Zle przyklejona latka.

Data: 2017-11-08 13:19:37
Autor: ń
Zle przyklejona latka.
Naprawiałem snake'a i jedna z dwóch łatek minimalnie puszcza - da się jechać, ale po paru dniach flak.
Znalazłem miejsce, bardzo minimalnie bąbelkuje spod krawędzi łatki.
Pytanie:
Zrywać łatkę i kleić kolejną (inną) w tym miejscu, czy dawać łatę (np. większą) na łatkę?
Nie wiem, czy przy zrywaniu łatki nie zrobi się duża dziura w dętce :-o

Data: 2017-11-12 13:01:01
Autor: Budzik
Zle przyklejona latka.
Użytkownik ń ń@ń.ń ...

[...]

Podziwiam. Nowa detka kosztuje pare złotych...

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2017-11-12 14:46:49
Autor: ń
Zle przyklejona latka.
Nie parę, lecz ok. 20 zł (Schwalbe AV19).
Przeznaczenie to zapasowe koło (a konkretnie okolcowane zakładane na śnieżne dni).
Tu parę złotych, tam parę złotych...
A poza tym ochrona środowiska.

-- -- -
Nowa detka kosztuje pare złotych.

Data: 2017-11-12 15:00:49
Autor: Budzik
Zle przyklejona latka.
Użytkownik ń ń@ń.ń ...

[...]

Po co kupowac taka za 20 skoro mozna taka za kilka?
Z ta ochrona srodowiska to juz przesadziłes totalnie :)

--
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

Data: 2017-11-12 19:18:48
Autor: ń
Zle przyklejona latka.
Bo ta za kilka złotych będzie z gorszej gumy (np. wymagającej pompowanai raz w ygodniu zamiast raz w miesiacu) oraz w "uniwersalnym" czyli w żadnym rozmiarze (szerokość opony).

-- -- -

Data: 2017-11-12 23:05:20
Autor: Łukasz Kroczka
Zle przyklejona latka.
W dniu 12.11.2017 o 16:00, Budzik pisze:
Po co kupowac taka za 20 skoro mozna taka za kilka?

Co do ceny, to 28" z prestą > 15 zł (nie każdy ma Decathlon w mieście).

A cała reszta to już kto cokolwiek komu ma zabraniać? Dawniej kleiło się je butaprenem i łatkami wyciętymi z jakiejś zajeżdżonej dętki i jeździło na tym miesiącami, jeśli nie latami. Nowoczesne dętki mają być jednak lekkie i nawet zaklejenie specjalnymi łatkami z dobrym klejem należy traktować jako awaryjne, byle do domu wrócić, bo dętka napompowana do górnej granicy opony może strzelić obok łatki i największa łata nie pomoże.

Data: 2017-11-13 15:08:56
Autor: Andrzej Ozieblo
Zle przyklejona latka.
W dniu 2017-11-12 o 23:05, Łukasz Kroczka pisze:

Dawniej kleiło się je butaprenem i łatkami wyciętymi z jakiejś zajeżdżonej dętki i jeździło na tym miesiącami, jeśli nie latami.

Tak było, ale jakośc tego klejenia była taka sobie. Przez lata kleiłem też w ten sposób dętki szytek, które wcześniej trzeba było rozpruć. To była niezła zabawa. Ale to dawne czasy. Od lat kleję (a ściśle wulkanizuję) łatkami typu tip-top i bardzo sobie chwalę. Nie przypominam sobie, by którakolwiek, dobrze założona, kiedykolwiek puściła. A niektóre dętki mają po kilka łatek. Załatanie trwa moment, w sumie najdłużej trwa zdjęcie opony i założenie jej.

Zdarzyło mi sie kilkakrotnie zerwać źle założoną łatkę i jakoś to mi się udawało, choc czasem trudno było usunąć jej resztki.

