Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

Data: 2010-09-21 14:35:01
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie
dozwolona jest jazda motorowerem.
To nieporozumienie (lub jawna dyskryminacja) by rowerzysta nie mógł legalnie jechać tam, gdzie wolno motorowerzyście.

Zresztą znak B-9 jest notorycznie nadużywany, występuje wielokrotnie niemal w kazdym mieście, a często i poza.
Znaku B-10 w życiu jeszcze nie spotkałem...

Data: 2010-09-21 14:47:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.09.2010 14:35, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
dozwolona jest jazda motorowerem.
To nieporozumienie (lub jawna dyskryminacja) by rowerzysta nie mógł legalnie jechać tam, gdzie wolno motorowerzyście.

Powiedz mi - jaki procent rowerzystów jest w stanie stale jechać 45km/h?

Data: 2010-09-21 15:08:46
Autor: robertcb
> [...]
> jechać tam, gdzie wolno motorowerzyście.

Powiedz mi - jaki procent rowerzystów jest w stanie stale jechać 45km/h?

A jaki problem zamiast B-9 dać C-14 prędkość minimalna?

wtedy nie było by dyskryminacji tych którzy jednak są w stanie.

nie wiem jaki procent, ale jest.
zakaz ich nie uwzględnia.

Data: 2010-09-21 19:00:51
Autor: Alek
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie
Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał

Problem byłby z egzekucją.

Data: 2010-09-21 19:06:45
Autor: staszaiwa
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

Problem byłby z egzekucją.

Jakoś nie ma problemu z egzekucją w przypadku łamania przepisów wśród innych użytkowników dróg, i nie stosuję się wobec nich zakazów poruszania się po normalnych drogach.

radary, fotoradary działają w obie strony, na rowerzystów też.

Zresztą nigdy nie widziałem łącznie z B-9 znaku C-14, a więc motorowerzysta może legalnie tam jechać np 15 km/h.

Data: 2010-09-21 19:33:58
Autor: Alek
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie
Użytkownik <staszaiwa@vp.pl> napisał

[...]

Łamanie prawa nie jest konieczną cechą użytkownika drogi.
Powolna jazda (i wynikające z tego tamowanie ruchu) jest
dla roweru naturalna.

radary, fotoradary działają w obie strony, na rowerzystów też.

Ale nie wszędzie są te radary a obecność zawalidrogi w miejscu w którym być nie powinno można stwierdzić bez używania jakiegokolwiek sprzętu.

Zresztą nigdy nie widziałem łącznie z B-9 znaku C-14, a więc motorowerzysta
może legalnie tam jechać np 15 km/h.

Podobnie jak samochód może jechać z taką prędkością,
ale zwykle nikt tego nie robi. A rowerzyści owszem.

Data: 2010-09-21 19:51:01
Autor: staszaiwa
> [...]

Łamanie prawa nie jest konieczną cechą użytkownika drogi.
Powolna jazda (i wynikające z tego tamowanie ruchu) jest

prędkość motoroweru (legalnego, nie rozblokowanego) i prędkosc kolarza na rowerze szosowym są porównywalne.
Niestety zakaz obejmuje konkretny typ pojazdu, i zakładam ze ustawodawcy nie chodziło o prędkość...

Data: 2010-09-21 20:02:05
Autor: Alek
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie
Użytkownik <staszaiwa@vp.pl> napisał

prędkość motoroweru (legalnego, nie rozblokowanego) i prędkosc kolarza na
rowerze szosowym są porównywalne.

Jaki odsetek kolarzy stanowią sportowcy na rowerach szosowych a jaką dziadkowie i babcie kiwające się na ukrainach i składakach?

Niestety zakaz obejmuje konkretny typ pojazdu,

Statystyka.
Możesz znaleźć taką parę kierowców, gdzie jeden z nich z promilem jest bardziej sprawny niz drugi na trzeźwo. Ale przepis jest ogólny i raczej powszechnie akceptowany.

i zakładam ze ustawodawcy nie chodziło o prędkość...

Ale nie napiszesz o co?

Data: 2010-09-21 20:47:01
Autor: 'Tom N'
Alek w <news:i7arv1$2ub$1news.onet.pl>:

Użytkownik <staszaiwa@vp.pl> napisał
i zakładam ze ustawodawcy nie chodziło o prędkość...
Ale nie napiszesz o co?

Ustawodawca napisane o co chodzi zlecił właściwemu /ministru/ i oficjalnie
przy B-9 jest o bezpieczeństwie kolarza.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-09-21 22:26:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.09.2010 19:51, staszaiwa@vp.pl pisze:

prędkość motoroweru (legalnego, nie rozblokowanego) i prędkosc kolarza na rowerze szosowym są porównywalne.

Znowu bredzisz. Jak już się pytałem: jaki odsetek jest w stanie taką
prędkość sale utrzymać?

Niestety zakaz obejmuje konkretny typ pojazdu, i zakładam ze ustawodawcy nie chodziło o prędkość...

Znaki ustawia nie ustawodawca, ale zarządca drogi. Zacznij wreszcie myśleć.

Data: 2010-09-21 22:24:46
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.09.2010 19:06, staszaiwa@vp.pl pisze:

[...]

Brednie totalne. Pomijając taki detal, że fotoradary nie są konstruowane
w celu wyłapywania jadących za wolno, to "zauważenie" przez to
urządzenie czegoś takiego, jak rower byłoby conajmniej problematyczne.

