Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji

Data: 2013-01-08 20:55:47
Autor: Slawomir Wozniak
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
Jest zima (choć nie zimno), więc może warto - wzorem lat ubiegłych - urządzić ZBP ?

Uzgodnijmy miejsce i termin

Moja propozycja terminu – 15-17 lutego

Moje propozycje miejsc:
- Chata Górzystów – Góry Izerskie, Sudety
- Jagodna – Góry Bystrzyckie, Sudety
- Schronisko Orzeł lub Sowa – Góry Sowie, Sudety - NARCIARZE! :(
- COŚ W BESKIDZIE ŚLĄSKIM – kompletnie nie znam tamtejszej bazy z autopsji, byłem tam ponad 25 lat temu… (p.s. w Śląskim nas jeszcze nie było)
- Wielka Racza – Beskid Żywiecki - NARCIARZE! :(
- Opaczne – Pasmo Jałowieckie (Żywiecki)
- Luboń Wielki – Beskid Wyspowy
- Stare Wierchy - Gorce
- Chata Magóry – Eliaszówka, Beskid Sądecki

W tzw. offlinie Doczu wspomniał o Gorcu Kamienieckim (za zezwoleniem Mariusza), a Tomek Sójka rzucił hasło "Bryzgalky".
Obie nie majÄ… tzw. opcji odwrotu (schronisko + wyszynk), co ma swĂłj urok :)

Dalej na wschód bym się nie pchał – zimą ciężej / dłużej się jedzie bez autostrady z tzw. Polski centralnej ;)

ProszÄ™ o Waszy typy :)

--
pozdr.
Beneq

Data: 2013-01-08 21:06:31
Autor: Waldek Brygier
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
Slawomir Wozniak wrote:
ProszÄ™ o Waszy typy :)
- Jagodna – Góry Bystrzyckie, Sudety

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GG 415880

Data: 2013-01-08 21:22:57
Autor: Slawomir Wozniak
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
UĹĽytkownik "Waldek Brygier"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kchul4$clb$1@mx1.internetia.pl...

> ProszÄ™ o Waszy typy :)
> - Jagodna – Góry Bystrzyckie, Sudety

Wybrałbyś się kiedyś w nie-Sudety ;)

BTW - co się dzieje z "Sudetami" ? Wczoraj przyszedł dopiero numer listopadowy :( a ja już puściłem kasę na prenumeratę za 2013.
I nie chodzi mi o kasę a o ciągłość dobrej lektury ;)
Jeśli odp. nie tu, to na priva poproszę ;)

--
pozdr.
Beneq

Data: 2013-01-08 21:41:27
Autor: Waldek Brygier
Slawomir Wozniak wrote:
Wybrałbyś się kiedyś w nie-Sudety ;)

Już raz byłem ;-)

BTW - co się dzieje z "Sudetami" ? Wczoraj przyszedł dopiero numer
listopadowy :(

Siakieś duże opóźnienie mają, ale z tego co wiem, grudniowy numer już się robi...

Data: 2013-01-08 22:06:51
Autor: Janusz
W dniu 2013-01-08 20:55, Slawomir Wozniak pisze:
[...]

Termin jak na razie OK, preferowałbym Sudety, jeśli łaska.
Albo Opaczne.
Wspomnę tylko, że w tym czasie ferie są w łódzkim, śląskim, pomorskim, lubelskim i podkarpackim.

--
Janusz Chmielewski

Data: 2013-01-08 22:51:41
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Tue, 8 Jan 2013 20:55:47 +0100, Slawomir Wozniak napisał(a):

[...]

A koło Górzystów to i tak zdaje się nie wolno. A gdyby nawet - NARCIARZE!!
:))
Pozdrawiam Tomek

Data: 2013-01-08 23:35:27
Autor: Slawomir Wozniak
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
UĹĽytkownik "TomaszSĂłjka"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:4o8os8ehouis.ccaj8zz5f3y9$.dlg@40tude.net...

A koło Górzystów to i tak zdaje się nie wolno.

Dlaczego? Rezerwat? Nie chce mi się googlać ;)
OIDP rezerwat jest na poĹ‚udnie i wschĂłd od ChG, wiÄ™c  - jeĹ›li nie ma innych przeciwwskazaĹ„ - moĹĽna by za budynkiem umywalni (czyli na pn od Chatki)

A gdyby nawet - NARCIARZE!!
:))

Ja, ja... ale biegowi, w sensie: nie ma wyciÄ…gu, 10 tys. osĂłb, serkĂłw z grilla i pana w kostiumie misia ;)

--
pozdr.
Beneq

Data: 2013-01-10 14:07:44
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Tue, 8 Jan 2013 23:35:27 +0100, Slawomir Wozniak napisał(a):

Użytkownik "TomaszSójka"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4o8os8ehouis.ccaj8zz5f3y9$.dlg@40tude.net...