Data: 2017-11-13 15:23:10
Autor: ń
Zle przyklejona latka.
Nie wiem, co to tip-top, ale czynności jest sporo, w tym oczyszczenie (np. papierem ściernym czy tarką) powierzchni gumy - na tym wielu z nas polega i wtedy klej źle trzyma.
Później warto ścisnąć jakimś imadełkiem czy podobnym ściskiem.
A łatamy często na szybko, nie chce nam się po coś iść, itp. itd ;-)

-- -- -
Od lat kleję łatkami typu tip-top i bardzo sobie chwalę.

Data: 2017-11-13 15:36:25
Autor: abn140
Zle przyklejona latka.

Andrzej Ozieblo

Kleisz to ich dedykowanym klejem czy dowolny butaprenopodobny?

Data: 2017-11-13 23:22:04
Autor: Łukasz Kroczka
Zle przyklejona latka.
W dniu 13.11.2017 o 15:36, abn140 pisze:
Kleisz to ich dedykowanym klejem czy dowolny butaprenopodobny?

Dedykowanym, bo to nie tyle klejenie, co wulkanizacja. Butapren też ma w składzie jakieś rozpuszczalniki, ale nie będzie tak skuteczny jak właściwy klej.

Data: 2017-11-14 09:44:25
Autor: Andrzej Ozieblo
Zle przyklejona latka.
W dniu 2017-11-13 o 15:36, abn140 pisze:

Kleisz to ich dedykowanym klejem czy dowolny butaprenopodobny?

Jak Łukasz pisze. Dedykowanym. To jest wulkanizacja. Nawet nie ma co mocno ściskać, bo po napompowaniu opona sama dociśnie, a proces wulkanizacji dokończy dzieła.

Często zdarza się, że kończy się lub wysycha klej (a właściwie wulkanizator) a zostają łatki. Osobno kleju się nie dokupi, dlatego mam dużo luźnych łątek. :)

Data: 2017-11-14 02:18:14
Autor: mmateusz
Zle przyklejona latka.
W dniu wtorek, 14 listopada 2017 09:44:28 UTC+1 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
W dniu 2017-11-13 o 15:36, abn140 pisze:
Często zdarza się, że kończy się lub wysycha klej (a właściwie wulkanizator) a zostają łatki. Osobno kleju się nie dokupi, dlatego mam dużo luźnych łątek. :)

eee, w każdym rowerowym jest.

https://allegro.pl/kategoria/sport-i-turystyka?string=klej%20do%20%C5%82atek%20tip%20top&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-spo-1-4-1003

ja kupilem kilka lat temu zestaw 100, czy 200 łatek i tylko klej/wulkanizator co jakis czas kupuje.
niektóre moje dętki maja po 10-12 łatek: notoryczne łapanie snejków.
--
mm

Data: 2017-11-14 12:31:57
Autor: ń
Zle przyklejona latka.
Czym 'skrobiesz' gumę dętki przed nałożeniem kleju?

-- -- -
niektóre moje dętki maja po 10-12 łatek

Data: 2017-11-14 13:23:15
Autor: cytawa
Zle przyklejona latka.
ń pisze:

Czym 'skrobiesz' gumę dętki przed nałożeniem kleju?

Skrobac trzeba gdy detka ma w miejscu technologiczne 'nierownosci', jakies krateczki, czy bruzdy. Najlepiej jest przed posmarowanie kleju przeczyscic detke benzyna ekstrakcyjna w celu usuniecia brudu czy tlustosci.

Jan Cytawa

Data: 2017-11-14 15:22:18
Autor: abn140
Zle przyklejona latka.
przeczyscic detke benzyna ekstrakcyjna w celu usuniecia brudu czy tlustosci.
znaczy jak gladko to NIE skrobac?
ktos sie pytal czym to skrobie?
obok szlifierka tasmowa lezy. sredni /maly papier i ogien.
ale ona tam sobie lezy wiec dlatego. jakbym mial sie po to specjalnie wybierac to ten drapaczek dolaczany do zestawow laciarskich...

