuję ci węższe opony na zimę. IMHO lepiej się spisują. 2 takie same auta, ten sam parking, opona 195 - wyjeżdza, opona 215 - wypychanie jest potrzebne.

W.

Data: 2010-11-02 10:17:51
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Sat, 23 Oct 2010 12:01:14 +0200, V-Tec napisa³(a):

 

proponujê ci wê¿sze opony na zimê. IMHO lepiej siê spisuj±. 2 takie same auta, ten sam parking, opona 195 - wyje¿dza, opona 215 - wypychanie jest potrzebne.

Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

moon

Data: 2010-11-02 21:09:36
Autor: Adam P³aszczyca
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Tue, 2 Nov 2010 10:17:51 +0100, moon napisa³(a):

Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

Wiedz±, ¿e musz± siê na ¶miegu utrzymaæ, bo pod nim nie ma jezdni. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-11-03 10:35:46
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Tue, 2 Nov 2010 21:09:36 +0100, Adam P³aszczyca napisa³(a):

Dnia Tue, 2 Nov 2010 10:17:51 +0100, moon napisa³(a):

Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

Wiedz±, ¿e musz± siê na ¶miegu utrzymaæ, bo pod nim nie ma jezdni.

no to dobrze kombinuj±, nie?
chodzi o to, ¿eby siê utrzymaæ na sniegu.

a ty my¶lisz, ¿e auto siê "przebije" jak nó¿ przez ¶nieg tylko dlatego, ¿e
ma opony o dwa centymetry wê¿sze?

masz wyobra¼niê zwrotniczego z nastawni P³aszów.

moon

Data: 2010-11-06 21:14:14
Autor: Adam P³aszczyca
Zimówki 225/40/R18?
Panie Piotrze Dynda, prezesie QMC International sp. z o.o. z siedzib± przy
ul. Chocimskiej 27/4 w Krakowie

Dnia Wed, 3 Nov 2010 10:35:46 +0100, moon napisa³(a):


Wiedz±, ¿e musz± siê na ¶miegu utrzymaæ, bo pod nim nie ma jezdni.

no to dobrze kombinuj±, nie?
chodzi o to, ¿eby siê utrzymaæ na sniegu.

Tak, dobrze kombinuj±. Oczywi¶cie, to ma zastosowanie w ich warunkach.
a ty my¶lisz, ¿e auto siê "przebije" jak nó¿ przez ¶nieg tylko dlatego, ¿e
ma opony o dwa centymetry wê¿sze?

Nie, ja wiem, ¿e auto mocniej ubije ¶nieg pod wê¿sz± opon±.
masz wyobra¼niê zwrotniczego z nastawni P³aszów.

Oj, znów Pan Prezes pokazuje, ¿e nie zna siê na kolejnej dziedzinie :D


(291)
Przepraszam Piotra Dyndê, prezesa QMC International sp. z o.o. z siedzib± przy ul. Chocimskiej 27/4 w Krakowie za to, ¿e od kilku lat ujawniam jego niekompetencjê, ignorancjê oraz powodujê, i¿ Pan Piotr Dynda wszem i wobec prezentuje swoje cechy kompromituj±ce go w oczach potencjalnych klientów. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-11-02 22:22:47
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zimówki 225/40/R18?
On 2010-11-02, moon <munip79@yahoo.com> wrote:

proponujê ci wê¿sze opony na zimê. IMHO lepiej siê spisuj±. 2 takie same auta, ten sam parking, opona 195 - wyje¿dza, opona 215 - wypychanie jest potrzebne.

Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

Ile razy je¼dzi³e¶ samochodem osobowym na Antarktydzie?

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-11-03 10:37:20
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Tue, 02 Nov 2010 22:22:47 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):

On 2010-11-02, moon <munip79@yahoo.com> wrote:

proponujê ci wê¿sze opony na zimê. IMHO lepiej siê spisuj±. 2 takie same auta, ten sam parking, opona 195 - wyje¿dza, opona 215 - wypychanie jest potrzebne.

Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

Ile razy je¼dzi³e¶ samochodem osobowym na Antarktydzie?

masz nagrodê przechodni± za najg³upsze pytanie tygodnia.
wygrasz oponê do roweru, mo¿esz j± sobie za³o¿yæ do fiata.

moon

Data: 2010-11-03 13:53:55
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zimówki 225/40/R18?
On 2010-11-03, moon <munip79@yahoo.com> wrote:

Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

Ile razy je¼dzi³e¶ samochodem osobowym na Antarktydzie?

masz nagrodê przechodni± za najg³upsze pytanie tygodnia.
wygrasz oponê do roweru, mo¿esz j± sobie za³o¿yæ do fiata.

Mam jeszcze g³upsze, mo¿e zrozumiesz: ile samochodów osobowych widzia³e¶
na Antarktydzie?

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-11-03 13:59:41
Autor: kml
Zimówki 225/40/R18?
Krzysiek Kielczewski wrote:
Mam jeszcze g³upsze, mo¿e zrozumiesz: ile samochodów osobowych
widzia³e¶ na Antarktydzie?

3 z TopGear? :D

--
pozdrawiam
kml

Data: 2010-11-04 02:42:00
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Wed, 03 Nov 2010 13:53:55 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):

On 2010-11-03, moon <munip79@yahoo.com> wrote:

Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

Ile razy je¼dzi³e¶ samochodem osobowym na Antarktydzie?

masz nagrodê przechodni± za najg³upsze pytanie tygodnia.
wygrasz oponê do roweru, mo¿esz j± sobie za³o¿yæ do fiata.

Mam jeszcze g³upsze, mo¿e zrozumiesz: ile samochodów osobowych widzia³e¶
na Antarktydzie?

a co magicznego jest w s³owie "osobowy"?
przechodzisz mo¿e teraz jakie¶ leczenie?
bo pierdolisz jak po lekach.

moon

Data: 2010-11-04 11:52:38
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zimówki 225/40/R18?
On 2010-11-04, moon <munip79@yahoo.com> wrote:

Mam jeszcze g³upsze, mo¿e zrozumiesz: ile samochodów osobowych widzia³e¶
na Antarktydzie?

a co magicznego jest w s³owie "osobowy"?
przechodzisz mo¿e teraz jakie¶ leczenie?
bo pierdolisz jak po lekach.

To Ty pierdolisz. Jak zwykle.

Tylko ostatni imbecyl w dyskusji o oponach dla osobówek w Polsce wyci±ga
przyk³ad Antarktydy.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-11-04 13:12:41
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 04 Nov 2010 11:52:38 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):

On 2010-11-04, moon <munip79@yahoo.com> wrote:

Mam jeszcze g³upsze, mo¿e zrozumiesz: ile samochodów osobowych widzia³e¶
na Antarktydzie?

a co magicznego jest w s³owie "osobowy"?
przechodzisz mo¿e teraz jakie¶ leczenie?
bo pierdolisz jak po lekach.

To Ty pierdolisz. Jak zwykle.

Tylko ostatni imbecyl w dyskusji o oponach dla osobówek w Polsce wyci±ga
przyk³ad Antarktydy.

bo tam jest SNIEG.
DU¯O ¦NIEGU.
ZIMA.
S± POJAZDY.
POJAZDY je¿d¿± po ¦NIEGU.

S³owa klucze dla mato³a.

moon

Data: 2010-11-04 13:52:45
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zimówki 225/40/R18?
On 2010-11-04, moon <munip79@yahoo.com> wrote:

Tylko ostatni imbecyl w dyskusji o oponach dla osobówek w Polsce wyci±ga
przyk³ad Antarktydy.

bo tam jest SNIEG.
DU¯O ¦NIEGU.
ZIMA.
S± POJAZDY.
POJAZDY je¿d¿± po ¦NIEGU.

S³owa klucze dla mato³a.

Jak jaki¶ mato³ siê Ciebie pos³ucha to kaloszy bêdzie szuka³ w sklepie
nurkowym, bo na Atlantyku jest du¿o wody...

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-11-04 14:38:20
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 04 Nov 2010 13:52:45 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):

On 2010-11-04, moon <munip79@yahoo.com> wrote:

Tylko ostatni imbecyl w dyskusji o oponach dla osobówek w Polsce wyci±ga
przyk³ad Antarktydy.

bo tam jest SNIEG.
DU¯O ¦NIEGU.
ZIMA.
S± POJAZDY.
POJAZDY je¿d¿± po ¦NIEGU.

S³owa klucze dla mato³a.

Jak jaki¶ mato³ siê Ciebie pos³ucha to kaloszy bêdzie szuka³ w sklepie
nurkowym, bo na Atlantyku jest du¿o wody...

masz logikê piêciolatka przy³apanego na wyd³ubywaniu kóz z nosa.
nie martw siê, mo¿e jeszcze za kilka lat wróci moda na jakie¶ oszo³omskie
wynalazki.

moon

Data: 2010-11-04 15:47:42
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zimówki 225/40/R18?
W dniu 2010-11-04 14:38, moon pisze:
Dnia Thu, 04 Nov 2010 13:52:45 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

On 2010-11-04, moon<munip79@yahoo.com>  wrote:

Tylko ostatni imbecyl w dyskusji o oponach dla osobówek w Polsce wyciąga
przykład Antarktydy.

bo tam jest SNIEG.
DUŻO ŚNIEGU.
ZIMA.
SÄ… POJAZDY.
POJAZDY jeżdżą po ŚNIEGU.

Słowa klucze dla matoła.

Jak jakiś matoł się Ciebie posłucha to kaloszy będzie szukał w sklepie
nurkowym, bo na Atlantyku jest dużo wody...

masz logikę pięciolatka przyłapanego na wydłubywaniu kóz z nosa.

Ty jej nie masz za grosz, skoro wrzucasz wszystkie pojazdy do jednego worka. Ale to w twoich przemyśleniach od dawna widoczne, rzekłbym - to twoja norma.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-11-04 16:39:07
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 04 Nov 2010 15:47:42 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

W dniu 2010-11-04 14:38, moon pisze:
Dnia Thu, 04 Nov 2010 13:52:45 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):

On 2010-11-04, moon<munip79@yahoo.com>  wrote:

Tylko ostatni imbecyl w dyskusji o oponach dla osobówek w Polsce wyci±ga
przyk³ad Antarktydy.

bo tam jest SNIEG.
DU¯O ¦NIEGU.
ZIMA.
S± POJAZDY.
POJAZDY je¿d¿± po ¦NIEGU.

S³owa klucze dla mato³a.

Jak jaki¶ mato³ siê Ciebie pos³ucha to kaloszy bêdzie szuka³ w sklepie
nurkowym, bo na Atlantyku jest du¿o wody...

masz logikê piêciolatka przy³apanego na wyd³ubywaniu kóz z nosa.

Ty jej nie masz za grosz, skoro wrzucasz wszystkie pojazdy do jednego worka. Ale to w twoich przemy¶leniach od dawna widoczne, rzek³bym - to twoja norma.

ko³o, opona, ¶nieg... jakie¶ ró¿nice ze wzglêdu na geografiê?

nasza ¶nieg - inna ¶nieg?
a mo¿e nasza ko³o - inna ko³o?

moon

Data: 2010-11-04 16:42:58
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zimówki 225/40/R18?
On 2010-11-04, moon <munip79@yahoo.com> wrote:

Ty jej nie masz za grosz, skoro wrzucasz wszystkie pojazdy do jednego worka. Ale to w twoich przemy¶leniach od dawna widoczne, rzek³bym - to twoja norma.

ko³o, opona, ¶nieg... jakie¶ ró¿nice ze wzglêdu na geografiê?

nasza ¶nieg - inna ¶nieg?
a mo¿e nasza ko³o - inna ko³o?

Zaczynasz ³apaæ.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2010-11-04 16:53:53
Autor: Marcin Stankiewicz
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 4 Nov 2010 16:39:07 +0100, moon na pl.misc.samochody napisa³(a):

ko³o, opona, ¶nieg... jakie¶ ró¿nice ze wzglêdu na geografiê?

Mia³em w sumie nic nie pisaæ. Ale wydajesz siê lekko zdezorientowany, wiêc
spróbujê wyt³umaczyæ Ci to tak prosto jak siê da.

nasza ¶nieg - inna ¶nieg?

W warunkach arktycznych, gdzie pokrywê ¶niegu liczy siê w metrach, a i jego
opady nierzadko te¿, chodzi o to, aby zminimalizowaæ mo¿liwo¶æ zapadniêcia
siê samochodu na nieubitym/niezmarzniêtym ¶niegu, wpadniêcia w rozpadlinê i
zachowaæ mo¿liwo¶æ przejechania przez przeszkody terenowe. Dlatego ko³a s±
szerokie, wrêcz balonowate, z bardzo ma³ym ci¶nieniem - po to aby
zmniejszyæ nacisk na cm2 i zachowaæ mo¿liwo¶æ du¿ego ugiêcia siê opony. W
naszych warunkach zimowych chcemy, aby ten nacisk by³ jak nawiêkszy, ¿eby
zwiêkszyæ tarcie miêdzy opon± a pod³o¿em. Tam chodzi o sam fakt utrzymania
siê na powierzchi, u nas o zwiêkszenie trakcji.

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl
"Nie wystarczy urodziæ siê cz³owiekiem, trzeba jeszcze nim byæ."

Data: 2010-11-04 16:03:59
Autor: Waldek Godel
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 4 Nov 2010 16:53:53 +0100, Marcin Stankiewicz napisa³(a):

W warunkach arktycznych, gdzie pokrywê ¶niegu liczy siê w metrach, a i jego
opady nierzadko te¿, chodzi o to, aby zminimalizowaæ mo¿liwo¶æ zapadniêcia
siê samochodu na nieubitym/niezmarzniêtym ¶niegu, wpadniêcia w rozpadlinê i
zachowaæ mo¿liwo¶æ przejechania przez przeszkody terenowe. Dlatego ko³a s±
szerokie, wrêcz balonowate, z bardzo ma³ym ci¶nieniem - po to aby
zmniejszyæ nacisk na cm2 i zachowaæ mo¿liwo¶æ du¿ego ugiêcia siê opony. W
naszych warunkach zimowych chcemy, aby ten nacisk by³ jak nawiêkszy, ¿eby
zwiêkszyæ tarcie miêdzy opon± a pod³o¿em. Tam chodzi o sam fakt utrzymania
siê na powierzchi, u nas o zwiêkszenie trakcji.

Prawie dobrze, tylko chodzi nie tyle o bezpo¶rednie zwiêkszenie trakcji,
tylko o ³atwiejsze "odci¶niêcie" b³ota ¶niegowego spod kó³ - a w efekcie
dopiero zwiêkszenie trakcji.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to ¿e jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddaæ samolot. W³a¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-04 17:12:28
Autor: Marcin Stankiewicz
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 4 Nov 2010 16:03:59 +0000, Waldek Godel na pl.misc.samochody napisa³(a):

Prawie dobrze, tylko chodzi nie tyle o bezpo¶rednie zwiêkszenie trakcji,
tylko o ³atwiejsze "odci¶niêcie" b³ota ¶niegowego spod kó³ - a w efekcie
dopiero zwiêkszenie trakcji.

Fizyka dzia³ania mechanizmu zwiêkszania trakcji w tym przypadku jest zbyt du¿ym skomplikowaniem sprawy. Mia³o byæ prosto i przystêpnie. A i to b³oto te¿ nie wystêpuje ca³y czas, czasem po prostu chodzi o "zgniecenie" warstwy zalegaj±cego, lu¼nego ¶iegu po to aby jechaæ "po twardym".

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl
"Istnieje pewien gatunek ludzi, wobec których trzeba mieæ, je¶li nie poczucie humoru, co jest lepsze, to przynajmniej ¶wiêt± cierpliwo¶æ. s.241 Zofia Kucówna - Zatrzymaæ czas"

Data: 2010-11-04 18:47:44
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 4 Nov 2010 16:03:59 +0000, Waldek Godel napisa³(a):

 

Prawie dobrze, tylko chodzi nie tyle o bezpo¶rednie zwiêkszenie trakcji,
tylko o ³atwiejsze "odci¶niêcie" b³ota ¶niegowego spod kó³ - a w efekcie
dopiero zwiêkszenie trakcji.

to mo¿e uzgodnijcie zeznania o co chodzi, bo jak na razie co teoretyk, to
inna koncepcja.
a spece i tak siê z was ¶miej±:
http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wezsze-opony-na-zime-sa-lepsze/?id=18

moon

Data: 2010-11-04 17:54:17
Autor: Waldek Godel
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 4 Nov 2010 18:47:44 +0100, moon napisa³(a):

to mo¿e uzgodnijcie zeznania o co chodzi, bo jak na razie co teoretyk, to
inna koncepcja.
a spece i tak siê z was ¶miej±:
http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wezsze-opony-na-zime-sa-lepsze/?id=18

i co, wierzyæ stronie która mówi "specjali¶ci obecnie sk³aniaj± siê ku..."
i potwierdza to opiniami osób tak wiarygodnych jak "specjalista produktu"?
Oczywi¶cie, ¿e producenci polecaj± dro¿sze produkty, by³oby bardzo dziwne
jakby by³o inaczej. Tacy w³a¶nie "specjali¶ci" produktu wymy¶lili zimowe opony, s³ynn±
zesz³oroczn± szczepionkê przeciwko grypie H1N1, pampersy które najpierw
by³y unisex, pó¼niej oddzielne dla ka¿dej p³ci, pó¼niej unisex, pó¼niej
oddzielne dla ka¿dej p³ci.... (i ka¿d± zmianê reklamowano jako genialny
krok naprzód).
Nie zdziwiê siê, jak za jaki¶ czas producenci opon wprowadz± nowe, genialne
i zupe³nie cudowne opony ca³oroczne. Oczywi¶cie za cenê o 60% wy¿sz± od
obecnych opon, w koñcu za rewolucyjne wynalazki trzeba p³aciæ.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest co¶ ekstra. Chodzi o to ¿e jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam musz± oddaæ samolot. W³a¶nie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od pocz±tku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-11-04 19:35:30
Autor: Marcin Stankiewicz
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 4 Nov 2010 18:47:44 +0100, moon na pl.misc.samochody napisa³(a):

a spece i tak siê z was ¶miej±:
http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wezsze-opony-na-zime-sa-lepsze/?id=18

Jasne. ABS i inne cuda dzia³aj± dobrze tylko z jednym rozmiarem opony ...
Panowie myl± drastyczn± zmianê obwodu ko³a, od samej zmiany rozmiaru, z
zachowaniem niewielkiej ró¿nicy. Skoro producent mojego pa¶cia homologowal
trzy rozmiary : 225/45/17, 205/55/16 i 195/65/15 to systemy musz± dzia³aæ
tak samo, niezale¿nie od tego jak± akurat mam oponê. Oczywistym jest, ¿e
nie nale¿y zmieniaæ dowolnie rozmiarów opon, a poruszaæ siê w ramach
okre¶lonych przez producenta. Ja letnie mam 225/45/17 a zimowe 195/65/15 -
i obydwa rodzaje opon s± optymalnie dobrane do warunków.

Wê¿szy rozmiar opony ma jeszcze jedn± zaletê - wiêkszy profil, co przydaje
siê w warunkach kraterogennych - wiêksza mo¿liwo¶æ amortyzacji przez sam±
oponê.

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl
"Przejrza³em go na wskro¶, wiem, kto za nim stoi. Stanis³aw Jerzy Lec"

Data: 2010-11-04 21:40:00
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zimówki 225/40/R18?
W dniu 2010-11-04 18:47, moon pisze:
Dnia Thu, 4 Nov 2010 16:03:59 +0000, Waldek Godel napisał(a):



Prawie dobrze, tylko chodzi nie tyle o bezpośrednie zwiększenie trakcji,
tylko o łatwiejsze "odciśnięcie" błota śniegowego spod kół - a w efekcie
dopiero zwiększenie trakcji.

to może uzgodnijcie zeznania o co chodzi, bo jak na razie co teoretyk, to
inna koncepcja.
a spece i tak się z was śmieją:
http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wezsze-opony-na-zime-sa-lepsze/?id=18

moon

I mów tu do słupa, gdy słup dupa. :(

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-11-04 20:59:59
Autor: masti
Zimówki 225/40/R18?
Dnia pięknego Thu, 04 Nov 2010 21:40:00 +0100 osobnik zwany Marcin
\"Kenickie\" Mydlak wystukał:

moon

I mów tu do słupa, gdy słup dupa. :(


nie wymagaj od moona, żeby był w stanie przeczytać coś więcej niż pierwsze zdanie. Ominięcie zdjęcia powoduje u niego zawieszenie.


--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-11-05 03:04:25
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 4 Nov 2010 20:59:59 +0000 (UTC), masti napisa³(a):

Dnia piêknego Thu, 04 Nov 2010 21:40:00 +0100 osobnik zwany Marcin
\"Kenickie\" Mydlak wystuka³:

moon

I mów tu do s³upa, gdy s³up dupa. :(


nie wymagaj od moona, ¿eby by³ w stanie przeczytaæ co¶ wiêcej ni¿ pierwsze zdanie. Ominiêcie zdjêcia powoduje u niego zawieszenie.

o! widzê, ¿e techniczny co¶ istotnego wyb¼dzi³!
kompleksiki, siurku?

moon

Data: 2010-11-04 22:07:08
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 04 Nov 2010 21:40:00 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

W dniu 2010-11-04 18:47, moon pisze:
Dnia Thu, 4 Nov 2010 16:03:59 +0000, Waldek Godel napisa³(a):



Prawie dobrze, tylko chodzi nie tyle o bezpo¶rednie zwiêkszenie trakcji,
tylko o ³atwiejsze "odci¶niêcie" b³ota ¶niegowego spod kó³ - a w efekcie
dopiero zwiêkszenie trakcji.

to mo¿e uzgodnijcie zeznania o co chodzi, bo jak na razie co teoretyk, to
inna koncepcja.
a spece i tak siê z was ¶miej±:
http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wezsze-opony-na-zime-sa-lepsze/?id=18

moon

I mów tu do s³upa, gdy s³up dupa. :(

o jeszcze jeden specjalista!
a ty masz chocia¿ rower?

moon

Data: 2010-11-04 22:17:54
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zimówki 225/40/R18?
W dniu 2010-11-04 22:07, moon pisze:

a ty masz chociaż rower?

A ty dalej jeździsz do aso na wymianę żarówek, lamentując jednocześnie, że ceny mają takie a nie inne?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-11-05 03:06:30
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 04 Nov 2010 22:17:54 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

W dniu 2010-11-04 22:07, moon pisze:

a ty masz chocia¿ rower?

