Z³odziejskie firmy kurierskie

Data: 2017-09-10 16:12:23
Autor: Gienek
Z³odziejskie firmy kurierskie
Witam wszystkich.
G³owiê siê od pewnego czasu jak wzi±æ siê za cwaniactwo firm kurierskich w
stosunku do p³acenia. lub nie p³acenia przez nich odszkodowañ za uszkodzone
przesy³ki w transporcie.
Zdarzaj± siê uszkodzone przesy³ki w transporcie przez firmy kurierskie,
wtedy trzeba z³o¿yæ do nich reklamacje i oni sami sobie to rozpatruj± i
przyznaj± odszkodowania wed³ug w³asnego widzimisiê, ale to takie cwaniaki ¿e
wymy¶li³y sobie tak skomplikowan± i kosztowna procedurê reklamacyjn± ¿eby
jeszcze zniechêciæ nadawcê do sk³adania reklamacji.

Sprawa wygl±da tak ¿e sk³adaj±c reklamacjê, firma kurierska wymaga
do³±czenia stosu zbêdnych dokumentów, dlatego zbêdnych, poniewa¿ sama je
posiada (np, protokó³ szkody, protokó³ odbi0ru przesy³ki), oraz takich
dokumentów ¿e trzeba je pobraæ z internetu, wydrukowaæ, podpisaæ, zeskanowaæ
i odes³aæ. Chodzi o to ¿e reklamuj±cy musi ponie¶æ spore koszty na prace
biurow±, koszty te s± zupe³nie niepotrzebne przy sk³adaniu reklamacji, ale
s± wymagane przez firmê kuriersk±, czêsto ta praca biurowa przekracza
warto¶æ szkody.
Na przyk³ad dzisiaj sk³ada³em 10 reklamacji i kosztowa³o mnie to 10 godzin
pracy pracownika biurowego, oraz sprzêtu biurowego (komputer, drukarka,
ksero), ponios³em wiêksze koszty ni¿ kwota reklamacji, któr± nawet nie wiem
czy otrzymam i w jakiej wysoko¶ci.

G³owiê siê jak za³atwiæ tych cwaniaków z firm kurierskich, czyli jak ich
obci±¿yæ niepotrzebnymi kosztami sk³adania reklamacji. Koszty, których
poniesienia wymaga sama firma kurierska przy sk³adaniu reklamacji przez
poszkodowanego jej klienta. Ma kto¶ ciekawe pomys³y?
Czy takie niepotrzebne wymagania firm kurierskich s± zgodne z prawem?
Przecie¿ równie dobrze mogli by ¿±daæ do³±czenia do reklamacji biletu na
koncert madonny.

Data: 2017-09-10 17:53:27
Autor: Animka
W dniu 2017-09-10 o 16:12, Gienek pisze:
[...]

Przesy³kê ogl±da siê przy kurierze i to kurier wype³nia protokó³.

--
animka

Data: 2017-09-10 20:16:54
Autor: Sebastian Bia³y
On 9/10/2017 5:53 PM, Animka wrote:
Przesy³kê ogl±da siê przy kurierze i to kurier wype³nia protokó³.

Jak ¶liczna Utopia.

Data: 2017-09-10 23:38:41
Autor: Animka
W dniu 2017-09-10 o 20:16, Sebastian Bia³y pisze:
On 9/10/2017 5:53 PM, Animka wrote:
Przesy³kê ogl±da siê przy kurierze i to kurier wype³nia protokó³.

Jak ¶liczna Utopia.
U mnie by³o tak, ¿e kurier nie mia³ przy sobie protoko³u, ale przyjechal na drugi dzieñ i spisali¶my nie tylko uszkodzone opakowanie, ale i polamany sprzêt wewn±trz. Zabra³ tê paczke ze soba do odes³ania razem z protoko³em.

--
animka

Data: 2017-09-11 21:07:07
Autor: Sebastian Bia³y
On 9/10/2017 11:38 PM, Animka wrote:
[...]

Niestety w naszej rzeczywisto¶ci bywa raczej tak:

http://next.gazeta.pl/next/7,151243,20497372,ipad-zwiniety-w-rulon-razem-z-kartonem-kurier-nie-widzi-problemu.html

Data: 2017-09-11 12:32:21
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu poniedzia³ek, 11 wrze¶nia 2017 21:07:23 UTC+2 u¿ytkownik Sebastian Bia³y napisa³:

Niestety w naszej rzeczywisto¶ci bywa raczej tak:

http://next.gazeta.pl/next/7,151243,20497372,ipad-zwiniety-w-rulon-razem-z-kartonem-kurier-nie-widzi-problemu.html

W mojej rzeczywisto¶ci jest tak ze na ponad setke przesy³ek w ostatnim roku(ró¿ne firmy kurierskie*) reklamowaæ musia³em 1. I jak wy¿ej pisa³em- formularz na stronie przewo¼nika plus dwa skany
*Dzisiaj przesy³kê dostarczy³ kurier z firmy Geis. Do tej pory nie wiedzia³em ¿e taka firma istnieje. Ale dowcipny by³ bo rano zadzwoni³ ze ma przesy³kê ale do domu nie wniesie bo powy¿ej 30kg wnosiæ nie ma obowi±zku. Poprosi³em go wiêc aby za furtke chocia¿ wstawi³ a ¿ona wyjdzie i podpisze mu co tam trzeba.
Nie wstawi³- zdj±³ z auta i ko³o furtki postawi³, ¿ona podpisa³a i wnios³a. Waga przesy³ki 30,5kg;)
¯ylka by mu w dupie pêk³a pewnie jakby metr dalej postawi³.

Data: 2017-09-12 00:03:38
Autor: Animka
W dniu 2017-09-11 o 21:32, Kris pisze:
[...]

