Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji

Data: 2013-01-10 20:39:23
Autor: Krzysztof Warchuliński
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
W dniu 2013-01-08 20:55, Slawomir Wozniak pisze:
Jest zima (choć nie zimno), więc może warto - wzorem lat ubiegłych -
urządzić ZBP ?

Uzgodnijmy miejsce i termin

Moja propozycja terminu – 15-17 lutego

Witam
Jest to środek ferii w naszym okręgu. Ja w terminie 14-18 lutego jadę jako opiekun na zimowiska z harcerzami w Pieniny więc termin wcale mi nie leży. Z tego co pamiętam to na zlocie była propozycja ostatniego weekendu lutego. Zaś co do miejsca, to jeżeli ma to być zimowy biwak, jestem za miejscem bez odwodu w postaci schroniska.
Pozdrawiam Krzysztof

Data: 2013-01-14 00:36:28
Autor: Slawomir Wozniak
UĹźytkownik "Krzysztof Warchuliński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50ef18f0$0$26697$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Dobra, to co - Bryzgałki czy Lubań ?
W weekend 22-24 lutego czy 1-3 marca ?

--
pozdr.
Beneq

Data: 2013-01-14 17:11:53
Autor: Krzysztof Warchuliński

Użytkownik "Slawomir Wozniak" <wozniaks@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:50f344ff$0$26700$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Krzysztof Warchuliński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50ef18f0$0$26697$65785112@news.neostrada.pl...

Dobra, to co - Bryzgałki czy Lubań ?
W weekend 22-24 lutego czy 1-3 marca ?

-- pozdr.
Beneq

Wiem będę marudny, ale ja poproszę o 22-24.02 bo jest to ostatni weekend ferii, a następny mogę mieć już szkołę.
Po za tym ściana wschodnia, też ma ferje w tym czasie i z tego co wiem to jest to odpowiedni termin na biwak.
Miejsce to już jak dla mnie bez znaczenia, bo czy to będzie 200 czy 250 km to i tak jakoś się dojedzie.
Pozdrawiam Krzysztof
PS. co to takiego te Bryzgałki?

Data: 2013-01-14 18:50:32
Autor: Slawomir Wozniak
Użytkownik "Krzysztof Warchuliński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50f42e4d$0$1222$65785112@news.neostrada.pl...

Wiem będę marudny, ale ja poproszę o 22-24.02 bo jest to ostatni weekend ferii, a następny mogę mieć już szkołę.

Jurek mi napisał, że też tylko 22-24/02

Po za tym ściana wschodnia, też ma ferje w tym czasie i z tego co wiem to jest to odpowiedni termin na biwak.

Powoli ten termin się wyklarowuje jako pasujący ;)

Miejsce to już jak dla mnie bez znaczenia, bo czy to będzie 200 czy 250 km to i tak jakoś się dojedzie.

Pewnie, ale różnica 600 km a 850 km już ma znaczenie. ;)

PS. co to takiego te Bryzgałki?

Bryzgalky po słowacku - polana z bacówkami w Kysuckich ;)
Dojazd w PL jak na Wielką Raczę  i potem w górę przez worek raczański. Albo można podjechać do Novej Bystryci w SK i podejść stamtąd (5 km, ok. 300 m przewyższenia).
Use your Google, Luke :) - Są zdjęcia (gł. letnie) ale i fajny opis bacowania tamże Basi Z. i Jacka G. (był na preclu w tym wątku co się Tomek Sójka skąpał w karkonoskim bagnie)

--
pozdrav.
Beneq

Data: 2013-01-15 00:11:46
Autor: Jacek G.
[...]

Żeby ułatwić, to podpowiem, że na Bryzgałki stosunkowo najłatwiej - choć nie całkiem banalnie - dotrzeć z Rycerki - należy jechać do końca drogą - tak jak biegnie doliną zielony szlak na Przegibek i nawet trochę dalej po jego odejściu w górę aż do końcowego leśnego parkingu. Potem należy iść drogą w głąb doliny, prosto na południe, a dalej jak puszcza, tak by trafić na czerwony szlak gdzieś między Abrahamowem, a Bugajem - najlepiej jak najbliżej przełęczy pod Bugajem (szlak przez samą przełęcz nie przechodzi, lecz jakieś 100 m obok). Należy zatem przeciąć szlak i dojść do granicy.
I tu najważniejsza informacja - przełęcz  i odejście drogi na Bryzgałki jest jakieś 20 m na wschód od słupka granicznego 161/12. A dalej prawie po poziomicy leśną drogą zaznaczoną na mapie jak ścieżka - ok 1/2 godz.:
www.jacekg.netai.net/Test/Bryzgalki.jpg
albo tak:
www.jacekg.netai.net/Test/Bryzgalky_view.jpg
Miejsce fajne, spokojne, poza szlakami. Szałasy są własnością prywatną jakichś Czechów i Słowaków - zarówno te otwarte jak i te zamknięte. Tym niemniej przy poszanowaniu ich zawartości można z tych otwartych skorzystać lub zabiwakować obok.
Ale przyszło mi też do głowy, że sporo fajnych miejsc (ale bez zaplecza) można znaleźć w Wyspowym np. szczyt Łopienia, albo Ćwilina, Jasień (szałas) lub polana Wały - w lecie baza namiotowa, wiata.
Ja w tym terminie to jadę na narty, więc odpadam.
Miłego biwakowania życzę - gdziekolwiek by nie było :)
--
Jacek G.

Data: 2013-01-15 20:06:30
Autor: Doczu
Zimowy Biwak Precla 2013 - otwarcie dyskusji
W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2013 17:11:53 UTC+1 użytkownik Krzysztof Warchuliński napisał:
Użytkownik "Slawomir Wozniak" <wozniaks@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:50f344ff$0$26700$65785112news.neostrada.pl... > Użytkownik "Krzysztof Warchuliński" napisał w wiadomości grup > dyskusyjnych:50ef18f0$0$26697$65785112@news.neostrada.pl... > > > Dobra, to co - Bryzgałki czy Lubań ? > W weekend 22-24 lutego czy 1-3 marca ? > > -- > pozdr. > Beneq > Wiem będę marudny, ale ja poproszę o 22-24.02 bo jest to ostatni weekend ferii, a następny mogę mieć już szkołę. Po za tym ściana wschodnia, też ma ferje w tym czasie i z tego co wiem to jest to odpowiedni termin na biwak.

Pragnę tylko zauważyć, że Śląskie również ma w tym terminie ferie. Mnie tam termin w zasadzie jest obojetny (z grubsza). Byle tylko był mi znany do końca stycznia.

Data: 2013-01-15 20:10:12
Autor: Doczu