A ty dalej je¼dzisz do aso na wymianê ¿arówek, lamentuj±c jednocze¶nie, ¿e ceny maj± takie a nie inne?

tak.
teraz, jak zaliczyli opierdol z centrali to ju¿ nawet za³o¿yli mi filtr
py³kowy za darmo.
w Polsce wyszytko polega na dobrze dobranym opierdoleniu. a ty siê smyku dopiero tego nauczysz.

moon

Data: 2010-11-06 21:17:44
Autor: Adam P³aszczyca
Zimówki 225/40/R18?
Panie Piotrze Dynda, prezesie QMC International sp. z o.o. z siedzib± przy
ul. Chocimskiej 27/4 w Krakowie


Dnia Fri, 5 Nov 2010 03:06:30 +0100, moon napisa³(a):

tak.
teraz, jak zaliczyli opierdol z centrali to ju¿ nawet za³o¿yli mi filtr
py³kowy za darmo.
w Polsce wyszytko polega na dobrze dobranym opierdoleniu.

No to musimy siê do Ciebie przejechaæ i Ciê porz±dnie opierdoliæ. Mo¿e
wtedy zaczniesz my¶leæ :D

PS. W sumie masz racjê, ale tylko w Polsce B, Ukraiñcu. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2010-11-04 15:46:08
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zimówki 225/40/R18?
W dniu 2010-11-04 02:42, moon pisze:
Dnia Wed, 03 Nov 2010 13:53:55 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

On 2010-11-03, moon<munip79@yahoo.com>  wrote:

Ale na Antarktydzie nie zakładają na pojazdy cienkich opon.
A tam dużo śniegu leży.
Może czegoś nie wiedzą?

Ile razy jeździłeś samochodem osobowym na Antarktydzie?

masz nagrodę przechodnią za najgłupsze pytanie tygodnia.
wygrasz oponę do roweru, możesz ją sobie założyć do fiata.

Mam jeszcze głupsze, może zrozumiesz: ile samochodów osobowych widziałeś
na Antarktydzie?

a co magicznego jest w słowie "osobowy"?

Uznana przez świat klasyfikacja odmian pojazdów samobieżnych, zwanych samochodami.

przechodzisz może teraz jakieś leczenie?
bo pierdolisz jak po lekach.

Ty je chyba odstawiłeś, mimo, że psychiatra jednoznacznie zalecił regularne dawkowanie.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-11-04 16:39:58
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 04 Nov 2010 15:46:08 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a):

W dniu 2010-11-04 02:42, moon pisze:
Dnia Wed, 03 Nov 2010 13:53:55 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a):

On 2010-11-03, moon<munip79@yahoo.com>  wrote:

Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

Ile razy je¼dzi³e¶ samochodem osobowym na Antarktydzie?

masz nagrodê przechodni± za najg³upsze pytanie tygodnia.
wygrasz oponê do roweru, mo¿esz j± sobie za³o¿yæ do fiata.

Mam jeszcze g³upsze, mo¿e zrozumiesz: ile samochodów osobowych widzia³e¶
na Antarktydzie?

a co magicznego jest w s³owie "osobowy"?

Uznana przez ¶wiat klasyfikacja odmian pojazdów samobie¿nych, zwanych samochodami.

przechodzisz mo¿e teraz jakie¶ leczenie?
bo pierdolisz jak po lekach.

Ty je chyba odstawi³e¶, mimo, ¿e psychiatra jednoznacznie zaleci³ regularne dawkowanie.

a pojazdami w rejonach arktycznych je¿d¿± renifery?
tak, tak... prowadzi santa claus.

moon

Data: 2010-11-03 10:53:51
Autor: Tomasz Pyra
Zimówki 225/40/R18?
W dniu 2010-11-02 10:17, moon pisze:
Dnia Sat, 23 Oct 2010 12:01:14 +0200, V-Tec napisa³(a):



proponujê ci wê¿sze opony na zimê. IMHO lepiej siê spisuj±. 2 takie same
auta, ten sam parking, opona 195 - wyje¿dza, opona 215 - wypychanie jest
potrzebne.

Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

Musisz o tym koniecznie powiedzieæ wszystkim startuj±cym w zimowych rajdach, bo niby mistrzostwa ¶wiata, niby najlepsi kierowcy i mechanicy, a takich podstaw nie wiedz± i samochody po 1300kg ¶migaj± na oponach 135 albo i wê¿szych.

Fakt ¿e nie ma rajdu Antarktydy, wiêc kombinuj dalej.

Data: 2010-11-04 02:44:13
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Wed, 03 Nov 2010 10:53:51 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

W dniu 2010-11-02 10:17, moon pisze:
 

Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

Musisz o tym koniecznie powiedzieæ wszystkim startuj±cym w zimowych rajdach, bo niby mistrzostwa ¶wiata,

a ty startujesz w rajdach?
wiêkszo¶æ ludzi tylko doje¿d¿a do roboty i do domu.
za³ó¿ se na ¶nieg ³y¿wy, bêdziesz mia³ dopiero dobry nacisk!

moon

Data: 2010-11-04 12:36:04
Autor: Tomasz Pyra
Zimówki 225/40/R18?
W dniu 2010-11-04 02:44, moon pisze:
Dnia Wed, 03 Nov 2010 10:53:51 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

W dniu 2010-11-02 10:17, moon pisze:


Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

Musisz o tym koniecznie powiedzieæ wszystkim startuj±cym w zimowych
rajdach, bo niby mistrzostwa ¶wiata,

a ty startujesz w rajdach?
wiêkszo¶æ ludzi tylko doje¿d¿a do roboty i do domu.

A na tej Antarktydzie to ta wiêkszo¶æ ma dom czy robotê? :)

Data: 2010-11-04 13:13:08
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 04 Nov 2010 12:36:04 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

W dniu 2010-11-04 02:44, moon pisze:
Dnia Wed, 03 Nov 2010 10:53:51 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

W dniu 2010-11-02 10:17, moon pisze:


Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

Musisz o tym koniecznie powiedzieæ wszystkim startuj±cym w zimowych
rajdach, bo niby mistrzostwa ¶wiata,

a ty startujesz w rajdach?
wiêkszo¶æ ludzi tylko doje¿d¿a do roboty i do domu.

A na tej Antarktydzie to ta wiêkszo¶æ ma dom czy robotê? :)

wiêkszo¶æ jest w pracy, tak.

moon

Data: 2010-11-04 11:05:58
Autor: Filip KK
Zimówki 225/40/R18?
W dniu 2010-11-03 10:53, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-11-02 10:17, moon pisze:
Dnia Sat, 23 Oct 2010 12:01:14 +0200, V-Tec napisa³(a):



proponujê ci wê¿sze opony na zimê. IMHO lepiej siê spisuj±. 2 takie same
auta, ten sam parking, opona 195 - wyje¿dza, opona 215 - wypychanie jest
potrzebne.

Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

Musisz o tym koniecznie powiedzieæ wszystkim startuj±cym w zimowych
rajdach, bo niby mistrzostwa ¶wiata, niby najlepsi kierowcy i mechanicy,
a takich podstaw nie wiedz± i samochody po 1300kg ¶migaj± na oponach 135
albo i wê¿szych.

Fakt ¿e nie ma rajdu Antarktydy, wiêc kombinuj dalej.

A nawet 125. Ale co z tego? Chodzi o jazdê w normalnych warunkach, a nie na od¶nie¿onych drogach le¶nych na rajdzie. Tam cienka opona i kolce.. Na parkingu opona "wywa¿ona".

Data: 2010-11-04 12:40:04
Autor: Tomasz Pyra
Zimówki 225/40/R18?
W dniu 2010-11-04 11:05, Filip KK pisze:

A nawet 125. Ale co z tego? Chodzi o jazdê w normalnych warunkach, a nie
na od¶nie¿onych drogach le¶nych na rajdzie. Tam cienka opona i kolce..
Na parkingu opona "wywa¿ona".

Tu jest tylko kwestia czego oczekuje siê po samochodzie przez ca³± zimê.

Na w±skiej oponie szybciej mo¿na jechaæ po ¶niegu, ale za to wolniej po od¶nie¿onej autostradzie czy w ogóle po suchym.
Szeroka bêdzie bardziej uniwersalna.

W sumie na zimê bardziej od szeroko¶ci istotny jest profil - na zimê mo¿na za³o¿yæ wiêksze ko³o, co trochê podniesie podwozie i u³atwi przejechanie przez zaspê.

Data: 2010-11-04 13:14:02
Autor: moon
Zimówki 225/40/R18?
Dnia Thu, 04 Nov 2010 12:40:04 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

 

Na w±skiej oponie szybciej mo¿na jechaæ po ¶niegu,

nie, nie mo¿na.
je¿eli jest bez kolców to nie mo¿na.

moon

Data: 2010-11-04 11:03:33
Autor: Filip KK
Zimówki 225/40/R18?
W dniu 2010-11-02 10:17, moon pisze:
Dnia Sat, 23 Oct 2010 12:01:14 +0200, V-Tec napisa³(a):



proponujê ci wê¿sze opony na zimê. IMHO lepiej siê spisuj±. 2 takie same
auta, ten sam parking, opona 195 - wyje¿dza, opona 215 - wypychanie jest
potrzebne.

