Ziobro osobiście interweniował u ministra zdrowia ws. amantadyny

Data: 2020-12-17 14:48:28
Autor: u2
Ziobro osobiście interweniował u ministra zdrowia ws. amantadyny
ano, są leki przeciw-wirusowe, ale czy skuteczne na SARS to mogą wykazać tylko badania kliniczne

https://wpolityce.pl/polityka/531306-tylko-u-nas-ziobro-interweniowal-u-szefa-mz-ws-amantadyny

Agencja Badań Medycznych rozpoczęła badania kliniczne dotyczące zastosowania amantadyny w leczeniu Covid-19. Jak poinformował na antenie telewizji wPolsce.pl wiceminister sprawiedliwości Marcin Warchoł, w sprawie interweniował minister Zbigniew Ziobro.

CZYTAJ TAKŻE:

-- Marcin Warchoł dziękuje ministrowi zdrowia. Agencja Badań Medycznych rozpoczęła badania kliniczne dotyczące amantadyny!

-- Amantadyna, czyli duży problem resortu zdrowia. Dlaczego ministerstwo nie chce jej zbadać i daje pożywkę do spiskowych teorii?

-- Rzecznik MZ studzi emocje wokół amantadyny. Andrusiewicz: Nie ma badań klinicznych na szeroką skalę, które potwierdziłyby skuteczność

Osobista prośba ministra sprawiedliwości

Jak poinformował na antenie telewizji wPolsce.pl Marcin Warchoł, z prośbą o podjęcie badań nad amantadyną do ministra zdrowia osobiście zwrócił się także minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro.

     Uważam, że to pozwoli ocalić zdrowie i życie wielu osób. Bardzo dziękuję ministrowi zdrowia, że przychylił się do mojej prośby i pana ministra Zbigniewa Ziobry, za co dziękuję również mojemu szefowi

-- mówił Warchoł.

     Pan minister osobiście rozmawia z panem ministrem zdrowia. Prosił go o to. Jestem przekonany, że przez cały przebieg badań i efekty będę zwracał się do ministra zdrowia i pytał o to. Kibicuję amantadynie

-- powiedział wiceminister sprawiedliwości.

CZYTAJ TAKŻE:

-- Fakty sobie, a Ministerstwo Zdrowia sobie. Czy komuś zależy, by ukryć skuteczność leku? To działanie wbrew interesowi publicznemu

-- Co z tą amantadyną? Dlaczego nikt nie traktuje poważnie pulmonologa z Przemyśla?

wkt

Data: 2020-12-17 09:59:46
Autor: Zenek Kapelinder
czwartek, 17 grudnia 2020 o 14:48:29 UTC+1 u2 napisał(a):
[...]
Dlaczego nikt go poważnie nie traktuje pytasz. To proste. Im wyzszy stopien maja lekarze tym wyzej sraja niz dupy maja. Taki z przychodni rejonowej dla profesora jest nikim. Tak jest w tym zawodzie. Nie wymyslil leczenia  profesor to nie ma zadnych wynikow lekarzyny ze wsi. Zadne badania klinicznie nie sa potrzebne. Lek ma z 50 lat  albo i wiecej. Na początku byl badany pod katem parkinsona i grypy. Wiele lat byl stosowany przy grypie. Byl dopuszczony przy leczeniu grypy. Teraz co najwyżej badania skutecznosci. Obligatoryjnie daja go wszystkim ktorzy moga do dostac i sprawdzaja czy szybciej zdrowieja itp. nie trzeba robic slepej proby ze polowa dostaje lek a polowa tabletki z talku bo wiedza co sie dzieje jak leku nie dostawali. Jesli lek pomaga to natychmiast dopuszczenie do leczenia covida. A co chuje zrobili. Zabronili sprzedazy leku co sie nazywa Vigeryt z chlorowodorkiem amandatyny. Mozna jeszcze kupic, dzisiaj na wszelki wypadek kupilem opakowanie, Amantix z siarczanem amantadyny. Roznia sie tym ze ,z siarczanem inaczej, dluzej, sie wchlania. Ale tez dziala tylko ze o kilka godzin pozniej osiaga wlasciwe stezenie w organizmie. Możliwe ze caly zapas Vigerytu sprzedali za granice bo na zachodzie wirusowy holokauscik jak ta lala sie zrobil. Do tego caly czas pierdola zeby ci co wyzdrowieli osocze oddawali. I ludzie oddaja a ciagle im malo osocza. W Polsce jest zaklad przetwarzania osocza. Prywatne przesiewziecie. Cala wierchuszka pzpr ciagnie z niego kase. Niech chuje zaplaca ozdrowiencom za osocze to beda mieli. Po dziesiec tysiecy za 50ml jakiegos prawie nie dzialajacego lekarstwa moga za granica placic to moga i placic za osocze aborygenom.

Data: 2020-12-17 20:38:18
Autor: t-1
Ziobro osobiście interweniował u ministra zdrowia ws. amantadyny

Zabronili sprzedazy leku co sie nazywa Vigeryt z chlorowodorkiem amandatyny. Mozna jeszcze kupic, dzisiaj na wszelki wypadek kupilem opakowanie,
Jak kupiłeś?
Te leki są na receptę.
Podobno lekarze mają zakaz dawania recept chyba, że na parkinsona.

Data: 2020-12-17 15:23:57
Autor: Zenek Kapelinder
czwartek, 17 grudnia 2020 o 20:38:07 UTC+1 t-1 napisał(a):
> [...]
Jak kupiłeś? Te leki są na receptę. Podobno lekarze mają zakaz dawania recept chyba, że na parkinsona.
Amantix kupilem. Jak nie masz takiego lekarza co wystawi recepte to  poczytaj w necie jakie sa objawy i od rejonowego dostaniesz recepte.  Gdzie widzisz problem? Problemem mogą być odgórne ograniczenia sprzedaży. Wycofać nie mogą bo czym by sie leczyli ci z parkinsonem? Najlepiej miec lekarza co jest na emeryturze. Tacy lekarze na potrzeby własne mogą bez biurokracj na 100% wypisac każdy lek. Kupowałem oprócz amantixu jeszcze inne leki to dokladnie nie wiem ile kosztował. Około dwudziestu złotych za 30 tabletek zapłaciłem. Nikt się nie może przypierdolic bo zapłaciłem pelna cene bez zniżek. Moje ubezpieczenie na życie leży sobie grzecznie w lodowce.

Data: 2020-12-18 01:27:18
Autor: u2
Ziobro osobiście interweniował u ministra zdrowia ws. amantadyny
Moje ubezpieczenie na życie leży sobie grzecznie w lodowce.

oprócz srunta nikt tutaj nie dybie na twoje życie jawnie, mogą być ukryci twoi wrogowie jak n.p. wirusy:)))))))))))

Data: 2020-12-17 18:38:19
Autor: Zenek Kapelinder
piątek, 18 grudnia 2020 o 01:27:19 UTC+1 u2 napisał(a):
> Moje ubezpieczenie na życie leży sobie grzecznie w lodowce.
oprócz srunta nikt tutaj nie dybie na twoje życie jawnie, mogą być ukryci twoi wrogowie jak n.p. wirusy:)))))))))))
on a raczej to jest 404.

Data: 2020-12-18 15:59:49
Autor: Budzik
Ziobro osobiście interweniował u ministra zdrowia ws. amantadyny
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Moje ubezpieczenie na życie leży sobie grzecznie w lodowce.

