Z³odziej? Jaki z³odziej?

Data: 2010-05-31 09:42:05
Autor: cirrus
Z³odziej? Jaki z³odziej?
# "Malowany ptak" - to pierwsze z brzegu  porównanie, jakie nasuwa siê po programowym przemówieniu Jaros³awa Kaczyñskiego w Zakopanym. (Przychodz± na my¶l porównania bardziej dosadne, ale chwila nie jest ku temu odpowiednia). Przed telewizorem przeciera³em oczy ze zdumienia. Cz³owiek, który wczoraj krzycza³ "³apaj z³odzieja!", dzisiaj pyta "Z³odziej? Jaki z³odziej?" i apeluje "kochajmy siê!".

Co by¶my powiedzieli, gdyby nagle, z dnia na dzieñ, nawet po najwiêkszej katastrofie, ni z  tego ni z owego genera³ Jaruzelski zacz±³ wzywaæ do dekomunizacji, arcybiskup Michalik pojawi³ siê na têczowej paradzie i pochwali³ ma³¿eñstwa gejowskie, albo Adam Michnik rzuci³ has³o "Bij ¯yda!" Rozumiem, ¿e pod wp³ywem ró¿nych do¶wiadczeñ i przemy¶leñ mo¿na zmieniæ pogl±dy, choæ im bardziej drastyczna jest zmiana, tym wiêksz± wywo³uje nieufno¶æ. Wiele jest Np. wybitnych osób, które w m³odo¶ci komunizowa³y, a potem sta³y siê krytykami tej ideologii, jak choæby Wiktor Woroszylski, Leszek Ko³akowski, Bronis³aw Baczko i inni. Ale w ich przypadku by³ to fragment szerszego procesu, jaki mia³ miejsce w Polsce i w innych krajach, wynik ewolucji pogl±dów, dobrze udokumentowanej w ich pismach, i w pismach innych - choæby Koestlera,  Mi³osza, czy Walickiego.

¯eby zmiana pogl±dów by³a wiarygodna, wymaga najpierw kryzysu starej wiary, rozterek, w±tpliwo¶ci, a nastêpnie ich przezwyciê¿ania, nadto - w przypadku osoby publicznej - jakiego¶ rozliczenia siê ze swoj± przesz³o¶ci±, jakiego¶ szacunku dla siebie, ¿eby nie robiæ z siebie b³azna, a pozosta³ych ludzi nie traktowaæ jak dzieci (dobieram s³owa ³agodne, choæ cisn± siê pod pióro mocniejsze). Sam co¶ o zmianie pogl±dów wiem, to i owo, co w ¿yciu napisa³em, pó¼niej mnie uwiera³o i przeprasza³em, w moich ksi±¿kach, wywiadach, a ostatnio - jak by to nie by³o dziwne - w wywiadzie, jaki ze mn±, jaki siê ukaza³ w pi¶mie "Playboy" (zapraszam.), gdzie m³ody, gniewny wilczek z prawicy obgryza mnie z mojego ¿ycia.

Ale to, co wykonuje Jaros³aw Kaczyñski i ca³e jego otoczenie, jest bez precedensu w polskiej polityce. Chyba nawet Lepper nie posun±³ siê tak daleko. Lider partii, która zapowiada³a obalenie III RP, odnowê moraln±, walkê z uk³adem, z komunizmem, z postkomunizmem, z  adwokatami, lekarzami, sêdziami, która wyzywa³a od ³¿e-elity i pseudo-elity, zadawa³a prowokacyjne pytania w rodzaju "czy Platforma jest parti± polsk±", sia³a nieufno¶æ wobec Rosji, Niemiec i Brukseli, inicjatorka dekomunizacji i lustracji, wystêpuje nagle jako go³±bek pokoju, piewca zgody, dialogu i pojednania. Jak s³usznie napisa³ "TJ" na tym blogu (29 maja), "JK jest politykiem, który podniós³ teoriê wrogo¶ci do rangi podstawowego mechanizmu funkcjonowania ludzko¶ci", okaza³, co tkwi w ka¿dym cz³owieku, jest prekursorem czego¶ na kszta³t antropologii XXI wieku..

Przyznajê bez bicia: Nie wierzê w cudown± przemianê Jaros³awa Kaczyñskiego, uwa¿am wrêcz, ¿e JK obra¿a inteligencjê swoich s³uchaczy. Gdyby pod wp³ywem tragedii na pewien czas odsun±³ siê od dzia³alno¶ci, gdyby popar³ innego kandydata (-tkê) PiS, gdyby napisa³ ksi±¿kê, o tym jak doszed³ do zmiany pogl±dów, dlaczego, to co g³osi³ by³o b³êdne i dla Polski zabójcze, gdyby przeprosi³ setki i tysi±ce osób, które IV RP skrzywdzi³a - wyrzuconych z pracy dziennikarzy, zwolnionych  ze s³u¿by oficerów i genera³ów (przypominam o propozycji JK zdegradowania Jaruzelskiego), obra¿onych by³ych ministrów spraw zagranicznych, twórców mediów prywatnych i obroñców mediów publicznych, gdyby wyja¶ni³ dlaczego zmieni³ skórê - mo¿e bym uwierzy³. Ale tak z dnia na dzieñ - nie.

Jaros³aw Kaczyñski nie ma odwagi rozliczyæ siê z w³asn± przesz³o¶ci± i z w³asnymi pogl±dami. Nie ma ochoty na spowied¼ i pokutê, tylko be zmru¿enia oka grzeszy dalej. Mówi to, co wczoraj negowa³: ¿e wojna polsko-polska "nie przynios³a Polsce niczego dobrego, przynios³a bardzo wiele z³a,  nieszczê¶cia". On, który wczoraj ostrzega³ przed "parti± rosyjsk±" w Polsce, wzywa, ¿eby "korzystaæ z okazji" gdy inni wyci±gaj± rêkê do pojednania. On, którego apologeci do dzisiaj siej± nienawi¶æ w programach TVP i na ³amach rozmaitych pisemek, twierdzi, ¿e "nie trzeba nam dzisiaj w Polsce ¿adnej wojny, potrzebna jest spokojna rozmowa o Polsce", w której "nie traktuje siê politycznego konkurenta jako wroga, tylko jako partnera".

Pañstwo wybacz±, ale ja siê na tê politykê mi³o¶ci  nabraæ nie dam. Schowano wczorajszego Jaros³awa, odsuniêto jego spin doktorów, nie ma Jacka Kurskiego, Ziobry, Beaty Kempy, zamiast nich pojawi³y siê anio³ki z Hollywood i ca³kiem nowy prezes. Nie wiadomo, co o tym my¶leæ, co podziwiaæ -  si³ê czy tupet, mêczeñstwo czy wiarê, ¿e g³upi lud to kupi? Jako komentator sk³onny jestem zgodziæ siê, ¿e prezes robi to wszystko dla w³asnej partii, która co prawda nie przypomina tej wczorajszej, radykalnej, bojowej, zblokowanej z Giertychem i z LPR, ale jedno pozostaje bez zmian: powróciæ do w³adzy nawet za cenê wstydu i upokorzeñ, z nowym obliczem i w nowym kostiumie. Tak cynicznej operacji chyba jeszcze u nas nie by³o. Nawet genera³ Jaruzelski, odchodz±c od g³oszonej polityki dialogu i porozumienia, aresztuj±c swoich wczorajszych "partnerów", dawa³ do zrozumienia, ¿e nie chce, ale musi. I znaczna czê¶æ spo³eczeñstwa okaza³a zrozumienie, do dzi¶ genera³a szanuje. Natomiast prezes Kaczyñski wcale nie musi. Widocznie chce. #
Ze strony:
http://tiny.pl/ht5kj

--
stevep

Data: 2010-05-31 00:56:07
Autor: J-23
Z³odziej? Jaki z³odziej?

#
Ze strony:http://tiny.pl/ht5kj

--
stevep

To takie "czarne jest czarne i biale jest biale"!
"Wazne jest to co jest sprawdzalne, co jest empiryczne", tak mowil pan
prezes Jaroslaw Kaczynski.
I co na to KK, sie pytam?

J-23 itede...

nie wierze w zadne jego slowo

Data: 2010-05-31 02:12:05
Autor: Leszczur
Z³odziej? Jaki z³odziej?
On 31 Maj, 09:56, J-23 <khan...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

To takie "czarne jest czarne i biale jest biale"!
"Wazne jest to co jest sprawdzalne, co jest empiryczne", tak mowil pan

Nie wierzysz w ¿adne s³owo KK czy JK? Bo to do¶c istotny szczegol :-)

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2010-05-31 11:19:11
Autor: awe
Z³odziej? Jaki z³odziej?
JK zostanie prezydentem Polski i nie ma senu dalsze bicie piany. Akutalnie najlepszy kandydat godny piastowac ten urzad
awe

Data: 2010-05-31 11:05:17
Autor: Leszczur
Z³odziej? Jaki z³odziej?
On 31 Maj, 11:19, "awe" <fakej2...@poczta.onet.pl> wrote:
JK zostanie prezydentem Polski i nie ma senu dalsze bicie piany. Akutalnie
najlepszy kandydat godny piastowac ten urzad

ROTFL.

Data: 2010-05-31 11:32:29
Autor: Bombelek
Z³odziej? Jaki z³odziej?

U¿ytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:htvui5$p4h$1news.onet.pl...
JK zostanie prezydentem Polski i nie ma senu dalsze bicie piany. Akutalnie najlepszy kandydat godny piastowac ten urzad
awe

O tym czy zostanie zadecyduj± wybory, a nie twoje marzenia. Kim jeste¶, ¿e zabraniasz innym w³asnej opinii na temat prezesa PiS?  Wg mojej oceny to najgorszy kandydat z mo¿liwych. Swoj± wysok± pozycjê w rankingu zawdziêcza jedynie us³uznym mediom (np. TVPiS), sob± nie prezentuje nic. Ostatnie dni jego wyst±pieñ to nowomowa w stylu prl-owskich sekretarzy PZPR. Ten cz³owik nie nadaje siê na prezydenta Polski bo potrafi jedynie j±trzyæ! Robi³ to przez lata robi teraz i bêdzie tak w przysz³o¶ci. Jest za stary by siê zmieniæ. To z jego winy i jego ¶.p. brata nasz kraj nie mo¿e siê rozwijaæ tak jak móg³by. Temu panu ju¿ dziêkujemy! Na pewno nie zag³osujê na prezesa PiS! Nie jest godny piastowaæ urz±d prezydenta!

Data: 2010-05-31 12:16:11
Autor: awe
Z³odziej? Jaki z³odziej?

U¿ytkownik "Bombelek" <bombelek@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c038228$0$19182$65785112news.neostrada.pl...

[...]

kraj nie moze sie rozwijac bo brudasy postoscjalisyczne jak pijawki ssa zywotne soki tego narodu. przewaznie jakas komuszeria lub chazaria drugiego sortu.

awe

Z³odziej? Jaki z³odziej?