Ale na Antarktydzie nie zak³adaj± na pojazdy cienkich opon.
A tam du¿o ¶niegu le¿y.
Mo¿e czego¶ nie wiedz±?

Dok³adnie... Ja jako¶ radzê sobie bez najmniejszego problemu na parkingach z oponami 225, a auta z wê¿szymi jako¶ trzeba wypchaæ...

Data: 2010-10-23 12:15:26
Autor: .Peeter
Zimówki 225/40/R18?
"to" wrote:
widział może ktoś z Was jakieś sensowne zimówki w tym rozmiarze
w cenie niższej niż 700 zł?

http://www.opony.com/parametry-opony/yokohama-w-drive-225-40r18-92-v-xl
Ciekawa cena, za taką kase brać i wiać.

http://www.opony.com/parametry-opony/nokian-wr-g2-225-40r18-92-v-xl
Mam takie u siebie (205/55/16) i mimo strasznie podzielonych opinii złego
słowa nie mogę powiedzieć. Nie jest to taka śniegówka jak np. Kleber Krisalp
HP2, tylko jak to już kml określił "zimówka cywilizacyjna", ale ostatniej ciężkiej
zimy dały radę bez problemu.
- Na zaśnieżonym parkingu wjeżdżałem sobie i wyjeżdżałem jakby w ogóle
śniegu nie było. Moja mama na 5 letnich Kleberach babrała się w tych
warunkach jak na letnich oponach. :-)
- Sporo kilometrów nakręciłem na nich poza miastem, gdzie o pługach nikt
nie słyszał, więc jazda była po ubitym śniegu - również bez problemu.
- Do zabawy na zasypanym lotnisku przy dość dużych prędkościach były
również znakomite, choć momentami ciężko było je wprowadzić w uślizg.
- Na mieście lewo- i prawoskręty boczkiem też pod pełną kontrolą,
zastanawiałem się tylko dlaczego ludzie za mną hamują... ;-)
- I jeszcze wisienka na torcie - 10 kilometrów zakrętasów i górek przez las, po
bokach prawie metrowe bandy śnieżne, a pod kołami piękne błyszczące
dwa lodowe paski. Dałem radę. :-)))
Owszem, są opony lepsze na kopnym śniegu, ale nie o to w Nokianie
chodzi. To ma być opona, która będzie wystarczająco dobra na śniegu
do sprawnego poruszania się, a jak śniegu nie ma i jest sucho, ma
dawać dużo frajdy z jazdy, a na mokrym asfalcie nie być jak łyżworolki
bez hamulca.

Czy na zimówkach 225/40/R18 w ogóle da się jeździć po polskich drogach?

Jak się chce, to wszystko się da. Mi też mówili, że wariat jestem, bo
pozbywam się śniegowych 15" i kupuję miastozimówki 16". Nie moja
wina, że na balonie 195/65/15 nie da się jeździć, a 16" alu seryjne
leżały sobie na balkonie i się nudziły, szkoda było ich nie wykorzystać.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-10-23 13:18:30
Autor: DoQ
Zimówki 225/40/R18?
W dniu 2010-10-23 01:28, to pisze:
Jak myślicie, jak lepiej zrobić? Kupić zimówki 225/40/R18 i używać
jednych felg (widział może ktoś z Was jakieś sensowne zimówki w tym
rozmiarze w cenie niższej niż 700 zł?) czy może 205/50/R17 i jakieś felgi
stalowe do tego dokupić?

Zimą jeżdżę na 215/50/17. Swego czasu udało mi się kupić Nokiany WRG2 XL z indeksem V za 370pln/szt na opony.com i naprawdę dają radę.



Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2010-11-04 11:00:21
Autor: Filip KK
Zimówki 225/40/R18?
W dniu 2010-10-23 01:28, to pisze:
Jak myślicie, jak lepiej zrobić? Kupić zimówki 225/40/R18 i używać
jednych felg (widział może ktoś z Was jakieś sensowne zimówki w tym
rozmiarze w cenie niższej niż 700 zł?) czy może 205/50/R17 i jakieś felgi
stalowe do tego dokupić?

Czy na zimówkach 225/40/R18 w ogóle da się jeździć po polskich drogach?

Nie da się, bo pogniesz felgi!!! Profil 40 to strasznie mało gumy, zimą dziury wyłażą jak grzyby po deszczu, kratery!!!!! To najgorszy okres dla samochodu... W dodatku nie widać tych dziur, albo często i gęsto nie da się ominąć przez zaspy śniegowe. Odpuść sobie idiotyczny profil na zimę. Kup aluski 16 albo 17 i normalny profil opony wrzuć. Nie dla inwalidów drogowych.

Zimówki 225/40/R18?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona