Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Zlikwidowany przemysÅ‚ stoczniowy

Zlikwidowany przemysł stoczniowy

Data: 2012-10-11 00:07:29
Autor: Przemysław W
Zlikwidowany przemysł stoczniowy
"Urodziłem się nad morzem i muszę powiedzieć, nie ma w tym słowa przesady, że chyba wszystkie dotychczasowe ekipy przyczyniały się do tego, że Polska odwracała się plecami do swojego morza. Chciałbym przypomnieć wszystkim, że Polska jest naprawdę krajem morskim. I chciałbym żebyśmy wreszcie tutaj jasno powiedzieli, że powrót Polski nad morze, ten gospodarczy powrót Polski nad morze, wymaga przede wszystkim budowy przynajmniej niektórych dróg i autostrad. Wiecie państwo dlaczego Polska odwróciła się plecami do swojego morza? Bo z polskich portów nie sposób skutecznie wywieźć towary na południe, na wschód, na zachód naszego kraju. Dlatego ten rząd zanim powstał zrozumiał, a dzięki temu, że zrozumiał, będzie pracował na rzecz jak najszybszej dobrej komunikacji drogowej i kolejowej po to, by bałtyckie porty rzeczywiście wykorzystały swój potencjał. To zobowiązanie traktuję także, ze względu na moją znajomość tych spraw, szczególnie, ze szczególną taką namiętnością."

- donald tusk


Polski rzÄ…d wspiera niemieckie stocznie

Zlikwidowany przemysł stoczniowy, polskie porty niekonkurencyjne wobec portów niemieckich, upadek naszego rybołówstwa – zdaniem opozycji polski rząd w polityce morskiej realizuje w praktyce interesy Niemiec.

- Pierwszym niepokojącym sygnałem była likwidacja w 2007 r. Ministerstwa Gospodarki Morskiej. Na praktyczne efekty zlekceważenia przez rząd polskiej polityki morskiej nie trzeba było długo czekać – mówi „Gazecie Polskiej Codziennie" poseł PiS Joachim Brudziński.

Zarzut wobec rządu Donalda Tuska to m.in. opóźnianie pogłębienia toru wodnego między Świnoujściem a Szczecinem. Według ekspertów pogłębienie toru do 12,5 m miałoby wpływ na rozwój portu Szczecin–Świnoujście. Mogłyby do niego wpływać statki o nośności do 40 tys. ton oraz kontenerowce o nośności do 35 tys. ton. Inwestycja miałaby zapewnić 4 tys. nowych miejsc pracy oraz zwiększenie obrotów portu o 400 mln zł rocznie. Jednak według rządu pogłębienie portu będzie możliwe dopiero po 2014 r. Na opóźnieniu inwestycji zyskuje port w niemieckim Rostocku, do którego mogą wpływać duże jednostki. Innym zarzutem wobec rządu jest też zgoda na budowę na dnie Bałtyku gazociągu Nord Stream. Polska była jedynym krajem basenu Morza Bałtyckiego, którego rząd nie zorganizował publicznego wysłuchania dotyczącego budowy gazociągu z przedstawicielami Nord Streamu.

Wysłuchanie takie odbyło się, ale z inicjatywy posłów Joachima Brudzińskiego i Marka Gróbarczyka.

Podczas niedawnego szczytu państw basenu Morza Bałtyckiego w Stralsundzie okazało się, że budowa czwartej nitki gazociągu ruszy w najbliższych miesiącach. Co ciekawe, premier Tusk prosto ze szczytu udał się do Berlina. Z rąk Angeli Merkel odebrał tam nagrodę im. Walthera Rathenaua. Niemieckiego polityka słynącego z antypolskich poglądów.

Według opozycji grzechem rządu ma być też zgoda na zbyt niskie limity połowowe na dorsza. Stanowią one poważny cios dla polskiego rybołówstwa.

– Zarzuty opozycji to zwykłe fobie. Mam pełne zaufanie do kierownictwa resortu transportu i gospodarki morskiej. Wreszcie sprawami morskimi zajmuje się ktoś, kto się na tym zna – mówi „Codziennej" Antoni Mężydło, poseł PO, członek komisji gospodarki.

– Widać wyraźnie, że zamierzeniem rządu jest, by Pomorze Zachodnie stało się rekreacyjnym zapleczem dla bogatych berlińczyków – ripostuje Brudziński.

Władze niemieckiego landu Meklemburgia-Pomorze Przednie właśnie wydały 100 mln euro na wsparcie dla niemieckich stoczni w Wolgaście i Stralsundzie. Trzy lata temu podobnej pomocy polskim stoczniom nie udzielił rząd Donalda Tuska. Powodem był sprzeciw Unii Europejskiej.




--


"Główną motywacją mojej aktywności publicznej była potrzeba władzy
i żądza popularności. Ta druga była nawet silniejsza od pierwszej,
bo chyba jestem bardziej próżny, niż spragniony władzy. Nawet na pewno..."

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15–16 października 2005

Data: 2012-10-11 19:05:12
Autor: Przemys³aw M.
Zlikwidowany przemysł stoczniowy
Dnia Thu, 11 Oct 2012 00:07:29 -0500, Przemysław W napisał(a):

"Urodziłem się nad morzem i muszę powiedzieć, nie ma w tym słowa przesady, że chyba wszystkie dotychczasowe ekipy przyczyniały się do tego, że Polska odwracała się plecami do swojego morza. Chciałbym przypomnieć wszystkim, że Polska jest naprawdę krajem morskim. I chciałbym żebyśmy wreszcie tutaj jasno powiedzieli, że powrót Polski nad morze, ten gospodarczy powrót Polski nad morze, wymaga przede wszystkim budowy przynajmniej niektórych dróg i autostrad. Wiecie państwo dlaczego Polska odwróciła się plecami do swojego morza? Bo z polskich portów nie sposób skutecznie wywieźć towary na południe, na wschód, na zachód naszego kraju. Dlatego ten rząd zanim powstał zrozumiał, a dzięki temu, że zrozumiał, będzie pracował na rzecz jak najszybszej dobrej komunikacji drogowej i kolejowej po to, by bałtyckie porty rzeczywiście wykorzystały swój potencjał. To zobowiązanie traktuję także, ze względu na moją znajomość tych spraw, szczególnie, ze szczególną taką namiętnością."

- donald tusk


Polski rzÄ…d wspiera niemieckie stocznie

Zlikwidowany przemysł stoczniowy, polskie porty niekonkurencyjne wobec portów niemieckich, upadek naszego rybołówstwa – zdaniem opozycji polski rząd w polityce morskiej realizuje w praktyce interesy Niemiec.

- Pierwszym niepokojącym sygnałem była likwidacja w 2007 r. Ministerstwa Gospodarki Morskiej. Na praktyczne efekty zlekceważenia przez rząd polskiej polityki morskiej nie trzeba było długo czekać – mówi „Gazecie Polskiej Codziennie" poseł PiS Joachim Brudziński.

Zarzut wobec rządu Donalda Tuska to m.in. opóźnianie pogłębienia toru wodnego między Świnoujściem a Szczecinem. Według ekspertów pogłębienie toru do 12,5 m miałoby wpływ na rozwój portu Szczecin–Świnoujście. Mogłyby do niego wpływać statki o nośności do 40 tys. ton oraz kontenerowce o nośności do 35 tys. ton. Inwestycja miałaby zapewnić 4 tys. nowych miejsc pracy oraz zwiększenie obrotów portu o 400 mln zł rocznie. Jednak według rządu pogłębienie portu będzie możliwe dopiero po 2014 r. Na opóźnieniu inwestycji zyskuje port w niemieckim Rostocku, do którego mogą wpływać duże jednostki. Innym zarzutem wobec rządu jest też zgoda na budowę na dnie Bałtyku gazociągu Nord Stream. Polska była jedynym krajem basenu Morza Bałtyckiego, którego rząd nie zorganizował publicznego wysłuchania dotyczącego budowy gazociągu z przedstawicielami Nord Streamu.

Wysłuchanie takie odbyło się, ale z inicjatywy posłów Joachima Brudzińskiego i Marka Gróbarczyka.

Podczas niedawnego szczytu państw basenu Morza Bałtyckiego w Stralsundzie okazało się, że budowa czwartej nitki gazociągu ruszy w najbliższych miesiącach. Co ciekawe, premier Tusk prosto ze szczytu udał się do Berlina. Z rąk Angeli Merkel odebrał tam nagrodę im. Walthera Rathenaua. Niemieckiego polityka słynącego z antypolskich poglądów.

Według opozycji grzechem rządu ma być też zgoda na zbyt niskie limity połowowe na dorsza. Stanowią one poważny cios dla polskiego rybołówstwa.

– Zarzuty opozycji to zwykłe fobie. Mam pełne zaufanie do kierownictwa resortu transportu i gospodarki morskiej. Wreszcie sprawami morskimi zajmuje się ktoś, kto się na tym zna – mówi „Codziennej" Antoni Mężydło, poseł PO, członek komisji gospodarki.

– Widać wyraźnie, że zamierzeniem rządu jest, by Pomorze Zachodnie stało się rekreacyjnym zapleczem dla bogatych berlińczyków – ripostuje Brudziński.

Władze niemieckiego landu Meklemburgia-Pomorze Przednie właśnie wydały 100 mln euro na wsparcie dla niemieckich stoczni w Wolgaście i Stralsundzie. Trzy lata temu podobnej pomocy polskim stoczniom nie udzielił rząd Donalda Tuska. Powodem był sprzeciw Unii Europejskiej.

No i?


--
Jarosław Kaczyński oświadczył, że z własnej woli nie zrezygnuje ze stanowiska Prezesa PiS. - Mnie witają okrzykami: "Jarosław Polskę zbaw". http://tiny.pl/hlh7b

Data: 2012-10-11 22:17:21
Autor: TrefniÅ›
Zlikwidowany przemysł stoczniowy
W dniu 11.10.2012 o 19:05 PrzemysÅ‚aw M. <BronimyPiSprzedPO@gaztea.pl>  pisze:

Dnia Thu, 11 Oct 2012 00:07:29 -0500, Przemysław W napisał(a):
(...)
Stralsundzie. Trzy lata temu podobnej pomocy polskim stoczniom nie
udzielił rząd Donalda Tuska. Powodem był sprzeciw Unii Europejskiej.

No i?

Mała prośba.
Odpowiadając tak krótko, nie zostawiaj takich sążnistych cytatów...


--
TrefniÅ›
NieszczÄ™sny rodzaj ludzki tak zostaÅ‚ stworzony, że ci, którzy poruszajÄ…  siÄ™ po goÅ›ciÅ„cu, zawsze bÄ™dÄ… obrzucać kamieniami tych, którzy wytyczajÄ…  nowe szlaki. (Wolter)

Zlikwidowany przemysł stoczniowy

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona