Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!

Data: 2011-04-26 22:58:40
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!
W dniu 2011-04-21 14:22, Robert pisze:

Blachosmrodziarze na niego nie tr膮bi膮 i szanuj膮 go jako uczestnika ruchu.
Ludzka g艂upota jest niesko艅czona :(

Pier*olisz jak pot艂uczony. Ja i 2 kumpli po wroc艂awiu ci膮gle je藕dzimy. Standardem jest u m艂odych gniewnych:

- tr膮bienie za plecami (bo jedziesz te 45, a zawodnik koniecznie chce zd膮偶y膰 na kolejne czerwone 艣wiat艂o)
- zr贸wnanie si臋 z motorowerzyst膮 i zje偶d偶anie w jego stron臋 - wiadomo, 偶e uciekn臋 nawet je艣li mia艂oby to by膰 uciekanie na czo艂贸w臋 jak zawodnik cie spycha
- podczas przeje偶d偶ania w korku samochodowym pomi臋dzy autami (dotyczy r贸wnie偶 rower贸w) doznawanie zaje偶d偶ania drogi w ostatniej chwili.
- traktowanie motorowerzyst贸w jakby hamulce na loterii wygrali

Kiedy jest korek na ciasnej jezdni - nie mog臋 skorzysta膰 z pustej obok 艣cie偶ki rowerowej.

Mo偶e nie musz臋 przeciska膰 si臋 pomi臋dzy pieszymi, ale ty nie musisz ca艂y czas gra膰 w rosyjsk膮 ruletk臋, tj zak艂ada膰, 偶e kierowca auta przed tob膮 spojrzy w lusterko przed zmian膮 pasa i wiele wiele wi臋cej.

Wymy艣lasz sobie 艣wi臋t膮 wojn臋 i tyle. Ale je艣li podnieca ci臋 takie nakr臋canie si臋 - z艂ap roztocze i brandzluj ;)

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuter贸w i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2011-04-26 23:00:50
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-04-26 22:58, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:

Wymy艣lasz sobie 艣wi臋t膮 wojn臋 i tyle. Ale je艣li podnieca ci臋
takie nakr臋canie si臋 - z艂ap roztocze i brandzluj ;)

Drobne uzupe艂nienie - je偶d偶臋 i autem osobowym, i ci臋偶arowym (do 3,5 tony), i motorowerem (skuterem) i rowerem.

Tylko osoba o bardzo w膮skim pogl膮dzie i wiedzy o ruchu drogowym (w szczeg贸lno艣ci korzystaj膮ca z jednego 艣rodka transportu, wiesz, taki moher w艣r贸d niepieszych) wychodzi z za艂o偶enia, 偶e ca艂y 艣wiat si臋 na ni膮 uwzi膮艂.

Data: 2011-04-26 23:14:04
Autor: Robert
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!

Drobne uzupe硁ienie - je縟筷 i autem osobowym, i ci昕arowym (do 3,5 tony), i motorowerem (skuterem) i rowerem.

Tylko osoba o bardzo w眘kim pogl眃zie i wiedzy o ruchu drogowym (w szczeg髄no禼i korzystaj眂a z jednego 秗odka transportu, wiesz, taki moher w秗骴 niepieszych) wychodzi z za硂縠nia, 縠 ca硑 秝iat si na ni uwzi背.

Rowerem ka縟y mo縠 je糳zi, na rower sta ka縟ego.

Najta駍zy nowy rower to 1/10 ceny najta駍zego nowego motoroweru i 1/100
ceny najta駍zego nowego samochodu.

Data: 2011-04-26 23:22:34
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!
W dniu 2011-04-26 23:14, Robert pisze:

Rowerem ka偶dy mo偶e je藕dzi膰, na rower sta膰 ka偶dego.
Najta艅szy nowy rower to 1/10 ceny najta艅szego nowego motoroweru i 1/100
ceny najta艅szego nowego samochodu.

Motorowerem ka偶dy mo偶e je藕dzi膰. Kupowanie nowego markowego motoroweru to szale艅stwo/gad偶eciarstwo dla bogatych. Kupno 15-20 letniego motoroweru w stanie "nie do zar偶ni臋cia" to wydatek rz臋du ceny "lepszego" roweru z biedronki.

Waln膮艂e艣 argumentem, a偶 posz艂o mi w pi臋ty.

Ceny pojazd贸w maj膮 wykazywa膰, 偶e rowerzy艣ci powinni pretendowa膰 do mniejszo艣ci narodowej ... uciskanej i wyciskanej rzecz jasna ? W PL warunkach wszystkim si臋 trudno je藕dzi - brak infrastruktury (dotyczy to DDR/autostrad/obwodnic), biedny nar贸d poruszaj膮cy si臋 sztruclami + wiele innych czynnik贸w. Nie rozumiem ludzi robi膮cych religi臋 z jazdy rowerem, jazdy autem, jazdy zbiorkomem. Wsz臋dzie jest przesrane, i wcale nie s膮 to celowe dzia艂ania s艂ynnych i enigmatycznych za razem "onych", kt贸rzy czaj膮 si臋 na biednych pedalarzy (s艂owo umy艣lnie u偶yte, jako, 偶e w w膮tku zapad艂o ju偶 "blachosmrodziarstwo").

