Zmiana HDD w Qnap.

Data: 2013-10-07 09:54:59
Autor: Chris
Zmiana HDD w Qnap.
Mam pytanko, mam Qnapa TS-112 ale myślę czy nie zmienić na TS-212 i czy nowy Qnap przyjmie dysk ze starego czy trzeba od nowa robić format co wiąże się z utratą danych ??

Data: 2013-10-07 12:19:45
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zmiana HDD w Qnap.
Dnia 2013-10-07, o godz. 09:54:59
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

Mam pytanko, mam Qnapa TS-112 ale myślę czy nie zmienić na TS-212 i
czy nowy Qnap przyjmie dysk ze starego czy trzeba od nowa robić
format co wiąże się z utratą danych ??

Przy jednym dysku raczej bez problemów - QNAP twierdzi że nowy NAS
powinien z dysku odczytać konfigurację i nie powinno być problemów.

http://docs.qnap.com/nas/en/index.html?system_migration.htm

Natomiast z większą ilością dysków bywa różnie. Przekładałem dyski
między dwoma egzemplarzami tego samego typu (TS-459) i wolumin RAID-5
który był na nich nie był widoczny. Można kombinować wtedy z zapisaniem
konfiguracji na jednym i odtworzeniu na drugim ale też nie gwarantuje
to sukcesu. Ja mimo wszystko bym zrobił backup dysku przed
kombinowaniem. ;-)

Przy okazji: Wczoraj mi mój domowy TS-219 P II (2 dyski WD RE4 2TB w
RAID1) poszedł sobie "w krzaki". Podczas normalnej pracy (DLNA, jedna
sesja FTP, odpalony Download Manager) nagle przestał widzieć dyski.
Reset pomógł ale chyba trzeba się będzie mu się baczniej przyjrzeć.

Zdrówko

Data: 2013-10-07 12:29:23
Autor: Chris
Zmiana HDD w Qnap.
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

[...]

I chyba tak zrobię że zgram wymianę dysku i qnapa w tym samym czasie żeby na raz to zrobić.

Ja mimo wszystko bym zrobił backup dysku przed kombinowaniem. ;-)

Z tym sobie poradzę bo przyszło mi do głowy żeby zmienić dysk 1.5TB + TS-112 na 2x2TB + TS-212 bo mam drugi zew. podpięty do Qnapa ale to mało wygodne :) Głównie chce się pozbyć tego dysku zew. chyba że po prostu zamienię oba dyski na jeden 3TB WD RED.

To domowy Qnap podpięty pod BD więc poza fotkami (tu ma backup) nie ma aż takiej straty nawet jak by padło na amen. Bardziej trzymam go jako dysk wymianay między mną i resztą rodziny żeby po FTP mogli sobie coś szybko zgrać albo przetrzymać w sieci.

[...]

Dziwne, miałem takie jazdy z kiepskimi Seagetami w Qnapie 4-bay i zmiana na inny model pomogła i działa do dziś, ale ty masz RE4 więc tu nie powinno być problemów ... może przypadek :) jakiegoś zaniku/skoku napięcia w sieci nie było ??

Data: 2013-10-07 12:54:49
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zmiana HDD w Qnap.
Dnia 2013-10-07, o godz. 12:29:23
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

I chyba tak zrobię że zgram wymianę dysku i qnapa w tym samym czasie
żeby na raz to zrobić.

W sumie to najlepiej. Jak masz możliwość to nie ma co kombinować.

[...]

Ja tam wolę bezpiecznie - więc dałbym 3x3TB RED ;-)
Ostatnio w jednym TS-459 wymieniałem dyski z 1,5TB na 3TB właśnie bo
zaczęło tam brakować miejsca. Na NAS-ie był RAID-5. Odbudowa każdego z
dysków to ~10-11h. Do tego przebudowa woluminu dla zwiększenia
pojemności około 5 godzin.

[...]

Ja w jednym TS-459 miałem 4x2TB Green Seagate i bez problemu toto
chodziło prawie 2 lata. Ale NAS nie był mocno obsługiwany bo zasadniczo
leciały na niego backupy z kilku serwerów i niewiele więcej tam się
działo.

A tu byłem sam zdziwiony. Z prądem nie było problemów - UPS by
podtrzymał. Dyski też dobre. I nagle przestały być widoczne w systemie.
Reset za pomocą Qmanagera z komórki rozwiązał problem - zresztą było to
rozwiązanie zasugerowane w mailu wysłanym z automatu przez system przy
awarii. Jeśli system wiedział jak zareagować to ciekawe czy zdarza się
to częściej? ;-)

Zdrówko

Data: 2013-10-07 13:17:37
Autor: Chris
Zmiana HDD w Qnap.
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

I chyba tak zrobię że zgram wymianę dysku i qnapa w tym samym czasie
żeby na raz to zrobić.
W sumie to najlepiej. Jak masz możliwość to nie ma co kombinować.

Drugi dysk to nie problem, problemem jest 2xQnap + 2xHDD w tym samym czasie :) bo TS-112 nie mamy na stanie i są tylko pod zamówienie.

[...]

Tam w 90% to filmy + seriale których nie da się kupić albo zobaczyć w PL :) do tego troszkę domowych dokumentów + zdjęcia, taki dysk magazyn stojący za sprzętem RTV.

[...]

Dla tego do firmowego Qnapa 4-bay dokupiliśmy Synology 8-bay który ma możliwość docka + 8-bay za połowę ceny bo bez elektroniki a i tak na razie w nim są tylko 4x3TB RED.

np:  Synology [DX513] jednostka rozszerzająca przestrzeń na backup do urządzeń Synology [DS710+, DS712+, DS713+, DS1010+, DS1511+, DS1512+, DS1812+]

[...]

Nam na dzień dobry 4xGreen odmówił współpracy. po dwóch dniach dostawca wymieniał dyski na inne bo było zamawiane jako całość.

[...]

Hehe może jest inteligentny i przewiduje :)  mi po zalogowaniu wywalał jakieś błędy ale zaraz pokazywał że jest OK, na starytm FV tego nie miałem.

Data: 2013-10-08 10:48:36
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Zmiana HDD w Qnap.
Dnia 2013-10-07, o godz. 13:17:37
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

Hehe może jest inteligentny i przewiduje :)  mi po zalogowaniu
wywalał jakieś błędy ale zaraz pokazywał że jest OK, na starytm FV
tego nie miałem.

No i znów w nocy dyski przestały być widoczne. W logach powodu takowego
zachowania znaleźć nie idzie. Ostatecznie pojedzie NAS na gwarancji do
dystrybutora.

Zdrówko

Zmiana HDD w Qnap.