O ile to nie jakas przenosnia to amantix przechowujemy w temperaturach pokojowych 15-25 stopni. Wyciagnij z lodówki :)

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2020-12-18 10:02:11
Autor: Zenek Kapelinder
piątek, 18 grudnia 2020 o 16:59:50 UTC+1 Budzik napisał(a):
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogu...@gmail.com ...
> Moje ubezpieczenie na życie leży sobie grzecznie w lodowce.
O ile to nie jakas przenosnia to amantix przechowujemy w temperaturach pokojowych 15-25 stopni. Wyciagnij z lodówki :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy dopisał mu humgorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center.
Zacznę robić notatki na czym się znasz. Znasz się na polityce, finanasach państwa, oszczędzaniu wody, czystości powietrza. Roznoszeniu paczek. Do tej pory to ostatnie chyba było dominujące. Teraz doszła Ci nowa sprawność. Zostałeś ekspertem od trwałości związków chemicznych. Sądzisz ze jak gdzieś temperatura pokojowa to 30 stopni to na ulotkach im napisali ze przechowywać w 15-35 stopni. Jako doskonaly chemik zapewne nie wiesz jaka jest zależność pomiędzy szybkością reakcji chemicznych a temperaturą, bo akurat chory byłeś jak tego uczyli. Ty chyba często chorowałeś.

Data: 2020-12-19 09:00:25
Autor: Runt
MENSA
W dniu 2020-12-18 o 19:02, kanalia Zenek Kapelinder pisze:
[...]

Ty zenusiu znasz się na wszystkim!
Kiedy gospodarz przywiązał cię na sprężynie do budy walnąłeś w nią łbem i ci się "zmądrzyło".
Z kompletem punktów załapałeś się do MENSA.
Na stróża. ;-)))))))

--
Runt

Oculum pro oculo dentem pro dente!

Data: 2020-12-19 09:59:44
Autor: Budzik
> [...]

zależność pomiędzy szybkością reakcji chemicznych a temperaturą,
bo akurat chory byłeś jak tego uczyli. Ty chyba często chorowałeś.

:)
To miała być tylko dobra rada ale jak zwykle okazałes sie głupim bucem.

Nie chce mi sie przepychac bo znowu sie dowiem ze twoja prawda jest warta 10% mojej wiec krótko. Cały rynek farmaceutyczny opiera sie na zasadzie:
- lodówki - 2-8
- chłodnia 8-15
- pozostałe 15-25

Hurtownie zapewniaja łancuchy temperaturowe, monitoruja na kazdym etapie dystrybucji odpowiednie temperatury a nagle przychodzi Zenus i depcze...

A tu masz z googla:
Leki, które wymagają przechowywania w warunkach chłodniczych, należy bezwzględnie trzymać w lodówce a podczas ich transportu np. z apteki do domu, należy używać specjalnych torebek termolabilnych. Wiele leków powinno być przechowywanych w temperaturze pokojowej, czyli od 15 do maksymalnie 25 stopni Celsjusza.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

Data: 2020-12-19 06:05:46
Autor: Zenek Kapelinder
sobota, 19 grudnia 2020 o 10:59:46 UTC+1 Budzik napisał(a):
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogu...@gmail.com ... >> > Moje ubezpieczenie na życie leży sobie grzecznie w lodowce.. >> O ile to nie jakas przenosnia to amantix przechowujemy w >> temperaturach pokojowych 15-25 stopni. Wyciagnij z lodówki :) >>
> [...]
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki nie przekonam się, co mówię?" E.M. Forster
W dobre rady jestem zaopatrzony gdzieś do dziewięćdziesiątego roku życia. Możesz sobie darowac na przyszłość radzenie mi bo wiedza i doświadczenie  jaka posiadam by Cie zabiły. Posiadasz z chemii braki na poziomie dawnej szkoły podstawowej. Amen.

Data: 2020-12-19 16:59:45
Autor: Budzik
[...]

To nie jest moja wiedza tylko wiedza rynku farmaceutycznego ale przyjmuje ze jest ona nic nie warta w porownaniu do poasiadanych przez ciebie doswiadczen.
Tylko dlaczego ci wszyscy głupcy z niej nie korzystaja?

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2020-12-19 11:02:35
Autor: Zenek Kapelinder
sobota, 19 grudnia 2020 o 17:59:47 UTC+1 Budzik napisał(a):
> [...]
-- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu." Winston Churchill
Teoretycznie mógłbym Ci wytłumaczyć. Ale mi się nie chce bo i tak nie zrozumiesz. Nigdy nie byłeś w stanie nic zrozumieć, zupełnie jak ta krowa co nie zmienia zdania.

Data: 2020-12-19 19:59:43
Autor: Budzik
[...]

Killer! Wiem ale nie powiem! :)))

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

Data: 2020-12-19 14:16:06
Autor: Zenek Kapelinder
sobota, 19 grudnia 2020 o 20:59:45 UTC+1 Budzik napisał(a):
> [...]
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie, a odpowiedzi nie uwzględniają innego niż mój punktu widzenia.
Raczej oszczędzanie energii na rozmawianie że ślepym o kolorach.

Data: 2020-12-20 10:57:53
Autor: Runt
W dniu 2020-12-19 o 23:16, kanalia Zenek Kapelinder pisze:
[...]

ty zenusiu oszczędzaj "energię" na hulajnogową wędrówke po osiedlowych śmietnikach i podkradanie kotom żarcia z tacek.

Data: 2020-12-20 11:59:59
Autor: Budzik
> [...]

> zupełnie jak ta krowa co nie zmienia zdania.

Killer! Wiem ale nie powiem! :)))

Raczej oszczędzanie energii na rozmawianie że ślepym o kolorach.

Moglibyśmy sie załozyć ale znowu się okaze ze swoja racje wyceniasz na 10% :)))

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2020-12-20 08:30:29
Autor: Zenek Kapelinder
niedziela, 20 grudnia 2020 o 13:00:02 UTC+1 Budzik napisał(a):
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogu...@gmail.com ... >> > Teoretycznie mógłbym Ci wytłumaczyć. Ale mi się nie chce bo i >> > tak nie zrozumiesz. Nigdy nie byłeś w stanie nic zrozumieć, >> > zupełnie jak ta krowa co nie zmienia zdania. >> Killer! Wiem ale nie powiem! :)))
> [...]
-- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain
Moglibyśmy ale Ty cienki Bolek jesteś.

Data: 2020-12-20 17:42:48
Autor: Budzik
Ziobro osobiście interweniował u ministra zdrowia ws. amantadyny
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Moglibyśmy ale Ty cienki Bolek jesteś.

Ale na 90% mam racje :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

Data: 2020-12-20 10:22:08
Autor: Zenek Kapelinder
niedziela, 20 grudnia 2020 o 18:43:12 UTC+1 Budzik napisał(a):
> [...]
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni. I jedyne,które ma za co!" Mark Twain
Czyli ja jedna stawkę a Ty dziewięć.

Data: 2020-12-21 05:59:58
Autor: Budzik
Ziobro osobiście interweniował u ministra zdrowia ws. amantadyny
> [...]

Chyba musisz wyjasnic co miałes na mysli.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

Data: 2020-12-21 05:59:58
Autor: Budzik
Ziobro osobiście interweniował u ministra zdrowia ws. amantadyny
Użytkownik andal andal@andal.org ...

Moglibyśmy ale Ty cienki Bolek jesteś.

Ale na 90% mam racje :)

i na 90% cienka

tzn?

Data: 2020-12-21 17:59:56
Autor: Budzik
[...]

Trzymaj sie.

