Zławspólnota i antena :)

Data: 2009-10-25 14:36:28
Autor: Czapla
Zławspólnota i antena :)
Witam, może ktoś coś doradzi.

Jest sobie mieszkanie we Wspólnocie. Odbiór telewizji z anteny pokojowej jest praktycznie niemożliwy (nisko i zabudowa dookoła). Na umieszczenie anteny na dachu Wspólnota oczywiście nie wyraziła zgody, podobno dach może się rozlecieć :). Jest oczywiście kablówka ale... droga jak diabli, pakiety jakieś super-hiper a tu chodzi dosłownie o jakieś 3 podstawowe programy dla starszej osoby. Sprawę rozwiązałaby radykalnie satelita, ale mieszkanie jest bez balkonu, z parapetu talerzyk sygnału nie łapie a na umieszczenie jej na elewacji Wspólnota zgody nie wyrazi :(. Ma ktoś jakiś pomysł jak to załatwić? Z "balkonowym" sąsiadem raczej nie idzie się dogadać. Wiem jak to się załatwiało w Spółdzielni, o tych Wspólnotach nie mam pojęcia. Ma ktoś jakiś pomysł? Bo utrudniają życie jak tylko mogą...

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-10-25 17:31:31
Autor: Roman Rumpel
Zławspólnota i antena :)
Czapla pisze:
[...]

Zainstaluj satelitę na elewacji i niech wspólnota Cię zmusi do demontażu.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-10-25 12:10:11
Autor: witek
Zławspólnota i antena :)
Roman Rumpel wrote:

Zainstaluj satelitę na elewacji i niech wspólnota Cię zmusi do demontażu.

najglupszy pomysl z mozliwych, bo to akurat mogą zrobić bardzo szybko i bardzo po kieszeni boli.
Szybciej bym to zamontowal na dachu.

Data: 2009-10-25 19:23:58
Autor: Roman Rumpel
Zławspólnota i antena :)
witek pisze:
Roman Rumpel wrote:

Zainstaluj satelitę na elewacji i niech wspólnota Cię zmusi do demontażu.

najglupszy pomysl z mozliwych, bo to akurat mogą zrobić bardzo szybko i bardzo po kieszeni boli.
Szybciej bym to zamontowal na dachu.

Ile znasz takich przypadków? Takich, że rzeczywiście wspólnota wymusiła usunięcie?

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-10-25 15:49:04
Autor: witek
Zławspólnota i antena :)
Roman Rumpel wrote:
witek pisze:
Roman Rumpel wrote:

[...]

jeden. W około 40 blokach przy okazji remontu elewacji. W sumie jakiś kilkaset anten. Moją też. Ale że jej nie używałem to zdjąłem i nie interesowało mnie co będzie dalej.

Co do dachu nie mogą odmówić jej postawienia, o ile sie papiery dobrze zrobi.
Zawsze wszystkich odsyłam do związku krótkofalowców. Oni wiedzą jak się przechodzi administracje bloków.

Data: 2009-10-25 22:09:43
Autor: Czapla
Zławspólnota i antena :)
jeden. W około 40 blokach przy okazji remontu elewacji. W sumie jakiś kilkaset anten.

Wspólnota w 40 blokach? Może Spółdzielnia?
Co do dachu nie mogą odmówić jej postawienia, o ile sie papiery dobrze zrobi. Zawsze wszystkich odsyłam do związku krótkofalowców.
Oni wiedzą

Dzięki, spróbuję wyszukać.

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-10-25 18:36:28
Autor: witek
Zławspólnota i antena :)
Czapla wrote:
jeden. W około 40 blokach przy okazji remontu elewacji. W sumie jakiś kilkaset anten.

Wspólnota w 40 blokach? Może Spółdzielnia?
spółdzielnia. w zasadzie bez znaczenia.

Data: 2009-10-25 17:48:42
Autor: Andrzej Bratkowski
Zławspólnota i antena :)
On 26 Paź, 00:36, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Czapla wrote:

> Wspólnota w 40 blokach? Może Spółdzielnia?

spółdzielnia. w zasadzie bez znaczenia.

przypadkiem spółdzielnia nie ma obowiązku zabezpieczyć dostępu do
programów telewizji naziemnej? bądź poprzez sygnał z anteny lub
darmowe kanały w kablówce?
chyba w każdej kablówce jest coś takiego jak bezpłatny lub bardzo tani
dostęp do głównych kanałów: TVP, TVN i Polsatu
a jeśli nie ma tam kablówki to dziwne gdyby nie zgodzili się na zwykłą
antenę, być może spółdzielnia powinna nawet na swój koszt to zrobić.
Warto sprawdzić jak jest z dostępem do telewizji naziemnej i obowiązku
spółdzielni do ewentualnego dostarczenia sygnału.

Data: 2009-10-26 06:09:21
Autor: spp
Zławspólnota i antena :)
Andrzej Bratkowski pisze:

[...]

Spółdzielnia ma obowiązek dostarczyć (OIDW) sygnał trzech kanałów telewizji publicznej.  nigdy nie jest to za darmo - płaci się najczęściej w czynszu 'za konserwację'. ;)
No i oczywiście abonament. :)

--
spp

Data: 2009-10-26 01:30:11
Autor: Andrzej Luto
Zławspólnota i antena :)
On 26 Paź, 06:09, spp <s...@op.pl> wrote:
Andrzej Bratkowski pisze:

> [...]

telewizji publicznej.  nigdy nie jest to za darmo - płaci się
najczęściej w czynszu 'za konserwację'. ;)

na prawie zna się każdy tak samo jak na medycynie, nie dziwne że
później w USA mamy nieco śmieszna opinię.
najwiecej dowcipów jest o Polakach, afrykanczykach i żydach, ale nas
tam z tej grupy najmniej

Data: 2009-10-26 11:23:26
Autor: Zbynek Ltd.
Zławspólnota i antena :)
Witam

witek napisał(a) :
Co do dachu nie mogą odmówić jej postawienia, o ile sie papiery dobrze zrobi.
Zawsze wszystkich odsyłam do związku krótkofalowców. Oni wiedzą jak się przechodzi administracje bloków.

Hmmm... A nas odsyłają na grupę pl.soc.prawo :-P

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-10-25 20:19:42
Autor: Michal Jankowski
Zławspólnota i antena :)
Roman Rumpel <romane@screwspam.gazeta.pl> writes:

Ile znasz takich przypadków? Takich, że rzeczywiście wspólnota
wymusiła usunięcie?

Co ty, witka nie znasz?

Ja raczej znam przypadki, ze sasiad A instaluje na elewacji
klimatyzacje warczaca w okno sasiadowi B, a wspolnota rozklada i umywa
rece. Ale, jak to mowia, your mileage may vary.

  MJ

Data: 2009-10-25 17:43:40
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Zławspólnota i antena :)
Czapla wrote:
[...]

Pisemnie nie wyraziła zgody? Daj im szansę. "Na podstawie art. 684 Kodeksu cywilnego wnoszę o wyrażenie zgody na instalację anteny odbiorczej na dachu nieruchomości w ... przy ul. ..."

M.

Data: 2009-10-25 18:58:01
Autor: Alek
Zławspólnota i antena :)
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał

[...]

Ten art. jest nie na temat, jest w nim mowa o najmie.
Prędzej coś z ustawy o własności lokali, np. art.12 ust. 1.

Data: 2009-10-25 20:19:47
Autor: Czapla
Zławspólnota i antena :)
> dachu Wspólnota oczywiście nie wyraziła zgody, podobno dach może się > rozlecieć :).

Pisemnie nie wyraziła zgody?

Pisemnie... :(.
Chodziło o antenę zwykłą, więc z satelitarną pewnie będzie tak samo.

Pozdrawiam

Czapla

--

Zławspólnota i antena :)