Zlecenie stałe widmko gdy bank nie ma kontaktu z klientem

Data: 2017-04-11 09:23:50
Autor: Marek
Zlecenie stałe widmko gdy bank nie ma kontaktu z klientem
Co może zrobić bbank, gdy nie ma kontaktu z klientem?

http://tvn24bis.pl/moto,99/niemcy-zaplacil-mandat-i-wciaz-regularnie-placi,730937.html

--
Marek

Data: 2017-04-11 01:45:00
Autor: Dawid Rutkowski
Zlecenie stałe widmko gdy bank nie ma kontaktu z klientem
Prędzej czy później - w zależności od zapisu w regulaminie - może - jeśli oczywiście ma taki zapis w regulaminie - zamknąć rachunek, a środki trzymać na koncie technicznym banku - i jak klient się po nie zgłosi to wtedy oddadzą (ja tak chyba po 10 latach wypłaciłem 20$ w pekao).

Ale z tym zleceniem stałym to śmieszne - ciekawe, czy specjalnie to zrobili polezeiom na złość?
Choć pewnie SEPA w niemieckim banku jest za darmo - ale z drugiej strony to nie klient indywidualny, tylko instytucja, więc wcale nie muszą mieć darmowych przelewów. I w końcu nie dość, że te 30 euro z mandatu pójdzie na opłaty za przelewy, to jeszcze więcej za kolejne zabulą ;>
Pozostaje pytanie, czy więcej nie będzie kosztować to przelewającego - to zależy od tego, jak to sobie skonfigurował. Jeśli np. ma spory licznik w IKA i przelewa z konta w EUR to ma te przelewy za darmo.

No i kolejna ciekawostka - ile może być takich kont, gdzie właściciel zaginął ? Przecież chyba nie zapomniał, że ma to konto (choć ja o tym moim w dolarach w pekao zapomniałem i przypomniałem sobie po 10 latach) ?

Data: 2017-04-11 01:52:08
Autor: Kris
W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 10:45:02 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

No i kolejna ciekawostka - ile może być takich kont, gdzie właściciel zaginął ? Przecież chyba nie zapomniał, że ma to konto (choć ja o tym moim w dolarach w pekao zapomniałem i przypomniałem sobie po 10 latach) ?

Dlatego od ubiegłego roku obowiązuje ustawa o tzw martwych kontach i banki w związku z tym mają pewne obowiązki

Data: 2017-04-11 01:57:59
Autor: Dawid Rutkowski
Zlecenie stałe widmko gdy bank nie ma kontaktu z klientem
Jak nie ma aktu zgonu to również?

Data: 2017-04-11 02:07:36
Autor: Kris
W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 10:58:00 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
Jak nie ma aktu zgonu to również?
To wtedy robią zapytanie czy właściciel żyje

Zlecenie stałe widmko gdy bank nie ma kontaktu z klientem