Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia

Data: 2011-04-05 22:02:50
Autor: Q
Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia
Czy NIP-3 (aktualizacja nr konta bankowego)
moze zostac zlozony w US przez osobe trzecia?
/oczywiscie bedzie wypelniony i podpisany przez wlasciwa osobe;

Data: 2011-04-05 17:53:12
Autor: witek
On 4/5/2011 3:02 PM, Q wrote:
Czy NIP-3 (aktualizacja nr konta bankowego)
moze zostac zlozony w US przez osobe trzecia?
/oczywiscie bedzie wypelniony i podpisany przez wlasciwa osobe;

no przeciez listonosz tez jest osob± trzeci± jak donosi twój nip-3 do US i nikt sie nie czepia.
Ba on nawet nie wie co przynosi.

Data: 2011-04-10 23:23:15
Autor: Q
Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia
no przeciez listonosz tez jest osob± trzeci± jak donosi twój nip-3 do US i nikt sie nie czepia.

no tak, logiczne :)

Data: 2011-04-06 07:12:27
Autor: Marzena
Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia

U¿ytkownik "Q" <no@spam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:infsf0$jdf$1news.task.gda.pl...
Czy NIP-3 (aktualizacja nr konta bankowego)
moze zostac zlozony w US przez osobe trzecia?
/oczywiscie bedzie wypelniony i podpisany przez wlasciwa osobe;

Gdy oddawa³am swój NIP-1 - poproszono mnie od pokazanie dowodu osobistego.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-06 08:46:57
Autor: Maddy
W dniu 06-04-2011 07:12, Marzena pisze:

Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości
Czy NIP-3 (aktualizacja nr konta bankowego)
moze zostac zlozony w US przez osobe trzecia?
/oczywiscie bedzie wypelniony i podpisany przez wlasciwa osobe;

Gdy oddawałam swój NIP-1 - poproszono mnie od pokazanie dowodu osobistego.

Który to Urząd był?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-06 09:13:34
Autor: Marzena
Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4d9c0c62$0$2445$65785112news.neostrada.pl...

Który to Urząd był?

Drugi w Gdańsku. Nie było to w kancelarii ogólnej, ale w okienku dedykowanemu NIP-owi.
Rejestrowałam DG

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-06 10:06:07
Autor: Maddy
W dniu 06-04-2011 09:13, Marzena pisze:

[...]

Po tylu latach to Ci się coś mogło po mylić. Pewnie chodziło o coś innego niż złożenie NIP.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-06 10:19:44
Autor: Marzena

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4d9c1ef0$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
Po tylu latach to Ci się coś mogło po mylić. Pewnie chodziło o coś innego niż złożenie NIP.

Nie bardzo - DG zakładałam w styczniu tego roku. Urzędniczka od razu sprawdzała coś w systemie.
Choć fakt, że miałam do niej dużo pytań odnośnie wypełniania różnych formularzy. Być może, że te pytania i udzielane odpowiedzi wywołaly taką reakcję?
Choc raczej nie pytałam o żadną tajemnicę skarbową, ale ...

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-06 10:48:51
Autor: Maddy
W dniu 06-04-2011 10:19, Marzena pisze:

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości
Po tylu latach to Ci się coś mogło po mylić. Pewnie chodziło o coś
innego niż złożenie NIP.

Nie bardzo - DG zakładałam w styczniu tego roku.

Co Ty pleciesz.

Od prawie 3 lat DG rejestruje się w Urzędzie Miasta/Gminy i nie składa się samemu NIP-1 do US. Nawet się go nie wypełnia - niezbędne dane podaje się na wniosku o wpis do ewidencji i UM/UG przesyła je do skarbówki, ZUS i Regonu.
NIP-1 służy tylko do zgłaszani zmian danych których nie obejmuje wpis do ewidencji.

NIP-1 ze zgłoszeniem rozpoczęcia działalności gospodarczej US nie ma nawet prawa przyjąć.

Tylko do VAT trzeba się zarejestrować bezpośrednio w US.

Jakieś baśnie i legendy opowiadasz.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-06 11:01:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia
Hello Maddy,

Wednesday, April 6, 2011, 10:48:51 AM, you wrote:

[...]

NIP-1 ze zg³oszeniem rozpoczêcia dzia³alno¶ci gospodarczej US nie ma nawet prawa przyj±æ.

Nie. US jako urz±d ma obowi±zek przyj±æ ka¿dy papier, jaki do niego
kieruje petent. Bez wzglêdu na to, czy jest poprawnie i potrzebnie
wype³niony czy nie. Dopiero po przyjêciu mo¿e ten papier uznaæ za
istotny lub te¿ nie. W przypadkach nieoczywistych poprosi petenta o
wyja¶nienie.

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-04-06 11:10:14
Autor: cyklista
Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia
U¿ytkownik Maddy napisa³:
W dniu 06-04-2011 10:19, Marzena pisze:

U¿ytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Po tylu latach to Ci siê co¶ mog³o po myliæ. Pewnie chodzi³o o co¶
innego ni¿ z³o¿enie NIP.

Nie bardzo - DG zak³ada³am w styczniu tego roku.

Co Ty pleciesz.

Od prawie 3 lat DG rejestruje siê w Urzêdzie Miasta/Gminy i nie sk³ada
siê samemu NIP-1 do US. Nawet siê go nie wype³nia - niezbêdne dane
podaje siê na wniosku o wpis do ewidencji i UM/UG przesy³a je do
skarbówki, ZUS i Regonu.
NIP-1 s³u¿y tylko do zg³aszani zmian danych których nie obejmuje wpis do
ewidencji.

NIP-1 ze zg³oszeniem rozpoczêcia dzia³alno¶ci gospodarczej US nie ma
nawet prawa przyj±æ.

Tylko do VAT trzeba siê zarejestrowaæ bezpo¶rednio w US.

Jakie¶ ba¶nie i legendy opowiadasz.

To tylko w przypadku osoby fizycznej, a ca³a reszta firm idzie do krs i sk³ada sama nip i inne formularze.

Data: 2011-04-06 11:56:29
Autor: Maddy
W dniu 06-04-2011 11:10, cyklista pisze:
Użytkownik Maddy napisał:
[...]

To tylko w przypadku osoby fizycznej, a cała reszta firm idzie do krs i
składa sama nip i inne formularze.

Coś jesteś też nie na czasie.
Wszystkie dokumenty rejestracyjne, w tym NIP-2 i RG-1 składa się za pośrednictwem KRSu. Niczego poza VAT-R się do US nie dostarcza bezpośrednio.
Dotyczy to także zmian objętych wpisem do KRS.
Druk NIP-2 owszem, wypełnia się, ale składa się go do KRS, który przesyła go do US dopiero po dokonaniu wpisu zmian w rejestrze.

Dzięki temu "ułatwieniu" może się zdarzyć, że spółka przez pół roku nie jest w stanie skutecznie zawiadomić Urzędu, że nastąpiła zamian siedziby i jednocześnie właściwości US. Wystarczy nieszczęśliwy zbieg okoliczności i niedbały radca prawny, który opóźni wpis zmian w KRS i prezes ma szanse na wylewa albo zawał.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-07 20:21:38
Autor: Borys Pogore³o
Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia
Dnia Wed, 06 Apr 2011 11:56:29 +0200, Maddy napisa³(a):

Wszystkie dokumenty rejestracyjne, w tym NIP-2 i RG-1 sk³ada siê za po¶rednictwem KRSu. Niczego poza VAT-R siê do US nie dostarcza bezpo¶rednio.

 Oj, ja nie mia³em tak ³atwo. "Jedno okienko" KRS-owe to jest jeszcze
wiêksza ko³omyja elementarna ni¿ w przypadku 1osDG (i znik±d pomocy). US
kaza³ mi pó¼niej dodatkowo przynie¶æ kopiê za¶wiadczenia o przyznaniu
numeru REGON, bo sami go nie dostaj±. Do tego jeszcze trzeba by³o
aktualizowaæ konto bankowe, wiêc zabawa w NIP-2 od nowa.

Dziêki temu "u³atwieniu" mo¿e siê zdarzyæ, ¿e spó³ka przez pó³ roku nie jest w stanie skutecznie zawiadomiæ Urzêdu, ¿e nast±pi³a zamian siedziby i jednocze¶nie w³a¶ciwo¶ci US.

 Podobno s± jakie¶ plany wyprostowania tego bubla, którym przymusowo
wszystkich uszczê¶liwiono?

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-04-08 08:50:26
Autor: Maddy
W dniu 07-04-2011 20:21, Borys Pogoreło pisze:
Dnia Wed, 06 Apr 2011 11:56:29 +0200, Maddy napisał(a):

Dzięki temu "ułatwieniu" może się zdarzyć, że spółka przez pół roku nie
jest w stanie skutecznie zawiadomić Urzędu, że nastąpiła zamian siedziby
i jednocześnie właściwości US.

  Podobno sÄ… jakieÅ› plany wyprostowania tego bubla, którym przymusowo
wszystkich uszczęśliwiono?

Niestety nie słyszałam o takich.
CaÅ‚a koncepcja zaÅ‚atwiania wszystkiego przez KRS jest chora. m.in powoduje ona, że podmiot "sp. z o.o. w organizacji" de facto nie istnieje, bo nie może dziaÅ‚ać - przed wpisem do KRS nie dostanie NIPu ani regonu, nie może siÄ™ zarejestrować do VAT bo nie ma Regonu, nie może zatrudnić pracowników bo nie da siÄ™ zgÅ‚osić do ZUS pÅ‚atnika  - bo nie ma NIPU ani Regonu. I kółko idiotyzmu siÄ™ krÄ™ci.

Jak w czasach tysiąca okienek zakładałam spółki, to Regon się dostawało za okazaniem umowy spółki a NIP za okazaniem kopii złożonego do KRS wniosku o wpis i regonu. Procedura wpisu w KRS sobie szła i nawet jak trzeba było coś uzupełniać czy nawet sąd zwrócił niosek do poprawy, to spółka w organizacji już mogła zacząć działać.

I co z tego, że trzeba było objechać 3-4 urzędy? Jak się człowiek dobrze przygotował to załatwił to w jeden dzień. I miał pewność co i kiedy do którego urzędu dotarło.

Całe to jedno okienko to była kiełbasa wyborcza. Ktokolwiek to wymyślił, nie miał pojęcia jak w praktyce działają sądy i jaka jest komunikacja między różnymi urzędami (beznadziejna).

Właśnie wczoraj dzwoniła do mnie pani z jednego warszawskiego US z pytaniem, dlaczego złożyliśmy do nich CIT-8 za 2010, bo oni nas nie mają.
KRS miał przesłać do US dokumenty w październiku 2010 - wtedy, w końcu (wniosek o zmianę złożony w lipcu), dokonali zmiany wpisu.

Czasami żałuje, że zniesiono karę chłosty.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-08 10:31:22
Autor: mvoicem
(08.04.2011 08:50), Maddy wrote:
[...]

W kontekście DG nie z o.o. - nie rozumiem po jakiego diabła wprowadzano
to jedno okienko i skąd te żale że rejestracja DG jest taka strasznie
skomplikowana.

Pamiętam że kiedy rejestrowałem DG - była to całkiem prosta i przyjemna
procedura, być może dlatego że było to w Lublinie a tam UM i WUS są na
jednej ulicy, US tylko ciutkę dalej, więc całość to był niezbyt długi
spacer.

EDG - sprawa załatwiona w 5 minut (coś tam wysyłali pocztą, ale przecież
na razie nie było mi do niczego potrzebne), GUS - całość załatwiona na
poczekaniu, US - po prostu złożyłem.

Poza tym jest zawsze jedno okienko - okienko pocztowe.

p. m.

Data: 2011-04-08 10:41:36
Autor: Maddy
W dniu 08-04-2011 10:31, mvoicem pisze:
(08.04.2011 08:50), Maddy wrote:
[...]

Nie pamiętam z jakiego kabaretu, ale stare to jak świat, jeszcze PRL-owskie:

"Jest wam dobrze, ale żeby wam nie było za dobrze to państwo zrobi tak, że wam będzie jeszcze lepiej".

CiÄ…gle tak samo aktualne...

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-06 11:26:10
Autor: Marzena
[...]

(..)

Prawie masz rację, ale to prawie jednak robi różnicę :)
Jedno okienko w Gdańsku działa i to sprawnie. Rejestrowałam się pod koniec grudnia, z terminem rozpoczęcia działaności od 3 stycznia br.
Urzędniczka kilkakrotnie, jasno i wyraźnie podkreślała że jeszcze przed rozpoczęciem DG muszę się zgłosić do US. W US wypełniałam druk wyboru sposobu opodatkowania. Samo EDG-1 nie ma takiej pozycji, jest tylko rodzaj prowadzonej dokumentacji rachunkowej.
Do ZUS-u też trzeba się zgłosić (choć rejestracja firmy już była widoczna w systemie) . W międzyczasie GUS nadaje REGON (ja swój odebrałam osobiście, ale standardowo wysyłają do domu). Dopiero mając REGON można założyć firmowe konto w banku. NIP-1 aktualizacyjny składałam właśnie ze względu na aktualizację konta.
Rejestracja VAT-u to oddzielna bajka. Ja akurat miałam zamiar skorzystać z podmiotowego zwolnienia z VAT, ale wskutek własnej niewiedzy okazało się, że wpisałąm o jeden numerek PKD za dużo i nie mogę.

Pozdrawiam
marzatela

PS. GrupÄ™ czytam i  wiele siÄ™ tu uczÄ™. Bardzo ceniÄ™ Twoje wypowiedzi :)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-06 12:43:01
Autor: Maddy
W dniu 06-04-2011 11:26, Marzena pisze:

Dopiero mając REGON można założyć firmowe konto w banku.

Można założyć koto firmowe bez regonu.
Większość banków go nie żąda, bo od czasu zmiany w zasadach rejestracji
nie można założyć DG i nie wystąpić o regon, robi to automatycznie
wydział ewidencji.
Wybrałaś dziwny bank.

NIP-1 aktualizacyjny składałam właśnie ze względu na aktualizację
konta.

A więc nie rejestrowałaś w tym momencie działalności ale aktualizowałaś
dane. To jest bardzo duża różnica.

Prawie masz rację, ale to prawie jednak robi różnicę :)

Prawie zgodnie z prawda opisałaś stan faktyczny w pierwszym swoim poście.

Rejestracja VAT-u to oddzielna bajka. Ja akurat miałam zamiar
skorzystać z podmiotowego zwolnienia z VAT, ale wskutek własnej
niewiedzy okazało się, że wpisałąm o jeden numerek PKD za dużo i nie
mogÄ™.

Z podmiotowego zwolnienia a VAT korzysta się poprzez niegłoszenie się do
VAT, bo jest to stan domyślny.
Kto ci powiedział, że nie możesz być zwolniona, bo masz o jeden numer
PKD za dużo we wpisie?
Ważna jest faktycznie wykonywana działalność a nie numerki.
Możesz sobie wpisać budowę statków morskich i poszukiwanie ropy naftowej. Dopóki tej działalności nie wykonujesz, nie ma to znaczenia.

PS. GrupÄ™ czytam i wiele siÄ™ tu uczÄ™.

A powyższe było wałkowane na grupie po stokroć.

Podobnie jak zalecenia, żeby w ważnych sprawach nie kierować się radami
pani z okienka podawczego, bo w razie czego ona nie ponosi żadnej
odpowiedzialności za to, co nam poradziła.
To była na grupie pewnie tysiackrotnie, w tym relacje takich, którzy
dzięki poradom z okienka nieźle się potłukli.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-06 13:11:46
Autor: Marzena

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4d9c43b7$0$2448$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Millennium. Z pewnych względów tak było mi najwygodniej. I żądali REGON-u.

[...]

Tak, masz rację, że tu nieprecyzjnie się wyraziła. To był jednak okres, gdy sporo biegałam po urzędach i nie tylko, wszystko to mam zapisane hasłowo jako "zakładanie firmy".

[...]

Tu akurat nie ilość miałam na myśli, a treść. Wśród kilku różnych wpisałam sobie także PKD związane z doradztwem informatycznym, a z tego coo pytałam, wyszukałam i sprawdziałam w ustawie o VAT - każde doradztwo wyklucza zwolnienie podatkowe.

[...]

Tak, zdecydowanie masz rację. Problem w tym, że żeby móc coś sprawdzić - trzeba wiedzieć o co pytać. Dla mnie dobrym przykładem jest tu właśnie to moje doradztwo - dowiedziałam się o tym właśnie z jednej dyskusji na grupie. Owszem, sprawdziłam to w kilku różnych miejscach i wszyscy mi potwierdzili.
Wiesz, zeby zadawać pytanie - trzeba wiedzieć też, że jakiś probelm istnieje. To, co jest oczywiste dla kogoś biegłego w danej dziedzinie - innym może nawet nie przyjść do głowy.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-06 13:37:25
Autor: Maddy
W dniu 06-04-2011 13:11, Marzena pisze:

[...]

Wykonywanie czynności doradztwa. Nie wpisanie sobie w wykazie działalności.
Wykonujesz czynności doradztwa? Sprzedajesz komuś takie usługi?

[...]

Jakie zadałaś pytanie? Tak konkretnie, nie z pamięci, pamięć ludzka jest zawodna. O co pytałaś dokładnie?

Wiesz, zeby zadawać pytanie - trzeba wiedzieć też, że jakiś probelm
istnieje. To, co jest oczywiste dla kogoś biegłego w danej dziedzinie -
innym może nawet nie przyjść do głowy.

Problem z odpowiedziami jest taki, że one dotyczą pytań wyartykułowanych a nie tych, o których się myślało.

Kiedy się jest laikiem w jakiejś dziedzinie, nie należy się silić na fachowe słownictwo, bo można użyć niewłaściwych określeń.
Trzeba pytać "własnymi słowami" i najlepiej opisowo - sprawdza się w każdej dziedzinie życia. Jak się nie wie dokładnie, co to jest nadproże, lepiej pokazać palcem o co chodzi. Bo to może wcale nie nadproże a deska progowa.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-06 15:07:08
Autor: Marzena

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4d9c5076$0$2458$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 06-04-2011 13:11, Marzena pisze:

Wykonywanie czynności doradztwa. Nie wpisanie sobie w wykazie działalności.
Wykonujesz czynności doradztwa? Sprzedajesz komuś takie usługi?
(...)
Jakie zadałaś pytanie? Tak konkretnie, nie z pamięci, pamięć ludzka jest zawodna. O co pytałaś dokładnie?

Nie pamiętam już dokładnie jakie pytania zadawałam czy to szukając w necie czy dzwoniąc do KIP lub US.
Być może moje wiedza jest błędna, ale z tego co wiem - póki nie świadcze takiej usługi - nie musiałąbym być zarejestrowana.
Ja zrobiłam to niejako z wyprzedzeniem, jeszcze przed wystawieniem pierwszej takiej faktury. Głównie dlatego, aby nie być zmuszoną do tego z dnia na dzień.

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-06 12:43:15
Autor: Kamil
Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia
Dnia Wed, 6 Apr 2011 11:26:10 +0200, Marzena napisa³(a):

Pozdrawiam
marzatela

Hehe, w nawi±zaniu do Twojego przypadku, to ja spotka³em siê z tak±
sytuacj± ¿e jest sobie dwóch przedsiêbiorców i prowadz± DG w formie spó³ki
cywilnej. Jako ¿e jeden z tych przedsiêbiorców zmienia³ adres zamieszkania
i zameldowania jednocze¶nie, a drugi "dosta³ numer swojego domu" i równie¿
aktualizowa³ wpis w EDG, to po jakim¶ czasie przysz³a korespondencja z
GUSu.... ka¿dy z nich "dosta³ REGON"  <ROTFL>
I teraz jest kapiszcze totalne... spó³ka ma dwóch wspólników, ma "swój
REGON", ale stare adresowe dane wspólników :)
Jest tez teraz sytuacja ¿e zostali oni "nowymi, odrêbnymi" podmiotami ...i
pewnie zostali zg³oszenie do ZUS, z czego bêd± musieli pó¼niej siê
t³umaczyæ ¿e nie op³acaj± zdrowotnego "kolejnego"... :)))

I TO JEST KU....A JEDNO OKIENKO :)))
SYSTEM wie lepiej :)))

Data: 2011-04-06 21:09:56
Autor: witek
Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia
On 4/6/2011 5:43 AM, Kamil wrote:
I TO JEST KU....A JEDNO OKIENKO :)))

a nie jest?
Ja znam dwie instytucje (spore, po kilkanascie tysiecy pracowników), które maj± ten sam regon.
I kasa szla do jednego okienka (to znaczy wora) i potem sie chyba ze dwa lata bujali zanim sie uda³o im to podzieliæ.

Data: 2011-04-06 10:57:53
Autor: witek
On 4/6/2011 12:12 AM, Marzena wrote:

Gdy oddawa³am swój NIP-1 - poproszono mnie od pokazanie dowodu osobistego.

co nie zmienia faktu, ze wcale nie musialas oddawac swojego nipu. Im chodzi³o tylko o to kto przynosi.

Data: 2011-04-06 18:17:02
Autor: Marzena
Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia

U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:ini2k9$i91$2inews.gazeta.pl...
co nie zmienia faktu, ze wcale nie musialas oddawac swojego nipu. Im chodzi³o tylko o to kto przynosi.

Dlatego nie odda³am im swojego NIP-u, a jedynie formularz NIP-1
:)

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-04-06 11:09:23
Autor: Albercik
W dniu 05.04.2011 22:02, Q pisze:
Czy NIP-3 (aktualizacja nr konta bankowego)
moze zostac zlozony w US przez osobe trzecia?
/oczywiscie bedzie wypelniony i podpisany przez wlasciwa osobe;

Tak, ostatnio sk³ada³em w imieniu swoim i ¿ony, dowodu z kieszeni nie wyj±³em. Ale jak widaæ, zale¿ne to od widzimisiê panienki z okienka. Jak by by³y problemy, a nie chcesz siê kopaæ z koniem to wy¶lij poczt±.

Data: 2011-04-08 23:56:41
Autor: Darek
W dniu 2011-04-05 22:02, Q pisze:
Czy NIP-3 (aktualizacja nr konta bankowego)
moze zostac zlozony w US przez osobe trzecia?
/oczywiscie bedzie wypelniony i podpisany przez wlasciwa osobe;

Dzi¶ aktualizowa³em NIP w US. Panienka nie prosi³a o ¿aden dowód to¿samo¶ci. Z lekka sie zdenerwowa³em.
Ciekaw jestem kiedy zaczn± siê wy³udzenia zwrotów podatku.

Darek

Data: 2011-04-08 22:41:35
Autor: witek
On 4/8/2011 4:56 PM, Darek wrote:
[...]