Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?

Data: 2014-07-16 14:22:06
Autor: Marek
Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7174760.stm

Jak to było możliwe?

--
Marek

Data: 2014-07-16 23:20:34
Autor: PiteR
Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?
Marek pisze tak:

Jak to było możliwe?

Jakie niby korzyści daje płatnikowi Polecenie Zapłaty?

--
Piter

Data: 2014-07-16 23:28:11
Autor: Marek
On Wed, 16 Jul 2014 23:20:34 +0200, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
Jakie niby korzyści daje płatnikowi Polecenie Zapłaty?

Ĺťe rachunki płacą się "same"? Jak ktoś jest  bogaty i ma zawsze wolne środki to czemu nie, wygodna opcja.

--
Marek

Data: 2014-07-16 23:43:24
Autor: Kamil Jońca
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

On Wed, 16 Jul 2014 23:20:34 +0200, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
Jakie niby korzyści daje płatnikowi Polecenie Zapłaty?

Że rachunki płacą się "same"? Jak ktoś jest  bogaty i ma zawsze wolne
środki to czemu nie, wygodna opcja.
"Bogaty"? KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-07-17 07:23:29
Autor: Marek
Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?
On Wed, 16 Jul 2014 23:43:24 +0200, null<kjonca@poczta.onet.pl> wrote:
"Bogaty"?

No tak, Ĺźe ma komfort i nie musi się przejmować  czy będą środki na  realizację polecenia (z reguły wierzyciel robi jedną prĂłbę, gdy środkĂłw nie ma trzeba później "ręcznie" puszczać przelew)  a jego realizacja nie spowoduje nagle zaskoczenie, Ĺźe pozostała  niedostateczna ilość środkĂłw na inne cele. Dla mnie, jak ktoś realizuje płatności poleceniami (nie jednym, rzecz jasna) i to bogaty bo ja tak bym nie dał rady :-)

--
Marek

Data: 2014-07-17 00:45:34
Autor: Kris
Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?
W dniu czwartek, 17 lipca 2014 07:23:29 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

No tak, że ma komfort i nie musi się przejmować  czy będą środki na  realizację polecenia
Nie ma środków nie będzie zrealizowana PZ
(z reguły wierzyciel robi jedną próbę,
Chyba 3 próby. Dla mnie, jak ktoś

realizuje płatności poleceniami (nie jednym, rzecz jasna) i to bogaty bo ja tak bym nie dał rady :-)
Ja na ekonto raz w miesiącu przelewam stała kwotę i z tego konta PZ kami schodzą mio wszystkie rachunki/opłaty. Wygodna sprawa

Data: 2014-07-17 01:31:51
Autor: zarząd komplementariusza
Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?
które banki w PL nie obciążają dłużnika prowizją
za zrealizowane PZ? Wydaje mi się że wszystkie
maja opłatę średnio 1zł od transakcji.

Data: 2014-07-17 10:38:21
Autor: Kamil Jońca
zarząd komplementariusza <zarzadkomplementariusza@poczta.pl> writes:

które banki w PL nie obciążają dłużnika prowizją
za zrealizowane PZ? Wydaje mi się że wszystkie
maja opłatę średnio 1zł od transakcji.

Alior
Multibank
*chyba* mbank dla konta AQ
Citi

Z kolei w inteligo, czy mille jest tak, że samo pz jest bezpłatne, ale
już inne czynności (odwołanie) kosztuje

w mBanku dla ekonta jest stała opłata miesięczna OIDP

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-07-17 01:54:20
Autor: zarząd komplementariusza
Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?
Z kolei w inteligo, czy mille jest tak, �e samo pz jest bezp�atne,

dla inteligo znalazłem coś takiego w dziale "inne operacje"
35.Ustanowienie/zmiana zgody na obciążanie rachunku w ramach polecenia zapłaty
każdorazowo 0zł

36.Odwołanie zgody na obciążanie rachunku w ramach polecenia zapłaty
każdorazowo 3zł

37.Odwołanie pojedynczej transakcji w ramach polecenia zapłaty
każdorazowo 3zł

samej pozycji "zrealizowanie polecenia zapłaty" nie znalazłem, więc nie wiem czy oni to liczą jako przelew czy jak? I kogo (dłużnika czy wierzyciela) obciążą?

