Zmiana 890FX -> 970A?

Data: 2012-09-20 12:01:18
Autor: Krystek
Zmiana 890FX -> 970A?
Czy s± jakie¶ warte rozwa¿enia ró¿nice dla nie-gracza w p³ytach opartych na starszym chipsecie 890FX i nowszym 970A? P³yty to Asus M4A89TD oraz Gigabyte GA-970A-UD3.

Krystek

Data: 2012-09-21 12:47:23
Autor: Michal
Zmiana 890FX -> 970A?
W dniu 2012-09-20 12:01, Krystek pisze:
Czy są jakieś warte rozważenia różnice dla nie-gracza w płytach opartych
na starszym chipsecie 890FX i nowszym 970A? PÅ‚yty to Asus M4A89TD oraz
Gigabyte GA-970A-UD3.

USB 3.0 i oficjalne wsparcie dla CPU AM3+ (na Twojej jest tylko beta BIOS). Za to przechodzisz na niżej pozycjonowany chipset (970 to tylko PCI-E x8/x8 w odróżnieniu od x16/x16 w 890FX, zazwyczaj musisz stawiać system od zera, a jak masz MS Windows OEM to jeszcze wpie*sz się w chore pomysły interpretacyjne MS dot. OEMów.
IMHO nie warto, tym bardziej że ten support dla AM3+ jednak jest, SATAIII masz, a jak koniecznie potrzeba USB 3.0 to kup za kilkadziesiąt zł kartę z takimi portami do obecnej płyty.

--
/MB

Data: 2012-09-21 16:49:01
Autor: Krystek
Zmiana 890FX -> 970A?
Michal wrote:
Za to przechodzisz na ni¿ej pozycjonowany chipset (970 to tylko PCI-E x8/x8 w odró¿nieniu od x16/x16 w 890FX

Dziêki! Czy to PCI-E x8/x8 vs. x16/x16 to ma znaczenie g³ównie dla graczy czy te¿ jakie¶ szersze?

Krystian

Data: 2012-09-21 23:10:06
Autor: Michal
Zmiana 890FX -> 970A?
W dniu 2012-09-21 16:49, Krystek pisze:> Michal wrote:

> Dzięki! Czy to PCI-E x8/x8 vs. x16/x16 to ma znaczenie głównie dla
> graczy czy też jakieś szersze?

Niewielkie bo i link x8/x8 w połączeniu z CrossFire jest wystarczająco wydajny, a ma poza sporadycznymi przypadkami znaczenie w zasadzie tylko do gier i to przy 2 kartach graficznych. Chociaż na swoim Asusie M4A77TD PRO miałem 2x R4850 w CrossFire w jedynej dostępnej na tej płycie konfiguracji x16/x4 i też działało dobrze.

Tym niemniej ja bym nie zmieniał płyty:
- za dużo roboty z systemem i programami
- ew. wkopanie siÄ™ w kwestiÄ™ MS Windows OEM
- wydajność FXów w stosunku do Phenomów X4/X6 rozczarowuje, zwłaszcza w aplikacjach obciążających tylko 1-2 rdzenie. No i beta, ale jednak BIOS dla FXów masz (do mojej Asus nie był tak uprzejmy by go wypuścić, mimo że mobo ma sekcję zasilania 8+1 zdolną uciągnąć wg specyfikacji 140W CPU.
- masz SATA III i możliwe że również 2x USB 3.0 (niebieskie) na płycie (Asus nie pisze jasno albo dał złe zdjęcie do Twojej płyty z wersji U3).
- usprawnienia w serii chipsetów 900 w stosunku do 800 są znikome.

--
/MB

Data: 2012-09-21 23:33:02
Autor: Przemys³aw Ryk
Zmiana 890FX -> 970A?
Dnia Fri, 21 Sep 2012 23:10:06 +0200, Michal napisał(a):

(ciach…)
Tym niemniej ja bym nie zmieniał płyty:
- za dużo roboty z systemem i programami
- ew. wkopanie siÄ™ w kwestiÄ™ MS Windows OEM

Serio jest tyle roboty? Moja przygoda z AMD trochę się zakończyła - swego
czasu uznałem, że sensowniej jest mi kupić Core 2 Duo. Ale przerzucałem
znajomego konfigurację z Core 2 Duo i płyty na P45 na Core i5 i płytę na
P67. System (Windows 7 x64) nawet nie kwiknął, że coś mu nie pasuje. Przy
przesiadce między dwoma chipsetami AMD jest tak makabryczna różnica, że
Windows (rzędu Visty czy 7) się nie podniosą?

(ciach…)

--
[ PrzemysÅ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Godziny uciekajÄ… w okamgnieniu, gdy chcesz je zatrzymać.                 ]

Data: 2012-09-22 00:47:49
Autor: Michal
Zmiana 890FX -> 970A?
W dniu 2012-09-21 23:33, Przemysław Ryk pisze:> Dnia Fri, 21 Sep 2012 23:10:06 +0200, Michal napisał(a):

> [...]
> przesiadce między dwoma chipsetami AMD jest tak makabryczna różnica, że
> Windows (rzędu Visty czy 7) się nie podniosą?

Podnieść się podniosą, ale sam wiesz że system po takich rewolucjach lubi mieć swoje narowy i niestabilności.
Pomijając powyższe ja patrzę dodatkowo na to z perspektywy RAID na paru dyskach gdzie nikt, nie potrafi mi odpowiedzieć czy macierz przetrwa przesiadkę z SB AMD710 na SB950, a tymczasowo upchnąć prawie 4TB danych nie za bardzo gdzie mam. Owszem są backupy dokumentów itp, ale już np: gigantycznego katalogu z grami (sam Steam to jakiś Behemot i Lewiatan w jednym) nie mam zbackupowanego, a ściągać tego drugi raz za bardzo mi się nie chce.

--
/MB

Zmiana 890FX -> 970A?