Złącza elektryczne"ogrodowe"

Data: 2009-07-04 23:26:41
Autor: rrrrrrrrrrr
Złącza elektryczne"ogrodowe"
Witam
za miesiąc czeka mnie wykonanie nowego ogrodzenia z brama przesuwną
przy okazji sporo robót ziemnych między innymi doprowadzenie kabli zasilających do napędu bramy.
Pomyślałem o zamontowaniu dyskretnych lamp ogrodowych pomiędzy bramą a domem. w zasadzie załatwiło by sprawę kupno lampek "solarnych" ale te blade świetliki z jedną diodka  mi nie odpowiadają.
Wolałbym zamontować jakieś lampki zasilane z 12 V i wyposażone w dostępne wkładki LED (pseudo halogeny)
problem w tym że na lini gdzie miały by być te lampy czasami potrzebna jest wolna droga do przejazdu (głównie dostawa węgla raz na rok)
Pytanie:
czy sa dostępne jakieś sprytne szybkozłacza elektryczne tak aby w razie potrzeby można było lampy po prostu wyjąć z gruntu ?
sama konstrukcja lamby to nie problem  rurka wbita w ziemię do której wsunę rurke na której stoi lampa ale co z kablem.
złącze musiało by być odporne na całoroczne warunki atmosferyczne, podlewanie, przejazd kosiarki.
Mogę w zasadzie zastosować zwykłą kostkę zaciskowa zamknięta w jakiejś plastikowej buteleczce i za każdym razem uszczelniać ja jakąś taśmą ale jestem wygodny i nie podoba mi się takie rozwiązanie. :)

Pozdrawiam
Romek

Złącza elektryczne"ogrodowe"