Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Zlodziej z PO pije i nie placi podatkow

Zlodziej z PO pije i nie placi podatkow

Data: 2009-04-20 09:11:51
Autor: wawa
Zlodziej z PO pije i nie placi podatkow

Przy okazji alkoholowego happeningu - jak ustaliliśmy - Janusz Palikot złamał prawo.

- Spożywanie alkoholu w miejscu publicznym jest wykroczeniem z art. 43 ustawy o
wychowaniu w trzeźwości. Złapanemu na gorącym uczynku grozi za to mandat w
wysokości 100 zł - informuje Ryszarda Bańka, rzecznik praso-wy lubelskiej Straży
Miejskiej.

Po zakończeniu wczorajszej konferencji zapytaliśmy Janusza Palikota o jego
zeznanie podatkowe za 2008 r. Okazuje się, że wcale nie rozliczy się on z
fiskusem, bo, jak twierdzi, nie osiągnął w ub. r. żadnego dochodu (polityk nie
pobiera uposażenia poselskiego w wysokości ok. 10 tys. zł brutto miesięcznie).

Z czego zatem utrzymywał się Janusz Palikot w 2008 r., skoro co miesiąc
otrzymywał w Sejmie tylko dietę poselską, która maksymalnie może wynosić 2,5
tys. zł i jest wolna od podatku?

- Mam oszczędności - skwitował.

W parlamentarnym oświadczeniu majątkowym za 2007 r. poseł oszacował je na 400
tys. zł plus 110 tys. euro. Jedyny dochód, jaki wtedy osiągnął, to ok. 630 tys.
zł ze sprzedaży papierów wartościowych i blisko 30 tys. zł z diety poselskiej.
Jednocześnie podał wówczas, że ma m.in. zaciągnięty kredyt w wysokości 250 tys.
zł, trzy pożyczki w wysokości 1,5 mln euro oraz wierzytelność na 9 mln zł.

http://www.kurierlubelski.pl

--


Data: 2009-04-20 09:15:40
Autor: wawa
Zlodziej z PO pije i nie placi podatkow
Podatkow nie płaci, ale wódę złodziej chleje i reklamuje:


Janusz Palikot wychylający na jeden raz „małpkę” wódki – kulminacyjny moment
konferencji prasowej uwielbiającego happeningi posła PO pokazały w niedzielę
wszystkie telewizje i portale internetowe. Czy to przypadek, że pił akurat…
wódkę żołądkową gorzką, której jest producentem?

Charakterystyczny kolor, czytelny napis – na agencyjnych zdjęciach wyraźnie
widać, że poseł pije miętową Żołądkową Gorzką. W niedzielę, kiedy w polityce
zwykle niewiele się dzieje, konferencja prasowa Palikota – ze wskazaniem na
najbardziej widowiskowy moment, czyli sprawne wychylenie buteleczki wódki przez
posła PO - trafiła do wszystkich serwisów informacyjnych. Była jedynką w
„Faktach” i „Wiadomościach”, królowała na portalach internetowych.

Palikota związki z Żołądkową Gorzką

Żołądkowa Gorzka - jak czytamy na stronach producenta – to „flagowa marka” Stock
Polska/Polmos Lublin. A Stock Polska/Polmos Lublin to firma, z którą Palikot był
i jest związany. Do stycznia 2006 poseł PO był szefem rady nadzorczej wówczas
jeszcze Polmosu (który rok później dołączył do międzynarodowej firmy Stock
Spirits Group). A z oświadczenia majątkowego posła PO wynika, że posiada on 3
miliony akcji (500 tysięcy serii AA i 2,5 mln serii AB) spółki Żołądkowa SA.

Spółka Żołądkowa SA z kolei powstała w 2002 roku, po tym, jak Polmos Lublin SA
za 38 mln kupił od Fabryki Wódek Gdańskich wyłączne prawo do znaku towarowego
Wódka Żołądkowa Gorzka. Wówczas Palikot miał 80 procent akcji w lubelskim Polmosie.

Polmos zaoszczędził nawet pół miliona

Za komercyjną reklamę produktu w prime time właściciel marki, czyli spółka Stock
Polska/Polmos Lublin, musiałby zapłacić spore pieniądze. Według cenników, koszt
reklamy przed "Wiadomościami" wynosi około 30 tysięcy zł, a przed "Faktami" - 40
tysięcy. W nadawanych co pół godziny serwisach telewizji informacyjnych za spot
zapłacić trzeba około dwóch tysięcy złotych.

Do tego należy doliczyć koszty reklamy internetowej. Według Mirosława Szwaja z
domu mediowego MediaOn, umieszczenie jej w eksponowanym miejscu na wszystkich
największych portalach internetowych to cennikowy koszt rzędu 75-100 tysięcy
złotych.

Cała niedzielna kampania - gdyby została przeprowadzona na komercyjnych
warunkach - uszczupliłaby konto właściciela marki nawet o pół miliona złotych.

I ominął zakaz reklamy alkoholu

Wreszcie dodatkowym bonusem dla firmy jest niewątpliwie fakt, że…
wysokoprocentowego alkoholu w ogóle nie można reklamować. Zabrania tego ustawa o
wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Niedopuszczalne jest
więc reklamowanie wódki w radiu, telewizji oraz w prasie, internecie czy na
billboardach. I to bez względu na formę reklamy.

Dlaczego z koszyka pełnego różnych trunków poseł PO wybrał akurat Żołądkową
Gorzką? - pytamy. Ale Janusz Palikot nie odbiera telefonów.


http://www.tvn24.pl/-1,1596336,0,1,palikot-show-czy-kryptoreklama,wiadomosc.html


--


Zlodziej z PO pije i nie placi podatkow

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona