Z³omowisko europy?

Data: 2011-09-27 13:15:20
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 12:34, kamil pisze:

Temat do¶æ czêsto poruszany na grupie, w koñcu jakie¶ konkretne liczby:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,10360466,Polacy_jezdza_autami_dwa_razy_starszymi_niz_srednia.html

Ciekawe dlaczego nie poruszyli kwestii standardu ¿ycia w PL, szczególnie na tle reszty cywilizowanej UE. Ile przeciêtny Polak zarabia, a ile wydaje chocia¿by na paliwo (tu stosunek zarobki/cena paliwa jest kosmiczny), nieruchomo¶ci itp.

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 13:24:04
Autor: szerszen
Z³omowisko europy?

U¿ytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j5sb85$s6k$1@mx1.internetia.pl...

nieruchomo¶ci itp.

akurat nieruchomo¶ci wcale nie mamy takich drogich

Data: 2011-09-27 11:34:18
Autor: AZ
ZÅ‚omowisko europy?
On 2011-09-27, szerszen <szerszen@tlen.pl> wrote:

nieruchomości itp.

akurat nieruchomości wcale nie mamy takich drogich
W stosunku do zarobkow?

--
Artur

Data: 2011-09-27 14:36:32
Autor: szerszen
ZÅ‚omowisko europy?

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5scbq$o2h$3@node2.news.atman.pl...

W stosunku do zarobkow?

w stosunku do innych krajów

Data: 2011-09-27 12:37:37
Autor: AZ
ZÅ‚omowisko europy?
On 2011-09-27, szerszen <szerszen@tlen.pl> wrote:

W stosunku do zarobkow?

w stosunku do innych krajów
Tylko mowa byla o cenach w porownaniu z zarobkami a tu wychodzimy
strasznie biednie.

--
Artur

Data: 2011-09-27 14:43:14
Autor: Wojciech Wrodarczyk
ZÅ‚omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 14:36, szerszen pisze:

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup

W stosunku do zarobkow?

w stosunku do innych krajów
W stosunku do innych krajów, to i samochody (nowe) mamy tanie!

Data: 2011-09-27 14:47:04
Autor: Artur Maśląg
ZÅ‚omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 14:43, Wojciech Wrodarczyk pisze:
[...]

Wolne żarty. Różnica kilku-kilkunastu procent (o ile), a kilkuset
procent różnicy w zarobkach...

Data: 2011-09-27 12:49:03
Autor: AZ
ZÅ‚omowisko europy?
On 2011-09-27, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

Wolne żarty. Różnica kilku-kilkunastu procent (o ile), a kilkuset
procent różnicy w zarobkach...

Uwielbiam Twoje posty zaczynajace sie od "Wolne zarty"... Nie zauwazyles
ironii w zdaniu powyzej? Czy po prostu siadles do usenetu z wojowniczym
nastawieniem (jak zwykle)?

--
Artur

Data: 2011-09-27 15:04:55
Autor: Artur Maśląg
ZÅ‚omowisko europy?
On 2011-09-27, Artur MaÅ›lÄ…g<futrzak@polbox.com>  wrote:

Wolne żarty. Różnica kilku-kilkunastu procent (o ile), a kilkuset
procent różnicy w zarobkach...

Uwielbiam Twoje posty zaczynajace sie od "Wolne zarty"...

A ja nadal czekam na dane statystyczne potwierdzajÄ…ce Twoje teorie
na temat skutków wprowadzenia obowiązku jazdy 24h, czy też
udowodnienia tezy, że jak było widać światła to był to motocykl.

Nie zauwazyles ironii w zdaniu powyzej?

Nie, no skąd. Pewnie powinienem smileya przykleić to byłbyś
szczęśliwszy i lepiej by Ci się czytało.

Czy po prostu siadles do usenetu z wojowniczym
nastawieniem (jak zwykle)?

Widzę, że zamiast poszukać materiałów wolisz bawić się w jakieś
personalne wycieczki - baw siÄ™ dobrze.

Data: 2011-09-27 13:11:41
Autor: AZ
ZÅ‚omowisko europy?
On 2011-09-27, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

A ja nadal czekam na dane statystyczne potwierdzajÄ…ce Twoje teorie
na temat skutków wprowadzenia obowiązku jazdy 24h, czy też
udowodnienia tezy, że jak było widać światła to był to motocykl.