Co do cen, dodam, 偶e rower kt贸rym je偶d偶臋 jest wi臋cej wart od motoroweru kt贸rym je偶d偶臋, i 2 osob贸wek, kt贸rymi je偶d偶臋, a 贸w rower nie jest wart wi臋cej jak 2 000 PLN.

Data: 2011-04-26 23:30:19
Autor: Robert
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!

Motorowerem ka縟y mo縠 je糳zi. Kupowanie nowego markowego motoroweru to szale駍two/gad縠ciarstwo dla bogatych. Kupno 15-20 letniego motoroweru w stanie "nie do zar縩i阠ia" to wydatek rz阣u ceny "lepszego" roweru z biedronki.

Zakup u縴wanego motoroweru czy samochodu to loteria, w kt髍ej stosunek
prawdopodobie駍twa, 縠 jego stan techniczny "nie do zar縩iecia" do tego 縠
b阣zie z硂mem z zakatowanym silnikiem przez jakiego m硂kosa - jest r體ny
odpowiednio stosunkowi ich cen.

Data: 2011-04-26 23:42:20
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!
W dniu 2011-04-26 23:30, Robert pisze:

Zakup u偶ywanego motoroweru czy samochodu to loteria, w kt贸rej stosunek
prawdopodobie艅stwa, 偶e jego stan techniczny "nie do zar偶niecia" do tego 偶e
b臋dzie z艂omem z zakatowanym silnikiem przez jakiego艣 m艂okosa - jest r贸wny
odpowiednio stosunkowi ich cen.

A znasz si臋 pi razy drzwi na konstrukcji motorower贸w ? Po tanim motorowerze poznasz od razu czy mia艂 "masakrenckie" przygody. Bo kto b臋dzie inwestowa艂 w plastiki 500-700 PLN chc膮c za tak膮 cen臋 sprzeda膰 ca艂y motorower ?

No i teraz - jak wyobra偶asz sobie zakup silnika dwusuwowego, kt贸ry zacznie pokazywa膰 po 2 miesi膮cach jak to by艂 katowany ? :) Ceramizer do 2takta + uszczelniacz ch艂odnicy ?

Co do samochodu - sprawa ju偶 bardziej pod g贸r臋. Motorower tak samo 艂atwo oceni膰 zasadniczo jak rower.

I gdzie ta wy偶szo艣膰 motorowerzyst贸w nad uciskanymi rowerzystami ?

Gdyby艣 si臋 jeszcze nie zorientowa艂 - motorowerzysta ma tak samo, a nawet gorzej (w 艣wietle nowych przepis贸w) jak rowerzysta.R贸偶nica polega na tym, 偶e za motorowerzyst膮 wali olejem, a za rowerzyst膮 nie. Motorowerem nie mog臋 podjecha膰 pod samo wej艣cie pod markietem, nie wtargam go do urz臋du za sob膮. Utkn臋 w korku (nie zmieszcz臋 si臋 mi臋dzy autami - przecie偶 nie wjad臋 pojazdem silnikowym pomi臋dzy pieszych tak jak mo偶na to w miar臋 bezpiecznie zrobi膰 rowerem /a pedalarzy z silniczkami spalinowymi, co rusz mi臋dzy pieszymi widz臋 ...)

Data: 2011-04-26 23:58:48
Autor: Robert
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!

A znasz si pi razy drzwi na konstrukcji motorower體 ? Po tanim motorowerze poznasz od razu czy mia "masakrenckie" przygody. Bo kto b阣zie inwestowa w plastiki 500-700 PLN chc眂 za tak cen sprzeda ca硑 motorower ?

No i teraz - jak wyobra縜sz sobie zakup silnika dwusuwowego, kt髍y zacznie pokazywa po 2 miesi眂ach jak to by katowany ? :) Ceramizer do 2takta + uszczelniacz ch硂dnicy ?

Co do samochodu - sprawa ju bardziej pod g髍. Motorower tak samo 砤two oceni zasadniczo jak rower.

wa硊, cylindra i skrzynki bieg體 nie prze秝ietlisz.
W rowerze masz wszystko na wierzchu, a jak nie - to 砤twy szybki dost阷.
Na u縴wany raz 縠 nie masz 縜dnej gwarancji, dwa 縠 trzeba mie szcz甓cie
by trafi okazj, czyli co zdrowego w dobrej cenie.
W wi阫szo禼i przypadk體 stosunek ceny nowego/u縴wanego = stosunkowi
縴wotno禼i silnika w kilometrach/pozosta硑ch nieprzejechanych.
Czyli statystycznie jesli nowy motorower kosztuje 5000 i 縴wotnosc silnika
to 10 tys km, to na takim samym u縴wanym za 500 z przejedziesz bez remontu
silnika 1000 km.

Gdyby si jeszcze nie zorientowa - motorowerzysta ma tak samo, a nawet gorzej (w 秝ietle nowych przepis體) jak rowerzysta.R罂nica polega na tym, 縠 za motorowerzyst wali olejem, a za rowerzyst nie. Motorowerem nie mog podjecha pod samo wej禼ie pod markietem, nie wtargam go do urz阣u za sob.