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2020-12-21 01:41:41
Autor: Runt
"notatki głosowe" znalezione w szafie
[...]

zenusiu, sporządź "notatki głosowe" ;-))))

Data: 2020-12-20 10:58:48
Autor: Runt
Ziobro osobiście...
W dniu 2020-12-19 o 20:59, Budzik pisze:
Użytkownik kanalia Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Teoretycznie mógłbym Ci wytłumaczyć. Ale mi się nie chce bo i tak
nie zrozumiesz. Nigdy nie byłeś w stanie nic zrozumieć, zupełnie
jak ta krowa co nie zmienia zdania.

Killer! Wiem ale nie powiem! :)))

zenuś to typowy "chłopski filozof" któremu wydaje się że coś wie. bełkocze bez sensu chcąc udowodnić, że jest "najmądrzejszy z mądrych".
nędzny chłopina z kompleksem małego członka.

Data: 2020-12-20 08:28:45
Autor: Zenek Kapelinder
Ziobro osobiście...
niedziela, 20 grudnia 2020 o 10:58:50 UTC+1 Runt napisał(a):
W dniu 2020-12-19 o 20:59, Budzik pisze: > Użytkownik kanalia Zenek Kapelinder 4kogu...@gmail.com ...
zenuś to typowy "chłopski filozof" któremu wydaje się że coś wie. bełkocze bez sensu chcąc udowodnić, że jest "najmądrzejszy z mądrych". nędzny chłopina z kompleksem małego członka.
-- Runt Oculum pro oculo dentem pro dente! Keep smilling. All's well that ends well.
Nikt cie pizdziak vel runt dziura w dupie nie czyta bo piszesz ta sama ręką co się przy zasłużonych nazistach brandzlujesz. Dobrze że nie ma tutaj notatek głosowych.

Data: 2020-12-21 01:41:36
Autor: Runt
kogutek "marzy"
[...]

Nikt cie pizdziak
zenusiu, jak się miewa twoja oszczana przez koty łechtaczka? ;-)))

vel
zenusiu, nie używaj pojęć których znaczenia nie rozumiesz!

runt dziura w dupie

zenusiu, skąd u ciebie to zamiłowanie do kiszki stolcowej? czyżby pozostałość z czasów kiedy zarabiałeś "otworem" na życie w sowieckim oflagu dla zasłużonych nazistów?

nie czyta
zenusiu, wystaczy że to w tobie mam wiernego czytelnika ;-)))

bo piszesz ta sama ręką co się przy zasłużonych nazistach brandzlujesz.
zenusiu, mało mnie obchodzi, że podglądasz kogoś z twojej rodziny jak sie "brandzluje". ty nie możesz się "brandzlować" no bo niby co miałbyś "brandzlować"? zatęchłą oślimaczoną przez kundle łechtaczkę? ;-)))

Dobrze że nie ma tutaj notatek głosowych.
zenusiu, twoja wiedza na temat "notatek głosowych" jest równa psiemu oseskowi. rozumiem, że ty zenusiu robisz "notatki głosowe". masz jakiś kajecik "głosowy"? przechowujesz go w plecaku z kierunkowskazami czy w psiej budzie do której na sprężynie przywiązał cię sąsiad?

Data: 2020-12-17 21:03:47
Autor: u2
W dniu 17.12.2020 o 20:38, t-1 pisze:

[...]

nie ma badań klinicznych to nie mogą przepisać na nic innego :

z twojego linku :

Amantadyna. Odkrycie przez przypadek

To właśnie prof. Konrad Rejdak wraz z prof. Pawłem Griebem z PAN opisali w artykule naukowym możliwe działanie ochronne amantadyny przeciwko infekcji COVID-19 u pacjentów z chorobami neurologicznymi.

Ponad 20 pacjentów prof. Rejdaka było leczonych amantadyną na chorobę Parkinsona i stwardnienie rozsiane. Lekarz zauważył, że ci schorowani pacjenci zaskakująco łagodnie, wręcz bezobjawowo przeszli zakażenie koronawirusem.

Rejdak i Grieb sugerowali, że prawdopodobnie amantadyna (zarejestrowana pierwotnie jako lek przeciwwirusowy, a następnie na chorobę Parkinsona) uchroniła tych chorych przed ciężkim przebiegiem zakażenia koronawirusem. W podjęciu badań klinicznych wiosną przeszkodziły ograniczenia budżetowe. Potrzeba było około 5 mln złotych.

Data: 2020-12-17 15:43:38
Autor: Zenek Kapelinder
czwartek, 17 grudnia 2020 o 21:03:48 UTC+1 u2 napisał(a):
> [...]
nie ma badań klinicznych to nie mogą przepisać na nic innego : z twojego linku : Amantadyna. Odkrycie przez przypadek To właśnie prof. Konrad Rejdak wraz z prof. Pawłem Griebem z PAN opisali w artykule naukowym możliwe działanie ochronne amantadyny przeciwko infekcji COVID-19 u pacjentów z chorobami neurologicznymi. Ponad 20 pacjentów prof. Rejdaka było leczonych amantadyną na chorobę Parkinsona i stwardnienie rozsiane. Lekarz zauważył, że ci schorowani pacjenci zaskakująco łagodnie, wręcz bezobjawowo przeszli zakażenie koronawirusem. Rejdak i Grieb sugerowali, że prawdopodobnie amantadyna (zarejestrowana pierwotnie jako lek przeciwwirusowy, a następnie na chorobę Parkinsona) uchroniła tych chorych przed ciężkim przebiegiem zakażenia koronawirusem. W podjęciu badań klinicznych wiosną przeszkodziły ograniczenia budżetowe. Potrzeba było około 5 mln złotych.
Trochę się mylisz. Badania kliniczne były robione z 50 lat temu. Nie trzeba ich powtarzać. Wystarczy ze gdzies tam w dokumentach by napisali ze znowu jest dopuszczony do leczenia zakażeń wirusowych. W dokumentach dopuszczajacych ten lek leczenia z zakażeń wirusowych jest wszystko. Jakie dawki, jak czesto. Komu nie wolno go podać a komu np tylko w szpitalu

Data: 2020-12-18 01:25:31
Autor: u2
[...]

są różne wirusy, na jedne może działać, na inne może nie działać

Data: 2020-12-17 18:45:02
Autor: Zenek Kapelinder
piątek, 18 grudnia 2020 o 01:25:32 UTC+1 u2 napisał(a):
> [...]
są różne wirusy, na jedne może działać, na inne może nie działać
Zgadza sie. Może nie działać. Ale w razie potrzeby może zadziałać. Ubezpieczenie od złamania nogi kupuje nie dlatego żeby sobie nogi nie złamać tylko na wypadek pecha i złamania. Mając polisę w lodówce jestem trochę pewniejszy ze modły pizdziaka co go nie ma jakiś bóg zwyczajnie oleje.

Data: 2020-12-19 12:56:24
Autor: Mordoklejek Zygzakowaty
> [...]
nie ma badań klinicznych to nie mogą przepisać na nic innego : z twojego linku : Amantadyna. Odkrycie przez przypadek To właśnie prof. Konrad Rejdak wraz z prof. Pawłem Griebem z PAN opisali w artykule naukowym możliwe działanie ochronne amantadyny przeciwko infekcji COVID-19 u pacjentów z chorobami neurologicznymi. Ponad 20 pacjentów prof. Rejdaka było leczonych amantadyną na chorobę Parkinsona i stwardnienie rozsiane. Lekarz zauważył, że ci schorowani pacjenci zaskakująco łagodnie, wręcz bezobjawowo przeszli zakażenie koronawirusem. Rejdak i Grieb sugerowali, że prawdopodobnie amantadyna (zarejestrowana pierwotnie jako lek przeciwwirusowy, a następnie na chorobę Parkinsona) uchroniła tych chorych przed ciężkim przebiegiem zakażenia koronawirusem. W podjęciu badań klinicznych wiosną przeszkodziły ograniczenia budżetowe. Potrzeba było około 5 mln złotych.

https://youtu.be/KGUHGGMVYFM

Ktoś temu gościowi zakazał przepisywania amantadyny.

