Zlecenie pisania tekstów

Data: 2012-11-01 15:58:30
Autor: Marzena
Zlecenie pisania tekstów

Użytkownik <pawel.gawos@gmail.com> napisał w wiadomości news:93fbcfb7-ea90-4559-bdc9-8f98196d5b3agooglegroups.com...
Chciałbym zlecić komuś napisanie 10 tekstów na stronę www.

1. Czy dla tego typu usługi odpowiednia będzie umowa zlecenie, czy umowa o dzieło?
2. Czy jeżeli ta osoba której to zlecę nie ma firmy, to może mi ona wystawić jakiś rachunek, żebym to sobie mógł wpisać w koszty?
(...)

Podczepię się trochę pod wątek, gdyż w najbliższym czasie też mnie pewnie to czeka.
Organizuję szkolenie, chciałabym do jego przeprowadzenia jednej z jego części wynajać koleżankę. Czy nie mogę zawrzeć z nią prostej umowy o dzieło -  bez ZUS-u?  Koleżanka jest na świadczeniu przedemerytalnym, nie prowadzi zadnej działaności gospodarczej. To szkolenie to raczej jednorazowa sprawa. Oczywiście podatek odprowadzę.
Jak taki wystawiony przez nią rachunek miałby wyglądać?

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://www.szultaset.pl

Data: 2012-11-01 10:05:54
Autor: witek
Zlecenie pisania tekstów
Marzena wrote:
Jak taki wystawiony przez nią rachunek miałby wyglądać?

probowałaś w google wpisac "rachunek do umowy o dzieło" ?

Data: 2012-11-01 17:00:10
Autor: Marzena
Zlecenie pisania tekstów

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:k6u34i$nk3$1dont-email.me...
Marzena wrote:
Jak taki wystawiony przez nią rachunek miałby wyglądać?

probowałaś w google wpisac "rachunek do umowy o dzieło" ?

Tak, chociaż wchodziłam w to dość pobieżnie. Tu wykorzystałam okazję, podczepiajac sie pod temat.
Szczerze mówiąc - jestem zdziwiona takim wymogiem. Już drugi rok z rzędu wykonuję pracę własnie w oparciu o dzieło z przeniesieniem praw autorskich (piszę artykuły publikowane na portalu) i nigdy nikt nie chciał ode mnie żadnego rachunku.
Pieniadze wpływają regularnie, PIT-a za ubiegły rok też dostałam.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://www.szultaset.pl

Data: 2012-11-01 11:15:29
Autor: witek
Zlecenie pisania tekstów
Marzena wrote:
[...]

bo go po prostu za ciebie sporządził i pokazał palcem gdzie masz sie podpisac

Data: 2012-11-01 17:57:53
Autor: Marzena
Zlecenie pisania tekstów

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:k6u771$nk3$2dont-email.me...

bo go po prostu za ciebie sporządził i pokazał palcem gdzie masz sie podpisac

Z reguły mam zwyczaj czytać to, co podpisuję. Tu współpraca odbywa sie zdalnie, więc raczej bym zapamiętała. Nie sądzę także, zeby ktos za mnie podrabiał podpis - po co?
Stąd moje zdziwienie. Przy okazji jednak już wiem, że z ta moją koleżanką lepiej wystwaić rachunek.
Pozdrawiam

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://www.szultaset.pl

Data: 2012-11-02 12:01:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Zlecenie pisania tekstów
On Thu, 1 Nov 2012, Marzena wrote:

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał

probowałaś w google wpisac "rachunek do umowy o dzieło" ?
[...]
Szczerze mówiąc - jestem zdziwiona takim wymogiem. Już drugi rok z rzędu
wykonuję pracę własnie w oparciu o dzieło z przeniesieniem praw autorskich
(piszę artykuły publikowane na portalu)

  W sprawie formalnej :)

  Akurat IMO nie widać powodu dla jakiejś różnicy "w sprawie rachunku",
bo definicja z Ordynacji taką czynność obejmuje, a zarówno KPiR jak
i PK nakazują "opapierkować" taki wydatek, jak na mój gust.

  Ale na zasadzie "przy okazji" :), w sprawie "dzieła".

  Z p.widzenia podatku dochodowego w art.10 wymienione są *odrębne*
źródła przychodów. Jest tam praca, są tam umowy wykonywane osobiście,
rzecz jasna jest tam DG.
  Ale jest tam również odrębna pozycja dla kapitałów pieniężnych
i praw majątkowych (z której to pozycji wyłączono zbywanie
praw majątkowych związanych z nieruchomościami).

  Hierarhia jest taka, że "prawa" są wymienione *po* "umowach osobistych",
a nie ma przepisu szczegółowego który ustalałby inne zaliczenie.
  Oznacza to ni mniej ni więcej, że z p. widzenia podatku, skoro
Twoja umowa jednocześnie kwalifikuje się "dzieła" i "prawa majątkowego",
to nie podlega pod art.13 ("umowy wykonywane osobiście"), ale art.18
"Wiadomo powszechnie", że USy się o to nie czepiają, nie czepiają
się również ujęcia 50% KUP w pozycji umów osobistych, bo jedyna
różnica sprowadza się wyłącznie do rubryki w której jest wpis.
  Niemniej "autorskie dzieło" to przychód z praw majątkowych,
a nie przychód z umowy wykonywanej osobiście :)
  Dla czystej ciekawości - przychody wpisali Ci do "osobistych" czy
do "praw"?

  Wracając do rachunków:

Pieniadze wpływają regularnie, PIT-a za ubiegły rok też dostałam.

  Może po prostu "ich" jeszcze nikt się o te rachunki nie przyczepił,
choć powinien ;)
  A może...
  Nie podpisywałaś aby przypadkiem, gdzieś na początku współpracy,
pełnomocnictwa do wypełniania kwitków w Twoim imieniu (na potrzeby
umowy)?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-02 14:52:40
Autor: Marzena
Zlecenie pisania tekstów

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1211021145390.2352quad...
(...)>
 Dla czystej ciekawości - przychody wpisali Ci do "osobistych" czy
do "praw"?

Działaność wykonywana osobiście.

 Nie podpisywałaś aby przypadkiem, gdzieś na początku współpracy,
pełnomocnictwa do wypełniania kwitków w Twoim imieniu (na potrzeby
umowy)?
(...)

Nie, niczego takiego nie było. W umowie też nie mam mowy o żadnych rachunkach.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://www.szultaset.pl

Data: 2012-11-02 11:16:42
Autor: witek
Zlecenie pisania tekstów
Marzena wrote:
Nie, niczego takiego nie było. W umowie też nie mam mowy o żadnych
rachunkach.

wiesz, zakazu płacenia bez rachunku nie ma.
Obudzą się dopiero jak im sie urzad skarbowy przyczepi do proby wrzucenia tego w koszty.
Wtedy bedziesz na szybko tonę papierków produkować.

Zlecenie pisania tekstów