Ziobro przed sądem - "nie mówiłem, że doktor G. zabił".

Data: 2009-05-12 22:07:17
Autor: antyanatinae
Ziobro przed sądem - "nie mówiłem, że doktor G. zabił".
 Nigdy nie przesądzałem, że dr Mirosław G. jest zabójcą, mówiłem o podejrzeniach, zarzutach - tłumaczył przed sądem Zbigniew Ziobro, który zeznawał jako świadek w procesie wytoczonym przez kardiochirurga dziennikowi "Fakt". Były minister sprawiedliwości zaznaczał, że jego słowa z konferencji prasowej sprzed ponad dwóch lat zostały pozbawione kontekstu. Ziobro mówił wtedy o doktorze G., że "już nikt nigdy przez tego pana życia pozbawiony nie będzie".- Mówiąc o sprawie na konferencji zastrzegałem wielokrotnie, że chodzi mi o zarzuty, co oznacza jedynie podejrzenie - podkreślał przed sądem Zbigniew Ziobro. Właśnie te "zastrzeżenia" miały poprzedzać według byłego ministra cytowaną później wielokrotnie wypowiedź o lekarzu.

"Nie mówiłem o nim morderca"
Ziobro zapłacił doktorowi G.

Były minister sprawiedliwości zapłacił 30 tys. zł zadośćuczynienia za... czytaj więcej >

- To nie było zwykłe urzędnicze zrelacjonowanie ustaleń śledztwa, lecz wypowiedzi nacechowane emocjami, co jest zrozumiałe wobec tego, jakie informacje uzyskałem od prokuratorów prowadzących śledztwo i funkcjonariuszy CBA - podkreślał poseł PiS. Zaznaczył jednak, że ani podczas tamtej konferencji prasowej, ani w żadnych innych okolicznościach nie mówił o doktorze G. "morderca", "zbrodniarz", ani nie przesądzał, że zatrzymany lekarz faktycznie zabił pacjenta. Ziobro zaprzeczył też przed sądem, by powiedział, że dr G. "nie zasługuje na miano człowieka" (sformułowanie to znalazło się w relacji "Faktu" z konferencji).

- Nigdy nie oceniałem człowieczeństwa dr. G. Mógłbym natomiast ocenić poziom profesjonalny i etyczny pana doktora i powiedzieć, że nie zasługuje on na miano etycznego lekarza - odpierał oskarżenia Ziobro, szeroko relacjonując sądowi ustalenia prokuratury, które były podstawą zarzutu zabójstwa pacjenta i błędów w sztuce.

Ziobro o Mirosławie G.

Przeprosiny i 500 tysięcy
CBA "chciało z Dr. G. zrobić nekrofila"?

Jedna z byłych pacjentek doktora Mirosława G. jest oburzona przesłuchaniem... czytaj więcej >

Były minister sprawiedliwości został wezwany do Sądu Okręgowego w Warszawie na wniosek strony pozwanej, by złożyć zeznania w procesie, jaki dr G. wytoczył dziennikowi "Fakt" za pisanie o nim "doktor morderca".

Po konferencji prasowej z 14 lutego 2007 r. szefa CBA Mariusza Kamińskiego i Zbigniewa Ziobry, na której informowano o zarzutach m.in. zabójstwa pacjenta, postawionych zatrzymanemu kardiochirurgowi media szeroko relacjonowały sprawę. - "Doktor zabijał w rządowym szpitalu" i "Oto ofiara doktora mordercy" - takie tytuły ukazały się wtedy w "Fakcie". W trwającym od zeszłego roku procesie cywilnym dr G. domaga się od gazety i wydającego ją koncernu Axel Springer Polska przeprosin i 500 tys. zł odszkodowania.

Za podobne sformułowania G. wytoczył proces cywilny "Super Expressowi" i go wygrał. 31 lipca zeszłego roku na pierwszej stronie tej gazety ukazały się przeprosiny redakcji za naruszenie dóbr osobistych kardiochirurga przez przypisanie mu w tytułach artykułów przestępstw w sytuacji, gdy jego wina nie została udowodniona.

Słowa "wyjęte z kontekstu"?
Doktor G. może wrócić do pracy

Po tym, jak prokuratura wycofała się z zarzutu zabójstwa dla kardiochirurga... czytaj więcej >

Za słowa "już nikt nigdy przez tego pana życia pozbawiony nie będzie" sąd w Krakowie prawomocnie nakazał Ziobrze przeprosiny dr. G. w mediach i zapłatę odszkodowania - b. minister złożył jeszcze kasację do Sądu Najwyższego, bo uważa, że tak brzmiące zdanie jest wyjęte z kontekstu, a on nie chciał przesądzać o winie lekarza.

Były ordynator kardiochirurgii ze stołecznego szpitala MSWiA przez ponad rok był formalnie podejrzany o zabójstwo pacjenta, mobbing, znęcanie się nad osobą najbliższą. Przedstawiono mu też niemal 50 zarzutów korupcyjnych opiewających na kwotę ok. 50 tys. zł. G. w maju 2007 r. opuścił areszt, w którym spędził trzy miesiące. Sąd Apelacyjny w Warszawie uznał bowiem, że mimo pięciu miesięcy śledztwa nie wykazano, by zachodziło "duże prawdopodobieństwo", umyślnego zabicia przez G. pacjenta.

Od grudnia Sąd Rejonowy Warszawa-Mokotów prowadzi proces, w którym dr G. i jego 20 pacjentów odpowiadają za wręczanie i przyjmowanie łapówek, a dr G. także za mobbing pracowników i molestowanie seksualne. Lekarz nie przyznaje się do winy.

http://www.tvn24.pl/-1,1599888,0,1,ziobro-przed-sadem-_-nie-mowilem-- ze-doktor-g-zabil,wiadomosc.html

Przemek

Ciekawe  o co Zbigniewu Ziobru od meblów będzie miał następną sprawę ? Wiele wskazuje na to, że o sfałszowanie podpisu w sprawie posłanki Blidy....

--
"Komitet Wyborczy Prawa i Sprawiedliwości informuje, że w swoim materiale wyborczym w postaci spotu telewizyjnego pt. +Kolesie+ podał nieprawdziwe informacje, że rząd PO załatwił firmie senatora Tomasza Misiaka kontrakt na 48 mln zł, a firmie ministra Aleksandra Grada na kwotę 50 mln zł i przeprasza Platformę Obywatelską za wprowadzenie wyborców w błąd".

http://szymon.plejada.pl/25,7679,1,odc8_-_seria_viii,1,wideo.html

http://pepepe.pl

Data: 2009-05-12 22:19:25
Autor: rAzor
Użytkownik antyanatinae napisał:
Ciekawe  o co Zbigniewu Ziobru od meblów będzie miał następną sprawę ? Wiele wskazuje na to, że o sfałszowanie podpisu w sprawie posłanki Blidy....

Trzebaby zapytac Kaweckiego - głosował na PiS, to będzie wiedział. e-he he he he

Data: 2009-05-12 23:02:12
Autor: MH
> [...]

Trzebaby zapytac Kaweckiego - głosował na PiS, to będzie wiedział. e-he he he he

Jakiś ty prymitywny kundlu ...

MH

Data: 2009-05-12 23:05:34
Autor: rAzor
Użytkownik MH napisał:
[...]

Z czego to "wnioskujesz", półgłówku? Z kozy ukręconej w kulkę?

Data: 2009-05-13 03:19:57
Autor: p47
Ziobro przed sądem - "nie mówiłem, że dokt or G. zabił".

Użytkownik "antyanatinae" <adres@email.pl> napisał w wiadomości news:guckto$639$1inews.gazeta.pl...
Nigdy nie przesądzałem,
(...)

Zamiast pisac o tych straszliwych zbrodniach Ziobry napisz, dlaczego nic nie dzieje sie w sprawie posłanki PO i kolezanki min. Kopacz , czyli niejakiej Beaty Sawickiej.

;-))

p47

Data: 2009-05-13 05:45:36
Autor: cirrus
Użytkownik "p47" <pgoralsk@bezspamu.wp.pl> napisał w wiadomości news:gud7bq$kre$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Pewnie dlatego, że maczał palce w sprawie nieudaczny ziobrów kumpel z Antykorupcji.
--
stevep

Data: 2009-05-13 13:50:39
Autor: Vic
Ziobro przed sÂądem - "nie mĂłwiÂłem, Âże doktor G. zabiÂł".
antyanatinae wrote:
ZaznaczyÂł jednak, Âże ani podczas tamtej konferencji prasowej, ani w Âżadnych innych okolicznoÂściach nie mĂłwiÂł o doktorze G. "morderca", "zbrodniarz", ani nie przesÂądzaÂł, Âże zatrzymany lekarz faktycznie zabiÂł pacjenta.

Aaaa, czyli jesli publicznie powiemy pod adresem pana Ziobry: "Juz nigdy ten pan [Ziobro] zadnego wiecej malego chlopca nie zgwalci" bedzie to znaczylo, ze absolutnie nie sugerujemy iz pan Ziobro gwalci malych chlopcow, poniewaz nie mowimy o nim "gwalciciel" czy "pedofil-homoseksualista"?

MĂłgÂłbym natomiast oceniĂŚ poziom profesjonalny i etyczny pana doktora

No tak, poziom profesjonalny to z pewnoscia moze ocenic. Wiadomo przeciez, ze pan Ziobro to wybitny specjalista kardiochirurg. Wlasciwie nie wiem dlaczego nigdy nie pisza o nim "doktor Ziobro". Jakis spisek liberalnych mediow pewnikiem.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Ziobro przed sądem - "nie mówiłem, że doktor G. zabił".