Zlota dama/Woman in Gold (2015)

Data: 2015-07-09 19:21:35
Autor: Titus Atomicus
Zlota dama/Woman in Gold (2015)
Witam,

https://en.wikipedia.org/wiki/Woman_in_Gold
Spodziewalem sie czegos lepszego, bo historia ciekawa, tymczasem - rozczarowanie. Slaby scenariusz, przewidywalna fabula, postaci nieprzekonujace.
Nawet Helen Mirren mnie nie przekonala. Owszem, byla urocza, jak zwykle, ale ten dziwny, niemiecko-angielski (nie: amerykanski) akcent zupelnie mi nie pasowal, niekonsekwencja w postepowaniu - takoz.

No i te klisze - Austriacy - wszyscy nazisci, zydozercy i generalnie wredni, Amerykanie - prawi rycerze sprawiedliwosci, Zydzi - nieszczesliwe ofiary wojny.
Na dodatek, moim zdaniem cala ta sprawa zwrotu 'Zlotej damy' budzi watpliwosci zarowno pod wzgledem etycznym jak i prawnym.

4+/10 na plus za Helen Mirren (mimo, ze ona wciaz gra Krolowa Elzbiete) oraz ladne zdjecia Wiednia. No i ze film zwrocil uwage na te historie...
--
TA

Zlota dama/Woman in Gold (2015)