Złącze elastyczne na obejmy - warto?

Data: 2011-04-09 10:31:05
Autor: Agent
Złącze elastyczne na obejmy - warto?
Witam,
Mam do wymiany złącze elastyczne. Na allegro dostępne są takie które można wsunąć na rurę i skręcić obejmami. Czy ktoś już coś takiego stosował i może powiedziec jak się sprawuje? Jako zalety to widzę że kosztuje połowe ceny złacza do wspawania (licząc razem z robocizną) i nie trzeba odkręcać całej rury od kolektora i można to zrobić samemu bo nie potrzeba spawać.

Data: 2011-04-09 11:32:51
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Agent" <wojciech.przyjemski@op.pl> napisał w wiadomości news:inp5ga$ck2$1news.onet.pl...
Witam,
Mam do wymiany złącze elastyczne.

Miałem podobny dylemat w grudniu w aucie żony. Podjechałem do warsztatu i okazało się, że ze wspawaniem kosztuje tyle, co takie z obejmami na allegro z wysyłką, całość zamknęła się w pięćdziesięciu kilku złotych, robota trwała 16 minut. Nie wiem czy warto "chrzanić" się z allegro w takiej sytuacji.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-04-09 11:53:39
Autor: Agent

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4da027c9$0$2485$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W dwóch warsztatach do których dzwoniłem dowiedziałem się tego samego czyli że trzeba odkręcić całą rurę od kolektora do pospawania i bedzie to kosztowało 200 zł. Złącze na obejmy z allegro ok 80-90 zł z przesyłką. Dlatego pytam jak się to sprawuje. Z tego co widziałem już raz ktoś
(poprzedni właściciel) spawał moje złącze i pewnie dlatego że robił to poza pojazdem to jest wspawane trochę krzywo dzięki czemu cały układ wydechowy jest równiez krzywo co było m.in przyczyną tego że złącze znowu padło.

Data: 2011-04-09 12:00:34
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:inpab5$v1q$1news.onet.pl...

[...]

U mnie niczego nei wyciągali, gość odpiął tylko klemy i w ciągu 16 minut wspawał. Złącze kosztowało 36, a spawania koło 20 zł (nie pamiętam dokładnej kwoty, ale zamknęło się w 60 zeta). Zrobione profesjonalnie, tj. szczelne do dziś, nie wiem kiedy padnie znów ;-)
Może poszukaj jeszcze gdzie indziej?