Data: 2014-07-17 11:44:31
Autor: J.F.
Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?
Dnia Thu, 17 Jul 2014 01:31:51 -0700 (PDT), zarząd komplementariusza
napisał(a):

które banki w PL nie obciążają dłużnika prowizją
za zrealizowane PZ? Wydaje mi się że wszystkie
maja opłatę średnio 1zł od transakcji.

http://www.poleceniezaplaty.org.pl/koszty

Sporo zer ... aczkolwiek warto sprawdzic dokladnie wlasna tabele
oplat.

J.

Data: 2014-07-17 11:09:14
Autor: J.F.
Dnia Thu, 17 Jul 2014 00:45:34 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
[...]

sa kody zwrotne
http://www.poleceniezaplaty.org.pl/zmiany_wierzyciel

J.

Data: 2014-07-16 23:55:24
Autor: PiteR
Marek pisze tak:

Jakie niby korzyści daje płatnikowi Polecenie Zapłaty?

Że rachunki płacą się "same"? Jak ktoś jest  bogaty i ma zawsze
wolne środki to czemu nie, wygodna opcja.

Zamiast dawać backdoora do rachunku chyba lepiej nadpłacać
przelew cykliczny np

czynsz - 270zł dajemy 300zł
kredyt mieszkaniowy - 350zł dajemy 400zł
prąd - 49zł dajemy 60zł
internet - 55zł dajemy 60zł

--
Piter

Data: 2014-07-17 00:06:34
Autor: Kamil Jońca
PiteR <email@fauszywy.pl> writes:

Marek pisze tak:

[...]

O ile masz w miarę stałe te rachunki. KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/

Data: 2014-07-17 00:33:06
Autor: Kris
Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?
W dniu środa, 16 lipca 2014 23:55:24 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

Zamiast dawa� backdoora do rachunku chyba lepiej nadp�aca�
przelew cykliczny np
Jakiego backdora? Przecież PZ realizuje bank prowadzący konto.

Data: 2014-07-17 11:55:47
Autor: J.F.
Dnia Thu, 17 Jul 2014 00:33:06 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
[...]

Ale sterowany z zewnatrz. Inkasent w elektrowni sie pomyli i milion zniknie z konta.

J.

Data: 2014-07-17 18:41:32
Autor: Wojciech Bancer
On 2014-07-17, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ale sterowany z zewnatrz. Inkasent w elektrowni sie pomyli i milion zniknie z konta.

To wycofasz i wróci.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-07-19 08:51:14
Autor: Kris
W dniu czwartek, 17 lipca 2014 11:55:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Inkasent w elektrowni sie pomyli i milion zniknie z konta.
I wnosisz o anulowanie PZ i milion najpóźniej następnego dnia musi być na koncie. W mbanku od razu zwracają

Data: 2014-07-16 23:30:03
Autor: Kamil Jońca

Marek pisze tak:

Jak to było możliwe?

Jakie niby korzyści daje płatnikowi Polecenie Zapłaty?

Tzw święty spokój.

A w GB są nieco inne zwyczaje jeśli chodzi o DD niż u nas. KJ
PS. artykuł był chyba tu już omawiany. Dawno temu.

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-07-17 00:01:53
Autor: PiteR
Kamil Jońca pisze tak:

A w GB są nieco inne zwyczaje jeśli chodzi o DD niż u nas.

no tak, np okienka z wielgachnym napisem nad "wypłaty powyżej 1000 funtów". Szkoda, że jeszcze nie zrobili okienka wypłaty powyżej 100k funtów. Człowiek od razu spokojniejszy wychodzi z banku. --
Piter

Data: 2014-07-17 00:29:55
Autor: J.F.
Dnia Wed, 16 Jul 2014 14:22:06 +0200, Marek napisał(a):
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7174760.stm
Jak to było możliwe?

A u nas jakos inaczej ? jesli chodzi o polecenie zaplaty, to jakos nie kojarze, abym byl
pytany o zgode, mogl zablokowac, limity ustawic itp.
To dziala na zaufaniu - bank ufa ze jego klient nie zbierze pieniedzy
i nie zniknie.

Zlecenia stale nie wiem jak w Anglii dzialaja, ale widac ze
zabezpieczenia gorsze niz u nas.

J.

Data: 2014-07-17 00:35:15
Autor: Kris
W dniu czwartek, 17 lipca 2014 00:29:55 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

jesli chodzi o polecenie zaplaty, to jakos nie kojarze, abym byl
pytany o zgode, mogl zablokowac, limity ustawic itp.
Możesz w kazdej chwili odwołać PZ albo cofnąc zrealizowana przez PZ płatność..

Data: 2014-07-17 00:39:45
Autor: Kamil Jońca
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

musisz się podpisać.

mogl zablokowac,
można wycofać (podobno), poza tym taki alior umożliwia blokadę z poziomu WWW

limity ustawic itp.
Limit teoretycznie jest, ale dość wysoki no i nikt nie broni wysłać 3
żądań pobrania pieniędzy.
To dziala na zaufaniu - bank ufa ze jego klient nie zbierze pieniedzy
i nie zniknie.

Zlecenia stale nie wiem jak w Anglii dzialaja, ale widac ze
zabezpieczenia gorsze niz u nas.

Ale akurat tam chodziło o polecenie zapłaty. KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/

Data: 2014-07-17 02:26:47
Autor: J.F.
Dnia Thu, 17 Jul 2014 00:39:45 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
[...]

I co z tym podpisem dalej ? Idzie do mojego banku, gdzie ktos starannie sprawdza ze wzorem
podpisu, po czym wprowadza do systemu zezwolenie na akceptowanie
pobran od wymienionego odbiorcy/na wskazane konto ...
czy lezy sobie u odbiorcy, na wypadek gdyby byla potrzebna podkladka
dlaczego takie polecenie zaplaty wystawili ...

Bo tego sa miliony, cos mi sie nie chce wierzyc, zeby ktos to
sprawdzal :-)

mogl zablokowac,
można wycofać (podobno), poza tym taki alior umożliwia blokadę z poziomu WWW

Pogratulowac Aliorowi

limity ustawic itp.
Limit teoretycznie jest, ale dość wysoki

Klient zapewne sobie zyczy osobnego ustalenia dla kazdego odbiorcy.

no i nikt nie broni wysłać 3  żądań pobrania pieniędzy.

Moglby byc limit miesieczny :-)

[...]

Czyli patrz wyzej. Ciekawe kto i jak wprowadzil do systemu.

J.

Data: 2014-07-17 00:41:27
Autor: Kris
W dniu czwartek, 17 lipca 2014 02:26:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

I co z tym podpisem dalej ? Idzie do mojego banku, gdzie ktos starannie sprawdza ze wzorem podpisu, po czym wprowadza do systemu zezwolenie na akceptowanie
pobran od wymienionego odbiorcy/na wskazane konto ...
Dokładnie tak. I jesli podpis się różni od wzoru to uruchomienie PZ jest wstrzymane.

Bo tego sa miliony, cos mi sie nie chce wierzyc, zeby ktos to
sprawdzal :-)
Sprawdzają. I jak podpis się różni to nie uruchamiaja

Moglby byc limit miesieczny :-)
Ale po kiego skoro możesz w ciągu bodajże 8 tygodni odwołac kążą płatność i bank ma 1 dzień aby zwrócić kase na Twoje konto.

Data: 2014-07-17 11:53:45
Autor: J.F.
Dnia Thu, 17 Jul 2014 00:41:27 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
[...]

Dziwna polityka, to w koncu wierzy sie stronom procesu czy nie ? :-)

W Anglii jak widac nie sprawdzaja.

Moglby byc limit miesieczny :-)
Ale po kiego skoro możesz w ciągu bodajże 8 tygodni odwołac kążą płatność i bank ma 1 dzień aby zwrócić kase na Twoje konto.

I ten 1 dzien to np zadziala w czwartek, 14 sierpnia,
o godzinie 17:55? I jak platnik bedzie np w Brazylii ?

Nie rozumiem - skoro juz jest indywidualna zgoda wprowadzona do
systemu komputerowego banku, to czemu od razu kwoty ograniczenia do
niej nie wprowadzic ?
Zreszta jak widac bylo, ale komus przeszkadzalo ...

J.

Data: 2014-07-19 08:53:05
Autor: Kris
W dniu czwartek, 17 lipca 2014 11:53:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

I ten 1 dzien to np zadziala w czwartek, 14 sierpnia,
o godzinie 17:55? I jak platnik bedzie np w Brazylii ?
W mBanku dwa razy anulowałem PZ gdy nie zgadzała mi się kwota faktury tmobile. I kasa od razu wracała na konto

Data: 2014-07-19 23:18:13
Autor: J.F.
Dnia Sat, 19 Jul 2014 08:53:05 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
[...]

"od razu" to znaczy jak - klik myszka i juz mamy wiecej na koncie ?

Gdzie tam sie klika aby anulowac ?

J.

Data: 2014-07-20 23:12:35
Autor: Kris
W dniu sobota, 19 lipca 2014 23:18:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Gdzie tam sie klika aby anulowac ?
Historia/rozwijasz transakcję PZ i jest "wycofaj"

Data: 2014-07-17 05:59:53
Autor: Kamil Jońca
[...]

Zdaje się, że ujawnił trochę za dużo. U nas taki citi pozwala z tego co
wiem telefonicznie ustanowić polecenie zapłaty (i chyba sam wysyła do
wierzyciela odpowiednie info)
Więc jeśli:

-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -start-- -- -- -- -- -- ->8-- -
Clarkson published details of his Barclays account in the Sun newspaper,
including his account number and sort code. He even told people how to
find out his address. -- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -end-- -- -- -- -- -- -- ->8-- -
W polskich warunkach pewnie to byłoby jeszcze nazwisko panieńskie matki,
to pewnie też by przeszło. Ale nie wiem czy to na pewno wina banku czy
nieostrożności klienta ...

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/

Data: 2014-07-17 12:13:33
Autor: J.F.
Dnia Thu, 17 Jul 2014 05:59:53 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
[...]

Ale wierzyciel musi miec jeszcze powod do sciagniecia pieniedzy.
W UK, dla wygody donatora, wystarczy podyktowac nr konta ? Na razie widze, ze wystarczy nr karty kredytowej :-)

[...]

Ale konto i adres to zna pare osob w twoim zakladzie pracy.
Pracownicy w bankach, w elektrowni, wodociagach, telefonach.
Kontrahent z allegro. Pewnie troche urzednikow.
Listonosz, lub wlamywacz do skrzynki.

J.

Data: 2014-07-17 12:23:26
Autor: Kamil Jońca
[...]

"Bo tak" może być? :)

[...]

Ale konto i adres to zna pare osob w twoim zakladzie pracy.

Ale nazwisko panieńskie matki już niekoniecznie. A w artykule była mowa
o jakimś numereze.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-07-17 13:08:24
Autor: J.F.
Dnia Thu, 17 Jul 2014 12:23:26 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
[...]

porzadna brytyjska instytucja charytatywna raczej nie strzela DD na
slepo. Podobnie jak prad, gaz czy telefon.
Wiec sama zgoda pobrania pieniedzy nie spowoduje.

[...]
Ale konto i adres to zna pare osob w twoim zakladzie pracy.
Ale nazwisko panieńskie matki już niekoniecznie.
A kto wie - w zakladzie sporo informacji maja.

A w artykule była mowa o jakimś numereze.

Sort number. O ile rozumiem - cos w rodzaju naszego numeru oddzialu,
aby czeki mogly trafic do wlasciwego banku wystawcy.

J.

Data: 2014-07-17 04:53:38
Autor: zarząd komplementariusza
Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?
> "Bo tak" mo�e by�? :)

jak ktoś ma pecha, to DD może być przedmiotem prywatnej zemsty.

pracownik elektrowni oczyści mu konto, a po złożonej reklamacji
przyzna mu rację. Ale zostanie mu złośliwa satysfakcja, że ktoś
nie spodziewał się ataku i nie miał czym zapłacić za benzynę w
Hiszpanii ;)

Data: 2014-07-17 14:08:24
Autor: Kamil Jońca
> [...]

przyzna mu rację. Ale zostanie mu złośliwa satysfakcja, że ktoś
nie spodziewał się ataku i nie miał czym zapłacić za benzynę w

Jak ktoś ma pecha to złamie ząb podczas seksu oralnego © Szymon Sokół
KJ

Data: 2014-07-17 05:17:10
Autor: zarząd komplementariusza
Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?
Jak ktoś ma pecha to złamie ząb podczas seksu oralnego (c) Szymon Sokół

prawda :) dlatego myślę że co do zasady nie ma powodów do niepokoju i niekorzystania z DD

Data: 2014-07-17 08:25:00
Autor: MK
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qtgf1z56oh32$.1ssu8tdirfde7.dlg@40tude.net...

I co z tym podpisem dalej ?
Idzie do mojego banku, gdzie ktos starannie sprawdza ze wzorem
podpisu, po czym wprowadza do systemu zezwolenie na akceptowanie
pobran od wymienionego odbiorcy/na wskazane konto ...

Dokladnie tak.

czy lezy sobie u odbiorcy, na wypadek gdyby byla potrzebna podkladka
dlaczego takie polecenie zaplaty wystawili ...

Sa 2 egzemplarze, jeden w banku wierzyciela, drugi w banku dluznika. Najlepiej ka dluznik i wierzyciel maja rachunek w tym samym banku, bo wtedy mozna zlozyc dyspozycje uruchomienia DD bez papierowego dokumentu np. Citi - telefonicznie, mBank - przez formularz w serwisie transakcyjnym.

mogl zablokowac,
można wycofać (podobno), poza tym taki alior umożliwia blokadę z poziomu WWW

Pogratulowac Aliorowi

Mozliwosc anulowania pojedynczego DD jest wymogiem ustawowym, wiec to zadna laska. Sam osbowywalem DD przez internet w Multibanku. Co wiecej bank w takim przypadku jest zobowiazany do niezwlocznego zwrotu srodkow wraz z odsetkami, niezaleznie od tego czy uda mu sie je odebrac od wierzyciela.

limity ustawic itp.
Limit teoretycznie jest, ale dość wysoki

Klient zapewne sobie zyczy osobnego ustalenia dla kazdego odbiorcy.

Limit jest ustalony ustawowo, nie spotkalem banku, ktory by zezwalal na jego paramentryzowanie.

no i nikt nie broni wysłać 3  żądań pobrania pieniędzy.

Moglby byc limit miesieczny :-)

A po co skoro masz 30 dni na jego odwolanie, a jesli jestem przedsiebiorca 5 dni. Limity DD byly niedawno podnoszone, bo w wielu przypadkach ograniczalo to funkcjonalnosc takiego narzedzia.

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-07-17 08:53:21
Autor: Kamil Jońca
"MK" <macka@interia.pl> writes:

[...]

Erm? A jaki to ma związek (konto w tym samym banku)? IMO najważniejszym dokumentem jest moja
(dłużnika) zgoda dla mojego banku na obciążanie rachunku przez
wierzyciela. Jak zostanie poinformowany wierzyciel i z jakiego banku
przyjdzie obciążenie to już sprawa mało istotna.

[...]

1. Ale nie każdy bank pozwala to zrobić przez internet
2. NIektóre (większość?) liczą sobie za to prowizję
3. Alior pozwala jednym klikiem zablokować całe upoważnienie, a nie
tylko odwołać jedną transakcję.

KJ
PS. Jest jeszcze jedna zaleta polecenia zapłaty (co kiedyś miało
znaczenie przy bałaganie w TPSA). Nie "giną" przelewy. Jak tepsa mi się
rzucała, że nie zapłaciłem, to grzecznie ich  poprosiłem o odpowiedź
kiedy próbowali obciążyć rachunek.  NAstąpiła cisza, a w następnym
miesiącu ściągnęli obie faktury. --
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-07-17 10:38:04
Autor: MK
Użytkownik "Kamil "Jońca""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87oawoh3xa.fsf@alfa.kjonca...

[...]

Praktyczny. Bank ma zawarte w obu umowach zgodne zapisy pozwalajace na uruchomienie DD bez papierowej dyzpozycji.

1. Ale nie każdy bank pozwala to zrobić przez internet

Byc moze, bazuje tylko na podstawie zananych mi przypadkow.

2. NIektóre (większość?) liczą sobie za to prowizję

Coz, sa tez takie, ktore opbieraja oplate za realizacje, ale nie o tym chyba dyskusja.

3. Alior pozwala jednym klikiem zablokować całe upoważnienie, a nie
tylko odwołać jedną transakcję.

OK.

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-07-17 10:56:40
Autor: J.F.
Dnia Thu, 17 Jul 2014 08:25:00 +0200, MK napisał(a):
[...]

Podpisywalem jeden.
Najlepiej ka dluznik i wierzyciel maja rachunek w tym samym banku, bo wtedy

Ale bankow mamy duzo, i maja w roznych.

mozna zlozyc dyspozycje uruchomienia DD bez papierowego dokumentu np. Citi - telefonicznie, mBank - przez formularz w serwisie transakcyjnym.

Gdzie ?

A w innych firmach skladam normalny wniosek elektroniczny bez podpisu
.... tylko dawno nie skladalem i nie wiem co dalej.

[...]

Owszem doczytalem sie.
Wiec gdzie sie blokuje w mbanku, bzwbk, credit agrocole, inteligo ?

Sam osbowywalem DD przez internet w Multibanku. Co wiecej bank w takim przypadku jest zobowiazany do niezwlocznego zwrotu srodkow wraz z odsetkami, niezaleznie od tego czy uda mu sie je odebrac od wierzyciela.

Ale to jest protest juz po fakcie.

limity ustawic itp.
Limit teoretycznie jest, ale dość wysoki
Klient zapewne sobie zyczy osobnego ustalenia dla kazdego odbiorcy.
Limit jest ustalony ustawowo,

Limitu juz nie ma.
http://www.poleceniezaplaty.org.pl/zmiany_wierzyciel

nie spotkalem banku, ktory by zezwalal na jego paramentryzowanie.

No wlasnie, a wydaje sie ze to podstawowa funkcjonalnosc.
Place za telefon, powinno byc 50zl, 200 powiedzmy ze moze sie zdarzyc,
ale 2000 to juz nie. A tu dowolnosc - 200, 2 tys, 2 mln -
no i nikt nie broni wysłać 3  żądań pobrania pieniędzy.
Moglby byc limit miesieczny :-)
A po co skoro masz 30 dni na jego odwolanie, a jesli jestem przedsiebiorca 5

Nawet 56 dni, ale po co do tego dopuszczac ? A przeciez niektorzy na swoje konto dluzej nie zagladaja.

Dobry opis calego procesu
http://www.poleceniezaplaty.org.pl/jak_dziala

-weryfikacja jakas niby jest, bank platnika powinien zgode otrzymac,   w samym zleceniu moze nawet nie byc nazwy i adresu platnika.

-jest mozliwosc wycofania zgody i jej czasowego zablokowania   (no i gdzie to jest w w/w bankach ?)

-wycofano kod 05 - przekroczenie limitu kwoty płatności.
  czyli ktos pomyslal, ale sie nie podobalo :-)

J.

Data: 2014-07-17 11:41:30
Autor: J.F.
Dnia Thu, 17 Jul 2014 10:56:40 +0200, J.F. napisał(a):
[...]

Korekta, wlasnie sprawdzilem jeden, wypelnia sie elektronicznie, po
czym ... a teraz wydrukuj, podpisz, wsadz do koperty i wyslij na adres
.... i faktycznie - jedna kartka, dwa razy to samo, dwa podpisy, polowa
dla banku.

[...]

Gdzies mi jeszcze mignelo, ze platnik powinien zostac poinformowany z
wyprzedzeniem o przyszlej platnosci ...

J.

Zlecenie stałe w Anglii - można bez zgody właściciela rachunku?