A koło Górzystów to i tak zdaje się nie wolno.

Dlaczego? Rezerwat? Nie chce mi się googlać ;)
OIDP rezerwat jest na południe i wschód od ChG, więc  - je¶li nie ma innych przeciwwskazań - można by za budynkiem umywalni (czyli na pn od Chatki)

Pamietam dwie rzeczy - kiedy¶ kto¶ tu pisał że nie pozwolono mu się rozbić
koło chaty. Była jaka¶ dyskusja wokół tematu, ale szczegółów nie pomnę.
Druga rzecz to - pisałem kiedy¶ do nich z pytaniem o biwak wła¶nie i
dostałem rzecz jasna odpowiedĽ negatywn±: "...jednak z uwagi na Rezerwat
Torfowiska Doliny Izery spanie  w namiotach odpada."

A gdyby nawet - NARCIARZE!!
:))

Ja, ja... ale biegowi, w sensie: nie ma wyci±gu, 10 tys. osób, serków z grilla i pana w kostiumie misia ;)

Ale mog± cię przejechać je¶li np. zechcesz wypróbować nowy sprzęt i
kimniesz się pod chmurk± na ¶niegu. Albo nazbiega się tego z rana, narobi±
harmideru i nie da się wyspać uczciwie ;) snem sprawiedliwego...
Pozdrawiam Tomek

Data: 2013-01-08 23:28:13
Autor: Doczu
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
A tak sobie myślę, w kontekście newsa o budowie schroniska na Lubaniu, może by tak tam ?
Jeśli schronisko powstanie (w co osobiście wątpię) to byłby to pożegnalny ZBP z tym miejscem.
Minusem jest brak "bazy odwodowej", zaś plusem wspaniałe widoki (jeśli pogoda dopisze)
--
  Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

Data: 2013-01-10 00:11:09
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
Doczu, Tue, 08 Jan 2013 23:28:13 +0100, pl.rec.gory:
Minusem jest brak "bazy odwodowej", za¶ plusem wspaniałe widoki (je¶li pogoda dopisze)

LuĽna uwaga, bo pewnie się nie pojawię, że można spać nie na samym Lubaniu,
a w okolicy i ewentualnie zej¶ć na Studzionki.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2013-01-18 19:44:40
Autor: Doczu
W dniu 2013-01-08 23:28, Doczu pisze:
A tak sobie myślę, w kontekście newsa o budowie schroniska na Lubaniu,
moĹĽe by tak tam ?
Jeśli schronisko powstanie (w co osobiście wątpię) to byłby to
poĹĽegnalny ZBP z tym miejscem.
Minusem jest brak "bazy odwodowej", zaś plusem wspaniałe widoki (jeśli
pogoda dopisze)

Jednak po namyśle sądzę, że lepszym rozwiązaniem byłoby coś z bazą odwodową, bo bez tejże, skazujemy się siłą rzeczy na mniejszą frekwencję.
Część osób nie ma sprzętu/ochoty/mozliwości nocować w namiocie, więc jednak optowałbym za miejscówą z bazą odwodową.
Może więc pomału ustalmy jakieś konkrety.
Rozumiem że data 22-24 odpowiada większej ilości osób, więc i ja ustaliłem sobie wolne w pracy na ten termin :)
Co do miejscówy to jak pisałem - jest mi to obojetne, byle była baza odwodowa (dla większej frekwencji)
Jeszcze żeby dodatkowo zamieszać - na koniec stycznia będę w chatce na Rogaczu to jeśli znajdowałaby się ona w orbicie naszych zainteresowań, mógłbym dopytać o to i owo.
http://www.schronisko-rogacz.pl/index.html

--
  Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

Data: 2013-01-18 12:22:46
Autor: Wojciech Wierba
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
W dniu pi±tek, 18 stycznia 2013 19:44:40 UTC+1 użytkownik Doczu napisał:

Jednak po namy¶le s±dzę, że lepszym rozwi±zaniem byłoby co¶ z baz± odwodow±, bo bez tejże, skazujemy się sił± rzeczy na mniejsz± frekwencję.

