[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)

Data: 2009-08-24 19:43:20
Autor: MarekZ
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)

Ewidentnie Ty masz rację i możesz mieć kompletnie w dupie to co twierdzą na infolinii.

Data: 2009-08-24 19:59:52
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"MarekZ" news:h6ujbj$oaj$1srv.cyf-kr.edu.pl

Ewidentnie Ty masz rację i możesz mieć kompletnie w dupie to co twierdzą
na
infolinii.

Ufff - znacząca ulga.
Powstaje jednak pytanie co zrobić kiedy w oddziale będą chcieli ze mnie
zrobić debila? Co zrobić kiedy blondynka po drugiej stronie biurka będzie
się upierać przy tym, "że bujać to my ale nie nas" a tym samym, że bank może
bezkarnie zmieniać TOiP a ja jeżeli się na to nie godzę to i tak muszę im za
to zapłacić? - iść do innego oddziału (IMHO chyba najsensowniejsze
rozwiązanie) czy też asekuracyjnie uderzać do jakiejś instytucji - UOKiK?

Data: 2009-08-24 20:04:29
Autor: MarekZ
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h6uj8t$7d7$1news.interia.pl...

Jest naprawdę znikoma szansa, że to się zdarzy, dziewczyna na infolinii po prostu nie wiedziała o tych zmianach, nie miała gotowca przygotowanego z odpowiedziami. I to nie jej wina tylko tych co nie przeprowadzili na czas szkolenia i nie dopisali rozdziału do podręcznika.

Jakby co, ja bym nigdzie nie szedł do żadnego innego oddziału. Niech potwierdzą przyjęcie wypowiedzenia w związku ze zmianą TOiP, a co dalej sobie zrobią to ich wewnętrzna sprawa.

Data: 2009-08-24 20:14:58
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"MarekZ" news:h6ukj7$p1f$1srv.cyf-kr.edu.pl

Jakby co, ja bym nigdzie nie szedł do żadnego innego oddziału. Niech
potwierdzą przyjęcie wypowiedzenia w związku ze zmianą TOiP, a co dalej
sobie zrobią to ich wewnętrzna sprawa.

A jak by chcieli mnie skosić mimo wszystko na 50 zł czy 100 zł w związku z
wypowiedzeniem umowy przed upływem roku? W końcu znając obsługę w getinie
istnieje prawdopodobieństwo (nawet znaczne), że takie jaja mogą wystąpić.
Czy mogą mnie odesłać z kwitkiem i olać argument, że zmiana TOiP jakoby
zwalnia mnie z przestrzegania tego na co się zgodziłem pod koniec stycznia
bieżącego roku?
Po za tym co zrobić jeżeli zmiana prowizji następuje od 1 września a ja bym
znalazł list w skrzynce po tej dacie?

Data: 2009-08-24 20:18:15
Autor: MarekZ
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)

Ale jak cię mają skosić? Co najwyżej obciążą rachunek i go nie zamkną. No to niech im wisi. Ty masz mieć potwierdzenie złożenia wypowiedzenia i tyle.

Data: 2009-08-24 20:29:05
Autor: Mithos
MarekZ pisze:
Ale jak cię mają skosić? Co najwyżej obciążą rachunek i go nie zamkną. No to niech im wisi. Ty masz mieć potwierdzenie złożenia wypowiedzenia i tyle.

A później będziesz udowadniał przed BIK, że nie jesteś wielbłądem ? Czy może chcesz pozwać GETIN o szkody jakie wynikną z tego tytułu ? Prościej jest zapłacić i domagać się później zwrotu.

--
Mithos

Data: 2009-08-24 20:37:18
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Mithos" news:h6um5o$6aq$1news.onet.pl

A później będziesz udowadniał przed BIK, że nie jesteś wielbłądem ? Czy
może chcesz pozwać GETIN o szkody jakie wynikną z tego tytułu ? Prościej
jest zapłacić i domagać się później zwrotu.

No to może inaczej. Czy jeżeli podpisywałem w Getinem umowę na pakiet egetin
i zaakceptowałem to, że zamknięcie rachunku przed upływem roku kosztuje 50
zł, to czy owy Getin może żądać ode mnie tych 50 zł jeżeli wypowiadam im
umowę w związku ze zmianą TOiP?

Data: 2009-08-24 20:40:04
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Nie może.

Nie takie rzeczy już się działy :)

--
Mithos

Data: 2009-08-24 20:38:49
Autor: MarekZ
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)

Omawiana sytuacja (próba wymuszenia przez Getin 50 zł) jest kompletnie nieprawdopodobna, tutaj sytuacja jest ewidentna, nie ma miejsca na wątpliwości. Ale jakby do niej doszło zrobiłbym tak jak napisałem. Ta historia bowiem na 99% tak czy inaczej zakończyłaby się na poziomie oddziału, nawet jeśli by się wydarzyła.

Data: 2009-08-24 20:38:33
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"MarekZ" news:h6uld1$png$1srv.cyf-kr.edu.pl

Ale jak cię mają skosić? Co najwyżej obciążą rachunek i go nie zamkną. No
niech im wisi. Ty masz mieć potwierdzenie złożenia wypowiedzenia i tyle.

A jaką mam pewność, że od pobranej kwoty nie będą naliczali odsetek
karnych - w końcu na rachunku powstanie niedozwolony debet. Rachunek
przecież będę zamykał wtedy kiedy wszystkie pieniądze na nim zgromadzone
będą przelane do innego banku.

Data: 2009-08-24 20:41:07
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Pewność jest, że będą pobierali. Oczywiście rację masz. Życie jednak pokazuje, że walka z systemem, pomimo iż słuszna, nie zawsze jest fajna.

--
Mithos

Data: 2009-08-24 20:46:22
Autor: Krzysztof Halasa
Mithos <fake@adres.pl> writes:

Pewność jest, że będą pobierali. Oczywiście rację masz. Życie jednak
pokazuje, że walka z systemem, pomimo iż słuszna, nie zawsze jest
fajna.

Jesli kogos nie interesuje BIK to nie widze problemu. Taka "walka"
polega wlasciwie na ignorowaniu "przeciwnika", meczace to to nie jest.
Mozna stosowac ruchy ofensywne, ale to tylko tak dla wlasnej
sadystycznej przyjemnosci, jesli ktos oczywiscie lubi.

Z tym ze oczywiscie trzeba panowac nad sytuacja.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-08-24 20:57:04
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Krzysztof Halasa" news:m3hbvx6oe9.fsfintrepid.localdomain

[...]

Mnie nie interesuje - teraz, w najbliższej przyszłości. Ale jak będzie to
wyglądało za te kilkanaście lat, pod warunkiem, że będę jeszcze chodził po
tym ziemskim padole - niestety nie wiem. Dlatego nawet nie zamierzam się
bawić w takie "podchody" z Getinem.

Data: 2009-08-25 11:27:03
Autor: mvoicem
Krzysztof Halasa wrote:

Mithos <fake@adres.pl> writes:

[...]

A jeżeli BIK interesuje, można dochodzić swojego przez arbitraż ZBP, na sądzie powszechnym kończąc. Co oczywiście już jest bardziej męczące.

p. m.

Data: 2009-08-25 20:09:32
Autor: Mithos
mvoicem pisze:
A jeżeli BIK interesuje, można dochodzić swojego przez arbitraż ZBP, na sądzie powszechnym kończąc. Co oczywiście już jest bardziej męczące.

I bardzo długotrwałe.

--
Mithos

Data: 2009-08-24 20:42:56
Autor: MarekZ
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)

A niech sobie debetują rachunek do woli i na zdrowie. Któryś bank mi tak kiedyś debetował rachunek, nie pamiętam który, Multi albo BPH. Miałem to kompletnie gdzieś, bo miałem w ręku kopię wypowiedzenia. Po pewnym czasie zniknął ten rachunek i tyle go widziano.

Data: 2009-08-24 20:53:28
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"MarekZ" news:h6umra$qpg$1srv.cyf-kr.edu.pl

[...]

Ehhh. Tak czytam to co piszecie i dochodzę do wniosku, że instytucje banków
w PL to zalegalizowane skur...yństwo. Ja już sam nie wiem czy spędzenie na
zachodzie dobrych kilkunastu lat tak wypatrzyło moje spojrzenie na świat, że
to co widzę w Polsce tak mnie szokuje, oburza i złości czy po prostu tak to
jest skonstruowane - instytucja może wszystko, klient nie może nic.
Dochodzę do wniosku (może jest on błędny), że chyba najrozsądniej będzie po
prostu przelać te kilka kawałków, które się tam znajduje na inne konto i
spokojnie odczekać do stycznia przyszłego roku, aby bez żadnych ceregieli i
konsekwencji zamknąć konto w Getinie. A pomyśleć, że wcale bym tego nie
robił gdy by bank nie zmieniał reguł, na które się umawialiśmy... - to tak
jak by zmieniać % na lokacie ze stałym oprocentowaniem w trakcie jej
trwania. No nic - długa droga przede mną aby na nowo zaakceptować polską
rzeczywistość - jeżeli w ogóle mi się to kiedyś uda. :)

Pozdrawiam w ten przyjemny wieczór (mimo dość smutnej dyskusji) :)

Data: 2009-08-24 21:00:26
Autor: MarekZ
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h6umfv$b6o$1news.interia.pl...

Prawdopodobieństwo tego, że Getin będzie chciał od ciebie 50 albo 100 zł jest znikome. Więc bez histerii. ;-) To że mnie któryś bank debetował rachunek to była jakaś techniczna kwestia, a nie kwestia tego, że bank sądził, że mu się należą te środki.

Idź i normalnie zamknij rachunek w Getinie skoro chhcesz to zrobić. Polskie banki naprawdę nie są takie złe.

[...] tak wypatrzyło [...]

Wypaczyło!! ;-)

Data: 2009-08-24 21:19:12
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"MarekZ" news:h6uns4$rmc$1srv.cyf-kr.edu.pl

[...]

Zatem podsumujmy - standardowo zamykając konto przez upływem roku od jego
założenia bank zgodnie z obowiązującą TOiP, skasuje mnie na 50 zł (w nowej
TOiP na 100 zł). Nie godząc się na nową TOiP mogę bez żadnej kary finansowej
zamknąć dotychczasowe konto, mimo że posiadam je krócej niż 12 miesięcy?

Idź i normalnie zamknij rachunek w Getinie skoro chhcesz to zrobić.
Polskie
banki naprawdę nie są takie złe.

Jeszcze nie otrzymałem listu. Jeżeli tylko znajdę go w skrzyncę, napewno
udam się do oddziału.
Nie ukrywam jednak, że trochę mi się odechciewa wizyty u nich - szczególnie
po przeczytaniu waszych postów i rozmową z betonem a'la blondynka z
infolinii. Z drugiej jednak strony zawsze byłem, jestem i chyba zawsze będę
cięty na pazerność różnych instytucji (nie tylko finansowych) i zmienianie
reguł w trakcie trwania gry.

> [...] tak wypatrzyło [...]

Wypaczyło!! ;-)

Sam widzisz jak mnie ta sytuacja wkurzyła, a raczej trzy blondyny, z którymi
miałem "przyjemność" sobie konwersować, w ramach darmowych minut ;)
Jeszcze raz przepraszam.

Data: 2009-08-25 12:00:16
Autor: Krzysztof Halasa
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> writes:

Zatem podsumujmy - standardowo zamykając konto przez upływem roku od jego
założenia bank zgodnie z obowiązującą TOiP, skasuje mnie na 50 zł (w nowej
TOiP na 100 zł).

A tak w ogole taki zapis dla konsumentow jest legalny? Mam wrazenie ze
jedyne czego mozna sie domagac, to pokrycia kosztow "promocji" (i.e.
pokrycia "znizek"). Jakis czas temu byla przeciez fala wyrzucania "kar"
i zastepowania ich "wyrownywaniem znizek", nie?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-08-25 12:07:36
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Krzysztof Halasa" news:m37hwsxlfz.fsfintrepid.localdomain

A tak w ogole taki zapis dla konsumentow jest legalny?

Niestety nie wiem.

Mam wrazenie ze jedyne czego mozna sie domagac, to pokrycia kosztow
"promocji" (i.e.
pokrycia "znizek").

No to może Getin w chwili obecnej na 50 zł wycenia zieloną teczuszkę, którą
się dostawało przy otwieraniu konta ;)

Data: 2009-08-24 21:19:54
Autor: RobertS
[...]

mnie też kiedyś nie chcieli zamknąć konta, bo ponoć byłem bankowi winien jakieś środki, w podglądzie internetowym miałem 0 zł więc mi to wisiało, złożyłem dyspozycję...po kilku miesiącach rachunek zamknęli i było po sprawie

Idź i normalnie zamknij rachunek w Getinie skoro chhcesz to zrobić. Polskie banki naprawdę nie są takie złe.

jak zrobisz to przed 1.09 (wejście kontrowersyjnego TOiP) to nikt od Ciebie kasy za zamknięcie nie będzie chciał...i cała ta dyskusja nie będzie potrzebna

RobertS

Data: 2009-08-24 21:31:38
Autor: Mithos
RobertS pisze:
jak zrobisz to przed 1.09 (wejście kontrowersyjnego TOiP) to nikt od Ciebie kasy za zamknięcie nie będzie chciał...i cała ta dyskusja nie będzie potrzebna

A jak zrobi to 02.09.2009 r. ? Przecież zawsze jest określony termin, w którym można nie wyrazić zgody na wprowadzane przez bank zmiany. Oczywistym jest, że jeśli wypowiedzenie następuje w ww. terminie z powodu braku akceptacji zmian, to nie bardzo jest podstawa abyśmy odpowiadali na podstawie nowych reguł.

Inna kwestia to jak w PRAKTYCE zachowa się bank.

Swojego czasu (tyle, że to inne podwórko) różni operatorzy komórkowi straszyli klientów karami umownymi (w tym pisemnie) za wypowiedzenie umowy z powodu zmiany regulaminów. Oczywiście było to działanie bez podstawy prawnej ale ilu zmiękło ?

W Polsce bardzo często zastrasza się klienta w imię zasady duży może więcej. O ile taki przedsiębiorca niewiele ryzykuje o tyle, klient może mieć spore problemy np. bank wpisze kogoś negatywnie do BIK, kogo obchodzi czy wpis jest słuszny czy nie ? Słyszałeś kiedyś aby bank poniósł jakąkolwiek odpowiedzialność za taki nieprawdziwy wpis ?

--
Mithos

Data: 2009-08-24 21:47:01
Autor: RobertS
[...]

mam rachunek TOP od kilku lat i całe 5,55 zł na koncie (tak sobie wpłacam po kilka groszy co jakiś czas), czy też będę musiał zapłacić 50 zł za "przyjemność" zamykania tego rachunku? jak do tej pory jest on całkowicie bezpłatny

[...]

era, zmiana regulaminu i notebooki? ;-)

[...]

bezkarność instytucji finansowych jest u nas przysłowiowa...tak naprawdę niewiele można im zrobić, pójść do sądu z powodu 50 zł?

chciałem skorzystać z oferty "premiujemy franka" w DB i...bank rozpatruje mój wniosek już ponad miesiąc! co im mogę zrobić? a za aneks skasują mnie na 250 zł... ;-(

RobertS

Data: 2009-08-24 21:57:46
Autor: Mithos
RobertS pisze:
[...]

Nie znam szczegółów rachunków w Getin. Nigdy nie miałem z tym bankiem nic wspólnego. Jeśli bank wprowadzi opłatę za te rachunek to dlaczego uważasz, że nie będziesz musiał jej płacić ?

Tak samo było przecież z Multi. Podniesiono opłaty i progi z nich zwalniające, wprowadzono opłatę za kartę, a przecież w momencie gdy ludzie podpisywali umowę TOiP było zupełnie inne.

era, zmiana regulaminu i notebooki? ;-)

Dokładnie. ZTCP to nie tylko Era miała taką sytuację ale oni byli najbardziej bezczelni.

bezkarność instytucji finansowych jest u nas przysłowiowa...tak naprawdę niewiele można im zrobić, pójść do sądu z powodu 50 zł?

Dokładnie tak jest. Chociaż jak mnie ktoś kiedyś oszukał na Allegro na podobne grosze to jak najbardziej się to skończyło w sądzie. Również w wydziale karnym.

chciałem skorzystać z oferty "premiujemy franka" w DB i...bank rozpatruje mój wniosek już ponad miesiąc! co im mogę zrobić? a za aneks skasują mnie na 250 zł... ;-(

Jestem przeciwnikiem kredytów walutowych :)

--
Mithos

Data: 2009-08-24 22:18:00
Autor: RobertS
[...]

jak ją wprowadzi lub będzie miał zamiar wprowadzić (musi to wcześniej ogłosić) to zabiorę stamtąd swoje zabawaki (wypłacę te kilka pln) i konto zamknę; zawsze tak robię jak jakaś oferta przestaje mi odpowiedać

Dokładnie. ZTCP to nie tylko Era miała taką sytuację ale oni byli najbardziej bezczelni.

byli, ale część ludzi olała ich groźby i wypowiedzili umowę

Dokładnie tak jest. Chociaż jak mnie ktoś kiedyś oszukał na Allegro na podobne grosze to jak najbardziej się to skończyło w sądzie. Również w wydziale karnym.

wygrałeś? odzyskałeś kasę?

Jestem przeciwnikiem kredytów walutowych :)

a ja zwolennikiem, bo kosztują mnie znacznie mniej niż złotowe (w przypadku kredytu hipo, innych nie posiadam)

RobertS

Data: 2009-08-25 20:20:10
Autor: Mithos
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
RobertS pisze:
wygrałeś? odzyskałeś kasę?

Nawet lepiej ponieważ oszust został skazany przez wydział karny. Dostał grzywnę w wysokości oszustwa x 15 + pokrycie kosztów sądowych.

Zastanawiałem się jeszcze czy nie przewlec tego przez II instancję ponieważ sprawa miała miejsce przed sądem oddalonym kawałek od miejsca zamieszkania sprawcy (na zasadzie właściwości sądu miejsca popełnienia przestępstwa) więc delikwent pojeździł by sobie jeszcze trochę ale już mi się nie chciało tego ciągnąć. Trwało to ponad rok - w tym najdłużej dochodzenie/śledztwo pomimo, że do prokuratury złożyłem komplet niezbędnych dokumentów zawierających nawet adresy IP, z których łączył się oszust.

--
Mithos

Data: 2009-08-24 21:25:23
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Mnie wystarczą zawsze 2 tyg w Holandii/Niemczech żebym przez pierwsze dni po powrocie PL miał depresyjną grypę :)

Pozdrawiam w ten przyjemny wieczór (mimo dość smutnej dyskusji) :)

Osobiście żadnych patologicznych sytuacji z bankami nie miałem i zawsze kończyło się najwyżej na reklamacji. W centralach pracują rozsądni ludzie, którzy znają się na rzeczy dlatego też preferuję załatwiać sprawy pisemnie olewając panienki z okienka albo partyline.

--
Mithos

Data: 2009-08-24 21:37:21
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Mithos" news:h6upfd$grl$1news.onet.pl

Mnie wystarczą zawsze 2 tyg w Holandii/Niemczech żebym przez pierwsze
dni po powrocie PL miał depresyjną grypę :)

No to przybijmy sobie piątkę. Bo ja mam tak samo. Kiedy wyjeżdżam na stare
śmieci na obczycie mam poczucie, że na nowo otacza mnie normalność.

[...]

Czy dobrze rozumiem, że w przypadku rezygnacji z konta w getinie mam udać
się do placówki z jakimś pismem?

Data: 2009-08-24 21:58:59
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
Czy dobrze rozumiem, że w przypadku rezygnacji z konta w getinie mam udać
się do placówki z jakimś pismem?

Zawsze możesz wysłać pismo listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Ja tak zawsze robię we wszelkich oficjalnych/urzędowych korespondencjach.

--
Mithos

Data: 2009-08-24 22:43:06
Autor: Miroo
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
Date: Mon, 24 Aug 2009 21:58:59 +0200, name: Mithos:

Valdi.Pavlack pisze:
[...]

To ja już wolę iść osobiście i wrócić do domu z podbitą i podpisaną
kopią dokumentu. Potwierdzenie nadania/odbioru to żaden dowód w razie
kłopotów.

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2009-08-24 22:43:59
Autor: Mithos
Miroo pisze:
Potwierdzenie nadania/odbioru to żaden dowód w razie
kłopotów.

Ciekawa teza. Masz na to jakieś wsparcie ? :)

--
Mithos

Data: 2009-08-25 19:55:51
Autor: Miroo
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
Date: Mon, 24 Aug 2009 22:43:59 +0200, name: Mithos:

Miroo pisze:
Potwierdzenie nadania/odbioru to żaden dowód w razie
kłopotów.

Ciekawa teza. Masz na to jakieś wsparcie ? :)

Nie mam, ale wolę osobiście nie sprawdzać.
A ty masz? Pytam poważnie.

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2009-08-25 20:13:08
Autor: Mithos
Miroo pisze:
Nie mam, ale wolę osobiście nie sprawdzać.
A ty masz? Pytam poważnie.

W ten sposób załatwia się wszystko np. w korespondencji z sądami/urzędami czy też innymi osobami, z którymi niekoniecznie mamy dobre relacje (dłużnicy). Nie spotkałem się z sytuacją aby kiedykolwiek taka formą została przez kogokolwiek zakwestionowana. Poza tym doręczanie za pomocą poczty polskiej (uwaga nie dotyczy to kurierów i innych doręczycieli) jest uregulowane w przepisach prawa.

Osobiście zawsze trzymam kopię pisma + potwierdzenie nadania + zwrotka.

--
Mithos

Data: 2009-08-25 21:00:11
Autor: Miroo
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
Date: Tue, 25 Aug 2009 20:13:08 +0200, name: Mithos:

Miroo pisze:
[...]

Pytanie techniczne - co robi przykładowo komornik lub bank po
otrzymaniu od kogoś pustej koperty z ZPO? Sporządzają jakąś oficjalną
notatkę?

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2009-08-25 22:14:34
Autor: Paweł
Miroo wrote:

Pytanie techniczne - co robi przykładowo komornik lub bank po
otrzymaniu od kogoś pustej koperty z ZPO? Sporządzają jakąś oficjalną
notatkę?

podejzany list, mozna otworzyc w obecnosci swiadkow, lub notariusza
i spisac protokol. jak sie myle, to niech mnie ktos poprawi.

Data: 2009-08-26 13:06:48
Autor: mvoicem
Paweł wrote:

Miroo wrote:

[...]

Tyle że on już otworzył. p. m.

Data: 2009-08-25 21:01:32
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Miroo" news:1tvc74l5sfn7c.dlgmiroo.miroo.pl

Nie mam, ale wolę osobiście nie sprawdzać.
A ty masz? Pytam poważnie.

To działa - piszę to z własnego doświadczenia. Rozwiązywałem umowę z
towarzystwem ubezpieczeniowym. Wszystko przebiegło sprawnie.

Data: 2009-08-24 22:53:49
Autor: Paweł

Date: Mon, 24 Aug 2009 21:58:59 +0200, name: Mithos:

Valdi.Pavlack pisze:
Czy dobrze rozumiem, Ĺźe w przypadku rezygnacji z konta w getinie mam
[...]

potwierdzenie nadania, w przypadku np. wyslania wypowiedzenia,
to wystarczajacy dowod. w takiej sprawie, aktualnie przed polskim sadem,
to odbiorca musi wykazac, ze nie otrzymal bialej kartki :)

Data: 2009-08-24 23:29:07
Autor: RobertS
[...]

czytałem o jakimś US, w którym sam dowód nadania nie był wystarczający, bo można pustą kopertę wysłać...ale to chyba był wyjątek

RobertS

Data: 2009-08-25 21:33:40
Autor: cyklista
Użytkownik RobertS napisał:

[...]

dlatego lepiej wysyłać na kartkach pocztowych, albo na kartkach złożonych w kształt koperty :-)

Data: 2009-08-25 21:39:12
Autor: RobertS
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)

dlatego lepiej wysyłać na kartkach pocztowych, albo na kartkach złożonych w kształt koperty :-)

nie widziałem jeszcze kartki pocztowej wysłanej "poleconym"...można tak?

RobertS

Data: 2009-08-25 23:04:30
Autor: cyklista
[...]

zakazu nie ma, mogą być co najwyżej opory panienek z okienka

skoro jako list mogą iść wszelkie przesyłki do 2 kilogramĂłw i wymiarach do  x  cm to i kartka pocztowa się w tych parametrach mieści (tak jak i mieszczą się małe pudełka ktĂłre wysyłam jako listy pomimo oporĂłw panienek)

Data: 2009-08-26 11:03:02
Autor: scholastyk
> [...]

skoro jako list mogą iść wszelkie przesyłki do 2 kilogramĂłw i wymiarach do  x  cm to i kartka pocztowa się w tych parametrach mieści (tak jak i mieszczą się małe pudełka ktĂłre wysyłam jako listy pomimo oporĂłw

Tak mnie zaintrygował Wasz pomysł, że aż zadzwoniłem na infolinię Poczty Polskiej z pytaniem czy można tak zrobić - otóż, po dłuższej konsternacji i konsultacjach, pani z infolinii stwierdziła że tak nie można bo poleconym może być nadana tylko przesyłka listowa co oznacza cyt. "przesyłkę w stanie zamkniętym".

Ale pewnie na poczcie można spróbować i wielu przypadkach by przeszło... :)

Pozdrawiam
scholastyk

Data: 2009-08-27 10:10:59
Autor: RobertS
[...]

pewnie wiele zależałoby od przyjmującej przesyłkę...;-)

RobertS

Data: 2009-09-08 17:36:44
Autor: cyklista
Użytkownik scholastyk napisał:

[...]

i jakbyś się wtedy zapytał co z kartkami pocztowymi złożonymi na pół i zaklejonymi to infolinia by się zawiesiła, albo przyznała ci że taka będzie już traktowana jako list

Data: 2009-09-09 01:55:27
Autor: Jarek Andrzejewski
On Sep 8, 5:36 pm, cyklista <a...@b.pl> wrote:
Użytkownik scholastyk napisał:

i jakbyś się wtedy zapytał co z kartkami pocztowymi złożonymi na pół i
zaklejonymi to infolinia by się zawiesiła, albo przyznała ci że taka
będzie już traktowana jako list

....albo wspomniała o minimalnym rozmiarze:

Wymiary przesyłek listowych (nierejestrowanych, kartek pocztowych,
przesyłek listowych poleconych i przesyłek listowych z zadeklarowaną
wartością)

MAKSIMUM
Suma długości, szerokości i wysokości (grubości) - 900 mm, przy czym
największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm
MINIMUM
Wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm
PRZY CZYM:

   1. Wymiary przesyłek listowych nadawanych w formie rulonu wynoszą:
      Maksimum: suma długości plus podwójna średnica - 1040 mm, przy
czym największy wymiar (długość) nie może przekroczyć 900 mm
      Minimum: suma długości plus podwójna średnica - 170 mm, przy
czym największy wymiar (długość) nie może być mniejszy niż 100 mm
   2. Wymiary kartek pocztowych wynoszą:
      Maksimum: 120 x 235 mm
      Minimum: 90 x 140 mm

Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją +/- 2 mm.

Przy czym:

    * GABARYT A to przesyłki o wymiarach:
      MINIMUM - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90
x 140 mm,
      MAKSIMUM - żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20
mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm.
    * GABARYT B to przesyłki o wymiarach:
      MINIMUM - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza wysokość
grubość 20 mm lub długość 325 mm, lub szerokość 230 mm,
      MAKSIMUM - suma długości, szerokości i wysokości (grubości) 900
mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może
przekroczyć 600 mm.

Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją +/- 2 mm.

Przesyłki listowe:

   1. o wymiarach większych niż 900 mm - dla sumy długości, szerokości
i wysokości, a także dla największego z tych wymiarów (długości)
większego niż 600 mm

      lub
   2. nadawane w formie rulonu: o wymiarach większych niż 1040 mm -
dla sumy długości plus podwójnej średnicy, a dla największego wymiaru
większego niż 900 mm,

jednak nie większych niż 3000 mm dla sumy długości i największego
obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość, przy czym największy
wymiar (długość) nie może przekroczyć 1500 mm mogą być przyjmowane
przez Pocztę Polską do przemieszczenia i doręczenia wyłącznie jako
usługa umowna "Przesyłka pocztowa przyjmowana na warunkach
szczególnych w obrocie krajowym".

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-08-24 20:41:57
Autor: Krzysztof Halasa
"MarekZ" <brak@adresu.pl> writes:

Jakby co, ja bym nigdzie nie szedł do żadnego innego oddziału. Niech
potwierdzą przyjęcie wypowiedzenia w związku ze zmianą TOiP, a co
dalej sobie zrobią to ich wewnętrzna sprawa.

Trzeba pamietac by na kwicie zaznaczyc dokladnie ze wypowiedzenie jest
skutkiem braku akceptacji nowych warunkow. Tak zeby nie dalo sie napisac
ze "nie zrozumielismy" - rozne firmy roznie kombinuja.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-08-24 20:58:35
Autor: RobertS
[...]

Nie zgadzasz się z nowym TOiP i tym samym chcesz zamknąć rachunek w związku z brakiem zgody na nowe warunki.

A panienki na infolinii...szkoda nerwów, czasem naprawdę cuda opowiadają.

RobertS

[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)