Zlecenie w EB - czy da się jeszcze odwołać?

Data: 2009-09-19 20:18:38
Autor: XYZ
Zlecenie w EB - czy da się jeszcze odwołać?
Wczoraj zleciłem po godz. 20 przelew z RO w EB, omyłkowo na rachunek zewnętrzny, zamiast na KO. Miał się wykonać w niedzielę, ale ponieważ to zewnętrzny, więc "wykonał" się jeszcze tego samego dnia (mimo godziny) i pobrał opłatę za zlecenie zewnętrzne - 2 zł. Czy istnieje jeszcze możliwość odwołania tego zlecenia? Przejrzałem wszystkie opcje, ale nie widzę takiej możliwości. Na liście zleceń, to zlecenie figuruje jako "zakończone".

Czy ktoś z was wie, czy można jeszcze cofnąć takie zlecenie?

Data: 2009-09-19 11:47:48
Autor: krzysztofsf@wp.pl
Zlecenie w EB - czy da siê jeszcze odwo³aæ?
On 19 Wrz, 20:18, XYZ <j...@mail.bin> wrote:
Wczoraj zleci³em po godz. 20 przelew z RO w EB, omy³kowo na rachunek
zewnêtrzny, zamiast na KO. Mia³ siê wykonaæ w niedzielê, ale poniewa¿ to
zewnêtrzny, wiêc "wykona³" siê jeszcze tego samego dnia (mimo godziny) i
pobra³ op³atê za zlecenie zewnêtrzne - 2 z³. Czy istnieje jeszcze
mo¿liwo¶æ odwo³ania tego zlecenia? Przejrza³em wszystkie opcje, ale nie
widzê takiej mo¿liwo¶ci. Na li¶cie zleceñ, to zlecenie figuruje jako
"zakoñczone".

Czy kto¶ z was wie, czy mo¿na jeszcze cofn±æ takie zlecenie?

Podobno nie da sie, podobnie jak nie da sie cofnac przelewu w dzien
powszedni, nawet gdy do elixiru pozostalo sporo czasu.

Data: 2009-09-19 20:51:04
Autor: Ra
XYZ pisze:
[...]

z poziomu interfejsu nie, zadzwoń na infolinię może coś pomogą.
Nie pamiętam czy od razu blokowane są środki bo ew. możesz wyczyścić konto przynajmniej do wtorku

Data: 2009-09-20 14:19:01
Autor: XYZ
W dniu 2009-09-19 20:51, Ra pisze:
XYZ pisze:
[...]

Zupełnie nie rozumiem, dlaczego piszesz, że do wtorku?

Środki już "zeszły" z salda z datą wczorajszą i operacja jest w historii konta. A w moim przypadku zostały one pobrane od razu i to po godz. 20 w piątek na poczet zlecenia zewnętrznego z datą niedzielną.

W ogóle w EB nie ma żadnych rozsądnych blokad - środki mają być na dzień przed wykonaniem zlecenia, ale np. odsetki, mimo, że naliczane z datą księgowania w dniu następnym są liczone jako saldo z dnia poprzedzającego przy dokonywaniu zleceń zewnętrznych. Np. zlecam przelew w D na 100 zł, na koncie w D jest 99,98 + 0,02 odsetek z datą D+1 i zlecenie też się wykona!

Data: 2009-09-20 17:56:32
Autor: Ra
XYZ pisze:
[...]

miałem nadzieje że jeszcze nie zeszły

[...]

jak jest to nie wnikałem, ale Eneuel Cz. zlecał przelewy nie mając chyba środków bo mu ściągnąło przy pierwszym uzupełnieniu konta

Zlecenie w EB - czy da się jeszcze odwołać?