Masz zbyt ograniczone myslenie by to ogarnac. Nie bede probowal.

Nie, no skąd. Pewnie powinienem smileya przykleić to byłbyś
szczęśliwszy i lepiej by Ci się czytało.

Smileye sa dla slabo rozgarnietych ktorzy nie potrafia zauwazyc zartu
lub ironii w slowach, Ty nie zauwazyles.

Widzę, że zamiast poszukać materiałów wolisz bawić się w jakieś
personalne wycieczki - baw siÄ™ dobrze.

Ja? Ja poszukuje w kazdym poscie czegokolwiek zeby skwitowac to "wolne
zarty" i sie przyjebac? Ochlon.

--
Artur

Data: 2011-09-27 15:22:55
Autor: Artur Maśląg
ZÅ‚omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 15:11, AZ pisze:
On 2011-09-27, Artur MaÅ›lÄ…g<futrzak@polbox.com>  wrote:

[...]

Przykro - podałem Ci nawet jakiś czas temu linki do materiałów,
które mógłbyś wykorzystać, nawet ze wskazaniem jakich jeszcze
informacji potrzebujesz. Jednak nie, Ty wolisz coś sobie pogadać
o moim ograniczonym myśleniu. Typowe i jakoś mnie nie dziwi.

Nie, no skąd. Pewnie powinienem smileya przykleić to byłbyś
szczęśliwszy i lepiej by Ci się czytało.

Smileye sa dla slabo rozgarnietych ktorzy nie potrafia zauwazyc zartu
lub ironii w slowach,

Tak, słyszałem o tym i nawet się sprawdziło. Świetnie :)

Ty nie zauwazyles.

A co Ty możesz o tym wiedzieć?

Widzę, że zamiast poszukać materiałów wolisz bawić się w jakieś
personalne wycieczki - baw siÄ™ dobrze.

Ja? Ja poszukuje w kazdym poscie czegokolwiek zeby skwitowac to "wolne
zarty" i sie przyjebac?

Na to wyglÄ…da. Ciekawe co tym razem siÄ™ Tobie nie spodoba.

Ochlon.

Byłeś już na spacerze? Meliska?

Data: 2011-09-27 13:42:52
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
Data: 2011-09-27 13:11:53
Autor: kamil
Z³omowisko europy?
On 27/09/2011 12:42, DoQ wrote:

http://allegro.pl/mieszkanie-warszawa-bemowo-wolfkego-bezposrednio-i1836591816.html

Matko przenaj¶wiêtsza, ILE?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-27 14:19:34
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 14:11, kamil pisze:

http://allegro.pl/mieszkanie-warszawa-bemowo-wolfkego-bezposrednio-i1836591816.html
Matko przenaj¶wiêtsza, ILE?

A co powiesz na garderobê w wielkiej p³ycie za 250k? ;)
http://otodom.pl/mieszkanie-warszawa-bemowo-30m2-2-pokoje-265000-pln-id10326702.html

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 14:20:00
Autor: MZ
Z³omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 14:11, kamil pisze:
On 27/09/2011 12:42, DoQ wrote:

http://allegro.pl/mieszkanie-warszawa-bemowo-wolfkego-bezposrednio-i1836591816.html

Matko przenaj¶wiêtsza, ILE?

Wychodzi 7.69k z³/m2 czyli jak na Warszawê poni¿ej ¶redniej ceny
ofertowej. Pomijaj±c ¿e mieszkanie chocia¿ w niez³ym standardzie
wykoñczenia to na 4 piêtrze bez windy ale za to z miejscem postojowym
(¿eby by³o TG) chocia¿ pewnie nie wpisanym w KW i zapewne z serii "jest
jak akurat jest wolne". A teraz sprawd¼ ile wynosi ¶rednia pensja i to
daje pe³en obraz si³y nabywczej Polaków.

--
MZ

Data: 2011-09-27 14:42:16
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 14:20, MZ pisze:

jak akurat jest wolne". A teraz sprawd¼ ile wynosi ¶rednia pensja i to
daje pe³en obraz si³y nabywczej Polaków.

I najlepsze ¿eby nie by³o OT:
http://www.ford.de/Pkw-Modelle
http://www.ford.pl/Samochody_osobowe

Czyli ¿eby kupiæ nowego Focusa, Niemiec musi od³o¿yæ jakie¶ 16 pensji natomiast Polak ju¿ 56 (przy za³o¿eniu najni¿szej krajowej).
I jeszcze kombinuj± jak tu nam utrudniæ ¿ycie.

