Z³onet judzi codziennie

Data: 2009-11-19 09:23:52
Autor: abc
Z³onet judzi codziennie
http://wiadomosci.onet.pl/2080815,11,warszawa_wyjatkowy_sadyzm_siostr_zakonnych,item.html

Lepiej jest gdy nauczycielom wciskaj± na g³owy kosze na ¶mieci?

Zobaczmy jak to by³o gdzieindziej.Skutki wprowadzania w amerykañskich
szko³ach ró¿nych postêpowych pomys³ów ciekawie opisano w tek¶cie na stronie
portalu Ojczyzna:

'W ¶wietle niedawnych przypadków strzelaniny w szko³ach Massachusetts i
Kaliforni, jak równie¿ ostatnich tragedii w Nowym Jorku, Pensylwanii i
Waszyngtonie, zastanówmy siê, kiedy siê to wszystko zaczê³o?

...... kiedy Madeline Murray O'Hare (zosta³a zamordowana, niedawno znaleziono
jej cia³o), z³o¿y³a skargê, ¿e nie ¿yczy sobie ¿adnych modlitw w naszych
szko³ach, a my powiedzieli¶my - OK.

Nastêpnie, kto¶ powiedzia³, aby¶my lepiej nie czytali w szko³ach Pisma
¦wiêtego, Pisma ¦wiêtego, które powiada "nie zabijaj", "nie kradnij",
"kochaj bli¼niego jak siebie samego".  I powiedzieli¶my - OK.

Dr. Benjamin Spock powiedzia³, ¿e nie powinni¶my karaæ klapsem naszych
dzieci, kiedy one zachowuj± siê nieprawid³owo, bo ich ma³e osobowo¶ci mog±
byæ wykrzywione, i mo¿emy naruszyæ ich poczucie warto¶ci (syn dr Spocka
pope³ni³ samobójstwo). I byli¶my przekonani, ¿e ekspert powinien wiedzieæ,
co mówi, wiêc powiedzieli¶my OK, nie bêdziemy im wiêcej dawaæ klapsów.

Potem kto¶ powiedzia³, ¿e nauczyciele i dyrektorzy szkó³ nie powinni karaæ
naszych dzieci, kiedy siê ¼le zachowuj±. I w³adze szkolne powiedzia³y, ¿e
¿adnemu nauczycielowi nie wolno dotkn±æ ucznia, kiedy siê ¼le zachowuje, bo
nie chcemy przecie¿ z³ej opinii o szkole, i oczywi¶cie, nie chcemy byæ
ci±gani po s±dach. (Istnieje du¿a ró¿nica pomiêdzy karaniem a dotykaniem,
biciem, wstrz±¶niêciem, upokorzeniem, kopaniem, itd.) A my przyjêli¶my ich
argumenty.

Nastêpnie kto¶ powiedzia³: - pozwólmy naszym córkom mieæ aborcje, kiedy
zapragn±, i nie musz± one nawet informowaæ o tym rodziców. I
powiedzieli¶my - co za wspania³y pomys³!

Potem, jaki¶ m±dry cz³onek rady szkolnej powiedzia³, ¿e odk±d ch³opcy s±
ch³opcami,  to tak czy inaczej bêd± TO robiæ, dajmy wiêc naszym synom tyle
kondomów, ile potrzebuj±, aby mieli ca³± tê rado¶æ, której po¿±daj±, a my
nie powiemy o tym ich rodzicom, ¿e dostaj± kondomy w naszych szko³ach. I
powiedzieli¶my, ¿e jest to nastêpny wspania³y pomys³.

Nastêpnie jaki¶ wysoki, wybrany przez nas oficja³, powiedzia³, ¿e nie jest
wa¿ne, co robimy prywatnie, jak d³ugo wykonujemy dobrze nasz± pracê. I my,
zgadzaj±c siê z nim, dodali¶my, ¿e nie jest wa¿ne, co ktokolwiek, w³±czaj±c
w to naszego prezydenta, robi prywatnie, dopóki mamy prace, a ekonomia jest
w porz±dku.

I kto¶ powiedzia³, wydrukujmy kolorowe magazyny ze zdjêciami nagich kobiet,
i nazwijmy to zdrow±, zrozumia³± pochwa³± piêkna kobiecego cia³a. I
powiedzieli¶my, ¿e nie mamy z tym problemu.

I kto¶ jeszcze posun±³ tê pochwa³ê cia³a nieco dalej, i opublikowa³ zdjêcia
nagich dzieci, i posun±³ siê jeszcze dalej, czyni±c je dostêpnymi w
Internecie. A my powiedzieli¶my, ¿e to jego prawo do wolno¶ci s³owa.

I przemys³ rozrywkowy powiedzia³: -  zróbmy telewizyjne programy i filmy
promuj±ce profanacjê, przemoc i nielegalny seks. I stwórzmy muzykê, która
zachêca do gwa³tów, narkotyków, samobójstw i tematów satanistycznych. I my
powiedzieli¶my, ¿e to jest tylko rozrywka, ¿e nie ma szkodliwych efektów, i
skoro nikt nie bierze tego na serio, rozwijajmy tê rozrywkê szeroko.

Teraz, pytamy siebie dlaczego nasze dzieci nie maj± sumienia, dlaczego nie
odró¿niaj± one dobra od z³a, i dlaczego nie maj± problemów z zabijaniem
obcych, kolegów z klasy, i siebie. Proszê, dopisz sobie w tym miejscu wiêcej
..............................................  ..............

Mo¿liwe, ¿e je¶li pomy¶limy o tym wystarczaj±co d³ugo i intensywnie,
wyja¶nimy to sobie. My¶lê, ¿e tu pasuje: "Zbieramy to, co¶my zasiali!"

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Data: 2009-11-19 10:31:14
Autor: Piotr
Z³onet judzi codziennie
Dnia Thu, 19 Nov 2009 09:23:52 +0100, abc napisa³(a):

Lepiej jest gdy nauczycielom wciskaj± na g³owy kosze na ¶mieci?

Judzi, judzi równo, a wraz z nim pozydeczna wa³kuneria...
Piotr

Data: 2009-11-19 10:45:53
Autor: boukun
Z³onet judzi codziennie

U¿ytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:19noc3rgscqzt.dlgmasz.facet.luzik...
Dnia Thu, 19 Nov 2009 09:23:52 +0100, abc napisa³(a):

Lepiej jest gdy nauczycielom wciskaj± na g³owy kosze na ¶mieci?

Judzi, judzi równo, a wraz z nim pozydeczna wa³kuneria...
Piotr

Siad³a na mózg g³upiemu Piotrusiowi, Wykoñczysz siê bido osmarkana jak tak dalej nie pójdziesz do lekarza...

boukun

Data: 2009-11-19 13:55:48
Autor: Piotr
Z³onet judzi codziennie
Dnia Thu, 19 Nov 2009 10:45:53 +0100, boukun napisa³(a):

Judzi, judzi równo, a wraz z nim pozydeczna wa³kuneria...
Piotr

Siad³a na mózg g³upiemu Piotrusiowi, Wykoñczysz siê bido osmarkana jak tak dalej nie pójdziesz do lekarza...

Ty cierpisz za milion, tato Adolfa? Czego nogê podsuwasz ¿abo, kiedy konia
kuj±, hê?
Wa³kuñstwo to zjawisko, ty jeste¶ tylko okaza³ym egzemplarzem, he, he.

Data: 2009-11-19 11:36:43
Autor: zbig
Z³onet judzi codziennie

[...]

Hmm.. To wydaje siê, ¿e akceptujesz ewidentne wekslowanie uprawiane przez abc. Zdaje sie, ¿e wbudza ono twoje zainteresowanie je¶li czynione jest przez dyskutantów, którzy nie wspieraj± moheru.

Data: 2009-11-19 13:53:53
Autor: Piotr
Z³onet judzi codziennie
Dnia Thu, 19 Nov 2009 11:36:43 +0100, zbig napisa³(a):

Hmm.. To wydaje siê, ¿e akceptujesz ewidentne wekslowanie uprawiane przez abc. Zdaje sie, ¿e wbudza ono twoje zainteresowanie je¶li czynione jest przez dyskutantów, którzy nie wspieraj± moheru.

To jego topic, pisze sobie w nim co chce...Gdzie tu wekslowanie?
Piotr

Data: 2009-11-19 05:23:33
Autor: zbig
Z³onet judzi codziennie
On 19 Lis, 13:53, Piotr <p...@wp.pl> wrote:
> [...]

> przez dyskutantów, którzy nie wspieraj± moheru.

To jego topic, pisze sobie w nim co chce...Gdzie tu wekslowanie?

Co z tego, ¿e jego topic?
To co robi jako pierwszy link do artyku³u o zakonnicach z onetu i
nawiazuj±cy do niego tytu³?
Tre¶æ w±tku ma siê do tego nijak.

Data: 2009-11-19 14:35:33
Autor: abc
Z³onet judzi codziennie
Co z tego, ¿e jego topic?
To co robi jako pierwszy link do artyku³u o zakonnicach z onetu i
nawiazuj±cy do niego tytu³?
Tre¶æ w±tku ma siê do tego nijak.

No to chyba nie przeczyta³e¶ tej tre¶ci w±tku.  Za d³uga i zanadto próbuje zmusiæ do my¶lenia?

Data: 2009-11-19 14:37:09
Autor: zbig
Z³onet judzi codziennie

U¿ytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:he3hnt$eit$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
Tre¶æ w±tku ma siê do tego nijak.

No to chyba nie przeczyta³e¶ tej tre¶ci w±tku.  Za d³uga i zanadto próbuje zmusiæ do my¶lenia?
Przeczyta³em choæ znalaz³ sie tu ju¿ co najmniej drugi raz.

Data: 2009-11-19 14:51:54
Autor: abc
Z³onet judzi codziennie
No to chyba nie przeczyta³e¶ tej tre¶ci w±tku.  Za d³uga i zanadto próbuje zmusiæ do my¶lenia?

Przeczyta³em choæ znalaz³ sie tu ju¿ co najmniej drugi raz.

Czytaæ nale¿y ze zrozumieniem. Zw³aszcza gdy siê to czyni po raz drugi.

Data: 2009-11-19 14:41:40
Autor: Piotr
Z³onet judzi codziennie
Dnia Thu, 19 Nov 2009 05:23:33 -0800 (PST), zbig napisaù(a):

Co z tego, ýe jego topic?
To co robi jako pierwszy link do artykuùu o zakonnicach z onetu i
nawiazujàcy do niego tytuù?
Treúã wàtku ma siæ do tego nijak.

Wg mnie ma. Porównuje dwie szkoùy wychowania. Moýe nie wiesz, ale jeszcze
niedawno temu caùkiem popularna byùa szkoùa wychowania mùodzieýy, którà
dzisiejsi pedagodzy nazywajà "czarnà pedagogikà".
"W XIX wieku ówczesne autorytety sankcjonowaùy wymyúlny system TRESURY
DZIECI, który Katharina Rutschky nazwaùa CZARNÀ PEDAGOGIKÀ (Miller, 1999).

Szwajcarska psychoanalityczka Alice Miller tak  ujmuje zaùoýenia czarnej
pedagogiki:

1. Doroúli sà wùadcami uzaleýnionego od nich dziecka.
2. To oni, jak bogowie, decydujà o tym, co dobre, a co zùe.
3. Rodziców trzeba zawsze chroniã.
4. Spontaniczne uczucia dziecka stanowià najwiæksze zagroýenie dla jego
wùadców.
5. Dziecku naleýy jak najwczeúniej odebraã wùasnà wolæ.

Czarna pedagogika dàýyùa do zaszczepienia dziecku specyficznego spojrzenia
na relacje z innymi ludêmi:

1. Miùoúã rodzi siæ z poczucia obowiàzku.
2. Moýna skutecznie zabroniã nienawiúci.
3. Rodzice z tej wùaúnie racji, ýe sà rodzicami, zasùugujà na szacunek.
4. Dzieci z tej wùaúnie racji, ýe sà dzieãmi, na szacunek nie zasùugujà.
5. Posùuszeñstwo wzmacnia charakter dziecka.
6. Poczucie szacunku dla samego siebie jest szkodliwe.
7. Surowoúã i chùód stanowià dobre przygotowanie do ýycia.
8. Udawana wdziæcznoúã jest lepsza, niý szczere okazywanie niewdziæcznoúci. 9. Rodzice nie mogà úcierpieã ýadnej obrazy.
10. Rodzice zawsze majà racjæ.

¥Czarna pedagogika¡ opiera siæ na zaùoýeniu, ýe dziecko czy teý jego
psychika jest caùkowicie plastycznym, biernym przedmiotem zewnætrznych
oddziaùywañ, który wolno traktowaã w sposób dowolny.
Czarna padagogika ZALECAÙA rodzicom DZIAÙANIA SÙUÝÀCE ZÙAMANIU WOLNEJ WOLI
DZIECKA i bezwzglædnemu podporzàdkowaniu go rodzicom. Przyúwiecaù temu ¥cel
chwalebny¡ - wychowanie czùowieka prawego i cnotliwego.
Uznawano, ýe bezmyúlne zaufanie do rodziców przeksztaùci siæ z czasem w
poszanowanie prawa i norm spoùecznych."

A sm sobie poszukaj haseù "antypedagogika", 'pedagogika zùotego úrodka" i
ine takie, tam...
Piotr

Data: 2009-11-19 15:16:04
Autor: zbig
Zùonet judzi codziennie

Uýytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisaù w wiadomoúci news:p18ob4zognyj.dlgmasz.facet.luzik...
[...]
Nie wiem, choã powinieniem, bo mam ýonæ pedagoga i jestem doúã na bieýàco z "caùkiem popularnymi szkoùami wychowania mùodzieýy"
Wnioskujæ wobec tego, ýe jest to jakiú margines pedagogiki.
Reszta jest na tyle przeraýajàca, ýe pominæ jà milczeniem.

Data: 2009-11-19 16:49:37
Autor: Piotr
Zùonet judzi codziennie
Dnia Thu, 19 Nov 2009 15:16:04 +0100, zbig napisa³(a):

[...]

To ¿aden margines kolego, tylko dominuj±cy w on czas trend. Do dzi¶ bardzo
zreszt± ¿ywy.
Piotr
Co¶ ci siê zrobi³o z kodowaniem.

Z³onet judzi codziennie