Zmarły dwie kolejne ofiary katastrofy w kopalni "Wujek-Śląsk".

Data: 2009-09-23 09:35:38
Autor: Jarek - akwizytor z Jasnej Góry
Zmarły dwie kolejne ofiary katastrofy w kopalni "Wujek-Śląsk".
Dwie kolejne ofiary piątkowej katastrofy w kopalni "Wujek-Śląsk" zmarły w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym nr 5 im. św. Barbary - dowiedziała się Katarzyna Młynarczyk z TOK FM.
To 16 i 17 ofiara piątkowej katastrofy - poinformowały służby kryzysowe wojewody śląskiego. W szpitalach znajduje się 35 poparzonych osób.

Jak informował wcześniej rzecznik szpitala św. Barbary, Mirosław Rusecki, stan obu górników hospitalizowanych tam w Klinicznym Oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii był cały czas bardzo poważny. We wtorek jeden z nich pozostawał w stanie krytycznym, stan drugiego uległ natomiast pogorszeniu - wystąpiła u niego niewydolność układu krążenia i układu oddechowego. 40-letni górnik był wentylowany mechanicznie respiratorem.

Część górników wypisano do domów

Inni pacjenci z Sosnowca, którzy byli leczeni w oddziale pulmonologii oraz oddziale chorób wewnętrznych, zostali we wtorek wypisani do domów. To pierwsi górnicy, którzy wyszli do domów po katastrofie. Stan pozostałych poszkodowanych, którzy w środę rano pozostawali w innych śląskich szpitalach, lekarze określali jako stabilny.

Najwięcej poszkodowanych - 23 - przebywa w CLO. Pozostali w szpitalach w Sosnowcu (dwóch), Katowicach-Ochojcu (jeden), w Rudzie Śląskiej (siedmiu) oraz w Siemianowicach (trzech) i w Chorzowie (jeden). W poniedziałek do CLO przewieziono na specjalistyczne leczenie pięciu górników z Sosnowca i Katowic. Kolejny trafił tam we wtorek z Chorzowa.

Piątkową katastrofę spowodował - według wstępnych ocen - zapłon, a prawdopodobnie również wybuch metanu. Wypadek miał miejsce ok. godz. 10.11 w ścianie V w pokładzie 409 na poziomie 1050 ruchu "Śląsk" połączonej kopalni "Wujek-Śląsk", należącej do Katowickiego Holdingu Węglowego. To dawna kopalnia "Śląsk" w Rudzie Śląskiej Kochłowicach.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,7068659,Zmarly_dwie_kolejne_ofiary_katastrofy_w_kopalni__Wujek_Slask_.html

Przemek

Państwo Kaczyńscy zatańczą?

--
Podwórkowe wychowanie Kaczyńskiego:

"Jarosław Kaczyński opowiadał o swoim dzieciństwie w powojennej Warszawie i
bójkach na kamienie z rówieśnikami. Czasem trafiał do szpitala z rozbitą
głową. - Do takich walk między dziećmi zupełnymi dochodziło i czasem
zdarzało mi się oberwać. I wtedy lądowałem na pogotowiu, ale bez ciężkich
strat. - Ja byłem skromnym 'Hetmanem' - prezes PiS przypomniał też sobie
swoje podwórkowe przezwisko".

Data: 2009-09-23 09:47:27
Autor: Piotr
Zmarły dwie kolejne ofiary katastrofy w kopalni "Wujek-Śląsk".
Dnia Wed, 23 Sep 2009 09:35:38 +0200, Jarek - akwizytor z Jasnej Góry
napisał(a):

Państwo Kaczyńscy zatańczą?

Tak się zastanawiałem, jak ty durniu w to Kaczynskich ubierzesz, he,
he... I proszę udało się gwnianemu transmiterowi. Musiał wam Kaczyński
mocno za skórę zaleźć, szechterowemu ludowi.
Piotr

Data: 2009-09-23 09:51:34
Autor: jerzyn

Użytkownik "Jarek - akwizytor z Jasnej Góry" <jacek.kawecki3@op.pl> napisał w wiadomości news:h9cj4c$d58$1news.onet.pl...
[...]

Ciekawe jak "mocni" ideologicznie byli rodzice młodych aktorów aby mogli występować w pełnometrażowym filmie, byle kto tego nie mógł dostąpić takiego wyróżnienia. Z tym tańcem gdy górnicy po cichu umierają to już naprawdę makabra.

Data: 2009-09-23 10:00:05
Autor: Jarek - akwizytor z Jasnej Góry
Zmarły dwie kolejne ofiary katastrofy w kopalni "Wujek-Śląsk".

Użytkownik "jerzyn" <police@onet.eu> napisał

Ciekawe jak "mocni" ideologicznie byli rodzice młodych aktorów aby mogli występować w pełnometrażowym filmie, byle kto tego nie mógł dostąpić takiego wyróżnienia.

Bardzo mocni. Słabi ideologicznie nie dostawali apartamentów na Żoliborzu, ani nie kupowali swoim pociechom książek o Leninie.

Z tym tańcem gdy górnicy po cichu umierają to już naprawdę
makabra.

Język polski nie zna adekwatnego określenia tej sutuacji, jeśli nie będzie ono odpowiednio pieprzne.

Przemek

Data: 2009-09-23 10:04:59
Autor: Piotr
Zmarły dwie kolejne ofiary katastrofy w kopalni "Wujek-Śląsk".
Dnia Wed, 23 Sep 2009 10:00:05 +0200, Jarek - akwizytor z Jasnej Góry
napisał(a):

[...]

Ale chyba nie tak mocni, żeby założyć kółko poszukiwaczy sprzeczności,
co, gupi ciulu? Bo twój idol i pracodawca to się w biedzie wychował,
prawda?
A język polski to nie ma określeń, dostatecznie obelżywych, żeby
określić robactwo, takie jak ty, warzywny kudłorowny wyrywaczu.
Piotr

Zmarły dwie kolejne ofiary katastrofy w kopalni "Wujek-Śląsk".