Roweru te nie wtargasz, bo w 99% przzypadk體 takiej pr骲y - ochrona Ci zawr骳i i wska縠 stojak na zewn眛rz.

Utkn w korku (nie zmieszcz si mi阣zy autami - przecie nie wjad pojazdem silnikowym pomi阣zy pieszych tak jak mo縩a to w miar bezpiecznie zrobi rowerem /a pedalarzy z silniczkami spalinowymi, co rusz mi阣zy pieszymi widz ...)

R體nie dobrze co rowerem mozna i motorowerem, taryfikator PoRD przewiduje
taki sam mandat za jazd po chodniku zar體no rowerem jak i motorowerem.
Policjanta nic wi阠ej nie b阣zie obchodzi硂.

Data: 2011-04-27 00:38:40
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!
W dniu 2011-04-26 23:58, Robert pisze:

wa艂u, cylindra i skrzynki bieg贸w nie prze艣wietlisz.
W rowerze masz wszystko na wierzchu, a jak nie - to 艂atwy szybki dost臋p.

艁atwy szybki dost臋p ? :) Dobre ;)

Na u偶ywany raz 偶e nie masz 偶adnej gwarancji, dwa 偶e trzeba mie膰 szcz臋艣cie
by trafi膰 okazj臋, czyli co艣 zdrowego w dobrej cenie.

Kupujesz u偶ywk臋 za ca 500 PLN, i wymieniasz silnik - koszt 300 PLN. 呕e tak spytam, o czym dok艂adnie piszesz u偶ywaj膮c s艂贸w "WA艁 i SKRZYNKA" w przypadku klasycznego 2t skutra ?

W wi臋kszo艣ci przypadk贸w stosunek ceny nowego/u偶ywanego = stosunkowi
偶ywotno艣ci silnika w kilometrach/pozosta艂ych nieprzejechanych.

Dziwne. Ja tam od u偶ytkownik贸w i serwisant贸w zazwyczaj o neosie i centro s艂ysza艂em jeden tekst "NIE DO ZAJE*ANIA". Centro, kt贸re kupi艂em z zewn膮trz okre艣li膰 mo偶na jako OP艁AKANY STAN, tj po艂amane plastiki, wszystko z zewn膮trz po艂amane, kanapa popruta, a silnik po rozbi贸rce 偶yleta. Znajomy kupi艂 w 艣lepo tak neosa - plastiki po艂amane z lekka, silnik - 偶yleta. No, ale my szcz臋艣ciarze z grubymi portfelami jeste艣my.

Czyli statystycznie jesli nowy motorower kosztuje 5000 i 偶ywotnosc silnika
to 10 tys km, to na takim samym u偶ywanym za 500 z艂 przejedziesz bez remontu
silnika 1000 km.

艁偶esz :). Nowego bym nie kupi艂, bo nie ma to mniejszego sensu. Na ten 1000 km, to masz racj臋 - musz臋 do艂o偶y膰 - litr oleju.

[...]
Roweru te偶 nie wtargasz, bo w 99% przzypadk贸w takiej pr贸by
- ochrona Ci臋 zawr贸ci i wska偶e stojak na zewn膮trz.

B艂膮dzisz. W wi臋kszo艣ci galerii handlowych stojaki s膮 pod samym wej艣ciem (przynajmniej we wro), usytuowane tak, 偶e zje偶d偶asz z jezdni na chodnik, podje偶d偶asz pod drzwi i mocujesz rower. Motorowerzyst贸w z chodnik贸w si臋 goni, a nawet s膮 zdaje si臋 uwzgl臋dnieni w regulaminach w tym zakresie.

[...]
R贸wnie dobrze co rowerem mozna i motorowerem, taryfikator PoRD przewiduje
taki sam mandat za jazd臋 po chodniku zar贸wno rowerem jak i motorowerem.

No tak, tyyyyyle masz 艣cie偶ek rowerowych. Dostrzeg艂e艣, 偶e motorower ma ca艂kowity nakaz poruszania si臋 JEZDNI膭 ? Rower mo偶e posuwa膰 jezdni膮/DDRem/chodnikiem.

Data: 2011-04-27 10:39:32
Autor: Ryszard Mikke
Zlikwidowa, usun辨 z PoRD znak zakazu wjazdu dla rower體 B-9!
Rafa \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisa(a):
W dniu 2011-04-26 23:58, Robert pisze:

> R贸wnie dobrze co rowerem mozna i motorowerem, taryfikator PoRD przewiduje
> taki sam mandat za jazd&#65533; po chodniku zar贸wno rowerem jak i motorowerem.

No tak, tyyyyyle masz &#65533;cie偶ek rowerowych. Dostrzeg&#65533;e&#65533;, 偶e motorower ma ca&#65533;kowity nakaz poruszania si&#65533; JEZDNI&#65533; ? Rower mo偶e posuwa&#65533; jezdni&#65533;/DDRem/chodnikiem.