Data: 2017-11-14 19:02:33
Autor: ń
Zle przyklejona latka.
No właśnie, myślę o zastosowaniu jakiejś kulki ściernej na trzpieniu, do wiertarki (nawet chyba takie "frezy" sprzedają w sklepach wulkanizacyjnych, ale nie wiem, czy to nie do opon), lecz wiertarki mam raczej nieporęczne z cięższych budowlanych...
Tym papierkiem ściernym z kompletu tak sobie idzie (ścierasz albo za małą powierzchnię, albo za dużą).
Ściskasz po naklejeniu łatki, jakimś imadełkiem / ściskiem?

-- -- -

Data: 2017-11-15 01:00:58
Autor: Kris
Zle przyklejona latka.
W dniu środa, 15 listopada 2017 07:55:13 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
> sciskiem?
tak, ale dlatego ze nie mam ori klejow, jak mialem to z pol godziny po klejeniu deta szla w opone i tam nadmuchane czekalo na koncowy efekt.
 przy butaprenach detka

Przy butaprenach bardzo ważne jest aby po posmarowaniu powierzchni klejem odczekać z 15 min aż klej się "utleni" i wtedy dopiero kleić.
Jak się w ten sposób zrobi to można praktycznie za chwile dętkę w oponę ładować i pompować.

Data: 2017-11-15 11:39:15
Autor: ń
Zle przyklejona latka.
On się nie utlenia, lecz muszą odparować rozpuszczalniki (bez których byś nie rozsmarował).

-- -- -

Data: 2017-11-15 07:54:55
Autor: abn140
Zle przyklejona latka.
sciskiem?
tak, ale dlatego ze nie mam ori klejow, jak mialem to z pol godziny po klejeniu deta szla w opone i tam nadmuchane czekalo na koncowy efekt.
 przy butaprenach detka z latka miedzy dwie paczki zapalek i to wszystko w imadlo. wolalem to jakos tak delikatnie zgniatac, a nie na maksa. moze tez blad.
klei sie to jakos ale tak niepewnie i teraz - jak mi sie nie uda odstrzelic tych opon na tubless - to wroce do systemu z tymi latkami i klejami z tego watku.

Data: 2017-11-14 10:22:17
Autor: ń
Zle przyklejona latka.
Dokupi, w sklepach "oponiarskich".
Inny jest klej do klejenia dętek, a inny do klejenia opon ("cement").

-- -- -
Osobno kleju się nie dokupi

Data: 2017-11-14 10:23:07
Autor: abn140
Zle przyklejona latka.
Osobno kleju

no wlasnie ten problem znam az za dobrze.
te kleje z tych tubeczek to kleja dobrze niezaleznie od zestawu, ale jak sie pokoncza to dooopa...
naprawde nie ma na rynku dobrego kleju tego typu? cwiczone przeze mnie butapreny wszelkiej masci raczej nie wulkanizuja.
efektem poszukiwan jest mocne postanowienie przejscia na (ghetto) tubles.
mam powoli serdecznie dosc calej zabawy z lepieniem jak nawet kleju osobno dostac nie idzie...

Data: 2017-11-14 10:32:12
Autor: ń
Zle przyklejona latka.
Spokojnie dokupisz, w sklepach z łatkami (do aut).
Klej do dętek (nie do opon), guglnij sobie.

Data: 2017-11-14 10:33:47
Autor: Sławomir
Zle przyklejona latka.
W dniu 2017-11-14 o 09:44, Andrzej Ozieblo pisze:
W dniu 2017-11-13 o 15:36, abn140 pisze:

Często zdarza się, że kończy się lub wysycha klej (a właściwie wulkanizator) a zostają łatki. Osobno kleju się nie dokupi, dlatego mam dużo luźnych łątek. :)

Dokupi, tylko trzeba poszukać :)

https://seltrade.pl/plyn-klej-wulkanizacyjny-do-roweru-tip-top-tuba-10g

pozdrawiam
S.