Coś gościu gada o tym artykule:
kto zarabia na grypie 2009r.
https://www.tygodnikprzeglad.pl/kto-zarabia-na-grypie/

Data: 2020-12-19 17:57:45
Autor: Zenek Kapelinder
sobota, 19 grudnia 2020 o 21:56:25 UTC+1 Mordoklejek Zygzakowaty napisał(a):
> [...]
> W dniu 17.12.2020 o 20:38, t-1 pisze: > > W dniu 2020-12-17 o 18:59, Zenek Kapelinder pisze: > > > >> Zabronili sprzedazy leku co sie nazywa Vigeryt z chlorowodorkiem > >> amandatyny. Mozna jeszcze kupic, dzisiaj na wszelki wypadek kupilem > >> opakowanie, > > Jak kupiłeś? > > Te leki są na receptę. > > Podobno lekarze mają zakaz dawania recept chyba, że na parkinsona. > nie ma badań klinicznych to nie mogą przepisać na nic innego : > > z twojego linku : > > Amantadyna. Odkrycie przez przypadek > > To właśnie prof. Konrad Rejdak wraz z prof. Pawłem Griebem z PAN opisali > w artykule naukowym możliwe działanie ochronne amantadyny przeciwko > infekcji COVID-19 u pacjentów z chorobami neurologicznymi. > > Ponad 20 pacjentów prof. Rejdaka było leczonych amantadyną na chorobę > Parkinsona i stwardnienie rozsiane. Lekarz zauważył, że ci schorowani > pacjenci zaskakująco łagodnie, wręcz bezobjawowo przeszli zakażenie > koronawirusem. > > Rejdak i Grieb sugerowali, że prawdopodobnie amantadyna (zarejestrowana > pierwotnie jako lek przeciwwirusowy, a następnie na chorobę Parkinsona) > uchroniła tych chorych przed ciężkim przebiegiem zakażenia > koronawirusem. W podjęciu badań klinicznych wiosną przeszkodziły > ograniczenia budżetowe. Potrzeba było około 5 mln złotych.
Z czterdzieści lat temu pewno zakazali. To że ktoś jest lekarzem nie znaczy że może wypisywać na konkretne choroby lekarstwa które nie są dopuszczone do leczenia tych chorób. W przypadku lekarstw opartych na amantadynie wystarczy anulować w dokumentach wpis że nie stosować do leczenia grypopodobnych zakażeń wirusowych. Ale wtedy pojawi się pytanie czy dla wszystkich go wystarczy. Na Parkinsona w Polsce chorują dwie osoby na tysiąc. Na covida żeby wytworzyła się odporność zbiorowa muszą zachorować trzy osoby na cztery. Zwyczajnie może nie być takich zapasów żeby wszystkim objawowym go zapewnić.

Data: 2020-12-20 02:39:29
Autor: Mordoklejek Zygzakowaty
4kogu...@gmail.com napisał(a):

> Coś gościu gada o tym artykule: > kto zarabia na grypie 2009r. > https://www.tygodnikprzeglad.pl/kto-zarabia-na-grypie/
Z czterdzieści lat temu pewno zakazali.

W tym roku. Nu ale ta amantadyna też ma swoje wady i nie jest złotym środkiem
na koronkę.

To że ktoś jest lekarzem nie znaczy że może wypisywać na konkretne choroby lekarstwa które nie są dopuszczone do leczenia tych chorób.

Niefajne podejście nakazujące trzymanie się procedur.

Data: 2020-12-21 18:33:02
Autor: t-1
W dniu 2020-12-20 o 11:39, Mordoklejek Zygzakowaty pisze:
4kogu...@gmail.com napisał(a):

[...]