Może więc pomału ustalmy jakie¶ konkrety.

Rozumiem że data 22-24 odpowiada większej ilo¶ci osób, więc i ja ustaliłem sobie wolne w pracy na ten termin :)

Można chyba powiedzieć, że termin mamy zaklepany:
22-24.02.2013

Co do miejsca, to proponuję pozostać przy propozycji "Bryzgalky"
a raczej 'ponad' "Bryzgalkami".
Odwód w postaci szałasów jest, co prawda bez 'wyczapu', ale podoba mi się
'nietrywialne' doj¶cie.

Podobnym miejscem jest pol. Skalne na Jasieniu ale tam już byli¶my (pewnie nie raz).
Rogacz trochę za blisko 'cywilizacji' - 15 minut do sklepu.

Dysydenci, podejmijcie diecezję!

Pozdrawiam
Wojtek
PS. W sprawie "Bryzgalek" pozostaj± problemy techniczne:
kto weĽmie siekierę, piłę, kociołek etc.

Data: 2013-01-18 21:38:37
Autor: Krzysztof Warchuliński
[...]

Ja swój głos oddaje na 22-24.02 Bryzgaliki

Pozdrawiam Krzysztof

Data: 2013-01-18 22:10:46
Autor: Doczu
W dniu 2013-01-18 21:38, Krzysztof Warchuliński pisze:

[...]

Ja takoż.
Co do siekiery i piły to mogę zabrać, choć to raczej narzędzia biwakowe niż do wyrębu :)

--
  Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

Data: 2013-01-18 22:31:40
Autor: Waldek Brygier
Krzysztof Warchuliński wrote:
Ja swój głos oddaje na 22-24.02 Bryzgaliki

Ja do Azji się nie wybieram póki co, więc odpadam...

Data: 2013-01-19 00:09:30
Autor: Slawomir Wozniak
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
Użytkownik "Wojciech Wierba"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:dc3fe867-9490-437a-86b4-1fa0e26aa190@googlegroups.com...

[...]

Dla zmotoryzowanych jest alternatywa w postaci trywialniejszego (krótsze) podej¶cia od strony słowackiej.
Trzeba tylko dojechać do Novej Bystryci. Przez Cadcę - DK 11 a przed Krasnem nad Kysucou trzeba skręcić w drogę nr 520 przez Zborov nad Bystrycou i Star± Bystrycie.
W Novej Bystrici auto można zostawić gdzie¶ koło ko¶cioła (gdzie żółty szlak skręca w górę), start koło vycapu
Żółtym szlakiem idzie się 80% trasy; odl. 4 km; w górę 380 m, w dół 11 m; czas letni: 1:20 h

Mapka z zaznaczeniem żółtego szlaku i położenia szałasów (czerwone kółko) - tu:
http://tinyurl.com/Bryzgalky

Jako że zim± polna droga ze szlakiem jest z reguły pod ¶niegiem - należy kierować się wedle kompasu lub GPS-a na północ wzdłuż domów na Hricovsky Vrch i na "wcięcie" w ¶cianie lasu.

Podobnym miejscem jest pol. Skalne na Jasieniu ale tam już byli¶my (pewnie nie raz).
Rogacz trochę za blisko 'cywilizacji' - 15 minut do sklepu.

Dysydenci, podejmijcie diecezję!

Pasuje wypowiadaj±cym się, a - zgodnie z najlepszymi wzorcami minionej epoki - nieobecni nie maj± racji ;)

PS. W sprawie "Bryzgalek" pozostaj± problemy techniczne:
kto weĽmie siekierę, piłę, kociołek etc.

Deklaruję siekierę 1,7 Fiskars z klinem + mał± wysuwan± piłkę Fiskarsa

--
pozdrav.
Beneq

Data: 2013-01-19 05:47:02
Autor: Doczu
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
A korzystając z okazji chciałem dopytać czy komuś coś wiadomo o chatce pod Wierzbanowską ?
--
  Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

Data: 2013-01-19 23:06:06
Autor: Jacek G.
W dniu 2013-01-19 05:47, Doczu napisał(a)::
A korzystając z okazji chciałem dopytać czy komuś coś wiadomo o chatce
pod WierzbanowskÄ… ?
Tak wyglądała w maju 2011:
http://www.jacekg.netai.net/Relacje/Wiosna%202011/Makowski%202011/slides/IMG_6262.html
A tu dokładniejszy i bardziej aktualny (koniec października 2012) obraz i opis autorstwa Marka, który też pisuje na preclu:
https://picasaweb.google.com/28cali/IntroZimy#5805758451631181922
--
Jacek G.

Data: 2013-01-10 00:12:19
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
Slawomir Wozniak, Tue, 8 Jan 2013 20:55:47 +0100, pl.rec.gory:
- COŚ W BESKIDZIE ŚLĄSKIM – kompletnie nie znam tamtejszej bazy z autopsji, byłem tam ponad 25 lat temu… (p.s. w Śląskim nas jeszcze nie było)

Przychodzą mi do głowy okolice Malinowskiej Skały, Baraniej albo Małego
Skrzycznego. Takie luĹşne uwagi ;-)

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarczÄ….

Data: 2013-01-12 22:22:00
Autor: Krzysztof Warchuliński
[...]

Te okolice to raczej odpadają ze względu na intensywny ruch narciarzy (wyciągi) choć w okolicach Małego Skrzycznego jest fajna wiata.
Na Górowej już byliśmy

Pozdrawiam Krzysztof

Data: 2013-01-15 20:42:45
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
Krzysztof Warchuliński, Sat, 12 Jan 2013 22:22:00 +0100, pl.rec.gory:
[...]

Ekhm.
Wyciągi wyciągami. Na Baranią czy Malinowską Skałę to raczej
turowcy/telemarkerzy dojeĹĽdĹĽajÄ…, a nie ci od wyciÄ…gĂłw. Takie luĹşne uwagi.

Data: 2013-01-10 00:13:22
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
Slawomir Wozniak, Tue, 8 Jan 2013 20:55:47 +0100, pl.rec.gory:
- Wielka Racza – Beskid Żywiecki - NARCIARZE! :(

I przepraszam, że na tysiąc postów: a może w Żywieckim Górowa? --

Data: 2013-01-15 19:57:30
Autor: Doczu
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 00:13:22 UTC+1 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:
Slawomir Wozniak, Tue, 8 Jan 2013 20:55:47 +0100, pl.rec.gory: > - Wielka Racza - Beskid Żywiecki - NARCIARZE! :(

Jako¶ szczególnie duzo narciarzy tam nie u¶wiadczyłem, choć piechurów i owszem.

Data: 2013-01-10 20:39:23
Autor: Krzysztof Warchuliński
[...]

Witam
Jest to środek ferii w naszym okręgu. Ja w terminie 14-18 lutego jadę jako opiekun na zimowiska z harcerzami w Pieniny więc termin wcale mi nie leży. Z tego co pamiętam to na zlocie była propozycja ostatniego weekendu lutego. Zaś co do miejsca, to jeżeli ma to być zimowy biwak, jestem za miejscem bez odwodu w postaci schroniska.
Pozdrawiam Krzysztof

Data: 2013-01-14 00:36:28
Autor: Slawomir Wozniak
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
UĹĽytkownik "Krzysztof WarchuliĹ„ski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:50ef18f0$0$26697$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Dobra, to co - Bryzgałki czy Lubań ?
W weekend 22-24 lutego czy 1-3 marca ?

--
pozdr.
Beneq

Data: 2013-01-14 17:11:53
Autor: Krzysztof Warchuliński
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji

Użytkownik "Slawomir Wozniak" <wozniaks@plusnet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:50f344ff$0$26700$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Krzysztof Warchuliński"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50ef18f0$0$26697$65785112@news.neostrada.pl...

Dobra, to co - Bryzgałki czy Lubań ?
W weekend 22-24 lutego czy 1-3 marca ?

-- pozdr.
Beneq

Wiem będę marudny, ale ja poproszę o 22-24.02 bo jest to ostatni weekend ferii, a następny mogę mieć już szkołę.
Po za tym ¶ciana wschodnia, też ma ferje w tym czasie i z tego co wiem to jest to odpowiedni termin na biwak.
Miejsce to już jak dla mnie bez znaczenia, bo czy to będzie 200 czy 250 km to i tak jako¶ się dojedzie.
Pozdrawiam Krzysztof
PS. co to takiego te Bryzgałki?

Data: 2013-01-14 18:50:32
Autor: Slawomir Wozniak
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
Użytkownik "Krzysztof Warchuliński"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50f42e4d$0$1222$65785112@news.neostrada.pl...

Wiem będę marudny, ale ja poproszę o 22-24.02 bo jest to ostatni weekend ferii, a następny mogę mieć już szkołę.

Jurek mi napisał, że też tylko 22-24/02

Po za tym ¶ciana wschodnia, też ma ferje w tym czasie i z tego co wiem to jest to odpowiedni termin na biwak.

Powoli ten termin się wyklarowuje jako pasuj±cy ;)

Miejsce to już jak dla mnie bez znaczenia, bo czy to będzie 200 czy 250 km to i tak jako¶ się dojedzie.

Pewnie, ale różnica 600 km a 850 km już ma znaczenie. ;)

PS. co to takiego te Bryzgałki?

Bryzgalky po słowacku - polana z bacówkami w Kysuckich ;)
Dojazd w PL jak na Wielk± Raczę  i potem w górę przez worek raczański. Albo można podjechać do Novej Bystryci w SK i podej¶ć stamt±d (5 km, ok. 300 m przewyższenia).
Use your Google, Luke :) - S± zdjęcia (gł. letnie) ale i fajny opis bacowania tamże Basi Z. i Jacka G. (był na preclu w tym w±tku co się Tomek Sójka sk±pał w karkonoskim bagnie)

--
pozdrav.
Beneq

Data: 2013-01-15 00:11:46
Autor: Jacek G.
[...]

Żeby ułatwić, to podpowiem, że na Bryzgałki stosunkowo najłatwiej - choć nie całkiem banalnie - dotrzeć z Rycerki - należy jechać do końca drog± - tak jak biegnie dolin± zielony szlak na Przegibek i nawet trochę dalej po jego odej¶ciu w górę aż do końcowego le¶nego parkingu. Potem należy i¶ć drog± w gł±b doliny, prosto na południe, a dalej jak puszcza, tak by trafić na czerwony szlak gdzie¶ między Abrahamowem, a Bugajem - najlepiej jak najbliżej przełęczy pod Bugajem (szlak przez sam± przełęcz nie przechodzi, lecz jakie¶ 100 m obok). Należy zatem przeci±ć szlak i doj¶ć do granicy.
I tu najważniejsza informacja - przełęcz  i odej¶cie drogi na Bryzgałki jest jakie¶ 20 m na wschód od słupka granicznego 161/12. A dalej prawie po poziomicy le¶n± drog± zaznaczon± na mapie jak ¶cieżka - ok 1/2 godz.:
www.jacekg.netai.net/Test/Bryzgalki.jpg
albo tak:
www.jacekg.netai.net/Test/Bryzgalky_view.jpg
Miejsce fajne, spokojne, poza szlakami. Szałasy s± własno¶ci± prywatn± jakich¶ Czechów i Słowaków - zarówno te otwarte jak i te zamknięte. Tym niemniej przy poszanowaniu ich zawarto¶ci można z tych otwartych skorzystać lub zabiwakować obok.
Ale przyszło mi też do głowy, że sporo fajnych miejsc (ale bez zaplecza) można znaleĽć w Wyspowym np. szczyt Łopienia, albo Ćwilina, Jasień (szałas) lub polana Wały - w lecie baza namiotowa, wiata.
Ja w tym terminie to jadę na narty, więc odpadam.
Miłego biwakowania życzę - gdziekolwiek by nie było :)
--
Jacek G.

Data: 2013-01-15 20:06:30
Autor: Doczu
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2013 17:11:53 UTC+1 użytkownik Krzysztof Warchuliński napisał:
Użytkownik "Slawomir Wozniak" <wozniaks@plusnet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:50f344ff$0$26700$65785112news.neostrada.pl... > Użytkownik "Krzysztof Warchuliński" napisał w wiadomo¶ci grup > dyskusyjnych:50ef18f0$0$26697$65785112@news.neostrada.pl... > > > Dobra, to co - Bryzgałki czy Lubań ? > W weekend 22-24 lutego czy 1-3 marca ? > > -- > pozdr. > Beneq > Wiem będę marudny, ale ja poproszę o 22-24.02 bo jest to ostatni weekend ferii, a następny mogę mieć już szkołę. Po za tym ¶ciana wschodnia, też ma ferje w tym czasie i z tego co wiem to jest to odpowiedni termin na biwak.

Pragnę tylko zauważyć, że ¦l±skie również ma w tym terminie ferie. Mnie tam termin w zasadzie jest obojetny (z grubsza). Byle tylko był mi znany do końca stycznia.

Data: 2013-01-15 20:10:12
Autor: Doczu