Złe parkowanie - mandat albo do sądu

Data: 2013-03-12 20:12:54
Autor: __Waldek
Złe parkowanie - mandat albo do sądu
Witam,

będąc na delegacji w odległym mieście miałem nieszczęście zaparkować w miejscu niedozwolonym.
Po powrocie do auta zastałem za szybą wezwanie do "niezwłocznego stawienia się" - tu nr pok. w KPP w tym mieście.
Ponieważ była już 21:00, w dniu następnym zadzwoniłem do ww. KPP i przedstawiając sprawę dyżurnemu
poprosiłem o info, jak w dalszym ciągu powinienem postąpić. Podałem nr tel. W kolejnym dniu oddzwonił
do mnie funkcjonariusz, który wystawił wezwanie i poinformował, że albo przed upływem 14 dni
od daty jego wystawienia stawię się u niego w KPP, albo będzie musiał skierować sprawę do sądu.
Teraz wystawi mi mandat 100 zł i 1 punkt karny, a sąd obciąży mnie jeszcze kosztami postępowania.

Tu pytania:
1. jaki sąd będzie właściwy dla prowadzenia sprawy (w miejscu mojego zamieszkania,
czy w miejscu popełnienia wykroczenia)?
2. jakie będą koszty postępowania?

Uwaga: koszt dojazdu do ww. miejscowości to ok. 100 zł.
Wiem, że nie ma to znaczenia, ale parkowałem na placu przy bloku mieszkalnym, jako pierwszy
w ciągu trzech pojazdów - wjechałem na miejsce opuszczone bezpośrednio przede mną,
a w okolicy nie ma parkingu płatnego (za mną stały dwa miejscowe pojazdy,
jeden był w dalszym ciągu, kiedy ja już odjeżdżałem wieczorem).
Przy krawężniku stał znak zakazu parkowania.

TIA -
waldek

Data: 2013-03-12 20:43:21
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "__Waldek" <wgal-nospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:khnuc5$io$1node1.news.atman.pl...

Tu pytania:
1. jaki sąd będzie właściwy dla prowadzenia sprawy (w miejscu mojego zamieszkania, czy w miejscu popełnienia wykroczenia)?

W miejscu popełnienia czynu.

2. jakie będą koszty postępowania?

Pierwszy link z Google :-)
http://www.poradaprawna.pl/porady/koszty-postepowania-w-sprawach-o-wykroczenia,8240.html

[...]