Radar twojego pomysłu wzbudzałby się od pieszych.

No i tonąc w swoich urojeniach zapomniałeś, że rowery nie mają tablic
rejestracyjnych.

Zresztą nigdy nie widziałem łącznie z B-9 znaku C-14, a więc motorowerzysta może legalnie tam jechać np 15 km/h.

Nie, nie może, chyba że ma ku temu obiektywnie istotny powód.

Data: 2010-09-21 22:49:01
Autor: staszaiwa
> [...]

w celu wyłapywania jadących za wolno, to "zauważenie" przez to
urządzenie czegoś takiego, jak rower byłoby conajmniej problematyczne.

fotoradary nie, ale ręczne "suszarki" juz tak - pokazują w czasie rzeczywistym prędkosc z dokładnoscia do 0,1 km/h.

Radar twojego pomysłu wzbudzałby się od pieszych.

Pieszy ma obowiązek iść lewą stroną jezdni, jeśli nie ma chodnika.

No i tonąc w swoich urojeniach zapomniałeś, że rowery nie mają tablic
rejestracyjnych.

To nie ma najmniejszego znaczenia, do zatrzymania pojazdu do kontroli i wystawienia mandatu za wykroczenie nie są one konieczne.
Zresztą jednoślady mają je tylko z tyłu.

> Zresztą nigdy nie widziałem łącznie z B-9 znaku C-14, a więc
motorowerzysta
> może legalnie tam jechać np 15 km/h.

Nie, nie może, chyba że ma ku temu obiektywnie istotny powód.

Bredzisz. Albo podaj przepis mówiący że motorowerzysta nie może legalnie jechac drogą publiczną 15km/h.

Data: 2010-09-21 23:21:38
Autor: Alek
> [...]

Bredzisz.
Albo podaj przepis mówiący że motorowerzysta nie może legalnie jechac drogą

19.2.1

Data: 2010-09-22 00:13:39
Autor: staszaiwa
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

> Bredzisz.
> Albo podaj przepis mówiący że motorowerzysta nie może legalnie > jechac drogą
> publiczną 15km/h.

19.2.1
Poza terenem zabudowanym jest dozwolone 90km/h.
Czyli motorowerzysta jadący 45km/h będzie utrudniał ruch.

Data: 2010-09-22 07:51:54
Autor: Alek
> [...]

19.2.1

Poza terenem zabudowanym jest dozwolone 90km/h.
Czyli motorowerzysta jadący 45km/h będzie utrudniał ruch.

Pytałeś o 15 km/h.

Data: 2010-09-22 08:40:04
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.09.2010 00:13, staszaiwa@vp.pl pisze:

[...]

Ustawa "prawo o ruchu drogowym", artykuł 2, punkt 46 plus stosowne
rozporządzenie o warunkach technicznych pojazdów.

Poznaj przepisy, zanim zaczniesz je zmieniać, ignorancie.

Data: 2010-09-22 12:15:36
Autor: niusy.pl
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

Użytkownik <staszaiwa@vp.pl>

> [...]

19.2.1

Poza terenem zabudowanym jest dozwolone 90km/h.
Czyli motorowerzysta jadący 45km/h będzie utrudniał ruch.

Tak rozumując to nawet jakby jechał 89,9 utrudniałby

Data: 2010-09-22 12:29:57
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.09.2010 12:15, niusy.pl pisze:

Poza terenem zabudowanym jest dozwolone 90km/h.
Czyli motorowerzysta jadący 45km/h będzie utrudniał ruch.

Tak rozumując to nawet jakby jechał 89,9 utrudniałby

Bredzisz czy trollujesz?

Data: 2010-09-22 08:01:35
Autor: MadMan
Dnia Tue, 21 Sep 2010 22:49:01 +0200, staszaiwa@vp.pl napisał(a):

[...]

A mają homologację na mierzenie prędkości rowerów?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-22 08:38:18
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 21.09.2010 22:49, staszaiwa@vp.pl pisze:

[...]

Zlituj się... Patrole polujące na "zbyt wolno" jadących rowerzystów?

Czy bierzesz jakieś środki psychotropowe?

Radar twojego pomysłu wzbudzałby się od pieszych.

Pieszy ma obowiązek iść lewą stroną jezdni, jeśli nie ma chodnika.

Jeśli nie ma.

[...]

Tia, stada policjantów polujących z radarami na "zbyt wolno jeżdżących
rowerzystów". A potem będziesz pyskował, że istotnymi rzeczami się nie
zajmują.

Zresztą jednoślady mają je tylko z tyłu.

Ale mają.

[...]

Ustawa "prawo o ruchu drogowym", artykuł 3, ustęp 1. Oraz, jak ktoś już
przytoczył, artykuł 19, ustęp 2, punkt 1.

Data: 2010-09-22 13:53:22
Autor: staszaiwa
> [...]

drogą
> publiczną 15km/h.
przytoczył, artykuł 19, ustęp 2, punkt 1.

Tylko jeśli jest znak C-14, określający prędkość minimalną.

Jeśli takiego znaku brak, to nie ma określonej prędkosci minimalnej z jaką może poruszać się motorower, i w przypadku braku C-14, nie ma możliwości by motorowerzysta był ukarany mandatem.

Data: 2010-09-22 14:00:03
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.09.2010 13:53, staszaiwa@vp.pl pisze:

[...]

Jest możliwość. Jak masz C-14 - jest to bezwzględne oddolne ograniczenie
prędkości. Jak nie masz - jest to uznaniowe.

Data: 2010-09-22 14:03:14
Autor: staszaiwa
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

> motorowerzysta był ukarany mandatem.
> Jest możliwość. Jak masz C-14 - jest to bezwzględne oddolne ograniczenie
prędkości. Jak nie masz - jest to uznaniowe.

nie ma czegoś takiego jak "uznaniowe" - przepisy są sztywne.
W razie odmowy przyjęcia mandatu i skierowania sprawy do sądu - treść wykroczenia musi być jasna i literalna.

Data: 2010-09-22 14:04:29
Autor: staszaiwa
> [...]

W razie odmowy przyjęcia mandatu i skierowania sprawy do sądu - treść wykroczenia musi być jasna i literalna.

Ponadto nawet w przypadku C-14 można jechać wolniej "jeśli wymagają tego względy bezpieczeństwa".

Data: 2010-09-22 14:52:08
Autor: MadMan
Dnia Wed, 22 Sep 2010 14:03:14 +0200, staszaiwa@vp.pl napisał(a):

nie ma czegoś takiego jak "uznaniowe" - przepisy są sztywne.

A prawo jest dla ludzi, nie zaś ludzie dla prawa. Poza tym czy przepisy zawierające w treści "w razie potrzeby" też są
sztywne?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-22 20:03:38
Autor: Silinde Ringëril
W dniu 2010-09-21 19:06, staszaiwa@vp.pl pisze:
radary, fotoradary działają w obie strony, na rowerzystów też.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
A skąd rowerzysta ma wiedzieć, z jaką prędkością jedzie?

SR
--
http://qck.pl/Rc
Ze wszystkich uprzedzeń naprawdę niebezpiecznym jest

Data: 2010-09-22 21:09:50
Autor: robertcb
> [...]
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
A skąd rowerzysta ma wiedzieć, z jaką prędkością jedzie?

Stąd skąd i motorowerzysta.

Data: 2010-09-22 22:53:07
Autor: live_evil
W dniu 22.09.2010 21:09, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Prędkościomierz nie jest obowiązkowym wyposażeniem roweru.

--
live_evil

Data: 2010-09-23 01:13:22
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

> Stąd skąd i motorowerzysta.

Prędkościomierz nie jest obowiązkowym wyposażeniem roweru.

Motoroweru również.

Data: 2010-09-23 08:11:13
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Motorowery muszą być wyposażone w prędkościomierz. Rowery - nie.

Data: 2010-09-23 09:47:19
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

> Stąd skąd i motorowerzysta.
> Motorowery muszą być wyposażone w prędkościomierz. Rowery - nie.

Bzdura.

Obowiązkowe wyposażenie motoroweru to:

światła: jedno światło mijania barwy białej lub żółtej selektywnej z przodu, oświetlające drogę na odległość co najmniej 30m przed pojazdem (przy dobrej przejrzystości powietrza) i nieoślepiające jadących z przeciwka, jedno tylne światło pozycyjne barwy czerwonej, światło odblaskowe czerwone o kształcie innym niż trójkąt umieszczone z tyłu, boczne światło odblaskowe o kształcie innym niż trójkąt, barwy żółtej samochodowej, jedno lub dwa z każdej strony pojazdu

numer rozpoznawczy lub numer identyfikacyjny (VIN oraz tabliczka znamionowa), dwa niezależne, skutecznie działające hamulce, dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku, tłumik wydechu, lusterko wsteczne umieszczone po lewej stronie pojazdu, podpórka, uchwyt (uchwyty) dla pasażera, czytelny numer silnika. --

Data: 2010-09-23 09:53:07
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.09.2010 09:47, robertcb@poczta.onet.pl pisze:

Motorowery muszą być wyposażone w prędkościomierz. Rowery - nie.

Bzdura.

Nieścisłość raczej.

Jeśli wolisz dokładniej - nie produkuje się motorowerów bez
prędkościomierzy.

Data: 2010-09-23 10:00:19
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

Nieścisłość raczej.

Jeśli wolisz dokładniej - nie produkuje się motorowerów bez
prędkościomierzy.

Widzisz tu jakiś fabryczny prędkościomierz?

http://c.wrzuta.pl/wi16182/a375c10f0002886947e38c18/0/motorynka%20pony%20m-%33

Data: 2010-09-23 08:11:11
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 23 Sep 2010 10:00:19 +0200, robertcb napisał(a):

Jeśli wolisz dokładniej - nie produkuje się motorowerów bez
prędkościomierzy.

Widzisz tu jakiś fabryczny prędkościomierz?

Ale poniego przestali produkować za Jaruzela chyba jeszcze.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-23 10:14:42
Autor: staszaiwa
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9)wszędzie tam, gdzie

Ale poniego przestali produkować za Jaruzela chyba jeszcze.

Co nie zmienia faktu, że pojazd ten nadal jest prawnie dopuszczony do ruchu po drogach publicznych w Polsce.

Data: 2010-09-23 10:24:24
Autor: MadMan
Dnia Thu, 23 Sep 2010 10:14:42 +0200, staszaiwa@vp.pl napisał(a):

Widzisz tu jakiś fabryczny prędkościomierz?

Ale poniego przestali produkować za Jaruzela chyba jeszcze.

Co nie zmienia faktu, że pojazd ten nadal jest prawnie dopuszczony do ruchu po drogach publicznych w Polsce.

Trabant czy Syrena bez pasów bezpieczeństwa także. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-23 10:29:31
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9)wszędzie tam, gdzie

Trabant czy Syrena bez pasów bezpieczeństwa także.

Co nie zmienia faktu, że w przypadku posiadania niesprawnego, lub braku prędkościomierza w dowolnym motorowerze - policjant nie ma prawa wystawić mandatu ani skierować sprawy do sądu.
Tym samym osoba prowadząca motorower nie musi wiedzieć z jaką prędkością jedzie.

Data: 2010-09-23 08:53:44
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 23 Sep 2010 10:29:31 +0200, robertcb napisał(a):

Tym samym osoba prowadząca motorower nie musi wiedzieć z jaką prędkością
jedzie.

Jeśli mam zepsuty prędkościomierz w aucie to też nie muszę?

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-23 10:57:09
Autor: robertcb
> [...]

> jedzie.

Jeśli mam zepsuty prędkościomierz w aucie to też nie muszę?

Akurat w przypadku pojazdów samochodowych - sprawny prędkościomierz jest wyposażeniem obowiązkowym.

Data: 2010-09-24 12:13:50
Autor: niusy.pl
Zlikwidować zakazy wjazdurowerów (B-9)wszędzie tam, gdzie

Użytkownik <robertcb@mailinator.com>

> [...]

Akurat w przypadku pojazdów samochodowych -
sprawny prędkościomierz jest wyposażeniem obowiązkowym.

Ale to nie ma nic do tego, że trzeba wiedzieć

Data: 2010-09-23 10:45:10
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.09.2010 10:29, robertcb@mailinator.com pisze:

[...]

Na pewno więcej, niż gruba baba na rowerze z siatami zakupów.

Data: 2010-09-23 10:52:54
Autor: robertcb
> [...]

> Tym samym osoba prowadząca motorower nie musi wiedzieć z jaką prędkością > jedzie.
> Na pewno więcej, niż gruba baba na rowerze z siatami zakupów.

Nie wiadomo jak by ta sama gruba baba z tymi samymi zakupami jechała na motorowerze.

Nie stanowi to jednak podmiotu prawa.

Data: 2010-09-23 10:57:47
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.09.2010 10:52, robertcb@mailinator.com pisze:

Na pewno więcej, niż gruba baba na rowerze z siatami zakupów.

Nie wiadomo jak by ta sama gruba baba z tymi samymi zakupami jechała na motorowerze.

Nie stanowi to jednak podmiotu prawa.

Prawo nie powinno być absurdalne. Zakaz wjazdy rowerów jest logiczny,
ustawienie prędkości minimalnej i pilnowanie jej dla rowerów - to
debilizm do kwadratu.

Data: 2010-09-23 11:12:14
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9)wszędzie tam, gdzie

Prawo nie powinno być absurdalne. Zakaz wjazdy rowerów jest logiczny,

Prawo jest absurdalne. Zakaz wjazdu rowerów jest nielogiczny.

ustawienie prędkości minimalnej i pilnowanie jej dla rowerów - to
debilizm do kwadratu.

Podobnie jak i B-9 pojawiające zupełnie w przypadkowych miejscach (na zwykłych niczym nie wyróżniających się odcinkach dróg krajowych, wojewódzkich i lokalnych między miastami) bez wczesniejszego ostrzeżenia i to nie zaraz za skrzyżowaniem, tak by rowerzysta zgodnie z przepisami mógł skręcić i objechać odcinek objęty zakazem, ale bezmyślnie posrodku drogi gdzie nie ma innej zgodnej z przepisami możliwosci, niż zawrócić i cofnąć się do najbliższego skrzyżowania (oczywiście takie coś jak wskazanie objazdu i odpowiednio wczesniejsze powiadomienie o zakazie na tablicy kierunkowej, jak w przypadku samochodów ciężarowych -- nie ma miejsca.)

Data: 2010-09-23 11:33:53
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.09.2010 11:12, robertcb@mailinator.com pisze:

Nie stanowi to jednak podmiotu prawa.

Prawo nie powinno być absurdalne. Zakaz wjazdy rowerów jest logiczny,

Prawo jest absurdalne. Zakaz wjazdu rowerów jest nielogiczny.

Jest stawiany tam, gdzie rower jest zagrożony lub stanowić może poważne
i nieuzasadnione utrudnienie w ruchu.

[ciach]

[...]

W takiej sytuacji schodzisz z roweru i idziesz grzecznie jako pieszy.

Data: 2010-09-23 11:39:32
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9)wszędzie tam, gdzie

Jest stawiany tam, gdzie rower jest zagrożony lub stanowić może poważne
i nieuzasadnione utrudnienie w ruchu.

W takich miejscach także motorower jest zagrożony lub stanowić może poważne
> [...]

> samochodów ciężarowych -- nie ma miejsca.)

W takiej sytuacji schodzisz z roweru i idziesz grzecznie jako pieszy.

pieszo to niech sobie idzie zarządca drogi, ktory ustawił ten znak, najlepiej pchając samochód.

Data: 2010-09-23 12:09:15
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.09.2010 11:39, robertcb@mailinator.com pisze:
[...]

Bredzisz. Motorowerem nie jeździ się po 15km/h - i odczep się wreszcie
od swojej ukochanej motorynki, bo czymś takim po drogach publicznych
nikt już nie jeździ.

[ciach]

W takiej sytuacji schodzisz z roweru i idziesz grzecznie jako pieszy.

pieszo to niech sobie idzie zarządca drogi, ktory ustawił ten znak, najlepiej pchając samochód.

Jak pchasz samochód to pchasz samochód. A jak prowadzisz obok siebie
rower, to jesteście razem jednym dużym pieszym. Zapoznaj się z przepisami.

Data: 2010-09-23 12:15:51
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9)wszędzie tam, gdzie

> i nieuzasadnione utrudnienie w ruchu.

Bredzisz. Motorowerem nie jeździ się po 15km/h

Wielokrotnie wyprzedzałem różne pierdziawki na swoim rowerze.

- i odczep się wreszcie
od swojej ukochanej motorynki, bo czymś takim po drogach publicznych
nikt już nie jeździ.

Motorynka to tylko przykład, dyskutujemy tutaj o prawie a nie o tym czy sie jezdzi, i czy ktos jezdzi motorowerem 15/kmh czy nie

> [...]

Jak pchasz samochód to pchasz samochód. A jak prowadzisz obok siebie
rower, to jesteście razem jednym dużym pieszym. Zapoznaj się z przepisami.

Były wyroki za prowadzenie roweru w stanie nietrzezwym właśnie dla pchających.

Data: 2010-09-23 11:06:26
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 23 Sep 2010 12:15:51 +0200, robertcb napisał(a):

Były wyroki za prowadzenie roweru w stanie nietrzezwym właśnie dla
pchających.

Bzdura. To jest pieszy, a pieszy może iść pijany.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-23 13:17:49
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-09-23 13:06, Olgierd pisze:
Dnia Thu, 23 Sep 2010 12:15:51 +0200, robertcb napisał(a):

Były wyroki za prowadzenie roweru w stanie nietrzezwym właśnie dla
pchających.

Bzdura. To jest pieszy, a pieszy może iść pijany.

.... ale pieszy prowadzący rower, a więc kierujący rowerem :)
Owszem - czekamy wszyscy z niecierpliwością, aby ktoś wskazał wyrok za "iście" po pijoku z ręcyma na kierowniku rowera.
[przyp: nie mieszać mnie z koliną, proszę]
Znam osobiście taki przypadek, ale wtedy gliniarze napisali, że on jechał. Innych świadków nie było.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-23 17:27:41
Autor: robertcb
[...]

Zawsze tak piszą.
Rower jest jednoosobowy, więc praktycznie nigdy nie ma świadków.

Data: 2010-09-24 22:03:39
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Czyli są skazywani za to, że po pijaku jechali/kierowali rowerem.

Sąd ma do wyboru zeznania dwóch policjantów i jednego pijanego - komu ma
uwierzyć?

Zresztą skąd założenie, że ten (wówczas) pijany w ogóle pamięta, co robił?

Data: 2010-09-23 12:30:18
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.09.2010 12:15, robertcb@mailinator.com pisze:

Bredzisz. Motorowerem nie jeździ się po 15km/h

Wielokrotnie wyprzedzałem różne pierdziawki na swoim rowerze.

Nosisz pelerynkę i czerwone gatki na wierzch niebieskich, obcisłych spodni?

[...]

Nie. Chyba że szuka miejsca do zaparkowania albo szykuje się do skrętu.

Sygnatury poproszę.

Data: 2010-09-23 14:41:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 23 Sep 2010, robertcb@mailinator.com wrote:

Co nie zmienia faktu, że w przypadku posiadania niesprawnego, lub braku
prędkościomierza w dowolnym motorowerze - policjant nie ma prawa wystawić
mandatu ani skierować sprawy do sądu.

  W kwestii formalnej - przepis nakazuje zachowanie odpowiedniej
(minimalnej lub maksymalnej) *prędkości* czy też *wskazania
pomiarowego*?

Tym samym osoba prowadząca motorower nie musi wiedzieć z jaką prędkością
jedzie.

  A osoba wyprzedzająca rowerzystę nie musi wiedzieć ile to jest jeden
metr, bo przecież nie ma obowiązku posiadania przy sobie przymiaru,
tak?
  I osoba wjeżdżająca do tunelu też może uważać, że te 15m jej nie
obowiązuje bo "nie ma przyrządu"?
  Zaś wjeżdżający na skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną - który sygnał
to czerwony, bo przecież kolorymetru też nie ma "w wyposażeniu"? :D
  Dość powalająca logika ;)

  Przepis ustanawia jakie parametry mają być zachowane - a kierujący
może je oceniać jak chce, jak robi to "na oko" to musi stosować margines
właściwy dla swojego oka, tak aby nie naruszyć przepisu.
  To, że *są* wymogi dotyczące wskaźnika prędkości pojazdu (ze sporą
tolerancją na zawyżanie wskazania, dlatego wskaźnik a nie miernik)
w niczym nie koliduje z nakazem przestrzegania ograniczenia.
  Obowiązku patrzenia na wskaźnik nie ma, obowiązek "wiedzenia czy się
nie przekracza" (prędkości, odległości itede) jest!