No i przede wszystkim rower na chodniku jest zjawiskiem normalnym, nie
zwracajacym uwagi policji (chyba, 縠 akurat na p眂zki zbieraj).
A motorower zostanie zauwazony i pogoniony natychmiast.

rmikke

Data: 2011-04-27 12:36:30
Autor: Coaster
On 4/26/11 11:58 PM, Robert wrote:

A znasz si pi razy drzwi na konstrukcji motorower體 [...]

wa硊, cylindra i skrzynki bieg體 nie prze秝ietlisz.
[...]

Alez nic nie musisz przeswietlac. Sa inne metody. Trzeba tez posiadac (jak i w innych dziedzinach) cos co sie nabywa z czasem - wiedze i doswiadzczenie w temacie.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-27 13:57:48
Autor: Robert
[...]

A wi阠 dla kogo kto nie ma takowej wiedzy, nie mia nigdy skutera, ani
nikt w jego rodzinie - sami rozumiecie 縠 pewny jest jedynie zakup nowego,
a u縴wanego to w takiej sytuacji czysta ruletka.

Data: 2011-04-27 14:45:26
Autor: Coaster
On 4/27/11 1:57 PM, Robert wrote:

[...]

O ile zyje w prozni. Zawsze moze skorzystac z uslugi tego, ktory taka wiedze posiada.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-27 14:59:29
Autor: Robert
[...]

Pod warunkiem 縠 ma si kogo takiego w秗骴 przyjaci蟪.
Wi阠 niestety, nie jest to opcja dla ka縟ego.

Data: 2011-04-27 15:08:06
Autor: Coaster
On 4/27/11 2:59 PM, Robert wrote:

[...]

Nie mialem na mysli przyjaciol (choc jezeli sie naprawde znaja na rzerczy to jak najbardziej sie nadaja) a profesjonalne doradztwo. Usluga jak kazda inna. Nie trzeba miec za przyjaciela inzyniera budowlanego, zeby moc kupic bezpiecznie stary dom na rynku wtornym. Jak sie kupuje uzywane auto to tez zawsze mozna udac sie do warsztatu i je sprawdzic. Jaki masz tu problem ze skuterem?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-27 15:53:58
Autor: Robert
[...]

痑dnej gwarancji na kupowany u縴wany pojazd doradca ani warsztat nie daje
to raz.
Je縟zenie po wojew骴ztwie i chodzenie po nieznanych warsztatach z u縴wanymi
skuterami? pewnie koszt diagnozy jednego skutera to jakies ~70z.
Trudno przypuszcza ze trafi si za pierwszym razem na co dobrego.
Kilka razy p砤ci doradcy?
Doradca mobilny wyjdzie jeszcze dro縠j, gdy za ka縟y kurs do sprzedawcy i
spowrotem policzy sobie sporo ponad 100 z koszty dojazdu za kurs - paliwo,
amortyzacja itp. (przecie taki doradca nie pojedzie autobusem ani
poci眊iem...)+ koszt wystawienia diagnozy.

Sens jest tylko wtedy je秎i ma si maj眂ego wiedz i do秝iadczenie
przyjaciela, albo ma tyle szcz甓cia, i trafi na okazj mo縧iwo禼i zakupu
skutera od kogo znajomego kto akurat sprzedaje, ale znamy stan techniczny
pojazdu.
W dobie wszechobecnego kapitalistycznego zdzierstwa i wyzysku - szukanie
komercyjnego doradztwa w przypadku u縴wanego skutera - mija si z celem.
Moim zdaniem bezpieczniej i bez zachodu b阣zie kupi nowy. A i koszty b阣 suma sumarum - mog wyj舵 por體nywalne.

Data: 2011-04-27 18:13:18
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!
W dniu 2011-04-27 15:53, Robert pisze:

呕adnej gwarancji na kupowany u偶ywany pojazd doradca ani warsztat nie daje
to raz.

呕adnej gwarancji na kupowane u偶ywane mieszkanie inspektor budowlany nie daje to raz.

Je偶dzenie po wojew贸dztwie i chodzenie po nieznanych warsztatach z u偶ywanymi
skuterami? pewnie koszt diagnozy jednego skutera to jakies ~70z艂.

a po czem pozna膰 w rowerze, 偶e przerzutki i hamulce tu偶 po zakupie b臋d膮 do wymiany, i 偶e rama jest hujowo pospawana ? Jak to pozna taki zubo偶ony z wiedzy technicznej cz艂owiek jak ty, kt贸ry zak艂ada, 偶e zaraz po zakupie u偶ywanego 2takta trzeba b臋dzie wymieni膰 uszczelk臋 pod g艂owic膮 i rozrz膮d ?

Trudno przypuszcza膰 ze trafi si臋 za pierwszym razem na co艣 dobrego.
Kilka razy p艂aci膰 doradcy?

Nie. Kupowa膰 co 5 miesi臋cy rower w biedronce.

Doradca mobilny wyjdzie jeszcze dro偶ej, gdy偶 za ka偶dy kurs do sprzedawcy i
spowrotem policzy sobie sporo ponad 100 z艂 koszty dojazdu za kurs - paliwo,
amortyzacja itp. (przecie偶 taki doradca nie pojedzie autobusem ani
poci膮giem...)+ koszt wystawienia diagnozy.

Tym bardziej, 偶e musi mie膰 wy偶sze wykszta艂cenie. Ja pier*l臋, ale masz k艂opoty w 偶yciu. W warszawie z "doradc膮" nie mia艂em problemu, we wroc艂awiu te偶 nie, a jak ju偶 kika razy sobie 艣wiec臋 poczy艣ci艂em, poregulowa艂em ga藕nik etc, to sam wiedzia艂em pi razy drzwi na czym cz臋艣膰 rzeczy polega. Co wi臋cej, mo偶e cie to zszokowa膰, ale ja np na pracach technicznych w podstaw贸wce 2suwa w r臋cach roz艂o偶onego mia艂em, i zdaje mi si臋, 偶e wiele os贸b mo偶e to samo powiedzie膰. Tym bardziej, 偶e nap臋dy skuter贸w s膮 taaaaak z艂o偶one w spos贸b skomplikowany, 偶e lepiej zainteresowa膰 si臋 fizyk膮 kwantow膮 ni藕li podj膮膰 si臋 艂apania diab艂a za nogi, tj kupno u偶ywanego motoroweru/pojazdu.

Ale nie martw si臋 - na fali do艣膰 "frajerskiej" postawy kt贸r膮 starasz si臋 promowa膰 - 艣wiat si臋 kr臋ci. Ty kupujesz n贸wk臋, a kto艣 od ciebie po roku, 2 jak ci si臋 znudzi odkupi za mniej ni偶 po艂ow臋 warto艣ci.

Sens jest tylko wtedy je艣li ma si臋 maj膮cego wiedz臋 i do艣wiadczenie
przyjaciela, albo ma tyle szcz臋艣cia, i trafi na okazj臋 mo偶liwo艣ci zakupu
skutera od kogo艣 znajomego kto akurat sprzedaje, ale znamy stan techniczny
pojazdu.

Powiedz mi, jakie s膮 r贸偶nice mi臋dzy motorowerem a rowerem. Zasadnicza jest taka, 偶e na rowerze trzeba peda艂owa膰. Na motorowerze nie. Stan "zawieszenia" ka偶dy g艂upek sprawdzi je艣li potrafi obada膰 to w rowerze. Stan hamulc贸w - jak wy偶ej, stan opon - tak samo, rama - j.w., plastiki - j.w. sprawno艣膰 艣wiate艂 i wszystkich prze艂膮cznik贸w - j.w. ... No pozostaje jeszcze nap臋d. Fakt. Cud nowoczesnej techniki w 15 letnim skuterze. Nanotechnologie jakie si臋 staro偶ytnym rzymianom nie 艣ni艂y.

Matko boska - pokolenie ASO.

W dobie wszechobecnego kapitalistycznego zdzierstwa i wyzysku - szukanie
komercyjnego doradztwa w przypadku u偶ywanego skutera - mija si臋 z celem.
Moim zdaniem bezpieczniej i bez zachodu b臋dzie kupi膰 nowy.
A i koszty b臋d膮 suma sumarum - mog膮 wyj艣膰 por贸wnywalne.

Kupujesz stary MARKOWY skuter. dajesz 500 PLN. Nast臋pnego dnia rozsypuje ci si臋 silnik w ca艂o艣ci. Kupujesz nowy 400 PLN. Nast臋pnego dnia odpada ci ca艂y wydech. Kupujesz nowy 100 PLN. Rozlec膮 ci si臋 rolki w wariatorze ;), kupujesz nowe. Za koszt 1/5 nowego niskiej/艣redniej klasy skutra masz *stary* po kapitalce.

Data: 2011-04-27 18:25:25
Autor: Robert
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!

Je縟zenie po wojew骴ztwie i chodzenie po nieznanych warsztatach z u縴wanymi
skuterami? pewnie koszt diagnozy jednego skutera to jakies ~70z.

a po czem pozna w rowerze, 縠 przerzutki i hamulce tu po zakupie b阣 do wymiany, i 縠 rama jest hujowo pospawana ? Jak to pozna taki zubo縪ny z wiedzy technicznej cz硂wiek jak ty, kt髍y zak砤da, 縠 zaraz po zakupie u縴wanego 2takta trzeba b阣zie wymieni uszczelk pod g硂wic i rozrz眃 ?

hamulce i przerzutki wida go硑m okiem.
Spawanie ramy to robota producenta.
W motorowerze silnika i skrzyni bieg體 nie wida, a ich stan techniczny to robota u縴szkodnika.

[...]

Ale nie martw si - na fali do舵 "frajerskiej" postawy kt髍 starasz si promowa - 秝iat si kr阠i. Ty kupujesz n體k, a kto od ciebie po roku, 2 jak ci si znudzi odkupi za mniej ni po硂w warto禼i.

My秎a po sobie - nie sprzeda砨ym sprawnego dlatego 縠 mi sie znudzi, bo
srodek transportu zawsze jest potrzebny, Sprzeda砨ym, gdyby faktycznie silnik i skrzynia bieg體 wymaga硑 kosztownego
kapitalnego remontu lub wymiany.

[...]

Powiedz mi, jakie s r罂nice mi阣zy motorowerem a rowerem. Zasadnicza jest taka, 縠 na rowerze trzeba peda硂wa. Na motorowerze nie. Stan "zawieszenia" ka縟y g硊pek sprawdzi je秎i potrafi obada to w rowerze. Stan hamulc體 - jak wy縠j, stan opon - tak samo, rama - j.w., plastiki - j.w. sprawno舵 秝iate i wszystkich prze潮cznik體 - j.w. ... No pozostaje jeszcze nap阣. Fakt. Cud nowoczesnej techniki w 15 letnim skuterze. Nanotechnologie jakie si staro縴tnym rzymianom nie 秐i硑.

A co maj do tego nanotechnologi
Nap阣 jest zabudowany uszczelniony i zalany olejem i tego faktu nie
zmienisz.
rozbieranie nap阣u i ponowne poprawne z硂縠nie jest naprawd praco i
czasoch硂nne.

[...]

Kupujesz stary MARKOWY skuter. dajesz 500 PLN. Nast阷nego dnia rozsypuje ci si silnik w ca硂禼i. Kupujesz nowy 400 PLN.
A gdzie to niby za 500 PLN mo縩a kupi NOWY silnik do MARKOWEGO skutera???
Nast阷nego dnia odpada ci ca硑 wydech. Kupujesz nowy 100 PLN. Rozlec ci si rolki w wariatorze ;), kupujesz nowe. Za koszt 1/5 nowego niskiej/秗edniej klasy skutra masz *stary* po kapitalce.

Bajki ludowe...

Data: 2011-04-27 20:20:13
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!
W dniu 2011-04-27 18:25, Robert pisze:

hamulce i przerzutki wida膰 go艂ym okiem.
Spawanie ramy to robota producenta.

Po strzale ?

W motorowerze silnika i skrzyni bieg贸w nie wida膰,

A jest skrzynia ? Cz艂owiek ci膮gle si臋 uczy ...

a ich stan techniczny to robota u偶yszkodnika.

Ta ... siedzi se taki  u偶yszkodnik i ... i w艂a艣nie co ? Co si臋 robi 偶eby silnik dwusuw na okazaniu pracowa艂, a po okazaniu chwil臋 ju偶 nie ? Nie wiem czy dostrzeg艂e艣 - ale ca艂y czas usi艂uj臋 dowiedzie膰 si臋 co ulega "nagle" uszkodzeniu w dwusuwie, i co psuje si臋 w skrzyni bieg贸w. No i jakie to koszta - m贸wisz, 偶e olbrzymie - czekam na jak膮艣 kalkulacj臋.

[...]
My艣la膰 po sobie - nie sprzeda艂bym sprawnego dlatego 偶e mi sie znudzi艂, bo
srodek transportu zawsze jest potrzebny,

No widzisz, a ludzie zmieniaj膮 auta/motory/mieszkania - w艂a艣nie dlatego, 偶e im si臋 znudzi艂y. Zdziwiony ?

Sprzeda艂bym, gdyby faktycznie silnik i skrzynia bieg贸w wymaga艂y kosztownego
kapitalnego remontu lub wymiany.

No to gratuluj臋 postawy. Kr贸tko m贸wi膮c boisz si臋, 偶e spotkasz takich cwaniaczk贸w jak ty co "pchaj膮 do 偶yda" bo si臋 sypie. Dzi臋ki boku patologia to jednak w tym kraju margines a nie norma i na osoby z takimi jak twoje pobudkami w zakresie powod贸w odsprzeda偶y rzeczy jest niewiele.

A co maj膮 do tego nanotechnologi臋
Nap臋d jest zabudowany uszczelniony i zalany olejem i tego faktu nie
zmienisz.

SOTY GAAAADASZZZ ... W tym momencie proponuj臋 EOT, bo ty kompletnie nie wiesz o czym si臋 pisze. Ja ca艂y czas punktuj膮c twoj膮 g艂upot臋 pos艂uguj臋 si臋 2T (nomen oment ca艂y czas o 2T pisz臋 w zakresie cen i mo偶liwo艣ci). Ju偶 dowiedzia艂em si臋, 偶e mam wa艂y, skrzynie bieg贸w, zalany olejem nap臋d.

rozbieranie nap臋du i ponowne poprawne z艂o偶enie jest naprawd臋 praco i
czasoch艂onne.

No - w twoim przypadku rzeczywi艣cie. Ale patrz膮c na tw贸j poziom wiedzy - nie dziwi臋 si臋, 偶e si臋 boisz czegokolwiek dotkn膮膰.

UWAGA, b臋dzie "SZO艁" ... dziewczynki nie maj膮 wack贸w.

Kupujesz stary MARKOWY skuter. dajesz 500 PLN. Nast臋pnego dnia
rozsypuje ci si臋 silnik w ca艂o艣ci. Kupujesz nowy 400 PLN.
A gdzie to niby za 500 PLN mo偶na kupi膰 NOWY silnik do MARKOWEGO skutera???
[...]

