Zlecenie pisania tekstów

Data: 2012-10-31 23:14:48
Autor: Gotfryd Smolik news
Zlecenie pisania tekstów
On Wed, 31 Oct 2012, pawel.gawos@gmail.com wrote:

Chciałbym zlecić komuś napisanie 10 tekstów na stronę www.

1. Czy dla tego typu usługi odpowiednia będzie umowa zlecenie, czy umowa o dzieło?

  To nie tak.
  Ustal za co płacisz :)
  PODEJRZEWAM, że interesuje Cię dzieło. Tak na 99%.
  Ale jak wolisz płacić za "staranność", dajmy na to od godziny, to prawo
na przeszkodzie nie stoi.
  Za to trzeba się upewnić czy (zlecenie) nie podlegnie pod ZUS
(zleceniobiorca musi mieć inne, "zwalniające" źródło przychodu).
BTW: to pytanie kwalifikuje się IMO również na .prawo

2. Czy jeżeli ta osoba której to zlecę nie ma firmy, to może mi ona wystawić jakiś rachunek,

  Ba, ma taki obowiązek.
  Ordynację kiedyś czytałeś?
  Art.3..9 oraz art.87.1
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,23,63,767,,,ustawa-z-dnia-29081997-r-ordynacja-podatkowa.html
(jest kilka ustawowych definicji DG i ta z Ordynacji *nie* jest tożsama
z przepisami o rejestrowanej DG)

żebym to sobie mógł wpisać w koszty?

  A jakże.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-02 04:22:24
Autor: pawel.gawos
Zlecenie pisania tekstów
W dniu środa, 31 października 2012 23:14:57 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
On Wed, 31 Oct 2012, pawel.gawos@gmail.com wrote:

> Chcia�bym zleci� komu� napisanie 10 tekst�w na stron� www.

> 1. Czy dla tego typu us�ugi odpowiednia b�dzie umowa zlecenie, czy umowa o dzie�o?

  To nie tak.

  Ustal za co pďż˝acisz :)

  PODEJRZEWAM, ďż˝e interesuje Ciďż˝ dzieďż˝o. Tak na 99%.

Dokładnie tak, interesuje mnie dzieło (rezultat) :)

Od umowy o dzieła, dziełodawca nie musi chyba płacić składek ZUS za dziełobiorcę (niezależnie czy ten dziełobiorca ma firmę, czy nie)?

Ponieważ jeszcze nigdy nie podpisywałem umowy o dzieło, mam kilka wątpliwości jak wygląda to od strony praktycznej?

Czy prawidłowa kolejności jest taka, że:
1. Dziełobiorca sporządza umowę o dzieło w dwóch egzemplarzach oraz rachunek do niej.
2. Dziełobiorca podpisuje oba egzemplarze i wysyła je pocztowo do podpisania dziełodawcy.
3. Dziełodawca podpisuje oba egzemplarze i odsyła je pocztowo do dziełobiorcy.
4. W momencie otrzymania podpisanej przez obie strony umowy dziełobiorca może zacząć realizację dzieła.
5. Po wykonaniu dzieła i przekazania go dziełodawcy, dziełobiorca wysyła rachunek do dziełodawcy.
Na podstawie tego rachunku dziełodawca:
6. Wpłaca pieniądze na konto dziełobiorcy
7. Płaci podatek 20% od (wartości dzieła - 50% wartości dzieła)
8. Wpisuje sobie w koszty całą wartość dzieła
9. Na początku następnego roku dziełodawca wystawia dziełobiorcy PIT-11

Czy taka kolejność realizacji umowy o dzieło jest prawidłowa? Czy w którymś z tych punktów mijam się z prawdą?

Zlecenie pisania tekstów