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 13:55:50
Autor: masti
Z³omowisko europy?
Dnia pięknego Tue, 27 Sep 2011 14:42:16 +0200 osobnik zwany DoQ wystukał:

natomiast Polak już 56 (przy założeniu najniższej krajowej).

to akurat kiepskie założenie.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-27 16:22:37
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 15:55, masti pisze:
Dnia piêknego Tue, 27 Sep 2011 14:42:16 +0200 osobnik zwany DoQ wystuka³:

natomiast Polak ju¿ 56 (przy za³o¿eniu najni¿szej krajowej).
to akurat kiepskie za³o¿enie.

Dlaczego?

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 14:35:53
Autor: masti
Z³omowisko europy?
Dnia pięknego Tue, 27 Sep 2011 16:22:37 +0200 osobnik zwany DoQ wystukał:

[...]

pomijając sens minimalnej to zwykle tacy ludzie bardziej się martwią przeżyciem niż kupnem samochodu

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-27 16:43:32
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 16:35, masti pisze:

natomiast Polak ju¿ 56 (przy za³o¿eniu najni¿szej krajowej).
to akurat kiepskie za³o¿enie.
Dlaczego?
pomijaj±c sens minimalnej to zwykle tacy ludzie bardziej siê martwi±
prze¿yciem ni¿ kupnem samochodu

Ale tu nie chodzi o rozprawkê pt. "filozofia przetrwania".
Gdyby jeden i drugi zarabia³ po 3.5k swojej waluty, to i tak Polaka kosztuje ten sam samochód 3.5x wiêcej.

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 17:58:43
Autor: masti
Z³omowisko europy?
Dnia pięknego Tue, 27 Sep 2011 16:43:32 +0200 osobnik zwany DoQ wystukał:

W dniu 27-09-2011 16:35, masti pisze:

natomiast Polak już 56 (przy założeniu najniższej krajowej).
to akurat kiepskie założenie.
Dlaczego?
pomijajÄ…c sens minimalnej to zwykle tacy ludzie bardziej siÄ™ martwiÄ…
przeżyciem niż kupnem samochodu

Ale tu nie chodzi o rozprawkÄ™ pt. "filozofia przetrwania". Gdyby jeden i
drugi zarabiał po 3.5k swojej waluty, to i tak Polaka kosztuje ten sam
samochód 3.5x więcej.

płaca minimalna jest arbitralnie wyznaczana przez polityków

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-27 20:09:44
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 19:58, masti pisze:
Ale tu nie chodzi o rozprawkê pt. "filozofia przetrwania". Gdyby jeden i
drugi zarabia³ po 3.5k swojej waluty, to i tak Polaka kosztuje ten sam
samochód 3.5x wiêcej.
p³aca minimalna jest arbitralnie wyznaczana przez polityków

No i?

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 18:12:36
Autor: masti
Z³omowisko europy?
Dnia pięknego Tue, 27 Sep 2011 20:09:44 +0200 osobnik zwany DoQ wystukał:

[...]

nie ma nic wspólnego z realną siłą nabywczą

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-27 20:19:24
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 20:12, masti pisze:
[...]
nie ma nic wspólnego z realn± si³± nabywcz±

Ale rozumiesz o czym do Ciebie pisze, czy b³±dzisz gdzie¶ na pograniczu filozofii?

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 18:35:55
Autor: masti
Z³omowisko europy?
Dnia pięknego Tue, 27 Sep 2011 20:19:24 +0200 osobnik zwany DoQ wystukał:

[...]

Ale rozumiesz o czym do Ciebie pisze, czy błądzisz gdzieś na pograniczu
filozofii?

tak. Usiłuję Ci wytłumaczyć, że porównujesz coś co jest bez sensu.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-27 20:48:25
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 20:35, masti pisze:
Ale rozumiesz o czym do Ciebie pisze, czy b³±dzisz gdzie¶ na pograniczu
filozofii?
tak. Usi³ujê Ci wyt³umaczyæ, ¿e porównujesz co¶ co jest bez sensu.

Ale co ma Niemiec zarabiaj±cy 3500E i Polak zarabiaj±cy 3500PLN do najni¿szej krajowej??