No patrz. A ja kupi艂em zdezelowane wizualnie malaguti centro sl, nie ma na nim nie p臋kni臋tego plastika, ca艂a kanapa poryta i poklejona ta艣m膮 - koszt 500 PLN.

Dowiadywa艂em si臋 co by by艂o, gdybym chcia艂 go d艂ubn膮膰 nowym silnikiem i wydechem (wiadomo jak ... to znaczy kto wie ten wie jak si臋 d艂ubie w tych zabawkach i po co). Ca艂kowity koszt z okazyjnie przy okazji zmienionymi rolkami w wariatorze etc : cylinder z t艂okiem + ga藕nik + wydech Koszt maks 700 PLN.

No ale to bajki ludowe. Ca艂y m贸j 艣wiat leg艂 w gruzach.

Data: 2011-04-28 00:28:54
Autor: Robert
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!
[ciach]

Nie odpowiedzia砮 mi na pytanie, kt罂 to ma w swojej ofercie po 400 PLN NOWE silniki do MARKOWYCH  skuter體.

Data: 2011-04-28 01:26:47
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!
W dniu 2011-04-28 00:28, Robert pisze:

Nie odpowiedzia艂e艣 mi na pytanie,
kt贸偶 to ma w swojej ofercie po 400 PLN NOWE silniki do MARKOWYCH  skuter贸w.

Cylinder + t艂oczek ?

Allegro.

Data: 2011-04-28 01:31:35
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2011-04-28 01:26, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:

Nie odpowiedzia艂e艣 mi na pytanie,
kt贸偶 to ma w swojej ofercie po 400 PLN NOWE silniki do
MARKOWYCH skuter贸w.
Cylinder + t艂oczek ?
Allegro.

P.S.

Nie odpowiedzia艂e艣 mi na pytania:

1. Jakiej firmy skrzyni臋 bieg贸w montuje si臋 w skuterach (motorowerach) 2 suwowych.
2. Co potrafi si臋 nagle spieprzy膰 w 2takcie
3. Gdzie wlewa si臋 w przeci臋tnym 2T olej do nap臋du, kt贸ry to olej jest *uszczelniony* ?
4. Ile wg ciebie kosztuje nowy cylinder+t艂ok (50ccm) do malaguti centro sl/Neosa ?
5. Czy w/w dwa silniki s膮 identyczne ?

Data: 2011-04-28 01:49:43
Autor: Robert
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!
Dnia Thu, 28 Apr 2011 01:26:47 +0200, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

W dniu 2011-04-28 00:28, Robert pisze:

Nie odpowiedzia砮 mi na pytanie,
kt罂 to ma w swojej ofercie po 400 PLN NOWE silniki do MARKOWYCH  skuter體.

Cylinder + t硂czek ?

Silnik kompletny a nie cylinder i t硂czek...

z wa砮m obudow i skrzynk bieg體.
jak w komarze.

Data: 2011-04-28 02:08:54
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!
W dniu 2011-04-28 01:49, Robert pisze:

z wa艂em obudow膮 i skrzynk膮 bieg贸w.
jak w komarze.

Skup si臋: JAK膭 KUR*A SKRZYNI膭 BIEG脫W ???

Data: 2011-04-28 07:43:33
Autor: Ryszard Mikke
> [...]
Rafa \SP\ Gil <usenet@motopower.pl> napisa(a):
W dniu 2011-04-28 01:49, Robert pisze:

> z wa&#65533;em obudow&#65533; i skrzynk&#65533; bieg贸w.

Skup si&#65533;: JAK&#65533; KUR*A SKRZYNI&#65533; BIEG&#65533;W ???

No napisa Robert: jak w komarze. ;)

Zrozum cz硂wieka, on NIE MIA w podstaw體ce na zpt rozebranego dwusuwa w
r阫ach, ja zreszt TE nie. Dla ciebie pewne sprawy s oczywiste i proste, dla
niego (i dla mnie) - nie. Ty akurat wiesz, sk眃 wzi辨 doradc przy zakupie -
ja np. nie mam najbledszego poj阠ia.

Takie 縴cie, ja mam bardzo blade poj阠ie o silnikach, Ty o systemach
bankowych. To jest normalne.

rmikke

Data: 2011-04-28 11:03:09
Autor: Robert
[...]

Maj眂 przyk砤dowo 500 czy 700 z w kieszeni - bez niczyjej 砤ski czy
nie砤ski, anga縪wania os骲 trzecich, doradc體, i innych zdzierc體, szukania
"okazji" niestety chyba tylko na gie砫ach i aukcjach, jezdzenia po
wojew骴ztwie, marnotrawienia pieni阣zy na bilety i czasu na podr髗e - tylko
id do pierwszego sklepu rowerowego w moim mie禼ie i kupuj przede
wszystkim _bez ryzyka utopienia pieni阣zy na z硂m ze zu縴tym nap阣em_ jak i
ryzyka zostania paserem - nowy rower z gwarancj. Maj眂 nawet 2x czy 3x tyle nie kupi na podobnych warunkach skutera.
Dopiero przy 10x mo縩a my秎e.

St眃 w砤秐ie popularno舵 rower體 - 砤twy zakup od r阫i bez ryzyka za niewielkie pieni眃ze dla KA疍EGO
cz硂wieka i BEZ konieczno禼i anga縪wania os骲 TRZECICH, A przede wszystkim bez hazardu jakim jest zakup wszelkich u縴wanych
pojazd體 spalinowych dla osoby nie zwi眤anej z tym tematem, a przede wszystkim nie maj眂ej znajomych, gotowych udzieli pomocy w
doradztwie.

To tyle ode mnie.
z mojej strony: EOT

Data: 2011-04-28 14:02:58
Autor: Michoo
W dniu 28.04.2011 11:03, Robert pisze:
[...]
Zrobi砮m tak 6 lat temu. Kupi砮m pi阫nego, nowego Arkusa w sklepie rowerowym za nieca砮 7xxz.

W ci眊u 2.5 roku u縴tkowania:
- kompletnie zatarty amortyzator
- zerwany 砤馽uch
- zgi阾a tylna o - zerwane szprychy, wymiana osi
- p阫ni阾a tylna o - zerwane szprychy, zerwana przerzutka, nawet w serwisie nie mogli rozkr阠i ko砤 -  doszed jego zakup
- u砤many peda (niezapomniane 23km powrotu)
- zerwany gwint tylnej przerzutki
- urwana korba

Gwarancja dziwnym trafem nic z tego nie obejmowa砤 - obowi眤ywa砤by np przy p阫ni阾ym spawie ramy.

W sumie kosztowa硂 mnie to ko硂 400z, czyli ponad po硂w ceny roweru.

To by naprawd rewelacyjny zakup - ~1100 z za rower na troch ponad dwa lata... Nowy, na gwarancji.

Michoo

Data: 2011-04-28 11:10:31
Autor: Coaster
On 4/28/11 9:43 AM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

Swoja wypowiedzia posrednio sugerujesz, ze zeby skorzystac z uslug banku najpierw nalezy zapoznac sie z zasada dzialalnia systemu bankowego. ;-P A moze jednak lepiej skorzystac z pomocy doradcy? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-28 09:24:25
Autor: Ryszard Mikke
Zlikwidowa, usun辨 z PoRD znak zakazu wjazdu dla rower體 B-9!
Coaster <manypeny@mac.com> napisa(a):
> [...]

Swoja wypowiedzia posrednio sugerujesz, ze zeby skorzystac z uslug banku najpierw nalezy zapoznac sie z zasada dzialalnia systemu bankowego. ;-P

Absolutnie nie. Za to jakbys chcial cos ukrasc...

A moze jednak lepiej skorzystac z pomocy doradcy? ;-)

Kwestia oplacalnosci jedynie.

rmikke

Data: 2011-04-28 11:25:22
Autor: Robert
Zlikwidowa, usun辨 z PoRD znak zakazu wjazdu dla rower體 B-9!
Dnia Thu, 28 Apr 2011 11:10:31 +0200, Coaster napisa(a):

[...]

Akurat w tym przypadku doradca nie musi si transportowa, porady mo縠
udzieli nawet telefonicznie lub mailem - co jest niewykonalne w przypadku
u縴wanego pojazdu spalinowego.

Data: 2011-04-28 18:54:54
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Zlikwidowa膰, usun膮膰 z PoRD znak zak azu wjazdu dla rower贸w B-9!
W dniu 2011-04-28 09:43, Ryszard Mikke pisze:

No napisa艂 Robert: jak w komarze. ;)

No tak ... w sumie dyskusja jest o kupnie motoroweru typu komar/ogar . Rozumim.

Zrozum cz艂owieka, on NIE MIA艁 w podstaw贸wce na zpt rozebranego dwusuwa w
r臋kach, ja zreszt膮 TE呕 nie.

A na malunkach na lekcjach fizyki ?

Dla ciebie pewne sprawy s膮 oczywiste i proste, dla
niego (i dla mnie) - nie. Ty akurat wiesz, sk膮d wzi膮膰 doradc臋 przy zakupie -
ja np. nie mam najbledszego poj臋cia.

Hmmm ... gdybym kupowa艂 np mitsubi膰 - pewnie polaz艂bym na mi艣kowe forum. Gdybym szuka艂 rowerka biegowego dla dziecka - pewnie napisa艂bym tu pro艣b臋 o pomoc, kt贸r膮 nomen omen dosta艂em. Gdybym mia艂 znajomego z rowerkiem biegowym pewnikiem skonsultowa艂bym to r贸wnie偶 z nim.

Takie 偶ycie, ja mam bardzo blade poj臋cie o silnikach, Ty o systemach
bankowych. To jest normalne.

O jednym i 2 mam identyczne, czyli znikome. Po 2 latach odwa偶y艂em si臋 dopiero sam w samochodzie filtr paliwa i powietrza wymieni膰.

Ja pij臋 tylko i wy艂膮cznie do jakiej艣 abstrakcji, jak膮 tw贸rca w膮tku rozpocz膮艂. Rowerzysta to nar贸d uci艣niony na drodze. No a potem w膮tek rozwin膮艂 -rowerzysta skazany na rower, bo nie da si臋 kupi膰 skutera za mniej ni偶 5000 PLN :)