Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

Data: 2010-09-21 14:35:44
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie
dozwolona jest jazda motorowerem.
To nieporozumienie (lub jawna dyskryminacja) by rowerzysta nie mógł legalnie jechać tam, gdzie wolno motorowerzyście.

Zresztą znak B-9 jest notorycznie nadużywany, występuje wielokrotnie niemal w kazdym mieście, a często i poza.
Znaku B-10 w życiu jeszcze nie spotkałem...

Data: 2010-09-21 17:01:29
Autor: jadrys
  W dniu 2010-09-21 14:35, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
[...]

A niby z jakiej racji cyklista ma mieć takie same prawa jak motorowerzysta płacący pieniądze na utrzymanie i budowę dróg? Cyklista to taki pasożyt na drogach.

Data: 2010-09-21 17:12:56
Autor: robertcb
> [...]

A niby z jakiej racji cyklista ma mieć takie same prawa jak motorowerzysta płacący pieniądze na utrzymanie i budowę dróg? Cyklista to taki pasożyt na drogach.

A jaki problem wprowadzić takie opłaty dla rowerzystów (i wtedy zrównać ich prawa z prawami motorowerzystów) ,są rowerzyści którzy jednak nie chcą dyskryminacji, i gotowi byli by za to zapłacic tę samą stawkę, co motorowerzysci, gdyby tylko MIELI taką możliwość.

Data: 2010-09-21 17:25:05
Autor: jadrys
  W dniu 2010-09-21 17:12, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
[...]

A to zmienia postać rzeczy. - Wtedy można by ich traktować jako użytkowników dróg na równych prawach. Myslę również że powinni zdawać jakieś egzaminy ze znajomości przepisów drogowych. No i posiadać ubezpieczenie OC.

Data: 2010-09-26 15:35:29
Autor: kochamspamWYTNIJTO
a co z pieszymi?
> [...]

A to zmienia postać rzeczy. - Wtedy można by ich traktować jako użytkowników dróg na równych prawach. Myslę również że powinni zdawać jakieś egzaminy ze znajomości przepisów drogowych. No i posiadać ubezpieczenie OC.

Uświadomiłem sobie, że jako pieszy:
1) nie mam zdanego egzaminu z zasad ruchu pieszego
2) nie mam ubezpieczenia OC (a mogę spowodować wypadek)
3) nie płacę (bezpośrednio) na utrzymanie chodników i przejść dla pieszych
Czy aby nie jestem pasożytem na chodniku?

Data: 2010-09-26 16:07:01
Autor: jadrys
a co z pieszymi?
  W dniu 2010-09-26 15:35, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:

[...]

Chodnik, a jezdnia to zupełnie inne sprawy.  Tym niemniej jesteś pasożytem pod względem braku ubezpieczenia. To ze składek kierowców powstają specjalne fundusze ubezpieczeniowe na pokrywanie szkód spowodowanych przez takich jak ty..

Data: 2010-09-26 16:18:08
Autor: kochamspamWYTNIJTO
To straszne!

> [...]

Chodnik, a jezdnia to zupełnie inne sprawy.  Tym niemniej jesteś pasożytem pod względem braku ubezpieczenia. To ze składek kierowców powstają specjalne fundusze ubezpieczeniowe na pokrywanie szkód spowodowanych przez takich jak ty..

Straszne - okazuje się że jednak jestem pasożytem.
Najwyższy czas wprowadzić obowiązkowe OC dla pieszych!
(kto wystąpi z inicjatywą ustawodawczą?).
Ale niepokoi mnie to, że nawet wówczas kiedy nie będę ani pieszym na chodniku ani kierowcą na jezdni też mogę spowodować jakiś wypadek - no niekoniecznie drogowy, np mogę coś zniszczyć bądź zrabować. I co wówczas z pokryciem szkód? Tak więc każdy samodzielny obywatel powinien płacić obowiązkowe OC.
To chyba oczywiste.

Data: 2010-09-21 17:37:46
Autor: robertcb
[...]

A wlasciwie skoro pasożyty, to po co jeszcze sie do nich dokłada pieniądze budując DDR?

Data: 2010-09-21 20:54:11
Autor: Kaczysta

Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7d75.000004c3.4c98d14anewsgate.onet.pl...

[...]

I dlaczego nie wolno rowerami jeździć po chodnikach dla pieszych?
AZ

Data: 2010-09-26 15:22:52
Autor: robertcb
> [...]

> budując DDR?
I dlaczego nie wolno rowerami jeździć po chodnikach dla pieszych?

Bo chodnik jest do chodzenia, a do jazdy jest jezdnia.

Zapytam więc: Dlaczego nie buduje się oddzielnych i OBOWIĄZKOWYCH "dróg" dla użytkowników innych grup pojazdów? np motorowerzystów?

Data: 2010-09-26 16:06:25
Autor: jadrys
  W dniu 2010-09-21 17:37, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
[...]

No właśnie - dlaczego? Być może chodzi o usprawnienia ruchu.

Data: 2010-09-26 16:21:54
Autor: robertcb
> [...]
> budując DDR?

No właśnie - dlaczego? Być może chodzi o usprawnienia ruchu.

Bynajmniej nie rowerowego.

Data: 2010-09-21 20:53:05
Autor: Kaczysta

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i7ahdb$34e$1news.onet.pl...
[...]

Pasożytem na drogach jest każdy własciciel pojzadu, który emituje spaliny.
AZ

Data: 2010-09-26 16:06:08
Autor: jadrys
  W dniu 2010-09-21 20:53, Kaczysta pisze:
[...]

Nie, pasożyt nie może żyć bez żywiciela, a kierowca doskonale będzie się czuł i przeżyje bez pieszych i cyklistów. a więc nie zasuguje na miano pasożyta.

Data: 2010-09-21 21:03:00
Autor: dK
[...]

Dokładnie taki sam jak pieszy. Zużywa taki chodniki, śmieci i pluje i nic za to nie płaci.
Włazi toto pod koła na tzw. przejsciach i nie pozwala nam płacącym podatki i madaty kierowcom się "rozwinąć" :)

dK

Data: 2010-09-26 16:05:45
Autor: jadrys
  W dniu 2010-09-21 21:03, dK pisze:

[...]

Nie, to nie to samo. Pieszy tylko w bardzo ograniczonym zakresie korzysta z dróg, a cyklista w pełnym.

Data: 2010-09-26 16:12:46
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

Nie, to nie to samo. Pieszy tylko w bardzo ograniczonym zakresie korzysta z dróg, a cyklista w pełnym.

Obaj w ograniczonym.
Cyklista  w polsce nie jest pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego.

--

Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie