Zmarl tworca polskiego komputera

Data: 2010-02-22 09:47:32
Autor: HaMMeR
Zmarl tworca polskiego komputera
On 2010-02-21 22:02, matusm wrote:
http://wiadomosci.onet.pl/2131424,11,zmarl_tworca_pierwszego_polskiego_komputera,item.html

zydokomuna dopelnila  koszenia madrzejszych od czlonkow PZPR

Jacek Karpiński urodził się w Turynie. W czasie okupacji był żołnierzem
batalionu "Zośka", w jednym pododdziale z Krzysztofem Kamilem Baczyńskim.
Ciężko ranny przeżył powstanie w Warszawie, a za bohaterstwo na polu walki
został trzykrotnie odznaczony Krzyżem Walecznych.

ale nic  sie nie  zmienilo nadal,,,,,,,,,,,,,,,,
-- -- -- -- -- -- -- -- -

Czesc Jego pamieci!
Czlowiek godny i dynamiczny w dzialaniu w zetknieciu z durna
biurokratyczna, PRLowska machina, dzialajac w pojedynke z gory
byl skazany na niepowodzenie.., On o tym wiedzial, ale liczyl,
ze moze nie...

Data: 2010-02-22 10:05:45
Autor: pikierWYTNIJTO
On 2010-02-21 22:02, matusm wrote:

> [...]

biurokratyczna, PRLowska machina, dzialajac w pojedynke z gory
byl skazany na niepowodzenie.., On o tym wiedzial, ale liczyl,

Zetknąłem się przelotnie z Jackiem Karpińskim w latach 1970 - byłem na kursie assemblera do Jego 8-bitowca.

Podma dość prawdopodobną analogię (zapewne nie jedyną) dla której stłamszoną Jego pomysł i inicjatywę.
W owych czasach do wprowadzania danych używano b.często dalekopisu (wyglądał jak duża maszyna do pisania) z papierową taśmą perforowaną.
Wkrótce jednak zapanowały karty perforowane 80-kolumnowe - zużywały więcej papieru na jednostkę informacji, a urżądzenie do ich perforowania było sporą szafą ważącą zapewne z 70 kilo. W sumie było to bardzo niewygodne i znacznie kosztowniejsze.
No ale to można było importować za znacznie większe kwoty niż dalekopisy. Stąd zapewne wyjazdy, centrale, premie za załatwienie transakcji itp itd.
Oczywiście to tylko analog-poszlaka, ale pamiętam zachwyty decydentów nad kartami perforowanymi.
Więc jak mogli zachwycać się komputerem Karpińskiego!?

--

Zmarl tworca polskiego komputera