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 18:59:06
Autor: masti
Z³omowisko europy?
Dnia pięknego Tue, 27 Sep 2011 20:48:25 +0200 osobnik zwany DoQ wystukał:

W dniu 27-09-2011 20:35, masti pisze:
Ale rozumiesz o czym do Ciebie pisze, czy błądzisz gdzieś na
pograniczu filozofii?
tak. Usiłuję Ci wytłumaczyć, że porównujesz coś co jest bez sensu.

Ale co ma Niemiec zarabiajÄ…cy 3500E i Polak zarabiajÄ…cy 3500PLN do
najniższej krajowej??

"> Czyli żeby kupić nowego Focusa, Niemiec musi odłożyć jakieś 16 pensji
natomiast Polak już 56 (przy założeniu najniższej krajowej). I jeszcze
kombinują jak tu nam utrudnić życie."
to napisał niejaki DoQ. Znasz go? --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-27 21:00:44
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 20:59, masti pisze:
">  Czyli ¿eby kupiæ nowego Focusa, Niemiec musi od³o¿yæ jakie¶ 16 pensji
natomiast Polak ju¿ 56 (przy za³o¿eniu najni¿szej krajowej). I jeszcze
kombinuj± jak tu nam utrudniæ ¿ycie."
to napisa³ niejaki DoQ. Znasz go?

I z tego ma wynikaæ, ¿e najni¿sza krajowa jest wska¼nikiem realnej si³y nabywczej?

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 19:10:22
Autor: masti
Z³omowisko europy?
Dnia pięknego Tue, 27 Sep 2011 21:00:44 +0200 osobnik zwany DoQ wystukał:

W dniu 27-09-2011 20:59, masti pisze:
">  Czyli żeby kupić nowego Focusa, Niemiec musi odÅ‚ożyć jakieÅ› 16
pensji
natomiast Polak już 56 (przy założeniu najniższej krajowej). I jeszcze
kombinują jak tu nam utrudnić życie."
to napisał niejaki DoQ. Znasz go?

I z tego ma wynikać, że najniższa krajowa jest wskaźnikiem realnej siły
nabywczej?

weź sobie poszukaj do czego się odnosiłem. Bo kilka postów powoduje, że gubisz wątek.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-27 21:14:38
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 21:10, masti pisze:
I z tego ma wynikaæ, ¿e najni¿sza krajowa jest wska¼nikiem realnej si³y
nabywczej?
we¼ sobie poszukaj do czego siê odnosi³em. Bo kilka postów powoduje, ¿e
gubisz w±tek.

Ale ja nigdy nie twierdzi³em i nigdzie nie napisa³em, ¿e najni¿sza krajowa jest takim wska¼nikiem.

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 14:55:31
Autor: szerszen
Z³omowisko europy?

U¿ytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j5scrp$8a9$1@mx1.internetia.pl...

Które wybierasz?

ale co ty porównujesz, najdro¿sze polskie oferty, z jakimi¶ hiszpañskimi "dziurami"?
dlaczego nie porównasz oferty domu z jakie¶ Pi³y, czy innego zapomnianego zak±tka Polski?

na Majorce "apartament", czyli zwyk³e mieszkanie 80m2 w miejscowo¶ci malutkiej, ¿adnym tam kurorcie 200 tys. euro + podatki
mieszkania w madrycie w okolicach tych 80-100m2 to te¿ wydatki od 200 tys. euro w górê, tak¿e porównuj odpowiadaj±ce sobie oferty, a nie dowolnie wybrane

kiedy¶ czyta³em artyku³ o Polsce, co w Polsce mo¿na kupiæ za oko³o milion z³otych i rozpiêto¶æ by³a od 100 metrowego mieszkania na kabatach w nowym budownictwie, po nowo wybudowany dom, gdzie¶ w jakiej¶ dziurze, ale ten dom mia³ 500 metrów, wykoñczony i do tego kilka tysiêcy metrów ziemi

Data: 2011-09-27 15:02:59
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 14:55, szerszen pisze:

[...]

Proszê bardzo:
http://www.gabinohome.com/pl/advert/83745
http://www.gabinohome.com/pl/advert/110762
http://www.gabinohome.com/pl/advert/114461

A teraz znajd¼ mi podobne oferty w Warszawie i pod Warszaw±.
Np. 100mk2 mieszkanie w Warszawie za 350kPLN.

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 14:20:04
Autor: kamil
Z³omowisko europy?
On 27/09/2011 14:02, DoQ wrote:
[...]

Daleko nie szukaj±c, za milion PLN w Warszawie kupisz mieszkanie w bloku, ew ceglanym developerskim paskudztwie. Za to samo w stolicy Szkocji masz:

http://www.rightmove.co.uk/property-for-sale/property-35185334.html
http://www.rightmove.co.uk/property-for-sale/property-16311126.html
http://www.rightmove.co.uk/property-for-sale/property-34516877.html

Przy czym te 180-200ty¶ funtów jest bez problemu osi±galne dla pracuj±cej pary po studiach, o bañce zdolno¶ci kredytowej w Polsce przeciêtny Kowalski mo¿e poma¿yæ.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-27 14:36:02
Autor: kamil
Z³omowisko europy?
On 27/09/2011 14:20, kamil wrote:
On 27/09/2011 14:02, DoQ wrote:
[...]

*rz oczywi¶cie, wstyd.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-27 15:25:06
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 15:20, kamil pisze:

[...]

O to dok³adnie chodzi. Tak wiêc jak policzysz wydatki na ¿ywno¶æ, ubrania, paliwo i absurdalny kredyt na absurdaln± nieruchomo¶æ to okazuje siê ¿e nowy samochód bêdzie daleko w kolejce...

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 15:34:15
Autor: Artur Ma¶l±g
Z³omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 15:25, DoQ pisze:
[...]

Otó¿ to. Do tego ten nowy samochód to naprawdê nie problem kupiæ
i sp³aciæ, ale gorzej siê w nim mieszka.

Data: 2011-09-27 21:48:00
Autor: venioo
Z³omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 15:20, kamil pisze:
http://www.rightmove.co.uk/property-for-sale/property-35185334.html

Dodatkowo tu juz masz wykonczone, ze sprzetami AGD w domu. U nas wykonczenie domu kupionego w stanie developerskim kosztuje z po³owe wartosci tego domu.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-09-27 15:22:03
Autor: szerszen
Z³omowisko europy?

U¿ytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j5shi0$bbf$1@mx1.internetia.pl...

A teraz znajd¼ mi podobne oferty w Warszawie i pod Warszaw±.
Np. 100mk2 mieszkanie w Warszawie za 350kPLN.

chyba euro, ¿aden problem

ale ¿eby by³o jak chcesz
http://otodom.pl/mieszkanie-warszawa-bialoleka-95m2-3-pokoje-399000-pln-id10215675.html
http://otodom.pl/mieszkanie-warszawa-rembertow-80m2-3-pokoje-350000-pln-id9077513.html

a mój braciak kupi³ prawie 100metrowe na goc³awiu za trochê wiêcej, bo 450 tysi, tak¿e siê da jak widzisz, tylko trzeba poszukaæ ;)

Data: 2011-09-27 14:47:44
Autor: kamil
Z³omowisko europy?
On 27/09/2011 14:22, szerszen wrote:

[...]

Bez urazy, ale straszna rudera..

Skoro ju¿ poda³em przyk³ad Szkocji, równie daleko od centrum miasta (jakie¶ 25min poci±giem albo 40 dwupasmówk±) masz to:

http://www.rightmove.co.uk/property-for-sale/property-34935062.html?premiumA=true

http://www.rightmove.co.uk/property-for-sale/property-30814481.html

http://www.rightmove.co.uk/property-for-sale/property-28331170.html

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-27 15:31:30
Autor: Artur Ma¶l±g
Z³omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 15:22, szerszen pisze:

[...]

Lito¶ci. Mowa by³a o Warszawie, a nie jakim¶ wygwizdowiu. Jak ju¿
bêdzie stamt±d jaki¶ dojazd to mo¿e, ale to wtedy pogadamy.

http://otodom.pl/mieszkanie-warszawa-rembertow-80m2-3-pokoje-350000-pln-id9077513.html

Znaczy okazja? Ciekawe ile remont itd. Zreszt± to Rembertów.

a mój braciak kupi³ prawie 100metrowe na goc³awiu za trochê wiêcej, bo
450 tysi, tak¿e siê da jak widzisz, tylko trzeba poszukaæ ;)

Ale tutaj nie chodzi o szukanie super okazji, tylko typowe ceny na
rynku i ich stosunek do zarobków.

Data: 2011-09-27 15:35:41
Autor: szerszen
Z³omowisko europy?

U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j5sj7j$e9l$1@inews.gazeta.pl...

Lito¶ci. Mowa by³a o Warszawie, a nie jakim¶ wygwizdowiu.

a co mnie obchodzi, jest w granicach warszawy :)

Ale tutaj nie chodzi o szukanie super okazji, tylko typowe ceny na
rynku i ich stosunek do zarobków.

ale mi nie chodzi³o o si³ê nabywcz± tylko ceny same w sobie

Data: 2011-09-27 15:33:08
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 15:22, szerszen pisze:
[...]

Rarytas, jedno to 95m2 _po pod³odze_, a drugie w jakiej¶ rembertowskiej zapyzia³ej kamienicy :) Ty szuka³e¶ najtañszych, ja bra³em pierwsze z google.

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 15:42:04
Autor: szerszen
Z³omowisko europy?

U¿ytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j5sjah$mvs$1@mx1.internetia.pl...

Rarytas, jedno to 95m2 _po pod³odze_, a drugie w jakiej¶ rembertowskiej zapyzia³ej kamienicy :) Ty szuka³e¶ najtañszych, ja bra³em pierwsze z google.

nic nie pisa³e¶ o ograniczeniach ;)
w dodatku zmieni³e¶ walutê i chcia³e¶ tego samego, popularna hiszpañska pensja to pewnie nieca³e 1000 euro, u nas jednak s± to okolice 1500-2000, wiêc dla zobrazowania sytuacji powinni¶my porównaæ oferty warte te 350 pensji, wtedy siê okazuje, ¿e jednak wychodzi nam 1:1
a ¿eby by³o weselej, ceny artyku³ów pierwszej potrzeby, np ¿ywno¶æ s± przynajmniej na Majorce takie jak w Polsce, zmienia siê tylko waluta, czyli je¶li u nas za co¶ p³acisz 2 zeta, tam okolice 2 euro

Data: 2011-09-27 15:44:11
Autor: MZ
Z³omowisko europy?
[...]

1. "niew³a¶ciwy" brzeg Wis³y - dojazd jaki jest ka¿dy widzi, do tego
do¶æ ruchliwe ulice po s±siedzku
2. 300m od Wis³y - potencjalnie dla lubi±cych p³ywaæ
3. kreatywnie policzona powierzchnia "po obrysie pod³ogi" czyli ze
skosami - liczona zgodnie z zasadami bêdzie pewnie 1/4 (a nawet 1/3,
patrz±c na skosy ze zdjêæ) mniejsza wiêc i cena za metr wiêksza.
4. mieszkanie na IV piêtrze czyli poddaszu, z zaadoptowanym strychem -
latem to czysta przyjemno¶æ. Windy brak.

http://otodom.pl/mieszkanie-warszawa-rembertow-80m2-3-pokoje-350000-pln-id9077513.html

1. znów niew³a¶ciwy brzeg Wis³y
2. po³owa domu, parter (wiêc koszta utrzymania du¿e) do tego nigdy nie
wiadomo kto ma drug± po³owê i tupie nad g³ow±. Do tego udzia³ w
nieruchomo¶ci to bardzo kiepsko sprzedawane prawo w³asno¶ci. W zasadzie
bez mo¿liwo¶ci wziêcia kredytu hipotecznego i z perspektyw±
wspó³posiadania z niewiadomokim.
3. z opisu do kapitalnego remontu, woda ze studni, zapewne szambo,
ogrzewanie gazowe, ciep³a woda z boilera
4. wisienka na torcie to 30m do torów kolejowych, baaaaaardzo czêsto
"uczêszczanych", o czym w og³oszeniu "zapomniano" wspomnieæ

Wybra³e¶ dwa mieszkania które s± "trudnosprzedawalne". Porównaj proszê
co¶ w "normalnej" lokalizacji. Na Bia³o³êce np. na os. Skarbka z Gór na
pewno znajdziesz jeszcze taniej, ale tylko masochista chcia³by tam mieszkaæ.

a mój braciak kupi³ prawie 100metrowe na goc³awiu za trochê wiêcej, bo
450 tysi, tak¿e siê da jak widzisz, tylko trzeba poszukaæ ;)
Okazje siê zdarzaj±, ale my dywagujemy o ¶redniej.

--
MZ

Data: 2011-09-27 15:48:17
Autor: szerszen
Z³omowisko europy?

U¿ytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j5sjv4$t9e$1@news.onet.pl...

Okazje siê zdarzaj±, ale my dywagujemy o ¶redniej.

o ¶redniej, jakby¶my mieli gadaæ, to musieliby¶my braæ pod uwagê wielokrotno¶æ ¶redniej pensji, a nie rado¶nie zmieniæ walutê i chcieæ tego samego

Data: 2011-09-27 14:51:51
Autor: kamil
Z³omowisko europy?
On 27/09/2011 14:48, szerszen wrote:

[...]

Wyjdzie jeszcze ¶mieszniej:

http://praca.wp.pl/title,Ile-wynosi-srednia-pensja-Polakow,wid,9557191,wiadomosc.html?ticaid=1d197

http://career-advice.monster.co.uk/salary-benefits/pay-salary-advice/uk-average-salary-graphs/article.aspx

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-27 21:54:18
Autor: venioo
Z³omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 15:51, kamil pisze:

[...]

Ale co Ty porownales? Artykul z 2008 w dodatku z tak wiarygodnego zrodla jak Fakt, do ankiety z 2011??? Bez jaj...

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-09-27 22:00:19
Autor: Artur Ma¶l±g
Z³omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 21:54, venioo pisze:
[...]

Drogi przyjacielu - teraz masz czas na przedstawienie "swoich" danych
- nie z Faktu i nie z 2008...

Czekamy.

Data: 2011-09-27 22:30:41
Autor: venioo
Z³omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 22:00, Artur Ma¶l±g pisze:
[...]

Prosze
http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_pw_zatrudnienie_wynagrodzenia_2010.zip

trudno jakos nie bylo znalezc.

Ja nie neguje roznicy w zarobkach, tylko zwrocilem uwage na bezsensownosc porownania okresu rozniacego sie o 3 lata...

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-09-27 22:59:09
Autor: kamil
Z³omowisko europy?
On 27/09/2011 21:30, venioo wrote:
[...]

Mój b³±d, wklei³em pierwsze lepsze z googli, nie mia³em czasu w pracy przegl±daæ pierdyliona raportów.

Skróæ mo¿e te¿ jako¶ te PDFy, ¶rednio chce mi siê kolejnych 300 stron tabelek przeszukiwaæ.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-09-28 00:49:42
Autor: venioo
Z³omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 23:59, kamil pisze:
[...]

To nie za bardzo jest jak skrocic i nawet sam sie nie zaglebialem poza sprawdzeniem, czy to to, o co chodzilo ;)
Tez wkleilem to tak na szybko, bo 'futrzak' czeka³. :)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-09-27 14:42:53
Autor: Artur Ma¶l±g
Z³omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 13:15, DoQ pisze:
[...]

Tak w ogóle to te narzekania wygl±daj± ¶miesznie. W Niemczech w zesz³ym
roku ¶rednia by³a 8,1, co wygl±da³o mniej wiêcej tak, ¿e ponad 40%
samochodów w Niemczech mia³o ponad 9 lat. Dop³aty ekologicznie ¶rednio
pomog³y, za to kosztowa³y podatników od ***** i jeszcze trochê.
Jak dorzuciæ Francjê czy  np. Holandiê  to wygl±da to jeszcze
ciekawiej :) Skandynawia te¿ ma samochody nie najnowsze.
Generalnie to nie ma siê czym przejmowaæ. Jedyne czego bym sobie
(i innym ¿yczy³) to dok³adne kontrole stanu technicznego. To by
wyeliminowa³o pojazdy naprawdê niesprawne, trupy, czy np. radosn±
twórczo¶æ hidowo-zenexow±.

Data: 2011-09-27 14:48:08
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 14:42, Artur Ma¶l±g pisze:

Tak w ogóle to te narzekania wygl±daj± ¶miesznie. W Niemczech w zesz³ym
roku ¶rednia by³a 8,1, co wygl±da³o mniej wiêcej tak, ¿e ponad 40%
(...)
(i innym ¿yczy³) to dok³adne kontrole stanu technicznego. To by
wyeliminowa³o pojazdy naprawdê niesprawne, trupy, czy np. radosn±
twórczo¶æ hidowo-zenexow±.

Zgadza siê.
Tak czy inaczej, bior±c pod uwagê si³ê nabywcz± jako¶ mnie nie dziwi dlaczego Polacy nie kupuj± nowych samochodów. A ju¿ w ogóle nie rozumiem analityków, których ten fakt odwiecznie zaskakuje.

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 14:53:14
Autor: Artur Ma¶l±g
Z³omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 14:48, DoQ pisze:
[...]

Eeee tam - jeszcze bardziej byli "zdziwieni" niemieccy po wprowadzeniu
dop³at ekologicznych - zeszli z 8,2 na 8,1 :)

Data: 2011-09-27 14:57:05
Autor: DoQ
Z³omowisko europy?
W dniu 27-09-2011 14:53, Artur Ma¶l±g pisze:

Eeee tam - jeszcze bardziej byli "zdziwieni" niemieccy po wprowadzeniu
dop³at ekologicznych - zeszli z 8,2 na 8,1 :)

Bo to jest IMHO totalna g³upota.
Mam od³o¿one 15kPLN, samochód rodzinny kosztuje 55k - do tych 15k dostanê eko-dop³atê w wysoko¶ci 3k i co ja sobie za to kupiê? Waciki? :) Kasa w b³oto.

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-27 23:56:59
Autor: Tomasz Pyra
Z³omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 14:53, Artur Ma¶l±g pisze:
[...]

A chwile potem zapewne wróci do 8,3...
Bo co taka dop³ata mo¿e daæ? Tyle ¿e kto¶ kto i tak by kupi³ samochód, kupi go trochê wcze¶niej.
Chwilowy wzrost ilo¶ci kupowanych samochodów po wprowadzeniu dop³at, a potem si³± rzeczy spadek sprzeda¿y.

Data: 2011-09-28 00:52:35
Autor: venioo
Z³omowisko europy?
W dniu 2011-09-27 23:56, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Wlasnie dokladnie tak pisano w niemieckich mediach po wprowadzeniu "drugiej transzy" doplat. Ze to jest jakby strzal sobie w kolano, bo teraz lawinowo ci co chcieli zmienic i ci co sie wahali to kupili, a przez nastepne lata juz nie kupia i sie to nie rozlozy w czasie. Co da jeszcze wiekszy kryzys w branzy.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-09-28 09:28:35
Autor: MarcinJM
Z³omowisko europy?
[...]

A znasz JAKIKOLWIEK przyklad, kiedy sztuczne majstrowanie przy podazy/popycie odnioslo jakis pozytywny skutek?
Nie, bo takiego przykladu nie ma.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-09-28 10:18:00
Autor: Przemys³aw Czaja
Z³omowisko europy?

U¿ytkownik "MarcinJM"

A znasz JAKIKOLWIEK przyklad, kiedy sztuczne majstrowanie przy podazy/popycie odnioslo jakis pozytywny skutek?

Ja znam :)

Przez 50 lat nie by³o bezrobocia :)

Data: 2011-09-28 12:14:33
Autor: MarcinJM
Z³omowisko europy?
W dniu 2011-09-28 10:18, Przemys³aw Czaja pisze:

U¿ytkownik "MarcinJM"

A znasz JAKIKOLWIEK przyklad, kiedy sztuczne majstrowanie przy
podazy/popycie odnioslo jakis pozytywny skutek?

Ja znam :)

Przez 50 lat nie by³o bezrobocia :)

I wiemy jak to sie skonczylo.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-09-28 13:13:50
Autor: Przemys³aw Czaja
Z³omowisko europy?

U¿ytkownik "MarcinJM" <

[...]

Wiemy, jest bezrobocie...

ps. w Grecji o ile mnie pamiêæ nie myli by³ kapitalizm? I we W³oszech? Hiszpanii?

Data: 2011-09-28 13:30:53
Autor: Jarek Andrzejewski
Z³omowisko europy?
On Wed, 28 Sep 2011 13:13:50 +0200, "Przemys³aw Czaja"
<przempo@poczta.fm> wrote:

ps. w Grecji o ile mnie pamiêæ nie myli by³ kapitalizm?

kiedy? :-)

Data: 2011-09-28 13:55:13
Autor: mm
Z³omowisko europy?

ps. w Grecji o ile mnie pamiêæ nie myli by³ kapitalizm?

kiedy? :-)

Pomiêdzy 1924 (detronoizacja króla i  proklamowanie republiki)
a   1935 (przywrócenie monarchii) .

Z³omowisko europy?