U mnie to wwiezie wind±, wejdzie do mieszkania i jeszcze pomo¿e rozpakowaæ. Jeden (z Saturna) to mi nawet telewizor w nó¿kê/podstawê wstawi³, bo ja nie wiedzia³am jak.

--
animka

Data: 2017-09-12 01:13:58
Autor: Robert Tomasik
W dniu 12-09-17 o 00:03, Animka pisze:

[...]

To jest po prostu czynnik osobowy. Wszêdzie s± kretyni i normalni
ludzie. Rodzaj firmy ma tu drugorzêdne znaczenie, choæ w dro¿szych
firmach lepiej p³ac±cych po prostu statystycznie mniejsza szansa na
idiotê trafiæ.

Data: 2017-09-12 12:17:28
Autor: Animka
[...]

Nie polecam pocztowych kurierow POCZTEX. To s± jakies warcho³y.
Chcia³am wys³aæ list/przesy³kê do pewnego komendanta w trybie pilnym. Zaplaci³am kurierowi nie ma³o. Wzi±³ pieni±dze i przesy³kê. Ten list przesy³ka kra¿y³a tak jak wys³ana paczka (!) nie przez kuriera dostarczona. Nastêpnie dosta³am zwrot i musia³am odebraæ na poczcie oraz jeszcze raz zaplaciæ chyba tyle samo co zaplacilam kurierowi.

--
animka

Data: 2017-09-12 12:06:13
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu wtorek, 12 wrze¶nia 2017 18:35:11 UTC+2 u¿ytkownik TomN napisa³:
Kris w <news:8b6f6b3f-e5b7-4b2f-93b4-06024b4b846dgooglegroups.com>:
[...]

> ¿ona podpisa³a i wnios³a. Waga przesy³ki 30,5kg;)

Szacun dla ¿ony.
Dla Ciebie wyrazy wspó³czucia, gdy co¶ zrobisz nie teges.... ;P

A co Cieboe dziwi? 30kg to by moja córka przez furtkê wtarga³a
Chyba ¿e Ty z tego samego sortu co ten delikatny kurier
Ja pamiêtam czasy gdy cement by³ w workach 50kg i z wagonów siê rêcznie na ciêzarówki prze³adowywa³o. Dorabia³em tak w wakacje i popo³udniami

Data: 2017-09-12 22:28:32
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-12 o 21:06, Kris pisze:

[...]

Widaæ ten kurier nie musi tak dorabiaæ. A mo¿e nie ma czasu
na dorabianie. Ale naj³atwiej mu do³o¿yæ ¿e by mu ¿y³ka pêk³a.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-12 23:50:33
Autor: przemek.jedrzejczak
Z³odziejskie firmy kurierskie
http://www.regiopraca.pl/portal/prawo/rozporzadzenia/ile-kilogramow-moze-dzwigac-pracownik-ciezar-prawnie-dozwolony

uprzejmie poprosiles, on to uprzejmie olal i po sprawie, nastepnym razem zamow na 29,5kg to wniesie :-)

ps mi kiedys kurier (chyba DPD) nie chcial dostarczyc opon 4szt (ale pakowane po dwie czyli 2x16kg) reklamacja odrzucona ale zamowilem jeszcze raz 2 osobne przesylki i wtedy dostarczyl :-)

Data: 2017-09-13 10:36:25
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-13 o 08:50, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

[...]

Zamów 3 kg to wniesie.
Ciê¿kie paczki masz odebraæ spod samochodu i po dyskusji.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-13 01:41:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Z³odziejskie firmy kurierskie
-- Ciê¿kie paczki masz odebraæ spod samochodu i po dyskusji.

yhy
*zamowilem jeszcze raz 2 osobne przesylki i wtedy dostarczyl*

Data: 2017-09-13 05:11:18
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu ¶roda, 13 wrze¶nia 2017 10:36:40 UTC+2 u¿ytkownik RadoslawF napisa³:

Ciê¿kie paczki masz odebraæ spod samochodu i po dyskusji.

A co¶ na poparcie powy¿szego?
W ofercie maj± dorêczanie przesy³ek do 50kg to nie widzê powodu zebym musia³ pod samochód biegaæ
Skoro w regulaminie maj±:
"Przez miejsce dorêczenia rozumie siê miejsce (adres), które jest miejscem dostarczenia przesy³ki"
To nie widzê powodów aby przesy³kê do 50kg nie dostarczy³ pod drzwi mieszkania- nawet jak to 4 piêtro bez windy

Data: 2017-09-13 09:56:25
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu ¶roda, 13 wrze¶nia 2017 17:00:54 UTC+2 u¿ytkownik Budzik napisa³:
U¿ytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

> "Przez miejsce dorêczenia rozumie siê miejsce (adres), które jest
> miejscem dostarczenia przesy³ki" Hmm, pytanie czy adres ul. Ukryta 15/100 oznacza blok nr 15 czy mieszkanie mr 100 w bloku nr 15?

Raczej oczywiste ¿e prawid³owym adresem jest Ukryta 15/100
Zobowi±zali siê dostarczyæ przesy³kê na adres Ukryta 15/100 a nie na Ukryt± 15

Data: 2017-09-13 18:00:51
Autor: Budzik
> [...]

Raczej oczywiste ¿e prawid³owym adresem jest Ukryta 15/100
Zobowi±zali siê dostarczyæ przesy³kê na adres Ukryta 15/100 a nie na

No to skoro w adresie pisza ze dostarcaja pod konkretny adres to skad ograniczenie ze "po schodach nie wnosze"?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2017-09-13 11:58:33
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu ¶roda, 13 wrze¶nia 2017 20:00:54 UTC+2 u¿ytkownik Budzik napisa³:

No to skoro w adresie pisza ze dostarcaja pod konkretny adres to skad ograniczenie ze "po schodach nie wnosze"?

Kaprys kuriera pewnie. W moim przypadku nawet o schody nie chodzi³o a o wstawienie za furtkê ale go¶æ jak dzwoni³ ¿e jedzie z przesy³k± to od razu in formowa³ mnie ¿e kto¶ musi podej¶æ pod samochód bo on powy¿ej 30 kg nie wnosi.
Burak zwyk³y musia³by bo jak zobaczy³ ze kobieta odbiera to móg³ te 20cm ze zwyk³ej grzeczno¶ci paczkê przestawiæ. A postawi³ dok³adnie ko³o furtki
Tyle ¿e w regulaminie ich firmy jest o 50kg a i nic tam nie znalaz³em o "po schodach nie wnosimy"
A bawiæ siê w sk³adanie reklamacji nie zamierzam
A skoro uzna³ ze furtka to "konkretny adres" to i tak siê sfrajerzy³ bo powinien kazaæ ¿onie 150 metrów dalej podej¶æ- bo ok 150 metrowa droga od drogi publicznej do furtki to droga prywatna nale¿±ca do naszej nieruchomo¶ci;)

Data: 2017-09-14 00:21:04
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-13 o 20:58, Kris pisze:

[...]

I nie zastanowi³o cie dlaczego w opcji wysy³ka do firmy oferuj± pod
drzwi a w wysy³ce do osoby prywatnej pod adres?
Zrób to co mnie proponowa³e¶, poæwicz intelekt.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-13 21:00:24
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 00:21:16 UTC+2 u¿ytkownik RadoslawF napisa³:

> [...]

I nie zastanowi³o cie dlaczego w opcji wysy³ka do firmy oferuj± pod
drzwi a w wysy³ce do osoby prywatnej pod adres?

Nie interesuje mnie mnie co robi± w opcji dla firm. W wysy³ce do osoby prywatnej oferuj± "pod adres" wiêc niech dostarczaj± pod adres
Ale tak z ciekawo¶ci: gdzie wyczyta³e¶ ¿e: "wysy³ka do firmy oferuj± pod
drzwi a w wysy³ce do osoby prywatnej pod adres"? Dasz linka?

Zrób to co mnie proponowa³e¶, poæwicz intelekt.

Znowu zaczynasz manipulowaæ

Data: 2017-09-14 10:05:26
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-14 o 06:00, Kris pisze:

[...]

Na stronie tej firmy kurierskiej.

Zrób to co mnie proponowa³e¶, poæwicz intelekt.

Znowu zaczynasz manipulowaæ

Nie znowu i ne zaczynam, kontynuuje to co ty zrobi³e¶ pierwszy.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-14 01:14:17
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 10:05:38 UTC+2 u¿ytkownik RadoslawF napisa³:
>Ale tak z ciekawo¶ci: gdzie wyczyta³e¶ ¿e: "wysy³ka do firmy oferuj± pod >drzwi a w wysy³ce do osoby prywatnej pod adres"? Dasz linka?

Na stronie tej firmy kurierskiej.

Czyli nie znalaz³e¶.
Bo i nie ma takiego zapisu
Nie znowu i ne zaczynam, kontynuuje to co ty zrobi³e¶ pierwszy.

Tia;)
Dawaj cytat/link do regulaminu
(czy chocia¿by "strony tej firmy kurierskiej") ¿e musze biegaæ do samochodu po paczkê.

Data: 2017-09-14 01:15:12
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 10:05:38 UTC+2 u¿ytkownik RadoslawF napisa³:

> Znowu zaczynasz manipulowaæ

Nie znowu i ne zaczynam, kontynuuje to co ty zrobi³e¶ pierwszy.

Co zrobi³em pierwszy?

Data: 2017-09-14 10:22:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-09-14 o 10:15, Kris pisze:
W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 10:05:38 UTC+2 u¿ytkownik RadoslawF napisa³:

Znowu zaczynasz manipulowaæ

Nie znowu i ne zaczynam, kontynuuje to co ty zrobi³e¶ pierwszy.

Co zrobi³em pierwszy?

"Mam jak±¶ umowê, ale nie powiem jak±, zgadnijcie sobie".

Poka¿ list przewozowy, czy tego typu potwierdzenie warunków, bo tam bêd± zapisane obowi±zuj±ce regulaminy, a nie jaki¶ tekst na stronie www, który wcale nie musi ciê obowi±zywaæ.

--
Liwiusz

Data: 2017-09-14 01:37:58
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 10:22:52 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:
W dniu 2017-09-14 o 10:15, Kris pisze:
> W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 10:05:38 UTC+2 u¿ytkownik RadoslawF napisa³:

"Mam jak±¶ umowê, ale nie powiem jak±, zgadnijcie sobie".

Nazwê firmy kurierskiej poda³em na pocz±tku tej dyskusji
OWH tam zamie¶cili
Umowy ¿adnej nie mam bo jako odbiorca jak± niby umowê mia³bym mieæ.
Czy odbieraj±c przesy³ki od kuriera spotka³e¶ siê z przypadkiem ¿e od firmy A dostarczy³ pod drzwi a ten sam kurier przesy³kê od firmy B chcia³ ¿eby¶ odebra³ z samochodu bo tak± ma umowê z firm± B?
Czy mo¿e jednak w regulaminach maj± zapisane jakie przesy³ki i gdzie dostarczaj±?
Poka¿ list przewozowy, czy tego typu potwierdzenie warunków, bo tam bêd± zapisane obowi±zuj±ce regulaminy, a nie jaki¶ tekst na stronie www, który wcale nie musi ciê obowi±zywaæ.

"Ogólne Warunki Handlowe" s± dostêpne na ich stronie. List przewozowy tez mam- co konkretnie z tego listu przewozowego potrzebujesz?

Data: 2017-09-14 10:12:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-09-14 o 10:05, RadoslawF pisze:
[...]

Tylko co z tego wynika? Adresem jest równie¿ numer mieszkania, z kolei "niedostarczanie pod adres" w przypadku firm oznacza, ¿e DPD jak przyjedzie pod teren "ulica Wolska 15" gdzie jest furtka i kilometr terenu, to nie zostawi paczki pod furtk±, tylko doniesie pod drzwi firmy.

Bardziej skupia³bym siê na tej wadze paczki i tego, co przy tej wadze DPD oferuje, oraz co odpowiedzia³ dzia³ reklamacji.

Zatem je¶li Kris, czy w±tkotwórca nie podadz± konkretnych paragrafów, dyskusja z nimi jest bezcelowa. Odsy³anie do strony DPD jest infantylne, poniewa¿ nie wiemy na jakich warunkach Kris, tudzie¿ jego ¿ona, zawar³a umowê (na przyk³ad DPD teraz na stronie ma pewne zapisy, ale wcze¶niej mog³o mieæ inne, ba - jeszcze teraz s± w DPD klienci, których obowi±zuj± stare umowy jak zawierali je w czasach Siódemki).

--
Liwiusz

Data: 2017-09-14 01:29:39
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 10:12:48 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Bardziej skupia³bym siê na tej wadze paczki i tego, co przy tej wadze DPD oferuje, oraz co odpowiedzia³ dzia³ reklamacji.

A z jakiego rêkawa te DPD wytrz±sne³e¶?
bo chuba nie o DPD tu dyskutujemu(przymnajmniej przy dyskusji o mojej przesy³ce)

Zatem je¶li Kris, czy w±tkotwórca nie podadz± konkretnych paragrafów, dyskusja z nimi jest bezcelowa.

W OWH maja jasne zapisy ¿e przesy³ki do 50kg dostarczaj± pod konkretny adres i nic nie maja ze "w opcji wysy³ka do firmy oferuj± pod drzwi a w wysy³ce do osoby prywatnej pod adres" Je¶li Rados³awF jednak gdzie¶ taki zapis znalaz³ to niech wska¿e gdzie.

poniewa¿ nie wiemy na jakich warunkach Kris, tudzie¿ jego ¿ona, zawar³a umowê
Tego nie wiemy bo jako odbiorca przesy³ki raczej ¿adnej umowy nie zawiera³em.
Opieram siê na tym co firma ma zapisane w swoich OWH
Jakie¶ prawdopodobieñstwo jest ¿e nadawca przesy³ki ma z nimi podpisane umowê ¿e jego przesy³ki odbiorcy maja odbieraæ z samochodu albo ¿e kurier ko³o furtki stawia ale przyznasz ¿e jest to ma³o prawdopodobne.

Data: 2017-09-14 10:43:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-09-14 o 10:29, Kris pisze:
[...]

Ró¿ne firmy podawa³e¶ w tym w±tku - DPD, Geis - jak siê zdecydujesz na jak±¶ konkretn± i podasz dok³adnie na jakich warunkach wysy³a³e¶, to mo¿na podyskutowaæ. Teraz, to tylko bicie piany.

[...]

Napisz co odpowiedzieli na reklamacjê.

[...]

To ¼le, bo nie wiesz jakie warunki wykupi³ sprzedawca - wiêc to jego powiniene¶ siê o to pytaæ.

Jakie¶ prawdopodobieñstwo jest ¿e nadawca przesy³ki ma z nimi podpisane umowê ¿e jego przesy³ki odbiorcy maja odbieraæ z samochodu albo ¿e kurier ko³o furtki stawia ale przyznasz ¿e jest to ma³o prawdopodobne.

Mo¿e po prostu jest zapis, ¿e paczek powy¿ej 30kg siê nie wnosi.

Proste googlowanie daje odpowied¼ na twoje pytanie:
https://www.opineo.pl/opinia/1310454

> [...]

>Zgodnie z zasadami BHP pracownik mo¿e nosiæ rzeczy do 30kg. Powy¿ej tej >wagi do przenoszenia rzeczy powinny byæ oddelegowane dwie osoby. >Rozumiemy, ¿e takie przepisy mog± budziæ niezadowolenie, co widaæ po >tej opinii, dbamy jednak o naszych pracowników. Je¶li przesy³ka wa¿y >ponad 30 kg sugerujemy wybór us³ugi wniesienia przesy³ki. Wówczas >dostarczana jest ona przez dwóch pracowników.

Zatem przepisy obowi±zuj±, i pewnie takie zosta³y ci podane w odpowiedzi na reklamacjê, ale po co to nam pokazywaæ, lepiej potrollowaæ jakie to firmy kurierskie niedobre.

--
Liwiusz

Data: 2017-09-14 04:21:18
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 10:43:34 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Ró¿ne firmy podawa³e¶ w tym w±tku - DPD, Geis - jak siê zdecydujesz na jak±¶ konkretn± i podasz dok³adnie na jakich warunkach wysy³a³e¶, to mo¿na podyskutowaæ. Teraz, to tylko bicie piany.

Spróbuj jeszcze raz ten watek przeczytaæ ale tak aby¶ zrozumia³ o co chodzi. Zrozumiesz o czym pisa³em odno¶nie DPD a o czym jest dyskusja odno¶nie GEIS.
Dla u³atwienia przypomnê Tobie ¿e dyskutujemy o tym czy kurier mia³ obowi±zek wstawiæ przesy³kê za furtkê czy mo¿e jak Rados³±w radzi³ mia³em biegaæ do samochodu. Warunków na jakich wysy³a³em Tobie nei podam bo po raz kolejny tutaj napiszê ¿e nie wysy³a³em a odbiera³em. Spokojnie w±tek przeczytaj jeszcze raz to dojdziesz o co chodzi.

Napisz co odpowiedzieli na reklamacjê.

Po raz kolejny piszê ¿e reklamacji nie sk³ada³em i nie zamierzam sk³adaæ

> [...]

Mo¿e po prostu jest zapis, ¿e paczek powy¿ej 30kg siê nie wnosi.
Zatem przepisy obowi±zuj±,

I na podstawie tego przepisu wywnioskowa³e¶ ¿e firma kurierska nie musi dostarczyæ "pod adres" przesy³ek ciê¿szych jak 30kg? A tak± us³ugê ¶wiadcz±
Podpowiem Tobie- mogli np dwóch ludzi oddelegowaæ
Maja w us³udze dostarczenie pod podany adres przesy³ki do 50kg to powinni je dostarczaæ. A dlaczego wiêc zdj±³ t± przesy³kê z auta(HHDS nie mia³) Kolejna ciekawostka;)

i pewnie takie zosta³y ci podane w odpowiedzi na reklamacjê, ale po co to nam pokazywaæ,

Wska¿ proszê w którym miejscu pisa³em ¿e z³o¿y³em reklamacjê na niewstawienie paczki za furtkê?

lepiej potrollowaæ jakie to firmy kurierskie niedobre.

Obowi±zku dyskutowania nie masz.
Szczególnie jak nie wiesz o czym dyskusja a g³os zabierasz.

Data: 2017-09-14 13:24:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-09-14 o 13:21, Kris pisze:
[...]

Ale po co mam szukaæ, skoro sam nie chcesz dla u³atwienia podawaæ danych do prowadzenia dyskusji?

I na podstawie tego przepisu wywnioskowa³e¶ ¿e firma kurierska nie musi dostarczyæ "pod adres" przesy³ek ciê¿szych jak 30kg? A tak± us³ugê ¶wiadcz±
Podpowiem Tobie- mogli np dwóch ludzi oddelegowaæ

Widocznie wysy³aj±cy nie zap³aci³ za dwóch ludzi, nie masz co siê teraz rzucaæ.

Maja w us³udze dostarczenie pod podany adres przesy³ki do 50kg to powinni je dostarczaæ.
A dlaczego wiêc zdj±³ t± przesy³kê z auta(HHDS nie mia³) Kolejna ciekawostka;)

Nie interesuje mnie to. To, ¿e zrobi³ co¶ ponad normê nie powinno byæ powodem do zarzutu.

i pewnie takie zosta³y ci podane w odpowiedzi
na reklamacjê, ale po co to nam pokazywaæ,

Wska¿ proszê w którym miejscu pisa³em ¿e z³o¿y³em reklamacjê na niewstawienie paczki za furtkê?

Pisa³e¶ o reklamacji w DPD. Skaczesz od Sasa do lasa, o konkretach nie piszesz, 'nie interesuj± ciê one', ale ¿eby biæ pianê, to pierwszy jeste¶.

lepiej potrollowaæ jakie to
firmy kurierskie niedobre.

Obowi±zku dyskutowania nie masz.
Szczególnie jak nie wiesz o czym dyskusja a g³os zabierasz.

Jak widzê g³upstwa, to czujê obowi±zek sprostowania.

--
Liwiusz

Data: 2017-09-14 04:47:29
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 13:24:22 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Ale po co mam szukaæ, skoro sam nie chcesz dla u³atwienia podawaæ danych do prowadzenia dyskusji?
Nazwê firmy poda³em. Ich OWH s± na stronie ka¿dy mo¿e przejrzeæ. Rados³aw dojrza³ tam nawet co¶ czego tam nie ma;)

Widocznie wysy³aj±cy nie zap³aci³ za dwóch ludzi, nie masz co siê teraz rzucaæ.
Tyle ¿e nigdzie na ich stronie nie widzê dodatkowej opcji do przesylek pow 30kg. W standardzie maj± do 50kg.

Nie interesuje mnie to. To, ¿e zrobi³ co¶ ponad normê nie powinno byæ powodem do zarzutu.

Niedostarczenie "pod adres" nie jest powodem do zarzutu?
Mniejsza ju¿ o moja furtkê ale dla mieszkania o nr 20 na 4 piêtrze bloku przy ul Ukrytej 15 adresem jest Ukryta 15/20
No chyba ze siê mylê to napisz w którym miejscu

Pisa³e¶ o reklamacji w DPD.
Pisa³em te¿ o workach z cementem- moze te¿ wywnioskowale¶ ¿e przesy³ka to by³y worki z cementem?
Skaczesz od Sasa do lasa,

Czytanie ze zrozumieniem siê k³±nia
o konkretach nie piszesz, 'nie interesuj± ciê one', ale ¿eby biæ pianê, to pierwszy jeste¶.

Tam od razu bicie piany. Grupa dyskusyjna to jest wiêc poda³em przypadek pod dyskusjê i tyle
Jak widzê g³upstwa, to czujê obowi±zek sprostowania.
Warto mo¿e tez g³upstw nie pisaæ(dyskusja o firmie GEIS Ty o DPD, by³em odbiorc± przesy³ki a Ty piszesz jaka mam umowê z firm±, ze dwa razy pisa³em ze do GEIS reklamacji nie sk³ada³em Ty pytasz o odpowied¼ na reklamacjê itp)

Data: 2017-09-14 14:03:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-09-14 o 13:47, Kris pisze:
[...]

To za ma³o, aby móc konkretnie dyskutowaæ.

Rados³aw dojrza³ tam nawet co¶ czego tam nie ma;)

To, ¿e nie umiesz czego¶ przejrzeæ, nie znaczy, ¿e tego tam nie ma.
Na przyk³ad wspomniane ju¿ przepisy BHP oraz us³ugi dodatkowe u Geisa.

Widocznie wysy³aj±cy nie zap³aci³ za dwóch ludzi, nie masz co siê teraz
rzucaæ.
Tyle ¿e nigdzie na ich stronie nie widzê dodatkowej opcji do przesylek pow 30kg. W standardzie maj± do 50kg.

Bo to nie ty nadajesz, wiêc nie musisz widzieæ. Wysy³aj±cy ma pewnie tak± mo¿liwo¶æ w swoim systemie wysy³ek.

Niedostarczenie "pod adres" nie jest powodem do zarzutu?

Mo¿e jest, ale wobec sprzedawcy, a nie kuriera, którego ciê z nim nic nie ³±czy.

--
Liwiusz

Data: 2017-09-14 05:19:59
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 14:03:54 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:
To, ¿e nie umiesz czego¶ przejrzeæ, nie znaczy, ¿e tego tam nie ma.
Na przyk³ad wspomniane ju¿ przepisy BHP oraz us³ugi dodatkowe u Geisa.

Ale co tu bhp mieszasz. Czy przepisy BHP zabraniaj± firm± kurierskim dostawê "pod drzwi" przesy³ek powy¿ej 30kg?

Bo to nie ty nadajesz, wiêc nie musisz widzieæ. Wysy³aj±cy ma pewnie tak± mo¿liwo¶æ w swoim systemie wysy³ek.

Pewny jeste¶ czy zgadujesz?

Mo¿e jest, ale wobec sprzedawcy, a nie kuriera, którego ciê z nim nic nie ³±czy.
A no
Wiêc trzeba uwa¿aæ kupuj±c co¶ u sprzedawcy który wysy³a kurierem(dla urozmaicenia DHL przyjmijmy)bo mo¿e siê okazaæ ¿e przesy³ka do odbioru pod tablic± z nazw± miasta bo tak± umowê sprzedawca ma z DHLem;)

Data: 2017-09-14 06:23:16
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 14:36:28 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Jednemu kurierowi - tak. A ¿e wysy³aj±cy zap³aci³ tylko za 1 kuriera...

Sk±d wiesz ¿e tak by³o?
Zgadujê, bo nie wiem, co wysy³aj±cy widzi, wiêc tak¿e i nie oceniam kuriera, ¿e czego¶ nie robi, skoro byæ mo¿e nie musi.

Ot to. Do mnie zarzuty ¿e nieprecyzyjne informacje podajê a Sam wró¿ysz z fusów.
Masz system komentarzy, oceñ sprzedaj±cego.

To inna sprawa
Na razie oceniam firmê kuriersk± która n swojej stronie i w regulaminie oferuje dostawê do 50kg pod adres(ciê¿sze do Pointa) a w praktyce paczkê zostawia pod drzwiami. Uwa¿am ze mam prawo do takiej oceny.

Data: 2017-09-14 08:07:11
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 15:43:44 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Oczywi¶cie, masz prawo, w internecie jest pe³no ignorantów..

Wró¿±c z fusów jeste¶ tego najlepszym rzyk³adem

Data: 2017-09-14 15:43:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-09-14 o 15:23, Kris pisze:
W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 14:36:28 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Jednemu kurierowi - tak. A ¿e wysy³aj±cy zap³aci³ tylko za 1 kuriera...

Sk±d wiesz ¿e tak by³o?

Bo przyjecha³ jeden. A ty nie piszesz, aby by³o zap³acone za dwóch.

Zgadujê, bo nie wiem, co wysy³aj±cy widzi, wiêc tak¿e i nie oceniam
kuriera, ¿e czego¶ nie robi, skoro byæ mo¿e nie musi.

Ot to. Do mnie zarzuty ¿e nieprecyzyjne informacje podajê a Sam wró¿ysz z fusów.

Po prostu rozwa¿am dlaczego mo¿esz nie mieæ racji.

Data: 2017-09-14 18:00:49
Autor: Budzik
Z³odziejskie firmy kurierskie
U¿ytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Zapomnijmy na razie o tym co oferuje firma kurierska bo przeciez nie z nia kupujacy zweira umowe.
Umowe zawiera ze sprzedawca który oferuje us³uge przesy³ki kurierskiej i zada za nia okreslona kwote.
Jak rozumiem, w aukcji nie jest napisane, ze dostawa obowiazuje tylko pod dom, wiec jak kupujacy p³aci i podaje adres "mieszkanie 150" to dlaczego ma podejrzewac, ze sprzedawca w jego imieniu zap³aci za dostawe tylko pod dom?

A co za tym idzie, nic dziwnego ze ten sprzedawca zostanie zle oceniony przez kupujacego.
Regulaminy firm kurierskich IMO nie maja tu nic do rzeczy - liczy sie to co jest opisane w ofercie sprzedajacego.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Stwierdzono, ¿e demokracja jest najgorsz± form± rz±du, je¶li nie
liczyæ wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu."
Winston Churchill

Data: 2017-09-15 08:23:17
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2017-09-14 o 20:00, Budzik pisze:
[...]

Zgadza siê, ale to jest kwestia reklamacji nie do firmy kurierskiej, tylko do sprzedawcy...

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2017-09-14 15:55:41
Autor: J.F.
Z³odziejskie firmy kurierskie
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:e75cd154-d070-431e-98cd-4b6209794ecb@googlegroups.com...
W dniu czwartek, 14 wrze¶nia 2017 14:36:28 UTC+2 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:
Jednemu kurierowi - tak. A ¿e wysy³aj±cy zap³aci³ tylko za 1 kuriera...

Sk±d wiesz ¿e tak by³o?

Pewnie tak bylo - jakies przepychanki kurierow z firma kurierska, chcialaby, aby klient byl zadowolony, a zaplacic nie chce.
Wiec kurier patrzy co ma w umowie i pol kg wiecej nie ruszy :-)

A gdzies dalej umowa firmy z wysylajacym i ta sama zasada - placic nie chce :-)

A jeszcze dalej - sposob dostawy wybrany przez kupujacego, ktory tez placic nie chce :-)

Choc czasem wybiera najdrozsza, a zostawiaja mu pod drzwiami, wiec slusznie narzeka  :-)

Na razie oceniam firmê kuriersk± która n swojej stronie i w regulaminie oferuje dostawê do 50kg pod adres(ciê¿sze do Pointa) a w praktyce paczkê zostawia pod drzwiami.
Uwa¿am ze mam prawo do takiej oceny.

eee ... ale "pod adres" to roznie mozna rozumiec - pod drzwi/pod brame domu jakby spelnia :-)

J.

Data: 2017-09-14 14:24:52
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2017-09-14 o 14:19, Kris pisze:
[...]

Ale tak mo¿e byæ, sa przecie¿ us³ugi typu 'paczka w ruchu' itp. Dlatego napisa³em w innym po¶cie, ¿e tu pretensje nale¿y miec do wysy³aj±cego, ze skorzysta³ z opcji zubo¿onej o us³ugê dostarczenia pod drzwi.

--
http://polpodroznik.com

Data: 2017-09-13 15:00:51
Autor: Budzik
[...]

"Nic tak nie obna¿a ludzkiego charakteru, jak obra¿anie siê
z powodu ¿artu." Georg Christoph Lichtenberg

Data: 2017-09-13 15:13:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-13 o 14:11, Kris pisze:

[...]

Sprawdziæ czy w innym punkcie nie ma informacji nie dotyczy paczek
powy¿ej 20 czy 30 kilogramów. Lub podaj nazwê firmy kurierskiej.
Sam sobie sprawdzê regulamin.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-13 06:45:25
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu ¶roda, 13 wrze¶nia 2017 15:13:21 UTC+2 u¿ytkownik RadoslawF napisa³:

Sprawdziæ czy w innym punkcie nie ma informacji nie dotyczy paczek
powy¿ej 20 czy 30 kilogramów.

A jak nie ma?

Lub podaj nazwê firmy kurierskiej.

Sprawd¼

Sam sobie sprawdzê regulamin.
Daj znaæ co znalaz³e¶

Data: 2017-09-13 17:59:04
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-13 o 15:45, Kris pisze:

[...]

Na razie to ne znalaz³em nazwy tej firmy.
Podasz?

Pozdrawiam

Data: 2017-09-13 09:52:53
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu ¶roda, 13 wrze¶nia 2017 17:59:19 UTC+2 u¿ytkownik RadoslawF napisa³:

Na razie to ne znalaz³em nazwy tej firmy.

S³abo szuka³e¶
Podasz?

Jak sam znajdziesz to bardziej poznawcze bêdzie dla Ciebie.
Potraktuj to jako æwiczenie intelektu;)

Data: 2017-09-13 21:41:27
Autor: Michal Jankowski
W dniu 2017-09-13 o 17:59, RadoslawF pisze:

Na razie to ne znalaz³em nazwy tej firmy.
Podasz?

Poda³ jak opisywa³ przypadek.

   MJ

Data: 2017-09-13 05:15:35
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu wtorek, 12 wrze¶nia 2017 22:28:46 UTC+2 u¿ytkownik RadoslawF napisa³:

Widaæ ten kurier nie musi tak dorabiaæ.

Ale musi/powinien dostarczaæ przesy³ki do 50kg

A mo¿e nie ma czasu na dorabianie.

To niech prawid³owo wykonuje swoje obowi±zki

Ale naj³atwiej mu do³o¿yæ ¿e by mu ¿y³ka pêk³a.

¯y³ka w dupie by mu nie pêk³a gdyby t± przesy³kê 20 cm dalej(za furtkê) wstawi³
Ciul zwyk³y i tyle

Data: 2017-09-13 15:16:27
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-13 o 14:15, Kris pisze:

Widaæ ten kurier nie musi tak dorabiaæ.

Ale musi/powinien dostarczaæ przesy³ki do 50kg

Ale nie koniecznie do mieszkania, klatki, windy czy podwórka.

A mo¿e nie ma czasu na dorabianie.

To niech prawid³owo wykonuje swoje obowi±zki

Wykona³ nie prawid³owo napisz skargê. I podaj co odpowiedzieli.

Ale naj³atwiej mu do³o¿yæ ¿e by mu ¿y³ka pêk³a.

¯y³ka w dupie by mu nie pêk³a gdyby t± przesy³kê 20 cm dalej(za furtkê) wstawi³

Sk±d wiesz ¿e nie?

Ciul zwyk³y i tyle

Ja za ciula uznaje cz³owieka który wymaga wiêcej ni¿ op³aci³.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-13 06:50:23
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu ¶roda, 13 wrze¶nia 2017 15:16:41 UTC+2 u¿ytkownik RadoslawF napisa³:

Wykona³ nie prawid³owo napisz skargê. I podaj co odpowiedzieli.
A jak my¶lisz co odpowiedz±?

Sk±d wiesz ¿e nie?
Podejrzewam ¿e te 20 cm by ró¿nicy nie robi³o. A gdybym na 4 pietrze w bloku bez windy mieszka³?

> Ciul zwyk³y i tyle

Ja za ciula uznaje cz³owieka który wymaga wiêcej ni¿ op³aci³.

A kogo¶ konkretnego masz na my¶li odno¶nie tej dyskusji?

Data: 2017-09-13 18:02:33
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-13 o 15:50, Kris pisze:

Wykona³ nie prawid³owo napisz skargê. I podaj co odpowiedzieli.
A jak my¶lisz co odpowiedz±?

Napisz± ze w regulaminie punkt "fafna¶cie" paragraf "jot" jest zapisane
gdzie koñczy siê odpowiedzialno¶æ i obowi±zek dostarczenia dla przesy³ki
wa¿±cej tyle ile wa¿y.

Sk±d wiesz ¿e nie?
Podejrzewam ¿e te 20 cm by ró¿nicy nie robi³o.
A gdybym na 4 pietrze w bloku bez windy mieszka³?

To by twoja biedna ma³¿onka dalej musia³a d¼wigaæ.

Ciul zwyk³y i tyle

Ja za ciula uznaje cz³owieka który wymaga wiêcej ni¿ op³aci³.

A kogo¶ konkretnego masz na my¶li odno¶nie tej dyskusji?

Tak, zdecydowanie mam kogo¶ konkretnego na my¶li.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-14 15:09:50
Autor: J.F.
Z³odziejskie firmy kurierskie
U¿ytkownik "Kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:6e6387dc-59ac-4333-856b-1e97142106e0@googlegroups.com...
> [...]

Ja pamiêtam czasy gdy cement by³ w workach 50kg i z wagonów siê rêcznie na ciêzarówki prze³adowywa³o. Dorabia³em tak w wakacje i popo³udniami

Ale zona nie przeladowywala :-)

Od tamtych czasow:
-cement jest w mniejszych workach.
-w fabrykach pakuja roboty ... bo i 25kg pracownikom za bardzo szkodzi ....

J.

Data: 2017-09-12 00:00:29
Autor: Animka
W dniu 2017-09-11 o 21:07, Sebastian Bia³y pisze:
[...]

To siê dzwoni przy nim zaraz do jego firmy na skargê i kurier dostanie opieprz (oczywi¶cie je¶li przesy³ka jest uszkodzona).

--
animka

Data: 2017-09-10 23:05:55
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu niedziela, 10 wrze¶nia 2017 17:12:59 UTC+2 u¿ytkownik Gienek napisa³:
[...]

Co jest "kosztownego" w sk³adaniu reklamacji?

[...]

Zartujesz?
Na przyk³ad dzisiaj sk³ada³em 10 reklamacji i kosztowa³o mnie to 10 godzin
pracy pracownika biurowego, oraz sprzêtu biurowego (komputer, drukarka,
ksero),
To musisz zoptymalizow±æ pracê bo dziwnie to wygl±da

Ponios³em wiêksze koszty ni¿ kwota reklamacji, któr± nawet nie wiem
czy otrzymam i w jakiej wysoko¶ci.

To po co reklamacje sk³ada³e¶ skoro to nieop³acalne?

[...]

Pos³em zostañ i jak±¶ ustawê zrobisz ¿e reklamacja na koszt firmy kuriereskiej.
Albo firmê zmieñ na tak± co przesy³ek nie niszczy

Czy takie niepotrzebne wymagania firm kurierskich s± zgodne z prawem?
Przecie¿ równie dobrze mogli by ¿±daæ do³±czenia do reklamacji biletu na
koncert madonny.

A która to firma tak Ciebie w koszty wpêdza i ile przesy³ek dziennie/miesiêcznie robisz ze a¿ 10 reklamacji jednego dnia sk³adasz?

Data: 2017-09-10 23:46:26
Autor: Robert Tomasik
W dniu 10-09-17 o 16:12, Gienek pisze:

[...]

Kuriera oraz Ciebie ³±czy umowa cywilnoprawna. Regulamin jest jej
czê¶ci±. Zasadniczo mo¿esz regulaminu nie zaakceptowaæ i wys³aæ za
po¶rednictwem innej firmy kurierskiej, która ma przychylniejsze
przepisy. A zatem do czasu uznania reklamacji poniek±d jeste¶ skazany na
ich widzimisiê.

Za to pó¼niej ... zastanowi³ bym siê nad art. 415 kc. Zaznaczam, nie
próbowa³em. Uzasadniajac to tak, jak napisa³e¶ domaga³ bym siê zap³aty
za te kserowania i skanowania. Za pracê pracownika.

Czy takie niepotrzebne wymagania firm kurierskich s± zgodne z prawem?
Przecie¿ równie dobrze mogli by ¿±daæ do³±czenia do reklamacji biletu na
koncert madonny.

Moim zdaniem, o ile za to zap³ac±, to kogê im wys³aæ to z³otymi literami
wybite na srebrnej blasze.

Data: 2017-09-10 23:13:31
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu niedziela, 10 wrze¶nia 2017 23:46:34 UTC+2 u¿ytkownik Robert Tomasik napisa³:
Za to pó¼niej ... zastanowi³ bym siê nad art. 415 kc. Zaznaczam, nie
próbowa³em.
To mo¿e spróbuj i dopiero takie g³upie rady dawaj?
Jakie¶ zboczenie zawodowe miewasz chyba.

Uzasadniajac to tak, jak napisa³e¶ domaga³ bym siê zap³aty
za te kserowania i skanowania. Za pracê pracownika.
No oczywi¶cie. Tak ze 100z³ za roboczogodzinê

Ostatnia moja reklamacja w firmie dotyczy³a sprzêtu rtv za ok 3000z³
Z 10 minut mi zajê³o wype³nienie formularza na stronie DPD i do³aczenie za³±czników(protokó³ szkody i faktura)
ZA chyba 7 di mia³em kasê na koncie

Data: 2017-09-11 06:08:11
Autor: jureq
On Sun, 10 Sep 2017 23:46:26 +0200, Robert Tomasik wrote:

Kuriera oraz Ciebie ³±czy umowa cywilnoprawna.

Nie.
Umowa ³±czy kuriera i nadawcê przesy³ki, a nie jej odbiorcê.

Data: 2017-09-10 23:26:27
Autor: Kris
Z³odziejskie firmy kurierskie
W dniu poniedzia³ek, 11 wrze¶nia 2017 08:08:14 UTC+2 u¿ytkownik jureq napisa³:
On Sun, 10 Sep 2017 23:46:26 +0200, Robert Tomasik wrote:

> Kuriera oraz Ciebie ³±czy umowa cywilnoprawna.

Nie.
Umowa ³±czy kuriera i nadawcê przesy³ki, a nie jej odbiorcê.

Ale autor w±tku pewnie nadawc± w³±¶nie jest skoro sk³ada reklamacje

Data: 2017-09-11 16:50:01
Autor: Animka
W dniu 2017-09-11 o 08:26, Kris pisze:
[...]

Fajne. Sam na siebie sk³ada reklamacje.