Trzymanie się procedur doprowadziło do katastrofy elektrowni atomowej w Fokushimie.
A co gorsza do wjechania mi w tył samochodu przez kobietę, która później stwierdziła, że nie mogła zmienić pasa na inny, całkowicie pusty bo była ciągła linia.
Jak można uratować kogoś to trzeba ratować.
A jakież ma wady amantadyna.
Działa na sru nie przerywając snu?

Data: 2020-12-22 10:45:12
Autor: Mordoklejek Zygzakowaty
Ziobro osobiście interweniował u ministra zdrowia ws. amantadyny
poniedziałek, 21 grudnia 2020 o 18:32:45 UTC+1 t-1 napisał(a):
..
Jak można uratować kogoś to trzeba ratować. A jakież ma wady amantadyna.

Nie wiem, trza poszperać po jutubje po jakich lekarzach.
Szpece mówili że i ten lek ma wady, po prostu trza go stosować
w odpowiednich przypadkach.  Nu a pisy w swojej nadgorliwości wzięły i zakazały, ciekawe po co ta szopka?

Data: 2020-12-22 20:13:53
Autor: boukun
.
[...]

Może faktycznie jest jakiś spisek światowy przeciwko ludzkości.
--
boukun

Data: 2020-12-20 09:43:55
Autor: u2
Ziobro osobiście interweniował u ministra zdrowia ws. amantadyny
Zwyczajnie może nie być takich zapasów żeby wszystkim objawowym go zapewnić.

co się martwisz, popyt tworzy podaż, niech się wytwórcy martwią, a nie ty:)

Data: 2020-12-20 01:42:25
Autor: u2
W dniu 19.12.2020 o 21:56, Mordoklejek Zygzakowaty pisze:
Ktoś temu gościowi zakazał przepisywania amantadyny.

tysiące pacjentów jednak uratował, to się liczy, to są twarde fakty

Data: 2020-12-18 17:21:27
Autor: Sylvio Balconetti
Am 17.12.20 um 20:38 schrieb t-1:

[...]

Ciekawe dzialania uboczne.

https://www.mp.pl/pacjent/leki/lek/46858,Viregyt-K-kapsulki

Gdy ma parkinsona, to moglby brac inne sprawdzone leki, a jesli boi sie grypy, to czy nie lepiej sie zaszczepic? Pisza, ze lek hamuje replikacje jednego z wirusow grypy, ale tych wirusow jest wiele i one ciagle sie zmieniaja. Ogolnie na wirusy nie ma lekow, mozna najwyzej hamowac ich rozwoj, a szczepionki mobilizuja system immunologiczny do czynnej obrony. Ale wszystko jedno. Smacznego!

Btw. Mialem towarzyszy niedoli, ktorzy w podrozy na wszelki wypadek brali specyfik przeciw malarii, mimo ze przewodnicy mowili, ze zagrozen nie ma. Brali malarone i mieli sensacje jelitowo-zoladkowe (sraczka, nudnosci, brak apetytu).
Jeszcze raz, smacznego!

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

          /\_/\
( o o )
==_Y_==
  `-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
????????????????????????????????????????????????????????????????????
New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".

Data: 2020-12-23 15:41:13
Autor: Mark Woydak
W dniu 2020-12-17 o 20:38, t-1 pisze:

[...]

Podobno, chyba - wiesz czy nie wiesz tłuku?

--
MW

Data: 2020-12-17 17:34:51
Autor: t-1
W dniu 2020-12-17 o 14:48, u2 pisze:
ano, są leki przeciw-wirusowe, ale czy skuteczne na SARS to mogą wykazać tylko badania kliniczne

https://wiadomosci.wp.pl/amantadyna-naukowcy-z-cambridge-potwierdzaja-odkrycie-polakow-6586888034057024a

Ziobro osobiście interweniował u ministra zdrowia ws. amantadyny