Zlodziejskie czasy w RP

Data: 2009-11-10 00:32:04
Autor: Jan
Zlodziejskie czasy w RP
Bardzo czesto mozna odnotowac fakt ze pracodawca nie przestrzega KP i wyplaca wyplaty zaleznie od swojego upodobania, co w konsekwencji jest powodem, ze rodziny gloduja, popadaja w dlugi, a liczne choroby nieleczone prowadza do zgonow.

Takiego faktu nie stwierdzono podczas okupacji 39-45 oraz za 45 lat (zniewolenia i ludobojstwa.)

Ile potrzeba niewinnych ofiar azeby kompetentne wladze raczyly sprawdzic listy wypłat u szanownych biznesmenow, a winnych ukarano pozbawiajac ich mozliwosci prowadzania DG.

Emeryt

Data: 2009-11-09 18:07:14
Autor: witek
Zlodziejskie czasy w RP
Jan wrote:
[...]

zapomniales jeszcze dodac, ze krowy mleka nie dają.

Data: 2009-11-10 07:49:56
Autor: JS
Zlodziejskie czasy w RP
Eee tam. Czepiasz się.
Dobrą robotę robią. Nieleczeni pomrą, populacja się przerzedzi i wreszcie za parę lat w Zusie nie będzie brakować kasy. PKB per capita wzrośnie. Same zalety.
Jacek

Data: 2009-11-10 00:02:01
Autor: BK
Zlodziejskie czasy w RP
On Nov 10, 7:49 am, "JS" <m...@gmail.com> wrote:
[...]

Nie no problem, o ktorym jest mowa to jedna sprawa. Ale mowienie o
tym, ze obecnie biznesmeni dokonuja ludobojstwa na Polakach wiekszego
niz III Resza czy ZSRR to jest paranoja i trollowanie.

Data: 2009-11-10 09:17:17
Autor: RadoslawF
Zlodziejskie czasy w RP
Dnia 2009-11-10 09:02, Użytkownik BK napisał:

[...]

Jeśli aborcje i antykoncepcję uznasz za ludobójstwo to nie
będziesz miał racji. :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-11-10 00:42:18
Autor: BK
Zlodziejskie czasy w RP
On Nov 10, 9:17 am, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote:

> [...]
> niz III Resza czy ZSRR to jest paranoja i trollowanie.

Jeśli aborcje i antykoncepcję uznasz za ludobójstwo to nie

AFIR temat nie jest o aborcjach i antykoncepcji [chociaz faktycznie
porownanie np. prezerwatywa = komora gazowa jest na miejscu :)] tylko
o niewyplacaniu pensji na czas co ma byc podobno zrodlem glodu i
smierci na skale wieksza niz II wojna swiatowa.

No sorry nawet moj dosc tolerancyjny "trollometr" pokazuje tu maksa na
swojej skali :)

Data: 2009-11-10 09:24:33
Autor: Roman Rumpel
Zlodziejskie czasy w RP
Jan pisze:
[...]

Zwłaszcza wywiezieni na roboty przymusowe opływali w dostatki i oszczedności poczynione z olbrzymich gastarbeiterowskich pensji.

Emeryt

Raczej zwykły troll.

Jak to było w kabarecie? "Gdybym nie wiedział, ze głupota, to bym pomyślał, że prowokacja"
--
Roman Rumpel

Data: 2009-11-10 16:52:00
Autor: Konrad
Zlodziejskie czasy w RP

"Roman Rumpel" <romane@screwspam.gazeta.pl> wrote in message news:hdb80f$glt$1news.onet.pl...

Zwłaszcza wywiezieni na roboty przymusowe opływali w dostatki i oszczedności poczynione z olbrzymich gastarbeiterowskich pensji.

No i byś sie kurna zdziwił - mniej oglądaj telewizję a bardziej spróbuj pogadać ze starymi ludźmi - np na lubelskich wsiach.

Konrad

Data: 2009-11-11 01:04:49
Autor: Roman Rumpel
Zlodziejskie czasy w RP
Konrad pisze:

[...]

Rozwiń prosze

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2009-11-11 01:42:24
Autor: nadir
Zlodziejskie czasy w RP
Zwłaszcza wywiezieni na roboty przymusowe opływali w dostatki i
oszczedności poczynione z olbrzymich gastarbeiterowskich pensji.

Dostatki to może nie, ale jedna z nie żyjących już, ale znanych mi osób, była takim przymusowym robotnikiem.
Jako 15-to lub 16-to latek został wywieziony do Niemiec i tam spędził praktycznie całą wojnę, pracował jako "parobek" w kilku gospodarstwach.
Opowiadał, że różnie bywało, u jednego lepiej, u innego gorzej, ale głodem nie przymierał, generalnie traktowano go jako pracownika najemnego, lecz nic poza pożywieniem i dachem nad głową nie dostawał.
Parobka celowo wziąłem w cudzysłów, bo się okazało, że praca na roli w Niemczech w owym czasie była kilka razy lżejsza niż w Polsce, a to z powodu mechanizacji - ciągników i maszyn rolniczych, których u nas po prostu nie było - koń i kosa to była norma.
Po wojnie nasze państwo zaliczyło mu 5 lat robót, tak jakby przepracował pięć w Polsce i wysłało do szkoły zawodowej w celu uzupełnienia wiedzy. Po jej zakończeniu osoba ta, jako wybitny jak na tamte czasy specjalista od maszyn rolniczych, budowała socjalizm mechanizując Polską wieś, głównie na ziemiach odzyskanych.

Data: 2009-11-11 12:02:49
Autor: Konrad
Zlodziejskie czasy w RP

Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:hdcufs$tjq$1news.vectranet.pl...

Opowiadał, że różnie bywało, u jednego lepiej, u innego gorzej, ale głodem nie przymierał, generalnie traktowano go jako pracownika najemnego, lecz nic poza pożywieniem i dachem nad głową nie dostawał.

Być może różnie bywało ale ludzie dostawali też pensję i urlopy (!) - z tym że przyznac się do tego później raczej nie można było bo to przecież już pod kolaborację by podchodziło. Teraz już im wszystko jedno i naprawde ciekawe rzeczy opowiadają - np. o (uwaga cytuję) "partyzantach kurwisynach" - ale to raczej nie na temat.

Konrad

Data: 2009-11-10 12:34:56
Autor: qnick
Zlodziejskie czasy w RP
Jan pisze:
[...]

Jak nie płaci w terminie to jest na to odpowiedni paragraf w KP na którego podstawie możesz się zwolnić od "ciemiężcy" z jego winy za ciężkie naruszenie obowiązków przez pracodawcę.

Data: 2009-11-10 03:37:42
Autor: BK
Zlodziejskie czasy w RP
On Nov 10, 12:34 pm, qnick <rpajo...@op.pl> wrote:
Jan pisze:

> [...]

którego podstawie możesz się zwolnić od "ciemiężcy" z jego winy za
ciężkie naruszenie obowiązków przez pracodawcę.

Co wiecej jest na to przepis karny :)

Data: 2009-11-10 17:03:42
Autor: Robert Tomasik
Zlodziejskie czasy w RP
Użytkownik "Jan" <sansta@op.pl> napisał w wiadomości news:hda8pl$rq2$1news.onet.pl...
Bardzo często mozna odnotowac fakt ze pracodawca nie przestrzega KP i wyplaca wyplaty zaleznie od swojego upodobania, co w konsekwencji jest powodem, ze rodziny gloduja, popadaja w dlugi, a liczne choroby
[...]

A Ci, którzy nie dostają wypłat, to zawiadomień o przestępstwie składać nie umieją, że wymagasz, by organa państwowe na chybił / trafił szukały? Zwłaszcza, że często są fałszowane daty na tych listach płac, jeśli nie wypłaca się poprzez przelewy.

Data: 2009-11-10 23:12:58
Autor: Piotr [trzykoty]
Zlodziejskie czasy w RP
[...]

To nie jest problem prawny, a społeczno ekonomiczny. Mamy takie warunki gospodarowania, dzikość i taką mentalność.
Ale jest Inspekcja Pracy, sądownictwo, Prokuratura. Prawo jest po stronie pracownika.
Jak pracodawca łamie prawo można się z tym zwrócić. Może to przełamie przyzwyczajenia.

Data: 2009-11-11 22:33:44
Autor: Gotfryd Smolik news
Zlodziejskie czasy w RP
On Tue, 10 Nov 2009, Piotr [trzykoty] wrote:

To nie jest problem prawny, a społeczno ekonomiczny. Mamy takie warunki
gospodarowania, dzikość i taką mentalność.

  Prawda.
  A tak przy okazji, to na widok tytułu i wyciągnięcia zza węgła
okupacji, zaraz przypomniało mi się, jak niejaki JKM naraził
się przypomnieniem, że za okupacji w okupowanym kraju podatki
były coś 3x niższe niż dziś.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-12 11:52:33
Autor: Józek
Zlodziejskie czasy w RP

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0911112231410.1476quad...
[...]

To jest między innymi problem prawny!
Bo nie jesteś w stanie wyegzekwować swoich, swojego wynagrodzenia.

Pozdrawiam
Józek

Zlodziejskie czasy w RP