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-23 20:54:05
Autor: robertcb
> [...]

  Dość powalająca logika ;)

  Przepis ustanawia jakie parametry mają być zachowane

No własnie w przypadku prędkości rowerów czy motorowerów nie ustanawia (o ile brak C-14)

Data: 2010-09-27 15:02:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 23 Sep 2010, robertcb@poczta.onet.pl wrote:

[...]

....nie odpowiedziałeś na pytanie...

[...]

[...]

No własnie w przypadku prędkości rowerów czy motorowerów nie ustanawia (o ile
brak C-14)

  Czego nie ustanawia, bo być może piszesz o czym innym?
(na logikę, skoro "brak c-14" to chodzi o prędkość maksymalną, a wtedy
proszę o podstawę prawną takiej tezy)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-27 16:20:54
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9)wszędzie tam, gdzie

...nie odpowiedziałeś na pytanie...

W kwestii formalnej, jesli brak jest znaku C-14 - to żaden przepis nie nakazuje zachowania prędkości minimalnej (a jedynie maksymalnej, określonej sztywno w PoRD dla różnych zestawień pojazd-droga)

> [...]

  Czego nie ustanawia, bo być może piszesz o czym innym?
(na logikę, skoro "brak c-14" to chodzi o prędkość maksymalną, a wtedy

Chodzi o to że oba powyższe przypadki są ujęte w kodeksie drogowym, a prędkość minimalna - nie.

Data: 2010-09-27 18:32:19
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Ale też zakazuje jazdy ostro poniżej tego limitu, jeśli nie jest to
uzasadnione warunkami technicznymi lub drogowymi albo szykowaniem się do
jakiegoś manewru - jest to utrudnianie ruchu innym.

Data: 2010-09-27 18:42:22
Autor: robertcb
> [...]

uzasadnione warunkami technicznymi lub drogowymi albo szykowaniem się do
jakiegoś manewru - jest to utrudnianie ruchu innym.

Nie zakazuje.

Data: 2010-09-28 08:01:59
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.09.2010 18:42, robertcb@mailinator.com pisze:

[...]

Zapoznaj się wreszcie z artykułem 19, ustęp 2, punkt 1 ustawy "prawo o
ruchu drogowym" i przestań być ignorantem.

Data: 2010-09-28 12:53:53
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9)wszędzie tam, gdzie

> Zapoznaj się wreszcie z artykułem 19, ustęp 2, punkt 1 ustawy "prawo o
ruchu drogowym" i przestań być ignorantem.

Znam ten przepis, i dotyczy on pojazdów samochodowych - a więc tych, których ruch jest dopuszczony na drogach ekspresowych i autostradach.

motorowery,rowery,ciągniki, pojazdy zaprzęgowe i wolnobieżne - z racji ograniczeń technicznych pod ten zapis nie podpadają.

Data: 2010-09-28 13:03:54
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.09.2010 12:53, robertcb@mailinator.com pisze:

[...]

Albo jesteś idiotą, albo bezczelnie kłamiesz.

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;

Pojazdem. Nie "pojazdem samochodowym". KAŻDYM pojazdem.

Data: 2010-09-28 13:08:20
Autor: robertcb
> [...]

1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;

Pojazdem. Nie "pojazdem samochodowym". KAŻDYM pojazdem.

Nie jest tam napisane że każdym pojazdem.

Dla pojazdów które wymieniłem obowiązują odrębne przepisy.
I taki np ciągnik rolniczy czy walec zawsze będzie jechał z prędkością utrudniającą ruch, więc jeśli by było jak piszesz - powinien nie być w ogóle dopuszczony do ruchu.

Data: 2010-09-28 15:17:56
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.09.2010 13:08, robertcb@mailinator.com pisze:

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;

Pojazdem. Nie "pojazdem samochodowym". KAŻDYM pojazdem.

Nie jest tam napisane że każdym pojazdem.

Jest. Jak nie ma wyszczególnienia ani przepisów szczególnych - a nie ma
- dotyczy każdego.

Dla pojazdów które wymieniłem obowiązują odrębne przepisy.

Taaaaaaaak? A jakie, serdeńko?

Zapoznaj się z przepisami, na które się powołujesz, bo najwyraźniej nie
masz o nich pojęcia.

I taki np ciągnik rolniczy czy walec zawsze będzie jechał z prędkością utrudniającą ruch, więc jeśli by było jak piszesz - powinien nie być w ogóle dopuszczony do ruchu.

Aha, to zlokalizowałem problem - nie umiesz czytać.

Przecież wyraźnie o tym pisałem.

Data: 2010-09-28 15:26:18
Autor: robertcb
> [...]

ogóle
> dopuszczony do ruchu.

Aha, to zlokalizowałem problem - nie umiesz czytać.

To po co przytaczasz przepis w dyskusji o motorowerach i rowerach?
Wiadomo że konstrukcja tych pojazdów, podobnie jak wolnobieżnych, uniemożliwa jazdę z prędkością nie utrudniającą ruchu pojazdom samochodowym, więc wystarczy na logikę wziąźć jakich pojazdów dotyczy ten przepis.

Data: 2010-10-03 21:57:35
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.09.2010 15:26, robertcb@poczta.onet.pl pisze:

[...]

Dotyczy. Rower może spokojnie pojechać 50km/h.

Utrudnianiem będzie, jak dychawiczny kierujący będzie jechać 15km/h.
Analogicznie jak w przypadku motoroweru czy jakiegokolwiek innego pojazdu.

Dotarło wreszcie?

Data: 2010-09-28 13:07:29
Autor: MadMan
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9)wszędzie tam, gdzie
Dnia Tue, 28 Sep 2010 12:53:53 +0200, robertcb@mailinator.com
napisał(a):

Zapoznaj się wreszcie z artykułem 19, ustęp 2, punkt 1 ustawy "prawo o
ruchu drogowym" i przestań być ignorantem.

Znam ten przepis, i dotyczy on pojazdów samochodowych

Skąd takie przeświadczenie?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-28 13:09:04
Autor: robertcb
napisał(a):

Skąd takie przeświadczenie?

Podaj mi sytuacje w której ciągnik rolniczy może jechac z predkoscia nieutrudniającą ruchu.

Data: 2010-09-28 13:35:42
Autor: MadMan
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9)wszędzie tam, gdzie

Pusta droga. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-28 13:52:12
Autor: robertcb
napisał(a):

> [...]

Pusta droga.
takich to w dzisiejszych czasach już nie ma, samochody wjezdzaja już nawet na polne i lesne drogi które prowadzą do nikąd.
A ciagnik jest pełnoprawnym pojazdem dopuszczonym do ruchu, i może się poruszać po wszystkich drogach publicznych na których dozwolony jest ruch samochodowy, z wyłączeniem dróg ekspresowych i autostrad.

Data: 2010-09-28 14:11:33
Autor: MadMan
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9)wszędzie tam, gdzie
Dnia Tue, 28 Sep 2010 13:52:12 +0200, robertcb@mailinator.com
napisał(a):

A ciagnik jest pełnoprawnym pojazdem dopuszczonym do ruchu, i może się poruszać po wszystkich drogach publicznych na których dozwolony jest ruch samochodowy, z wyłączeniem dróg ekspresowych i autostrad.

No to przecież oczywiste, te drogi są dla pojazdów samochodowych,
ciągnik rolniczy takowym nie jest. A co do przepisu - przecież nikt nie będzie karał pojazdu za to że
jedzie wolno jeśli szybciej nie może. Prędkość maksymalna ciągnika
rolniczego to 30 km/h, podobnie zespołu samochód holowany/holujący,
przecież policjant ich nie ukarze za jazdę 30 km/h. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-28 14:54:01
Autor: robertcb
napisał(a):

> [...]

rolniczego to 30 km/h, podobnie zespołu samochód holowany/holujący,
przecież policjant ich nie ukarze za jazdę 30 km/h.

Podobnie sprawa wygląda w przypadku motoroweru i roweru.

Data: 2010-09-28 15:22:43
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.09.2010 14:54, robertcb@poczta.onet.pl pisze:

[...]

Znowu bezczelnie kłamiesz lub sam zapominasz, o czym pisałeś.

Dla przypomnienia: chodziło o to, że motorowerzyści nie jeżdżą z
prędkością utrudniającą (45km/h na obszarze zabudowanym to ledwie 10%
poniżej maksymalnego limitu), a z kolei rowerzyści zwykle wleką się
poniżej 20km/h (choć ograniczenia technicznego nie mają) i są bardziej
wrażliwi na podmuchy boczne.

Data: 2010-09-28 16:05:44
Autor: robertcb
> [...]

poniżej maksymalnego limitu), a z kolei rowerzyści zwykle wleką się
poniżej 20km/h (choć ograniczenia technicznego nie mają) i są bardziej

Nie o prędkosc chodzi zarządcom dróg, bo pojazd wolnobieżny nie może przekraczać 25 km/h, a zaprzęgowy wlecze sie 10-15 km/h i zajmują całą szerokość pasa jezdni, w porównaniu do jednośladów.

A znak http://images41.fotosik.pl/55/de8c16a675ef286f.jpg spotyka się bardzo rzadko w porównaniu do samego B-9, głównie przy wjazdach na drogi ekspresowe i autostrady.

Data: 2010-09-28 14:39:44
Autor: Maddy
napisał(a):

Zapoznaj się wreszcie z artykułem 19, ustęp 2, punkt 1 ustawy "prawo o
ruchu drogowym" i przestań być ignorantem.

Znam ten przepis, i dotyczy on pojazdĂłw samochodowych

Albo odpowiedni ciągnik. Np. taki http://www.lamborghini-tractors.com/POLSKA/pl-PL/defaultpl.html

:-)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-09-23 10:17:28
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.09.2010 10:00, robertcb@poczta.onet.pl pisze:

Jeśli wolisz dokładniej - nie produkuje się motorowerów bez
prędkościomierzy.

Widzisz tu jakiś fabryczny prędkościomierz?

http://c.wrzuta.pl/wi16182/a375c10f0002886947e38c18/0/motorynka%20pony%20m-%33

Najwyraźniej zatrzymałeś się w rozwoju jakieś 16 lat temu... skoro
uważasz, że toto nadal jest produkowane ;->

Data: 2010-09-23 10:23:59
Autor: staszaiwa
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

> Najwyraźniej zatrzymałeś się w rozwoju jakieś 16 lat temu... skoro
uważasz, że toto nadal jest produkowane ;->

Nadal jest dopuszczone do ruchu.

Data: 2010-09-23 09:55:17
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

Motorowery muszą być wyposażone w prędkościomierz. Rowery - nie.

Bzdura.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

Dział V

Warunki techniczne roweru, motoroweru, wózka inwalidzkiego i pojazdu zaprzęgowego

§ 53. 1. Rower powinien być wyposażony:
  1)   z przodu - w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej;
  2)   z tyłu - w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które może być migające;
  3)   co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec;
  4)   w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.
2. Motorower powinien być wyposażony w następujące światła:
  1)   jedno światło mijania barwy białej lub żółtej selektywnej, umieszczone z przodu w pionowej płaszczyźnie symetrii pojazdu, nie niżej niż 500 mm oraz nie wyżej niż 1.200 mm od powierzchni jezdni, oświetlające drogę na odległość co najmniej 30 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza oraz spełniające wymagania określone w § 13 ust. 1 pkt 4;
  2)   jedno tylne światło pozycyjne barwy czerwonej, umieszczone z tyłu w pionowej płaszczyźnie symetrii pojazdu, nie niżej niż 250 mm oraz nie wyżej niż 1.200 mm od powierzchni jezdni; jeżeli szerokość pojazdu przekracza 80 cm, powinny być dwa światła umieszczone symetrycznie względem pionowej płaszczyzny symetrii pojazdu;
  3)   tylne światło (światła) odblaskowe, o kształcie innym niż trójkąt, odpowiadające wymaganiom określonym w pkt 2;
  4)   boczne światło odblaskowe, o kształcie innym niż trójkąt, barwy żółtej samochodowej, w liczbie jedno lub dwa z każdej strony pojazdu, umieszczone nie niżej niż 300 mm oraz nie wyżej niż 900 mm od powierzchni jezdni.
3. Motorower ponadto może być wyposażony w:
  1)   jedno światło drogowe barwy białej lub żółtej selektywnej, umieszczone z przodu, w pionowej płaszczyźnie symetrii pojazdu;
  2)   jedno światło pozycyjne przednie, barwy białej lub żółtej selektywnej, umieszczone w pionowej płaszczyźnie symetrii pojazdu, umieszczone z przodu nie niżej niż 350 mm i nie wyżej niż 1.200 mm od powierzchni jezdni;
  3)   dwa przednie i dwa tylne światła kierunkowskazu, barwy żółtej samochodowej; odległość między światłami nie może być mniejsza niż 240 mm dla świateł przednich i 180 mm dla świateł tylnych, przy czym powinna być zachowana minimalna odległość 100 mm od światła mijania; w przypadku motoroweru, w którym konstrukcja uniemożliwia uzyskanie tych odległości, dopuszcza się dla świateł przednich odległość między światłami nie mniejszą niż 150 mm, a odległość między tylnymi światłami nie mniejszą niż 100 mm;
  4)   jedno światło hamowania "stop" barwy czerwonej, umieszczone z tyłu pojazdu nie niżej niż 250 mm i nie wyżej niż 1.500 mm od powierzchni jezdni.
4. Motorower powinien być ponadto wyposażony w:
  1)   numer rozpoznawczy lub numer identyfikacyjny pojazdu (VIN), umieszczony w sposób trwały na ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym oraz tabliczkę znamionową;
  2)   dwa niezależne, skutecznie działające hamulce; wskaźnik skuteczności hamowania, o którym mowa w § 16 ust. 1, nie może być mniejszy niż 38%;
  3)   dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku;
  4)   tłumik wydechu;
  5)   lusterko wsteczne umieszczone po lewej stronie pojazdu;
  6)   podpórkę (podpórki), zgodnie z przepisem § 11 ust. 1 pkt 20;
  7)   uchwyt (uchwyty) dla pasażera, zgodnie z przepisem § 11 ust. 1 pkt 21;
  8)   numer umieszczony na silniku zgodnie z przepisem § 11 ust. 1 pkt 2.
5. Poziom hałasu zewnętrznego, mierzony podczas postoju motoroweru z odległości 0,5 m, nie może przekraczać 90 dB (A). Przepis § 9 ust.1 pkt 1 lit. a stosuje się odpowiednio.

Data: 2010-09-23 09:57:34
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.09.2010 09:55, robertcb@poczta.onet.pl pisze:

[...]

PS: ile razy będziesz powtarzać?

Data: 2010-09-23 10:03:36
Autor: robertcb
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

> Nieścisłość raczej.

Jeśli wolisz dokładniej - nie produkuje się motorowerów bez
prędkościomierzy.

Owszem, produkuje się.

Poza tym prędkościomierz nie jest obowiązkowym wyposażeniem motoroweru - i o to chodziło.

Data: 2010-09-23 10:15:36
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.09.2010 10:03, robertcb@poczta.onet.pl pisze:

Jeśli wolisz dokładniej - nie produkuje się motorowerów bez
prędkościomierzy.

Owszem, produkuje się.

Nie. Nawet najtańsze chińszczyzny mają prędkościomierze.

Data: 2010-09-23 10:15:35
Autor: staszaiwa
Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie

Nie. Nawet najtańsze chińszczyzny mają prędkościomierze.

Ale rometowska motorynka już nie...

Data: 2010-09-23 10:21:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.09.2010 10:15, staszaiwa@vp.pl pisze:
[...]

Właśnie się obudziłeś z 16-letniej śpiączki?

Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie