[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)

Data: 2009-08-24 19:35:56
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
Nakręcony jednym z postów informujących o planowanej na 1 września zmianie
TOiP w Getinie postanowiłem zadzwonić do ww. banku i dowiedzieć się jak się
sprawy mają.
Oto krótkie sprawozdanie z tego czego udało mi się dowiedzieć:

1.
Trzy konsultantki via. blondyny/blondynki (dzwoniłem tam trzy razy, bo aż mi
się wierzyć nie chciało w to co usłyszałem od każdej z blondynek) na samym
początku były lekko zdezorientowane moją wiedzą nt. zmiany prowizji a
następnie informowały mnie o tym, że one przynajmniej nic o tym nie wiedzą.
A jak już taka zmiana nastąpi to napewno zostanę o tym fakcie poinformowany
listownie.
Aby było fajniej to ja przynajmniej jeszcze żadnego listu od nich nie
dostałem a do końca sierpnia dni wiele nie zostało.

2.
Na moje pytanie czy w związku ze zmianą TOiP mogę legalnie i bez żadnych
konsekwencji pocałować ich w d... usłyszałem odpowiedź, że jak najbardziej
ale muszę za to zapłacić 50 zł... :O
Trochę ciśnienie mi tutaj podskoczyło, ale po kilku głębokich wdechach i
łyczku kawki grzecznie zadawałem pytanie: WHY? W końcu podpisując umowę z
bankiem umawiałem się z nim, że przelewy z TOPa na ROR będę miał za free a
jeżeli mi się zachce zamknąć konto przed upływem roku to im odpalę 50 zł a
nie 100 zł. Bank w trakcie umowy zmienia zasady gry więc na logikę ja bez
żadnych konsekwencji (karna opłata za zamknięcie konta) mogę powiedzieć im
"dobranoc". Okazuje się jednak, że wg. banku brak konsekwencji i możliwość
wypowiedzenia umowy przy zmianie TOiP wiąże się z zapłatą 50 zł :O

W związku z tym mam do szanownego grona pytanie. Kto tutaj ma rację. Bank,
który chce mi udowodnić (i udowadnia?), że jestem naiwnym debilem, czy też
ja - człowiek, który ceni sobie jasne reguły i nie lubi kiedy się je zmienia
w trakcie gry? Czy rzeczywiście zmiana TOiP przez bank, w wyniku której
odczuwam ogromną chęć zamknięcia pakietu egetin, nie zwalnia mnie z ww.
karnej opłaty w wysokości 50 zł za pożegnanie się z nimi przed upływem roku?

Pozdrawiam, dziękując za wszelką pomoc.

Data: 2009-08-24 19:43:20
Autor: MarekZ
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)

Ewidentnie Ty masz rację i możesz mieć kompletnie w dupie to co twierdzą na infolinii.

Data: 2009-08-24 19:59:52
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"MarekZ" news:h6ujbj$oaj$1srv.cyf-kr.edu.pl

Ewidentnie Ty masz rację i możesz mieć kompletnie w dupie to co twierdzą
na
infolinii.

Ufff - znacząca ulga.
Powstaje jednak pytanie co zrobić kiedy w oddziale będą chcieli ze mnie
zrobić debila? Co zrobić kiedy blondynka po drugiej stronie biurka będzie
się upierać przy tym, "że bujać to my ale nie nas" a tym samym, że bank może
bezkarnie zmieniać TOiP a ja jeżeli się na to nie godzę to i tak muszę im za
to zapłacić? - iść do innego oddziału (IMHO chyba najsensowniejsze
rozwiązanie) czy też asekuracyjnie uderzać do jakiejś instytucji - UOKiK?

Data: 2009-08-24 20:04:29
Autor: MarekZ
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h6uj8t$7d7$1news.interia.pl...

Jest naprawdę znikoma szansa, że to się zdarzy, dziewczyna na infolinii po prostu nie wiedziała o tych zmianach, nie miała gotowca przygotowanego z odpowiedziami. I to nie jej wina tylko tych co nie przeprowadzili na czas szkolenia i nie dopisali rozdziału do podręcznika.

Jakby co, ja bym nigdzie nie szedł do żadnego innego oddziału. Niech potwierdzą przyjęcie wypowiedzenia w związku ze zmianą TOiP, a co dalej sobie zrobią to ich wewnętrzna sprawa.

Data: 2009-08-24 20:14:58
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"MarekZ" news:h6ukj7$p1f$1srv.cyf-kr.edu.pl

Jakby co, ja bym nigdzie nie szedł do żadnego innego oddziału. Niech
potwierdzą przyjęcie wypowiedzenia w związku ze zmianą TOiP, a co dalej
sobie zrobią to ich wewnętrzna sprawa.

A jak by chcieli mnie skosić mimo wszystko na 50 zł czy 100 zł w związku z
wypowiedzeniem umowy przed upływem roku? W końcu znając obsługę w getinie
istnieje prawdopodobieństwo (nawet znaczne), że takie jaja mogą wystąpić.
Czy mogą mnie odesłać z kwitkiem i olać argument, że zmiana TOiP jakoby
zwalnia mnie z przestrzegania tego na co się zgodziłem pod koniec stycznia
bieżącego roku?
Po za tym co zrobić jeżeli zmiana prowizji następuje od 1 września a ja bym
znalazł list w skrzynce po tej dacie?

Data: 2009-08-24 20:18:15
Autor: MarekZ
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)

Ale jak cię mają skosić? Co najwyżej obciążą rachunek i go nie zamkną. No to niech im wisi. Ty masz mieć potwierdzenie złożenia wypowiedzenia i tyle.

Data: 2009-08-24 20:29:05
Autor: Mithos
MarekZ pisze:
Ale jak cię mają skosić? Co najwyżej obciążą rachunek i go nie zamkną. No to niech im wisi. Ty masz mieć potwierdzenie złożenia wypowiedzenia i tyle.

A później będziesz udowadniał przed BIK, że nie jesteś wielbłądem ? Czy może chcesz pozwać GETIN o szkody jakie wynikną z tego tytułu ? Prościej jest zapłacić i domagać się później zwrotu.

--
Mithos

Data: 2009-08-24 20:37:18
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Mithos" news:h6um5o$6aq$1news.onet.pl

A później będziesz udowadniał przed BIK, że nie jesteś wielbłądem ? Czy
może chcesz pozwać GETIN o szkody jakie wynikną z tego tytułu ? Prościej
jest zapłacić i domagać się później zwrotu.

No to może inaczej. Czy jeżeli podpisywałem w Getinem umowę na pakiet egetin
i zaakceptowałem to, że zamknięcie rachunku przed upływem roku kosztuje 50
zł, to czy owy Getin może żądać ode mnie tych 50 zł jeżeli wypowiadam im
umowę w związku ze zmianą TOiP?

Data: 2009-08-24 20:40:04
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Nie może.

Nie takie rzeczy już się działy :)

--
Mithos

Data: 2009-08-24 20:38:49
Autor: MarekZ
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)

Omawiana sytuacja (próba wymuszenia przez Getin 50 zł) jest kompletnie nieprawdopodobna, tutaj sytuacja jest ewidentna, nie ma miejsca na wątpliwości. Ale jakby do niej doszło zrobiłbym tak jak napisałem. Ta historia bowiem na 99% tak czy inaczej zakończyłaby się na poziomie oddziału, nawet jeśli by się wydarzyła.

Data: 2009-08-24 20:38:33
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"MarekZ" news:h6uld1$png$1srv.cyf-kr.edu.pl

Ale jak cię mają skosić? Co najwyżej obciążą rachunek i go nie zamkną. No
niech im wisi. Ty masz mieć potwierdzenie złożenia wypowiedzenia i tyle.

A jaką mam pewność, że od pobranej kwoty nie będą naliczali odsetek
karnych - w końcu na rachunku powstanie niedozwolony debet. Rachunek
przecież będę zamykał wtedy kiedy wszystkie pieniądze na nim zgromadzone
będą przelane do innego banku.

Data: 2009-08-24 20:41:07
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Pewność jest, że będą pobierali. Oczywiście rację masz. Życie jednak pokazuje, że walka z systemem, pomimo iż słuszna, nie zawsze jest fajna.

--
Mithos

Data: 2009-08-24 20:46:22
Autor: Krzysztof Halasa
Mithos <fake@adres.pl> writes:

Pewność jest, że będą pobierali. Oczywiście rację masz. Życie jednak
pokazuje, że walka z systemem, pomimo iż słuszna, nie zawsze jest
fajna.

Jesli kogos nie interesuje BIK to nie widze problemu. Taka "walka"
polega wlasciwie na ignorowaniu "przeciwnika", meczace to to nie jest.
Mozna stosowac ruchy ofensywne, ale to tylko tak dla wlasnej
sadystycznej przyjemnosci, jesli ktos oczywiscie lubi.

Z tym ze oczywiscie trzeba panowac nad sytuacja.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-08-24 20:57:04
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Krzysztof Halasa" news:m3hbvx6oe9.fsfintrepid.localdomain

[...]

Mnie nie interesuje - teraz, w najbliższej przyszłości. Ale jak będzie to
wyglądało za te kilkanaście lat, pod warunkiem, że będę jeszcze chodził po
tym ziemskim padole - niestety nie wiem. Dlatego nawet nie zamierzam się
bawić w takie "podchody" z Getinem.

Data: 2009-08-25 11:27:03
Autor: mvoicem
Krzysztof Halasa wrote:

Mithos <fake@adres.pl> writes:

[...]

A jeżeli BIK interesuje, można dochodzić swojego przez arbitraż ZBP, na sądzie powszechnym kończąc. Co oczywiście już jest bardziej męczące.

p. m.

Data: 2009-08-25 20:09:32
Autor: Mithos
mvoicem pisze:
A jeżeli BIK interesuje, można dochodzić swojego przez arbitraż ZBP, na sądzie powszechnym kończąc. Co oczywiście już jest bardziej męczące.

I bardzo długotrwałe.

--
Mithos

Data: 2009-08-24 20:42:56
Autor: MarekZ
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)

A niech sobie debetują rachunek do woli i na zdrowie. Któryś bank mi tak kiedyś debetował rachunek, nie pamiętam który, Multi albo BPH. Miałem to kompletnie gdzieś, bo miałem w ręku kopię wypowiedzenia. Po pewnym czasie zniknął ten rachunek i tyle go widziano.

Data: 2009-08-24 20:53:28
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"MarekZ" news:h6umra$qpg$1srv.cyf-kr.edu.pl

[...]

Ehhh. Tak czytam to co piszecie i dochodzę do wniosku, że instytucje banków
w PL to zalegalizowane skur...yństwo. Ja już sam nie wiem czy spędzenie na
zachodzie dobrych kilkunastu lat tak wypatrzyło moje spojrzenie na świat, że
to co widzę w Polsce tak mnie szokuje, oburza i złości czy po prostu tak to
jest skonstruowane - instytucja może wszystko, klient nie może nic.
Dochodzę do wniosku (może jest on błędny), że chyba najrozsądniej będzie po
prostu przelać te kilka kawałków, które się tam znajduje na inne konto i
spokojnie odczekać do stycznia przyszłego roku, aby bez żadnych ceregieli i
konsekwencji zamknąć konto w Getinie. A pomyśleć, że wcale bym tego nie
robił gdy by bank nie zmieniał reguł, na które się umawialiśmy... - to tak
jak by zmieniać % na lokacie ze stałym oprocentowaniem w trakcie jej
trwania. No nic - długa droga przede mną aby na nowo zaakceptować polską
rzeczywistość - jeżeli w ogóle mi się to kiedyś uda. :)

Pozdrawiam w ten przyjemny wieczór (mimo dość smutnej dyskusji) :)

Data: 2009-08-24 21:00:26
Autor: MarekZ
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h6umfv$b6o$1news.interia.pl...

Prawdopodobieństwo tego, że Getin będzie chciał od ciebie 50 albo 100 zł jest znikome. Więc bez histerii. ;-) To że mnie któryś bank debetował rachunek to była jakaś techniczna kwestia, a nie kwestia tego, że bank sądził, że mu się należą te środki.

Idź i normalnie zamknij rachunek w Getinie skoro chhcesz to zrobić. Polskie banki naprawdę nie są takie złe.

[...] tak wypatrzyło [...]

Wypaczyło!! ;-)

Data: 2009-08-24 21:19:12
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"MarekZ" news:h6uns4$rmc$1srv.cyf-kr.edu.pl

[...]

Zatem podsumujmy - standardowo zamykając konto przez upływem roku od jego
założenia bank zgodnie z obowiązującą TOiP, skasuje mnie na 50 zł (w nowej
TOiP na 100 zł). Nie godząc się na nową TOiP mogę bez żadnej kary finansowej
zamknąć dotychczasowe konto, mimo że posiadam je krócej niż 12 miesięcy?

Idź i normalnie zamknij rachunek w Getinie skoro chhcesz to zrobić.
Polskie
banki naprawdę nie są takie złe.

Jeszcze nie otrzymałem listu. Jeżeli tylko znajdę go w skrzyncę, napewno
udam się do oddziału.
Nie ukrywam jednak, że trochę mi się odechciewa wizyty u nich - szczególnie
po przeczytaniu waszych postów i rozmową z betonem a'la blondynka z
infolinii. Z drugiej jednak strony zawsze byłem, jestem i chyba zawsze będę
cięty na pazerność różnych instytucji (nie tylko finansowych) i zmienianie
reguł w trakcie trwania gry.

> [...] tak wypatrzyło [...]

Wypaczyło!! ;-)

Sam widzisz jak mnie ta sytuacja wkurzyła, a raczej trzy blondyny, z którymi
miałem "przyjemność" sobie konwersować, w ramach darmowych minut ;)
Jeszcze raz przepraszam.

Data: 2009-08-25 12:00:16
Autor: Krzysztof Halasa
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> writes:

Zatem podsumujmy - standardowo zamykając konto przez upływem roku od jego
założenia bank zgodnie z obowiązującą TOiP, skasuje mnie na 50 zł (w nowej
TOiP na 100 zł).

A tak w ogole taki zapis dla konsumentow jest legalny? Mam wrazenie ze
jedyne czego mozna sie domagac, to pokrycia kosztow "promocji" (i.e.
pokrycia "znizek"). Jakis czas temu byla przeciez fala wyrzucania "kar"
i zastepowania ich "wyrownywaniem znizek", nie?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-08-25 12:07:36
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Krzysztof Halasa" news:m37hwsxlfz.fsfintrepid.localdomain

A tak w ogole taki zapis dla konsumentow jest legalny?

Niestety nie wiem.

Mam wrazenie ze jedyne czego mozna sie domagac, to pokrycia kosztow
"promocji" (i.e.
pokrycia "znizek").

No to może Getin w chwili obecnej na 50 zł wycenia zieloną teczuszkę, którą
się dostawało przy otwieraniu konta ;)

Data: 2009-08-24 21:19:54
Autor: RobertS
[...]

mnie też kiedyś nie chcieli zamknąć konta, bo ponoć byłem bankowi winien jakieś środki, w podglądzie internetowym miałem 0 zł więc mi to wisiało, złożyłem dyspozycję...po kilku miesiącach rachunek zamknęli i było po sprawie

Idź i normalnie zamknij rachunek w Getinie skoro chhcesz to zrobić. Polskie banki naprawdę nie są takie złe.

jak zrobisz to przed 1.09 (wejście kontrowersyjnego TOiP) to nikt od Ciebie kasy za zamknięcie nie będzie chciał...i cała ta dyskusja nie będzie potrzebna

RobertS

Data: 2009-08-24 21:31:38
Autor: Mithos
RobertS pisze:
jak zrobisz to przed 1.09 (wejście kontrowersyjnego TOiP) to nikt od Ciebie kasy za zamknięcie nie będzie chciał...i cała ta dyskusja nie będzie potrzebna

A jak zrobi to 02.09.2009 r. ? Przecież zawsze jest określony termin, w którym można nie wyrazić zgody na wprowadzane przez bank zmiany. Oczywistym jest, że jeśli wypowiedzenie następuje w ww. terminie z powodu braku akceptacji zmian, to nie bardzo jest podstawa abyśmy odpowiadali na podstawie nowych reguł.

Inna kwestia to jak w PRAKTYCE zachowa się bank.

Swojego czasu (tyle, że to inne podwórko) różni operatorzy komórkowi straszyli klientów karami umownymi (w tym pisemnie) za wypowiedzenie umowy z powodu zmiany regulaminów. Oczywiście było to działanie bez podstawy prawnej ale ilu zmiękło ?

W Polsce bardzo często zastrasza się klienta w imię zasady duży może więcej. O ile taki przedsiębiorca niewiele ryzykuje o tyle, klient może mieć spore problemy np. bank wpisze kogoś negatywnie do BIK, kogo obchodzi czy wpis jest słuszny czy nie ? Słyszałeś kiedyś aby bank poniósł jakąkolwiek odpowiedzialność za taki nieprawdziwy wpis ?

--
Mithos

Data: 2009-08-24 21:47:01
Autor: RobertS
[...]

mam rachunek TOP od kilku lat i całe 5,55 zł na koncie (tak sobie wpłacam po kilka groszy co jakiś czas), czy też będę musiał zapłacić 50 zł za "przyjemność" zamykania tego rachunku? jak do tej pory jest on całkowicie bezpłatny

[...]

era, zmiana regulaminu i notebooki? ;-)

[...]

bezkarność instytucji finansowych jest u nas przysłowiowa...tak naprawdę niewiele można im zrobić, pójść do sądu z powodu 50 zł?

chciałem skorzystać z oferty "premiujemy franka" w DB i...bank rozpatruje mój wniosek już ponad miesiąc! co im mogę zrobić? a za aneks skasują mnie na 250 zł... ;-(

RobertS

Data: 2009-08-24 21:57:46
Autor: Mithos
RobertS pisze:
[...]

Nie znam szczegółów rachunków w Getin. Nigdy nie miałem z tym bankiem nic wspólnego. Jeśli bank wprowadzi opłatę za te rachunek to dlaczego uważasz, że nie będziesz musiał jej płacić ?

Tak samo było przecież z Multi. Podniesiono opłaty i progi z nich zwalniające, wprowadzono opłatę za kartę, a przecież w momencie gdy ludzie podpisywali umowę TOiP było zupełnie inne.

era, zmiana regulaminu i notebooki? ;-)

Dokładnie. ZTCP to nie tylko Era miała taką sytuację ale oni byli najbardziej bezczelni.

bezkarność instytucji finansowych jest u nas przysłowiowa...tak naprawdę niewiele można im zrobić, pójść do sądu z powodu 50 zł?

Dokładnie tak jest. Chociaż jak mnie ktoś kiedyś oszukał na Allegro na podobne grosze to jak najbardziej się to skończyło w sądzie. Również w wydziale karnym.

chciałem skorzystać z oferty "premiujemy franka" w DB i...bank rozpatruje mój wniosek już ponad miesiąc! co im mogę zrobić? a za aneks skasują mnie na 250 zł... ;-(

Jestem przeciwnikiem kredytów walutowych :)

--
Mithos

Data: 2009-08-24 22:18:00
Autor: RobertS
[...]

jak ją wprowadzi lub będzie miał zamiar wprowadzić (musi to wcześniej ogłosić) to zabiorę stamtąd swoje zabawaki (wypłacę te kilka pln) i konto zamknę; zawsze tak robię jak jakaś oferta przestaje mi odpowiedać

Dokładnie. ZTCP to nie tylko Era miała taką sytuację ale oni byli najbardziej bezczelni.

byli, ale część ludzi olała ich groźby i wypowiedzili umowę

Dokładnie tak jest. Chociaż jak mnie ktoś kiedyś oszukał na Allegro na podobne grosze to jak najbardziej się to skończyło w sądzie. Również w wydziale karnym.

wygrałeś? odzyskałeś kasę?

Jestem przeciwnikiem kredytów walutowych :)

a ja zwolennikiem, bo kosztują mnie znacznie mniej niż złotowe (w przypadku kredytu hipo, innych nie posiadam)

RobertS

Data: 2009-08-25 20:20:10
Autor: Mithos
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
RobertS pisze:
wygrałeś? odzyskałeś kasę?

Nawet lepiej ponieważ oszust został skazany przez wydział karny. Dostał grzywnę w wysokości oszustwa x 15 + pokrycie kosztów sądowych.

Zastanawiałem się jeszcze czy nie przewlec tego przez II instancję ponieważ sprawa miała miejsce przed sądem oddalonym kawałek od miejsca zamieszkania sprawcy (na zasadzie właściwości sądu miejsca popełnienia przestępstwa) więc delikwent pojeździł by sobie jeszcze trochę ale już mi się nie chciało tego ciągnąć. Trwało to ponad rok - w tym najdłużej dochodzenie/śledztwo pomimo, że do prokuratury złożyłem komplet niezbędnych dokumentów zawierających nawet adresy IP, z których łączył się oszust.

--
Mithos

Data: 2009-08-24 21:25:23
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Mnie wystarczą zawsze 2 tyg w Holandii/Niemczech żebym przez pierwsze dni po powrocie PL miał depresyjną grypę :)

Pozdrawiam w ten przyjemny wieczór (mimo dość smutnej dyskusji) :)

Osobiście żadnych patologicznych sytuacji z bankami nie miałem i zawsze kończyło się najwyżej na reklamacji. W centralach pracują rozsądni ludzie, którzy znają się na rzeczy dlatego też preferuję załatwiać sprawy pisemnie olewając panienki z okienka albo partyline.

--
Mithos

Data: 2009-08-24 21:37:21
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Mithos" news:h6upfd$grl$1news.onet.pl

Mnie wystarczą zawsze 2 tyg w Holandii/Niemczech żebym przez pierwsze
dni po powrocie PL miał depresyjną grypę :)

No to przybijmy sobie piątkę. Bo ja mam tak samo. Kiedy wyjeżdżam na stare
śmieci na obczycie mam poczucie, że na nowo otacza mnie normalność.

[...]

Czy dobrze rozumiem, że w przypadku rezygnacji z konta w getinie mam udać
się do placówki z jakimś pismem?

Data: 2009-08-24 21:58:59
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
Czy dobrze rozumiem, że w przypadku rezygnacji z konta w getinie mam udać
się do placówki z jakimś pismem?

Zawsze możesz wysłać pismo listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Ja tak zawsze robię we wszelkich oficjalnych/urzędowych korespondencjach.

--
Mithos

Data: 2009-08-24 22:43:06
Autor: Miroo
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
Date: Mon, 24 Aug 2009 21:58:59 +0200, name: Mithos:

Valdi.Pavlack pisze:
[...]

To ja już wolę iść osobiście i wrócić do domu z podbitą i podpisaną
kopią dokumentu. Potwierdzenie nadania/odbioru to żaden dowód w razie
kłopotów.

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2009-08-24 22:43:59
Autor: Mithos
Miroo pisze:
Potwierdzenie nadania/odbioru to żaden dowód w razie
kłopotów.

Ciekawa teza. Masz na to jakieś wsparcie ? :)

--
Mithos

Data: 2009-08-25 19:55:51
Autor: Miroo
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
Date: Mon, 24 Aug 2009 22:43:59 +0200, name: Mithos:

Miroo pisze:
Potwierdzenie nadania/odbioru to żaden dowód w razie
kłopotów.

Ciekawa teza. Masz na to jakieś wsparcie ? :)

Nie mam, ale wolę osobiście nie sprawdzać.
A ty masz? Pytam poważnie.

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2009-08-25 20:13:08
Autor: Mithos
Miroo pisze:
Nie mam, ale wolę osobiście nie sprawdzać.
A ty masz? Pytam poważnie.

W ten sposób załatwia się wszystko np. w korespondencji z sądami/urzędami czy też innymi osobami, z którymi niekoniecznie mamy dobre relacje (dłużnicy). Nie spotkałem się z sytuacją aby kiedykolwiek taka formą została przez kogokolwiek zakwestionowana. Poza tym doręczanie za pomocą poczty polskiej (uwaga nie dotyczy to kurierów i innych doręczycieli) jest uregulowane w przepisach prawa.

Osobiście zawsze trzymam kopię pisma + potwierdzenie nadania + zwrotka.

--
Mithos

Data: 2009-08-25 21:00:11
Autor: Miroo
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
Date: Tue, 25 Aug 2009 20:13:08 +0200, name: Mithos:

Miroo pisze:
[...]

Pytanie techniczne - co robi przykładowo komornik lub bank po
otrzymaniu od kogoś pustej koperty z ZPO? Sporządzają jakąś oficjalną
notatkę?

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2009-08-25 22:14:34
Autor: Paweł
Miroo wrote:

Pytanie techniczne - co robi przykładowo komornik lub bank po
otrzymaniu od kogoś pustej koperty z ZPO? Sporządzają jakąś oficjalną
notatkę?

podejzany list, mozna otworzyc w obecnosci swiadkow, lub notariusza
i spisac protokol. jak sie myle, to niech mnie ktos poprawi.

Data: 2009-08-26 13:06:48
Autor: mvoicem
Paweł wrote:

Miroo wrote:

[...]

Tyle że on już otworzył. p. m.

Data: 2009-08-25 21:01:32
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Miroo" news:1tvc74l5sfn7c.dlgmiroo.miroo.pl

Nie mam, ale wolę osobiście nie sprawdzać.
A ty masz? Pytam poważnie.

To działa - piszę to z własnego doświadczenia. Rozwiązywałem umowę z
towarzystwem ubezpieczeniowym. Wszystko przebiegło sprawnie.

Data: 2009-08-24 22:53:49
Autor: Paweł

Date: Mon, 24 Aug 2009 21:58:59 +0200, name: Mithos:

Valdi.Pavlack pisze:
Czy dobrze rozumiem, Ĺźe w przypadku rezygnacji z konta w getinie mam
[...]

potwierdzenie nadania, w przypadku np. wyslania wypowiedzenia,
to wystarczajacy dowod. w takiej sprawie, aktualnie przed polskim sadem,
to odbiorca musi wykazac, ze nie otrzymal bialej kartki :)

Data: 2009-08-24 23:29:07
Autor: RobertS
[...]

czytałem o jakimś US, w którym sam dowód nadania nie był wystarczający, bo można pustą kopertę wysłać...ale to chyba był wyjątek

RobertS

Data: 2009-08-25 21:33:40
Autor: cyklista
Użytkownik RobertS napisał:

[...]

dlatego lepiej wysyłać na kartkach pocztowych, albo na kartkach złożonych w kształt koperty :-)

Data: 2009-08-25 21:39:12
Autor: RobertS
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)

dlatego lepiej wysyłać na kartkach pocztowych, albo na kartkach złożonych w kształt koperty :-)

nie widziałem jeszcze kartki pocztowej wysłanej "poleconym"...można tak?

RobertS

Data: 2009-08-25 23:04:30
Autor: cyklista
[...]

zakazu nie ma, mogą być co najwyżej opory panienek z okienka

skoro jako list mogą iść wszelkie przesyłki do 2 kilogramĂłw i wymiarach do  x  cm to i kartka pocztowa się w tych parametrach mieści (tak jak i mieszczą się małe pudełka ktĂłre wysyłam jako listy pomimo oporĂłw panienek)

Data: 2009-08-26 11:03:02
Autor: scholastyk
> [...]

skoro jako list mogą iść wszelkie przesyłki do 2 kilogramĂłw i wymiarach do  x  cm to i kartka pocztowa się w tych parametrach mieści (tak jak i mieszczą się małe pudełka ktĂłre wysyłam jako listy pomimo oporĂłw

Tak mnie zaintrygował Wasz pomysł, że aż zadzwoniłem na infolinię Poczty Polskiej z pytaniem czy można tak zrobić - otóż, po dłuższej konsternacji i konsultacjach, pani z infolinii stwierdziła że tak nie można bo poleconym może być nadana tylko przesyłka listowa co oznacza cyt. "przesyłkę w stanie zamkniętym".

Ale pewnie na poczcie można spróbować i wielu przypadkach by przeszło... :)

Pozdrawiam
scholastyk

Data: 2009-08-27 10:10:59
Autor: RobertS
[...]

pewnie wiele zależałoby od przyjmującej przesyłkę...;-)

RobertS

Data: 2009-09-08 17:36:44
Autor: cyklista
Użytkownik scholastyk napisał:

[...]

i jakbyś się wtedy zapytał co z kartkami pocztowymi złożonymi na pół i zaklejonymi to infolinia by się zawiesiła, albo przyznała ci że taka będzie już traktowana jako list

Data: 2009-09-09 01:55:27
Autor: Jarek Andrzejewski
On Sep 8, 5:36 pm, cyklista <a...@b.pl> wrote:
Użytkownik scholastyk napisał:

i jakbyś się wtedy zapytał co z kartkami pocztowymi złożonymi na pół i
zaklejonymi to infolinia by się zawiesiła, albo przyznała ci że taka
będzie już traktowana jako list

....albo wspomniała o minimalnym rozmiarze:

Wymiary przesyłek listowych (nierejestrowanych, kartek pocztowych,
przesyłek listowych poleconych i przesyłek listowych z zadeklarowaną
wartością)

MAKSIMUM
Suma długości, szerokości i wysokości (grubości) - 900 mm, przy czym
największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm
MINIMUM
Wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm
PRZY CZYM:

   1. Wymiary przesyłek listowych nadawanych w formie rulonu wynoszą:
      Maksimum: suma długości plus podwójna średnica - 1040 mm, przy
czym największy wymiar (długość) nie może przekroczyć 900 mm
      Minimum: suma długości plus podwójna średnica - 170 mm, przy
czym największy wymiar (długość) nie może być mniejszy niż 100 mm
   2. Wymiary kartek pocztowych wynoszą:
      Maksimum: 120 x 235 mm
      Minimum: 90 x 140 mm

Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją +/- 2 mm.

Przy czym:

    * GABARYT A to przesyłki o wymiarach:
      MINIMUM - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90
x 140 mm,
      MAKSIMUM - żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20
mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm.
    * GABARYT B to przesyłki o wymiarach:
      MINIMUM - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza wysokość
grubość 20 mm lub długość 325 mm, lub szerokość 230 mm,
      MAKSIMUM - suma długości, szerokości i wysokości (grubości) 900
mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może
przekroczyć 600 mm.

Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją +/- 2 mm.

Przesyłki listowe:

   1. o wymiarach większych niż 900 mm - dla sumy długości, szerokości
i wysokości, a także dla największego z tych wymiarów (długości)
większego niż 600 mm

      lub
   2. nadawane w formie rulonu: o wymiarach większych niż 1040 mm -
dla sumy długości plus podwójnej średnicy, a dla największego wymiaru
większego niż 900 mm,

jednak nie większych niż 3000 mm dla sumy długości i największego
obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość, przy czym największy
wymiar (długość) nie może przekroczyć 1500 mm mogą być przyjmowane
przez Pocztę Polską do przemieszczenia i doręczenia wyłącznie jako
usługa umowna "Przesyłka pocztowa przyjmowana na warunkach
szczególnych w obrocie krajowym".

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-08-24 20:41:57
Autor: Krzysztof Halasa
"MarekZ" <brak@adresu.pl> writes:

Jakby co, ja bym nigdzie nie szedł do żadnego innego oddziału. Niech
potwierdzą przyjęcie wypowiedzenia w związku ze zmianą TOiP, a co
dalej sobie zrobią to ich wewnętrzna sprawa.

Trzeba pamietac by na kwicie zaznaczyc dokladnie ze wypowiedzenie jest
skutkiem braku akceptacji nowych warunkow. Tak zeby nie dalo sie napisac
ze "nie zrozumielismy" - rozne firmy roznie kombinuja.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-08-24 20:58:35
Autor: RobertS
[...]

Nie zgadzasz się z nowym TOiP i tym samym chcesz zamknąć rachunek w związku z brakiem zgody na nowe warunki.

A panienki na infolinii...szkoda nerwów, czasem naprawdę cuda opowiadają.

RobertS

Data: 2009-08-24 21:07:45
Autor: Paweł
Valdi.Pavlack wrote:

Na moje pytanie czy w związku ze zmianą TOiP mogę legalnie i bez żadnych
konsekwencji pocałować ich w d... usłyszałem odpowiedź, że jak najbardziej
ale muszę za to zapłacić 50 zł... :O

ale na jakiej zasadzie oni uzasadniaja te 50pln?

to jest kara umowna za wypowiedzenie umowy na czas okreslony przed terminem?
jesli tak, to czy umowa na czas okreslony wiaze sie z jakas promocja,
ktora daje klientowi okreslone profity, ze jej zerwanie wiaze sie ze zwrotem
przyznanych profitow/nalozeniem kary umownej?

Data: 2009-08-24 21:24:04
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara z a zamknięcie kont(a)
"Paweł" news:h6uoe8$lco$1achot.icm.edu.pl

> [...]
najbardziej
> ale muszę za to zapłacić 50 zł... :O

ale na jakiej zasadzie oni uzasadniaja te 50pln?

Nie mam pojęcie - było od zawsze pakiecie e-getin.

to jest kara umowna za wypowiedzenie umowy na czas okreslony przed
terminem?

Inaczej chyba nie można tego postrzegać. Jeżeli się mylę, to bardzo proszę o
sprostowanie.

[...]

Z tego co wiem to w przypadku pakietu egetin nie ma czegoś takiego jak umowa
bezterminowa. Po prostu podpisujesz umowę na konto (konta) i jeżeli chcesz
je zamknąć przed upływem roku to płacisz 50 zł (od września, zgodnie z
informacjami jakie uzyskałem na tej grupie ww. opłata wynosi 100 zł). Ja na
takie warunki się zgodziłem podpisując umowę. Bank teraz warunki te zmienia
i to według mnie jest wystarczający powód aby się z nimi pożegnać - w końcu
nie brałem oferty, w której drugi przelew z TOP'a na ROR był płatny, a
zamknięcie rachunku przed upływem roku kosztuje nie 50 a 100 zł.

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-24 21:33:29
Autor: Krzysztof

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h6uo6s$df3$2news.interia.pl...
[...]

Co jest w tej nowej tabeli? Czy dochodza oplaty za prowadzenie konta internetowego lub tego w pakiecie e-getin?
Jezeli oplat za prowadzenie nie ma, to konto zawsze mozna przetrzymac do tych 12-mies i potem za darmo zamknac.

Data: 2009-08-24 21:43:26
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara z a zamknięcie kont(a)
"Krzysztof" news:h6upu9$19ku$1news2.ipartners.pl

Co jest w tej nowej tabeli? Czy dochodza oplaty za prowadzenie konta
internetowego lub tego w pakiecie e-getin?

Tego niestety dokładnie nie wiem.
Najistotniejsza zmiana dla mnie to wprowadzenie opłaty za drugi przelew z
TOP'a na ROR.
Dla mnie to dyskwalifikacja ich oferty.

Jezeli oplat za prowadzenie nie ma, to konto zawsze mozna przetrzymac do
tych 12-mies i potem za darmo zamknac.

Coś w tym jest... Jeżeli grozi mi wpisane do BIKu - bo bank będzie chciał mi
zrobić na złość to wolę odczekać do tego stycznia i wtedy pożegnać się z
nimi bez Ĺźalu.

Data: 2009-08-24 21:22:38
Autor: Krzysztof
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
Odpowiedz przez GB24 na temat nowej tabeli:

Witam, uprzejmie informuję, iż nowa Tabela Opł
at i Prowizji jest wysyłana do klientów liste
m zwykłym na adres korespondencyjny. Nowa Tab
ela będzie dostępna od dnia 1.09. w aplikacji
GB24, odnośnik do tabeli znajduje się u dołu
każdej strony, oraz z lewej stronie w menu n
a zielonym polu.

Data: 2009-08-24 21:29:18
Autor: RobertS
[...]

A jak ktoś listu zwykłego nie dostanie (poczta nie wszystko doręcza) to się przed 1.09 nie dowie?

Dlaczego bank robi taką tajemnicę z nowej TOiP?

RobertS

Data: 2009-08-24 21:39:48
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"RobertS" news:h6upn2$2adq$2opal.icpnet.pl

A jak ktoś listu zwykłego nie dostanie (poczta nie wszystko doręcza) to
się przed 1.09 nie dowie?

Też mnie to ciekawi. Osobiście dodam, że już jestem wkurzony. Zakładając, że
ktoś nie czyta grupy to po otrzymaniu takiego listu na kilka dni przed
planowaną zmianą TOiP idzie dostać wysokiego ciśnienia.

Dlaczego bank robi taką tajemnicę z nowej TOiP?

Boją się reakcji klientów?
Liczą, że wśród ich klientów jest wiele takich ciemniaków jak ja, którzy
będą mieli cholerne obawy, czy konto likwidować, czy nie bo a nóż każą
płacić... a tym samym klient jeszcze trochę u nas zostanie a przy okazji
wraz z nim może zostaną jego pieniądze?

Data: 2009-08-24 21:50:14
Autor: Mithos
RobertS pisze:
A jak ktoś listu zwykłego nie dostanie (poczta nie wszystko doręcza) to się przed 1.09 nie dowie?

Czy w umowie nie jest napisane w jaki sposób bank objawia nową TOiP ?

--
Mithos

Data: 2009-08-24 21:33:45
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Krzysztof" news:h6upa0$19bb$1news2.ipartners.pl

1. Otrzymałeś już tabelę listem?
2. Zamykasz u nich konto?

Data: 2009-08-24 21:42:08
Autor: Krzysztof

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h6uop2$e5n$1news.interia.pl...
[...]

tabeli jeszcze nie otrzymalem. Mam stara wersje konta internetowego, jezeli nie bedzie oplaty za prowadzenie to nie zamykam ani ror ani top, nie bede ich uzywal do czasu lepszych ofert lokat.

Data: 2009-08-24 21:47:44
Autor: RobertS
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)

1. Otrzymałeś już tabelę listem?
tak

2. Zamykasz u nich konto?
nie

przynajmniej do czasu kiedy nic mnie nie kosztuje...

RobertS

Data: 2009-08-24 21:52:35
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"RobertS" news:h6uqpk$2bei$2opal.icpnet.pl

> 2. Zamykasz u nich konto?

nie
przynajmniej do czasu kiedy nic mnie nie kosztuje...

Na chłodno, po szklaneczce zimnej wody dochodzę do wniosku, że chyba zrobię
tak samo ;) Póki nie płacę - niech będzie. Kasy już tam tyle nie będzie, z
racji braku darmowych przelewów TOP-ROR powyżej ilości 1 sztuki w miesiącu.
:)

Przepraszam za zamieszanie :)

PS.
Wywołam je na nowo kiedy okaże się, że jednak za konto muszę płacić! :)

Data: 2009-08-24 22:14:50
Autor: RobertS
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)

Przepraszam za zamieszanie :)

PS.
Wywołam je na nowo kiedy okaże się, że jednak za konto muszę płacić! :)

to znowu bank ogłosi nową toip i będzie trochę czasu na rezygnację...poza tym jakoś konta oszczędnosciowe zwykle nie są płatne, mam nadzieję, że się to nie zmieni ;-)

RobertS

Data: 2009-08-26 18:43:23
Autor: Arek
RobertS napisał(a) w wiadomości: ...

to znowu bank ogłosi nową toip i będzie trochę czasu na
rezygnację...poza tym jakoś konta oszczędnosciowe zwykle nie są płatne,
mam nadzieję, że się to nie zmieni ;-)

O ile pamiętam, ktoś pisał tu, że w np. za oceanem bywa odwrotnie.
Savings płatne a checking bezpłatne. Z dokładnością do uogólnień
i przełożenia na nasze KO/RORy.
Może witek lub bradley_st napiszą jak jest teraz?

Arek

Data: 2009-08-26 09:06:43
Autor: Krzysztof

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h6uptg$fdf$1news.interia.pl...
> [...]

racji braku darmowych przelewów TOP-ROR powyżej ilości 1 sztuki w miesiącu.

Juz mam nowa tabele dla kont poza e-getin. Dla konta internetowego wprowadzili oplate 100zl za zamkniecie, ale mnie nie dotyczy bo rach. dawno otwarty oraz jest ten platny 9.99zl drugi przelew z TOP. Innych zmian istotnych nie zauwazylem. Podejrzewam, ze w e-getin istotny jest tez ten drugi przelew z TOP. Konta mozna trzymac nadal, nie zamykac, bo sa dalej bezplatne, a jak getin wroci do ciekawej oferty to wtedy z kont zaczac korzystac.

Data: 2009-08-26 01:17:55
Autor: Mariusz Tasarz
[...]

za zamknięcie w ogóle, czy zamknięcie przed upływem roku od założenia ?

Data: 2009-08-26 10:29:04
Autor: Krzysztof

"Mariusz Tasarz" <m.tasarz@gmail.com> wrote in message news:119d6d1e-9036-4da5-ae3e-143f2f7aa9b7q5g2000yqh.googlegroups.com...

[...]

Zamkniecia platne przed uplywem 12-mies. od otwarcia.

Data: 2009-08-26 09:44:36
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Krzysztof" news:h72mu5$7bg$1news2.ipartners.pl

[...]

Skasowali element, który był filarem ich podupadającej oferty...

Innych zmian  istotnych nie zauwazylem.

Jedyny pocieszający element w tym całym zamieszaniu.

Podejrzewam, ze w e-getin istotny jest tez ten
drugi przelew z TOP.

Jeszcze się nie wypowiadam bo koperty z nową TOiP w skrzynce nie mam do
dziś.

Konta mozna trzymac nadal, nie zamykac, bo sa dalej
bezplatne, a jak getin wroci do ciekawej oferty to wtedy z kont zaczac
korzystac.

Zostawiam u nich zimną rezerwę 4 - 5k. Poleżą do stycznia i spadam, chyba,
że dadzą na powrót darmowe przelewy TOP-ROR na co raczej są zerowe szanse.

Data: 2009-08-26 05:15:11
Autor: ls
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
On 26 Sie, 09:44, "Valdi.Pavlack" wrote:
"Krzysztof"
> otwarty oraz jest ten platny 9.99zl drugi przelew z TOP.

Skasowali element, który był filarem ich podupadającej oferty...

Panowie - nie przesadzajmy: mnie w Getinie interesowały pojawiające
się co jakiś czas ciekawe lokaty (kiedyś 9%, ostatnio 1-dniowe); TOP
to była wisienka na torcie.
Teraz faktycznie w Getinie nic nie ma ciekawego, ale to się może
zmienić, a wtedy ROR się przyda (tu mówię o bezpłatnym tandemie: konto
internetowe + TOP, a nie o pakiecie e-getin z płatną kartą) - lepiej
zakładać nowe lokaty przez internet, a nie ganiać po oddzialach.
Ja też myślałem o zamknięciu rachunku w Polbanku, bo już dawno się tam
nic nie działo - a tu proszę, jaka miła niespodzianka :)

Zostawiam u nich zimną rezerwę 4 - 5k. Poleżą do stycznia i spadam, chyba,
że dadzą na powrót darmowe przelewy TOP-ROR na co raczej są zerowe szanse.

A po co tyle zostawiać? Na TOPie mam bodajże coś ponad złotówkę
(pozostałość z niegdysiejszych odsetek).
Te Twoje 5tys. aż płaczą widząc obrastających odsetkami swoich kolegów
w Polbankach/Eurobankach ;)
--
pozdr.
ls

Data: 2009-08-26 14:23:25
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"ls" news:edc584d7-5619-437e-9abd-b5a672159ba9k30g2000yqf.googlegroups.com

Te Twoje 5tys. aż płaczą widząc obrastających odsetkami swoich kolegów
w Polbankach/Eurobankach ;)

:) Polbank odpada. Nad eurobankiem się wacham od kilku miesięcy ;)

Data: 2009-08-26 12:42:44
Autor: xbartx
Dnia Wed, 26 Aug 2009 14:23:25 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

:) Polbank odpada. Nad eurobankiem się wacham od kilku miesięcy ;)

To niepotrzebnie się wahasz jak jakiś (wa)cham ;)
WWW EB bije na głowę polbank i getin razem wzięte. Jest szybkie, intuicyjne i ergonomiczne. IMO wręcz idealnie nadaje się do trzymania kasy i wybierania jej małymi lub większymi porcjami na konta z których już albo wypłacasz albo robisz przelewy gdzieś dalej.

Data: 2009-08-26 15:23:03
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamkni ęcie kont(a)
"xbartx" news:h73ak4$k3a$6inews.gazeta.pl

To niepotrzebnie się wahasz jak jakiś (wa)cham ;)

Zabijcie mnie ale ile razy bym sobie do łba nie tłuk to i tak ten wyraz
napiszę z błędem :)

WWW EB bije na głowę polbank i getin razem wzięte.

IMHO demo wygląda bardzo przyjemnie

Jest szybkie, intuicyjne i ergonomiczne.

Przelewy wewnętrzne działają równie szybko jak w mBanku? ;)

IMO wręcz idealnie nadaje się do trzymania
kasy i wybierania jej małymi lub większymi porcjami na konta z których
już albo wypłacasz albo robisz przelewy gdzieś dalej.

Zgadzam się. I jeszcze jedno pytanko - można nie brać debetowej do konta?
I czy jeżeli jednak trzeba brać kartę to czy ma ona chip?

Data: 2009-08-26 13:42:30
Autor: xbartx
Dnia Wed, 26 Aug 2009 15:23:03 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

To niepotrzebnie się wahasz jak jakiś (wa)cham ;)

Zabijcie mnie ale ile razy bym sobie do łba nie tłuk to i tak ten wyraz
napiszę z błędem :)

Nie no wiadomo - każdy ma małe fobie i obsesję hłe hłe ja też

Przelewy wewnętrzne działają równie szybko jak w mBanku? ;)

Tak szybko to nie, ale generalnie nie czekałem dłużej niż kilkanaście sekund no max to do minuty. W nocy jest jakieś chyba przetwarzanie czy coś i nie chodzą, znaczy chodzą, ale nie widać zmian na www. Czasy sesji elixiru bardzo przyjemne.

Zgadzam się. I jeszcze jedno pytanko - można nie brać debetowej do
konta? I czy jeżeli jednak trzeba brać kartę to czy ma ona chip?

Karty brać nie musisz. Aby konto było darmowe to albo jedna wpłata w miesiącu na 800pln albo depozytów na 10k pln - trochę to tylko lekko uwiera.

Data: 2009-08-26 16:30:42
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamkni ęcie kont(a)
"xbartx" news:h73e46$k3a$8inews.gazeta.pl

[...]

No to już w miarę mam obraz sytuacji. Przelewy coś a'la BZWBK - czyli więcej
niĹź OK.

Karty brać nie musisz. Aby konto było darmowe to albo jedna wpłata w
miesiącu na 800pln albo depozytów na 10k pln - trochę to tylko lekko
uwiera.

Wybiorę opcję z min. 10k. Nie będę sobie głowy zaprząt przelewami itp. :)
Mam jeszcze jedno pytanie. Nie wiem czy moja wiedza jest poprawna, ale - czy
można mieć sam RO bez konta online?

Data: 2009-08-26 17:33:25
Autor: Pete
W dniu 26.08.09 15:42, xbartx pisze:

Karty brać nie musisz. Aby konto było darmowe to albo jedna wpłata w
miesiącu na 800pln albo depozytów na 10k pln - trochę to tylko lekko
uwiera.

Nalezy jeszcze dodac, ze 800 PLN musi wplynac na ROR. Przelew bezposrednio na RO nie zwalnia z oplaty.

--
Pete

Data: 2009-08-26 15:52:28
Autor: Robert Kois
[...]

Można nie brać, chipa nie ma, ta dawana w oddziale od ręki to nawet imienia
i nazwiska właściciela nie ma.

--
Kojer

Data: 2009-08-26 16:31:53
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Robert Kois" news:fhvb35jp9bzf.dlgkojer.kojer

Można nie brać, chipa nie ma, ta dawana w oddziale od ręki to nawet
imienia
i nazwiska właściciela nie ma.

OK. A jeżeli jednak bym się na nią skusił, z różnych powodów to jeżeli oczka
mnie nie mylą przy lekturze TOiP eurobanku, opłata za kartę wynosi 0,95 zł?

Data: 2009-08-26 18:17:13
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 26 Aug 2009 16:31:53 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Miesiecznie. IMHO warto (mam 2 bo druga dla pełnomocnika). Wszystkie
bankomaty w pl (z wyjątkiem darmowych eurobanku) po 1zł bez względu na
kwotę, zagraniczne 5zł przy niezłych kursach.

--
Kojer

Data: 2009-08-26 18:44:32
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Robert Kois" news:1c3d6rfn626l$.dlgkojer.kojer

Wszystkie bankomaty w pl (z wyjątkiem darmowych eurobanku) po 1zł bez
względu na
kwotę, zagraniczne 5zł przy niezłych kursach.

Masz może Robercie jakieś porównanie jak pod względem kursów wypada eurobank
na tle np. mBanku?
Którą karta opłaca się bardziej kupować/wypłacać po za granicami PL?

Data: 2009-08-26 11:52:37
Autor: xbartx
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
On Aug 26, 6:44 pm, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl>
wrote:

Masz może Robercie jakieś porównanie jak pod względem kursów wypada eurobank
na tle np. mBanku?
Którą karta opłaca się bardziej kupować/wypłacać po za granicami PL?

Poszukaj w archiwum grupy, bo kiedyś robiliśmy jakąś symulację. Z tego
co pamiętam konkluzja była taka:
20 euro - mbank
20-100 - eurobank
100 - only polbank
jednak sprawdź co do wielkości, bo mogę się mylić. Przy drobnych
kwotach na pewno też pod uwagę należy wziąć Aliora no i od niedawna
dbnet.

--
xbartx

Data: 2009-08-26 19:32:15
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 26 Aug 2009 18:44:32 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Niestety dane dość stare z września 2008 z teneryfy. Już tu parę razy
podawałem. Polbankową płaciłem tylko bezpośrednio (nie w bankomatach) bo
mam kredytówkę (wypłata z debetówki za granicą 10zł co znacznie pogarsza
kurs przy drobnych kwotach).

"Albo Polbank+Eurobank. W Eurobanku opłata 5zł a kurs znacznie lepszy (przynajmniej taki był we wrześniu). Polbank: 3,28-3,30 za euro , Eurobank: 3,33 +5zł, Mbank: 3,40 - jaki fajny wtedy kurs był ;). "

--
Kojer

Data: 2009-08-26 20:00:19
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Robert Kois" news:hrqra9fcascs$.dlgkojer.kojer

Mbank: 3,40 - jaki fajny wtedy kurs był ;). "

:) Nooo. Tylko mi wtedy nie było do śmiechu jak przyszło na gwałt wymieniać
euro na PLN. Ale co było a nie jest nie pisze się w rejestr.

PS.
IMHO jeżeli po takim kursie w PL miał by się pojawić kaganiec w postaci euro
to bym się nie pogniewał. W końcu dla zwykłych ludzi zawsze lepiej 3,40 PLN
= 1 euro niż wymiana 4 : 1 albo i jeszcze więcej...
A najlepiej, że by tego dziadostwa nie było wcale - to tak oczywiście w
ramach luźnych OTopowych przemyśleń, za które najmocniej przepraszam.

Data: 2009-08-26 20:26:08
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 26 Aug 2009 20:00:19 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Mbank: 3,40 - jaki fajny wtedy kurs był ;). "
:) Nooo. Tylko mi wtedy nie było do śmiechu jak przyszło na gwałt wymieniać
euro na PLN. Ale co było a nie jest nie pisze się w rejestr.

Mi akurat pasował, a i tak narzekałem bo tydzień wczesniej było lepiej ;)

[...]

W pojedynczych przypadkach tak, ale gospodarka się niestety mało
konkurencyjna robi.

--
Kojer

Data: 2009-08-26 20:29:49
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Robert Kois" news:1ggk9qatl1rtl.dlgkojer.kojer

W pojedynczych przypadkach tak, ale gospodarka się niestety mało
konkurencyjna robi.

Jaki z tego wniosek - nie przyjmować tego dziadostwa bo przy PLN gospodarka
będzie/jest jeszcze bardziej konkurencyjna :)

Data: 2009-08-26 20:39:19
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 26 Aug 2009 20:29:49 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

A to zalezy przy jakim kursie. A że jestesmy małą gospodarką to paru dużych
graczy może sobie tym kursem swobodnie manipulować. Co ogladaliśmy przez
ostatni rok. Cholera wie co gorsze.

--
Kojer

Data: 2009-08-26 20:48:52
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Robert Kois" news:1n4evr02znbca.dlgkojer.kojer

A to zalezy przy jakim kursie. A że jestesmy małą gospodarką to paru
dużych
graczy może sobie tym kursem swobodnie manipulować. Co ogladaliśmy przez
ostatni rok. Cholera wie co gorsze.

Może jestem w błędzie ale od lat się mówi, że mocnym filarem polskiej
gospodarki jest popyt wewnętrzny, który jak by na to nie patrzeć napędzają
szarzy Kowalscy z Nowakami. Jeżeli teraz popatrzymy jak po pupci dostali
zwykli konsumenci w krajach, które przyjęły kaganiec w postaci euro, to
można pokusić się o stwierdzenie, że jeżeli tam konsumpcja spadła to i u nas
będzie podobnie - jeżeli się mylę, bardzo proszę o skorygowanie moich
poglądów.

Po za tym nie zapominajmy, że euro to nie projekt ekonomiczny (chociaż takim
miał być), ale polityczny i to w moich oczach kasuje ową walutę już na
starcie.

Data: 2009-08-26 21:01:20
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 26 Aug 2009 20:48:52 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

Jakby liczył się tylko popyt wewnętrzny to w zasadzie bez znaczenia byłaby
waluta. Wahania kursu nie robiłyby wrażenia na gospodarce. Niestety tak nie
jest.
Po za tym nie zapominajmy, że euro to nie projekt ekonomiczny (chociaż takim
miał być), ale polityczny i to w moich oczach kasuje ową walutę już na
starcie.

Jeżeli cele polityczne kasują ci wszystko to niestety musiałbyś wykreślić
całą masę rzeczy którą dzieki kasie z EU u nas zrobiono. Popatrz na
rolników którzy przed wejściem do unii najbardziej pyskowali przeciwko a
teraz bardzo sobie chwalą (nie mówie tu o "rolnikach" z jednym hektarem
pola z którego chcieliby 10 osobową rodzinę wyżywić).
Ale to chyba nieodpowiednia grupa na takie dyskusje.

--
Kojer

Data: 2009-08-26 21:04:10
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Jeśli przyjmiemy Euro przy słaby kursie to na zawsze pozostaniemy europejską biedotą. Niby ma to swoje plusy : tańsza siła robocza. Ale co z tego ?

--
Mithos

Data: 2009-08-26 21:21:48
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Mithos" news:h740vj$t4q$1news.onet.pl

Jeśli przyjmiemy Euro przy słaby kursie to na zawsze pozostaniemy
europejską biedotą. Niby ma to swoje plusy : tańsza siła robocza. Ale co
z tego ?

Słaby kurs? tzn. jaki kurs? Rozumiem, że im mniej płacimy za 1 euro, przy
wymianie tym lepiej - dla przeciętnego Kowalskiego.

Data: 2009-08-26 21:37:25
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
Słaby kurs? tzn. jaki kurs? Rozumiem, że im mniej płacimy za 1 euro, przy
wymianie tym lepiej - dla przeciętnego Kowalskiego.

Chodzi o to aby kurs był dla nas korzystny. Jeśli przyjmiemy Euro gdy 1 Euro = 5 PLN to nagle średnia pensja w PL wyniesie 400 Euro. Ceny już mamy takie same (niektóre rzeczy jak mieszkania, samochody, dobra luksusowe mamy droższe). Natomiast jak przyjmiemy Euro po kursie 1 Euro = 3 PLN to średnia pensja wyjdzie 700 Euro.

Co się bardziej opłaca większości ludzi niech każdy wydedukuje sobie sam.

--
Mithos

Data: 2009-08-26 21:59:06
Autor: MK
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:h742u3$36r$1news.onet.pl...

[...]

 Kurcze, a ja glowe bym dal, ze czytalem o sredniej ponad 3200pln...

MK

Data: 2009-08-26 22:10:13
Autor: Mithos
MK pisze:
Kurcze, a ja glowe bym dal, ze czytalem o sredniej ponad 3200pln...

Zostawmy kwoty brutto dla GUS.

--
Mithos

Data: 2009-08-26 22:15:31
Autor: MK
Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:h744rf$8d1$2news.onet.pl...

Zostawmy kwoty brutto dla GUS.

Gdybym patrzyl na netto, to w drugiej polowie roku zarabialbym mniej niz w pierwszej...

MK

Data: 2009-08-26 22:19:48
Autor: Mithos
MK pisze:
Gdybym patrzyl na netto, to w drugiej polowie roku zarabialbym mniej niz w pierwszej...

Takie uroki progów podatkowych. Mogę tylko powiedzieć, że nie jesteś z tym problemem sam na świecie :)

--
Mithos

Data: 2009-08-26 22:33:22
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Mithos" news:h744rf$8d1$2news.onet.pl

Zostawmy kwoty brutto dla GUS.

Oooo to i tak nieźle zarabiamy jeżeli nawet brutto wychodzi ponad 3k :)
Tylko co mają powiedzieć Ci co napierają za minimalną pensję, za którą
trudno wyżyć.

Data: 2009-08-26 22:38:56
Autor: MK
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h7450n$9qn$1news.interia.pl...

Oooo to i tak nieźle zarabiamy jeżeli nawet brutto wychodzi ponad 3k :)
Tylko co mają powiedzieć Ci co napierają za minimalną pensję, za którą
trudno wyżyć.

A co maja powiedziec bezrobotni, albo bezdomni... Slyszalem, ze byly czasy kiedy wszyscy tyle samo zarabiali, ale nie wiem czy ja chcialbym w nich zyc...

MK

Data: 2009-08-27 08:14:02
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"MK" news:h746h7$8kl$1news.wp.pl

A co maja powiedziec bezrobotni, albo bezdomni...

No ba...

Slyszalem, ze byly czasy
kiedy wszyscy tyle samo zarabiali, ale nie wiem czy ja chcialbym w nich
zyc...

Były, były (i nadal są - przynajmniej w firmach państwowych) - czy się stoi
czy się leży itp. Niestety takie podejście pokutuje do dziś w wielu
dziedzinach życia.

Data: 2009-08-27 08:27:54
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
Były, były (i nadal są - przynajmniej w firmach państwowych) - czy się stoi
czy się leży itp. Niestety takie podejście pokutuje do dziś w wielu
dziedzinach życia.

Ja swoją karierę zaczynałem od pracy w ministerstwie. Takiego sajgonu, mobbingu, nękania pracowników, nawału pracy to nie przerabiałem już nigdy więcej później. Zresztą rotacja kadr na poziomie 80% wiele wyjaśnia. Do tego zero jakichkolwiek bonusów socjalnych, pensja głodowa (jak na Warszawę i wymagania).

Powtarzasz jakaś urban legend, która bardzo często jest nieprawdziwa.

--
Mithos

Data: 2009-08-27 12:13:49
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Mithos" news:h7591m$vkv$1news.onet.pl

Powtarzasz jakaś urban legend, która bardzo często jest nieprawdziwa.

?

Data: 2009-08-27 17:38:42
Autor: Mithos
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a )
Valdi.Pavlack pisze:
?

A reszty posta to już nie doczytałeś ?

--
Mithos

Data: 2009-08-27 18:10:40
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Mithos" news:h769ab$689$2news.onet.pl

A reszty posta to już nie doczytałeś ?

No doczytałem, ale nadal nie wiem o co ci chodzi z tą urban legend...

Data: 2009-08-27 18:36:21
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
No doczytałem, ale nadal nie wiem o co ci chodzi z tą urban legend...

Chodzi o to, że na państwowym bywa ciężej niż na prywatnym.

--
Mithos

Data: 2009-08-27 19:07:42
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Mithos" news:h76cme$fpe$1news.onet.pl

> No doczytałem, ale nadal nie wiem o co ci chodzi z tą urban legend...

Chodzi o to, że na państwowym bywa ciężej niż na prywatnym.

Dodajmy - szaremu pracownikowi, ale też nie popadał bym w skrajności, że
urzędnik jest taki umęczony itp. Prawda jest taka, że większość z nich nigdy
nie miała "przyjemności" naprawdę pozapier... np. 20 godzin na dobę. Praca
intelektualna męczy (tylko czy urzędasy w ogóle myślą?) - zgoda, ale w
większości przypadków ciężka praca na urzędzie to fikcja. I nie mówię już
tutaj o ministerstwach bo nie wiem jak tam jest (pewnie jeden i ten sam
burdel, który muszą finansować normalni, ciężko pracujący ludzie) - piszę o
tych przybytkach, z którymi na co dzień spotykają się zwykli obywatele.

Ty wiesz swoje, ja wiem swoje. Jak dla mnie wszystko co związane z szeroką
rozumianą służbą publiczną w PL to kolesiowski twór, który wzbudza chyba nie
tylko we mnie równe obrzydzenie jak rzadkie, psie g... zrobione na środku
nowiutkej alejki spacerowej w umajonym zielenią parku.

To wszystko w tym temacie :)

Pozdrawiam.

Data: 2009-08-27 19:45:04
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

No a jakim chcesz być pracownikiem ? Ministrem ? Dyrektorem ? Oczywistym jest, że to są stanowiska polityczne. Jako zwykły pracownik (czy tam ładnie mówiąc specjalista) po 2 fakultetach dostajesz politycznego szefa, co się na niczym nie zna, obscenicznie pokazuje, że pracownika ma w dupie, a wszystko to za mniej niż średnią krajowa.

Poza tym widać, że nie masz pojęcia o pracy w urzędach (ministerstwo to też urząd). Ograniczasz swoje doświadczenia do pani z okienka w urzędzie miasta/gminy/skarbowym co ma się nijak do rzeczywistości.

Ja pracuję też głównie intelektem. Kosztowało mnie to jednak sporo lat nauki. Urzędnikiem nie jestem. Natomiast na początku studiów to zdarzało mi się kosić trawę czy uczestniczyć w procesie budowlanym od podstaw, oczywiście za pieniądze :) I powiem, że zdecydowanie praca umysłowa jest bardziej męcząca. Po pracy fizycznej walniesz piwko, walniesz się na kanapę i jesteś zregenerowany.

[...]

Kolesiowskie układy są na wysokich szczeblach. Nie mieszaj do tego zwykłych ludzi, którzy zapie*dalają za marne pieniądze na samym dole drabiny, w dodatku muszą często realizować chore wizję owych kolesi.

--
Mithos

Data: 2009-08-27 21:08:03
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Mithos" news:h76gnd$qku$1news.onet.pl

No a jakim chcesz być pracownikiem ? Ministrem ? Dyrektorem ?

Nie obrażaj mnie. Oczkuję tylko tego, że nikt z państowego obszaru nie
będzie wpierniczał się z buciorami w moje życie tutaj czy po za granicami,
że nie będziemy mi mówił co jest dla mnie dobre a co złe bo ja to wiem
lepiej od bandy pojebów, którą co jakiś czas muszę zasponsorować.

Poza tym widać, że nie masz pojęcia o pracy w urzędach (ministerstwo to
też urząd).

A co niby to jest? To samo gówno tylko z inną nazwą.

Ograniczasz swoje doświadczenia do pani z okienka w urzędzie
miasta/gminy/skarbowym co ma się nijak do rzeczywistości.

Rodzine masz tam zatrudnioną, że bronisz te twory jak własnej matki?

Ja pracuję też głównie intelektem.

Twój wybór.

Urzędnikiem nie jestem.

Czy aby napewno ;)

Natomiast na początku studiów to zdarzało
mi się kosić trawę czy uczestniczyć w procesie budowlanym od podstaw,
oczywiście za pieniądze :)

Każdy od czegoś zaczynał.

I powiem, że zdecydowanie praca umysłowa jest
bardziej męcząca.

Bawiłem się w myślenie na studiach. Po 5 latach sobie odpuściłem :) Wolę
mięsniami popracować, a jak los mnie sadza za biurkiem przy papierach dla
urzędasów to choruję niemiłosiernie.

[...]

Nie wiem jak jest u ciebie na wsi. Wiem jak jest na mojej wsi, na której
obecnie przebywam. Mamusia załatwi córeczce pracę w urzędzie. Córcia się
spisze to znajomy mamusi pociągnie córcie gdzieś wyżej itp. Wał z tym, że
córcia, mamusia i ich szef mają wiedzę odnośnie swojej pracy równą zero.
Ważne, że co miesiąc dostają kasę od podatnika.

Data: 2009-08-27 21:44:01
Autor: Mithos
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Ale wszędzie każde państwo się wpiernicza w życie obywateli.

W starej UE   na siłę sie ludziom wmawia tolerancję (geje itp.)oraz absolutny liberalizm w pewnych dziedzinach (np. eutanazja). A jak ktoś jest przeciwko związkom homo albo adopcji przez nich dzieci to zaraz jest homofobem itp. itd. Podobnie jest z ekologią i walką o foliowe woreczki podczas gdy codziennie wypuszcza się do atmosfery ogromne ilości toksyn.

Osobiście przestałem się oglądać na polityczne gęby i na całą politykę, autorytety moralne i całe pozostałe ścierwo, które mnie tylko mierzi :)

A co niby to jest? To samo gówno tylko z inną nazwą.

Dokładnie.

Rodzine masz tam zatrudnioną, że bronisz te twory jak własnej matki?

Pracowałem tam i wiem jak to wygląda. Oczywiście są urzędy gdzie nic się nie robi, a przyjęcia są jedynie po znajomości ale tak nie jest wszędzie. Walczę tylko z takim poglądem.

Czy aby napewno ;)

Z OGROMNĄ ulgą stwierdzam, że na całe szczęście na 1000% nie jestem urzędnikiem :) I jak dobrze pójdzie to NIGDY nie będę.

[...]

Pisałem już o tym. W Warszawie możesz dostać pracę w większości urzędów kompletnie z ulicy. Rotacja jest ogromna, urzędów setki, ciągle brakuje ludzi. Po prostu jest to kiepska praca za marne pieniądze, a w dodatku jest tej pracy masa. Poczytaj sobie ogłoszenia : studia (najlepiej jeszcze podyplomowe), kilka lat doświadczenia, a w zamian pensja 1500 PLN :)

http://www.dsc.kprm.gov.pl/
Polecam zobaczyć jakie kokosy zarabia się w MON albo w urzędach wojewódzkich.

Ludzie idą tam z przekonaniem, że nic tam nie będą robić i życie szybko ich weryfikuje, bo nie dosyć, że trzeba zapierniczać to jeszcze zarobki jw.

Oczywiście w jakiejś małej mieścinie może to wyglądać inaczej ale to już nie mój problem i rozpatrywanie pracy w urzędzie z perspektywy małego miasta jest zbytnim zawężaniem perspektywy.

--
Mithos

Data: 2009-08-27 22:02:11
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Mithos" news:h76nmg$eln$1news.onet.pl

Ale wszędzie każde państwo się wpiernicza w życie obywateli.

Nie zaprzeczam. Różnica polega na intensywności i formie tego wpierniczania
się w życie.

[...]

A u nas to co niby jest? Pod tym względem już niewiele różnimy się od starej
UE.

Pracowałem tam i wiem jak to wygląda. Oczywiście są urzędy gdzie nic się
nie robi, a przyjęcia są jedynie po znajomości ale tak nie jest
wszędzie. Walczę tylko z takim poglądem.

OK. Są urzędy gdzie się pracuje - jako tako. Powiedz mi tylko czy coś z tej
pracy wynika dla przeciętnego Kowalskiego? Jeżeli już to bardzo niewiele a
najczęściej nic.

Z OGROMNĄ ulgą stwierdzam, że na całe szczęście na 1000% nie jestem
urzędnikiem :) I jak dobrze pójdzie to NIGDY nie będę.

Moja pikawka bije już spokojnej a ciśnienie wraca do normy :)

Oczywiście w jakiejś małej mieścinie może to wyglądać inaczej ale to już
nie mój problem i rozpatrywanie pracy w urzędzie z perspektywy małego
miasta jest zbytnim zawężaniem perspektywy.

Moją perspektywą był/jest Kraków/Małoposka oraz Wrocław :) Trochę starych
znajomych tu i ówdzie pracuje (wyżej bądź niżej) w szeroko pojętych urzędach
(zwykłe urzędy, sejmiki wojewódzkie itp.) więc jakoby mam informacje z
pierwszej ręki jak wygląda tam zatrudnianie, zakres obowiązków i "ciężka
praca".

Podsumowując zaś nasze rozważania (w końcu OT się nam zrobił, że ho ho)
wniosek nasuwa się jeden. Praca szeroko pojętych/rozumianych urzędników
(biurwa) zwykłemu człowiekowi do szczęścia nie jest wcale potrzebna.
Niestety nikt jej do tej pory nie obalił...i raczej nie obali no bo po co.
"System" działa więc po co coś zmieniać. Może jednak kiedyś dożyję czasów
gdzie ludzie w małych wspólnotach będą sami decydować co jest dla nich dobre
i korzystne - beż żadnych urzędników z tysiącem nakazów, zakazów i
idiotycznych praw.

PS.
Czy to przemawia przeze mnie czerwone wino, który sobie wysączyłem ze swoją
królewną, czy też będąca gdzieś w głębi mnie pierwotna tęsknota za
wolnością, której nigdy nie dostąpię... Nie wiem. Wiem tylko tyle, że gdy by
ograniczono zatrudnienie w urzędach i ministerstwach (ogólnie w całej
przesiąkniętej socjalizmem Europie) był bym szczęśliwszy :)

Pozdrawiam serdecznie i gorąco z pod klimatyzatora :), życząc jednocześnie
miłego wieczoru.

Data: 2009-08-27 20:44:59
Autor: Bogdan B.
Mithos wrote:

[...]

A jakie to ministerstwo było, bo ja czasem bywam służbowo
w jednym i jakoś się nie przepracowują?

Data: 2009-08-27 20:49:40
Autor: Mithos
Bogdan B. pisze:
A jakie to ministerstwo było, bo ja czasem bywam służbowo
w jednym i jakoś się nie przepracowują?

Tego nie chcę powiedzieć, bo wiem że niektórzy faktycznie niewiele robią. Kwestia Departamentu i dyrekcji. Tym niemniej generalizować nie ma sensu.

--
Mithos

Data: 2009-08-27 21:12:00
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Mithos" news:h76kgg$551$1news.onet.pl

Tego nie chcę powiedzieć, bo wiem że niektórzy faktycznie niewiele
robią.

No to co ci szkodzi powiedzieć? Rodzina, znajomi tam pracują i nie chcesz
ich urazić? Powiedziałeś A to powiedz B.

Kwestia Departamentu i dyrekcji. Tym niemniej generalizować nie
ma sensu.

Kilku za przeproszeniem zapierdala a większość stoi i cieszy mordę, że co
miesiąc za frajer mają pieniądze na koncie.
Widzę, że masz inne podejście do sfery publicznej i OK. Dla mnie jest ona
zbędna i nigdy nie powiem, że ich praca komukolwiek się przydaje. A jak ktoś
chce mieć kaganiec na mordzie bo nie umie samodzielnie myśleć to jego
problem. Ja do szczęście nie potrzebuję polityków, urzędników i innych
pasożytów, na których trzeba łożyć a z ich pracy wynika bardzo niewiele albo
wcale.

Data: 2009-08-26 22:20:05
Autor: Paweł
Mithos wrote:

Valdi.Pavlack pisze:
[...]

mamy takie same (niektĂłre rzeczy jak mieszkania, samochody, dobra
luksusowe mamy droĹźsze). Natomiast jak przyjmiemy Euro po kursie 1 Euro
= 3 PLN to średnia pensja wyjdzie 700 Euro.

jak w lipcu 2008 bylem w monachium, przy kursie ~3,2pln za euro,
to realnie sila nabywcza mojej wyplaty w sklepie spozywczym byla
tozsama z zakupami w ojczyznie. przy kursie wymiany rzedu 4..5pln/eur
realnie bedziemy biedniejsi.

Data: 2009-08-27 13:16:40
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 26 Aug 2009 21:04:10 +0200, Mithos napisał(a):

Jeśli przyjmiemy Euro przy słaby kursie to na zawsze pozostaniemy
europejską biedotą. Niby ma to swoje plusy : tańsza siła robocza. Ale co
z tego ?

To z tego, że na tym zrodziła się gospodarka ubogiej Republiki Chin i Hong Kongu, a teraz Chińskiej Republiki Ludowej -- myślisz, że dlaczego np. Stany tak naciskały na rząd pekiński, by dokonał aprecjacji tej ich waluty?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-08-27 17:38:20
Autor: Mithos
Olgierd pisze:
[...]

Zapytaj przeciętnego Chińczyka jak mu się żyje.

--
Mithos

Data: 2009-08-30 19:56:37
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 27 Aug 2009 17:38:20 +0200, Mithos napisał(a):

[...]

Mniemam, że odpowie, że wyśmienicie -- bez względu na to, jaka będzie prawda.

Data: 2009-08-30 22:19:52
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"Olgierd" news:pan.2009.08.30.19.56.37legeartis.org.pl

Mniemam, że odpowie, że wyśmienicie -- bez względu na to, jaka będzie
prawda.

Jest to po części śmieszne ale jednocześnie tragiczne - niestety. Chociaż i
u nas ludziska mają mocno mózgi wyprane. Do Chin na całe szczęści nam
jeszcze trochę brakuje :)

Data: 2009-08-26 14:43:07
Autor: ąćęłńóśźż
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
Co wąchasz??
JaC

-- -- -

wacham od kilku miesiecy

Data: 2009-08-26 15:10:05
Autor: Valdi.Pavlack
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
"ąćęłńóśźż" news:h73ako$lmt$1news.wp.pl

Co wąchasz??

Klej i białą damę, ale wtedy byłem młody i głupi. To ostatnie jak widzisz
pozostało mi do teraz.

Data: 2009-08-26 08:06:17
Autor: xbartx
Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:44:36 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Zostawiam u nich zimną rezerwę 4 - 5k. Poleżą do stycznia i spadam,
chyba, że dadzą na powrót darmowe przelewy TOP-ROR na co raczej są
zerowe szanse.

Skoro w EB można mieć 15 KO to jest w ogóle sens coś w getinie zostawiać?

Data: 2009-08-26 13:17:19
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara z a zamknięcie kont(a)
"xbartx" news:h72qdp$k3a$4inews.gazeta.pl

Skoro w EB można mieć 15 KO to jest w ogóle sens coś w getinie zostawiać?

No niby nie ma, ale ten cały token gsm... :)

Data: 2009-08-26 12:21:52
Autor: xbartx
Dnia Wed, 26 Aug 2009 13:17:19 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

No niby nie ma, ale ten cały token gsm... :)

A to nie problem. Zdefiniować u Pani podczas zakładania konta jeden lub kilka przelewów zaufanych na swoje inne konto lub konta i wszystko działa pięknie bez tokena :)

Data: 2009-08-26 14:42:18
Autor: Robert Kois
[...]

Skoro tylko do oszczędzania to token ci niepotrzebny, w przerwie zakupów w
supermarkecie założysz konto online i zdefiniujesz jednego zaufanego
odbiorcę, resztę zrobisz już w domu bo do założenia KO nie trzeba tokena.

--
Kojer

Data: 2009-08-26 13:36:47
Autor: wiatrak
[...]

Coś tam juz piszą o Getinie. Co prawda informacja szczątkowa.
http://www.dziennik.pl/gospodarka/article436356/Getin_Bank_coraz_drozszy.html

wiatrak

Data: 2009-08-26 13:42:55
Autor: wiatrak

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:h736i7$b47$1node2.news.atman.pl...

Coś tam juz piszą o Getinie. Co prawda informacja szczątkowa.
http://www.dziennik.pl/gospodarka/article436356/Getin_Bank_coraz_drozszy.html

wiatrak

 Tu jest więcej. Szczególnie zaciekawiło mnie , że : " nie można "nie  chcieć" karty. Nawet jeśli się ją zastrzeże, to bank wyda nową. Za którą klient płaci, jeśli nie będzie z niej korzystał."
http://prnews.pl/hydepark/getin-laczy-sie-z-noblem-dlatego-podwyzsza-oplaty-43213.html

wiatrak

Data: 2009-08-26 14:15:28
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"wiatrak" news:h736tm$b5a$1node2.news.atman.pl

[ciach]

"Obecnie wchodzi nowa TOiP i jeśli ktoś nie zamknie konta w ciągu 14 dni, to
będzie uwięziony - opłatą za zamknięcie z jednej strony, a kosztami
miesięcznego korzystania z drugiej. Bo na przykład nie można "nie chcieć"
karty. Nawet jeśli się ją zastrzeże, to bank wyda nową. Za którą klient
płaci, jeśli nie będzie z niej korzystał"

Czy co? Można im za frajer pokazać środkowy palec? :)

Data: 2009-08-26 15:00:15
Autor: wiatrak

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h737r1$fve$1news.interia.pl...

Czy co? Można im za frajer pokazać środkowy palec? :)

Dzwoniłem przed chwila na infolinię. Zapytałem co się stanie, jeżeli wyrażę na piśmie brak akceptacji nowej TOiP ( ja nie wypowiadam umowy, tylko nie zagadzam sie na nową TOiP) Interfejs białkowy odpowiedział mi, ze w tym momencie to bank wypowiada mi umowę i  nie ponoszę ŻADNYCH kosztów przedwczesnego jej rozwiązania.

wiatrak

Data: 2009-08-26 15:08:57
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"wiatrak" news:h730t1$vs$1node1.news.atman.pl

[...]

A wiadomo jak to pismo ma wyglądać?
Dodam, że ja natomiast zadzwoniłem do jednego z oddziałów Getinu. Miły (i w
moim odczuciu kompetentny) bankier udzielił mi informacji, że mimo zmiany
TOiP, w przypadku gdy będę chciał się z nimi rozstać to i tak zabulę 50 zł,
a od 1 września już 100 zł.

Data: 2009-08-26 13:16:13
Autor: xbartx
Dnia Wed, 26 Aug 2009 15:08:57 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

A te zapisy 50/100 pln za rozstanie to są tylko w TOiP czy są też gdzieś w regulaminie?

Data: 2009-08-26 15:37:13
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara z a zamknięcie kont(a)
"xbartx" news:h73cis$k3a$7inews.gazeta.pl

A te zapisy 50/100 pln za rozstanie to są tylko w TOiP czy są też gdzieś
w regulaminie?

TOiP. Przynajmniej ja nie dostrzegłem niczego takiego w regulaminie.

Data: 2009-08-26 13:43:26
Autor: xbartx
Dnia Wed, 26 Aug 2009 15:37:13 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

TOiP. Przynajmniej ja nie dostrzegłem niczego takiego w regulaminie.

No to pewnie coś będzie o akceptowaniu albo nie. Mówisz nie i oni się martwią dalej :)

Data: 2009-08-26 15:19:11
Autor: wiatrak

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h73b14$m3t$1news.interia.pl...
[...]

Ale ty nie wypowiadasz umowy. Nie akceptujesz nowej TOiP i bank ma dwa wyjscia.
1. Teoretyczne, prowadzi ci konto wg starej TOiP.
2.Wypowiada ci umowę.

Nie mozesz na pewno płacić 100zł wg nowej stawki, bo nie została przez ciebie zaakceptowana. Masz prawo nie akceptować nowej ToiP. Co by było , gdyby np podniesiono opłate za prowadzenie konta do 200 złotych miesięcznie? Co ty niewolnik jesteś?

wiatrak

Data: 2009-08-26 15:38:06
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"wiatrak" news:h73ci6$brm$1node2.news.atman.pl

Co by było, gdyby np podniesiono opłate za prowadzenie konta do 200
złotych miesięcznie?
Co ty niewolnik jesteś?

Kilka tygodni w PL i uwierz mi - czuję się jak niewolnik. :)

Data: 2009-08-26 16:50:20
Autor: Krzysztof

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h737r1$fve$1news.interia.pl...
[...]

Jak sie nie ma karty to nic sie nie zmienia, gorzej moze byc z tymi co chca zrezygnowac. wydaje mi sie to bardzo naciagane z niemozliwoscia rezygnacji, bo jak pamietam weszlo to pare lat temu, ze do karty banki wymagaly odrebnej umowy. Zawsze taka umowe mozna wypowiedziec.
Czy bank nie otwiera juz samych kont internetowych bez e-getin? Nigdzie nie zauwazylem w tabelach oplat, ze konto to wycofano z oferty. Po licho ludziom ten e-getin, minimalnie wyzsze oproc na top, ale teraz przy porownaniu z EB to nie ma znaczenia.

Data: 2009-08-26 18:28:33
Autor: Arek
Krzysztof napisał(a) w wiadomości: ...

Czy bank nie otwiera juz samych kont internetowych bez e-getin? Nigdzie nie
zauwazylem w tabelach oplat, ze konto to wycofano z oferty.

Nie wiem.
Gdy obowiązywały promocyjne stawki oprocentowania lokat na niektóre okresy
(np. 4 i 9 mies.) równolegle w tabeli standardowej oferty były stawki niższe.
Ale nie było nawet możliwości założenia lokaty "standardowej" na okres objety
promocją (kto by zresztą chciał?...).
  Być może podobnie na zasadzie, że nowa oferta wypiera starą (niekoniecznie
gorszą) KI nie da się już założyć... Bo co innego możliwość otwierania nowych
kont (oferta) a co innego TOiP w której są opłaty do kont założonych wcześniej,
wycofanych z bieżącej oferty.
  O ile się nie mylę w Getin były (są?) takie możliwości:
ROR + dostęp do internetu, konto internetowe, konto w pakiecie e-getin?

Arek

Data: 2009-08-26 21:28:09
Autor: Krzysztof

"Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> wrote in message news:h73npl$4t4$1news.onet.pl...
[...]

Wnioskuje, ze konto internetowe mozna otwierac dalej, gdyz w nowej tabeli oplat tylko przy koncie: duet i student- jest zapis o wycofaniu z oferty.
Ci co wzieli e-getin, wzieli go na wlasne zyczenie, ewentualnie zostali zmanipulowani, zeby wybrac ten pakiet a nie ROR internetowy.

Data: 2009-08-26 21:30:58
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Krzysztof" news:h742cb$st2$1news2.ipartners.pl

Ci co wzieli e-getin, wzieli go na wlasne zyczenie, ewentualnie zostali
zmanipulowani, zeby wybrac ten pakiet a nie ROR internetowy.

Sam spotykałem się z sytuacjami, że klient był odsyłany z kwitkiem kiedy
chciał założyć samo konto internetowe, które było w ofercie. Odpowiedź
brzmiała - nie da się, nie ma, nie warto, lepiej egetin... Prowizję od
sprzedaży mieli czy co?

Data: 2009-08-26 21:34:10
Autor: Krzysztof

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h741bb$5be$1news.interia.pl...
[...]

Ciekawe co to jest za nowy pakiet( e-Getin Bankier ) na ktory przejscie w tabeli jest bezplatne?

takie cudo pojawilo sie w nowej tabeli

Data: 2009-08-26 22:31:57
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Krzysztof" news:h742nk$t5d$1news2.ipartners.pl

Ciekawe co to jest za nowy pakiet( e-Getin Bankier ) na ktory przejscie w
tabeli jest bezplatne?
takie cudo pojawilo sie w nowej tabeli

Na stronie niestety nic na ten temat nie pisze. Sam jestem ciekawy.

Data: 2009-08-26 22:11:52
Autor: Paweł
Valdi.Pavlack wrote:

Sam spotykałem się z sytuacjami, że klient był odsyłany z kwitkiem kiedy
chciał założyć samo konto internetowe, które było w ofercie. Odpowiedź
brzmiała - nie da się,

jak cos jest w ofercie i "sie nie da", to sie bierze podkladke
na pismie, ze "sie nie da" albo dzwoni do centrali i nagle "sie da" :)

Data: 2009-08-26 16:59:46
Autor: Krzysztof
[...]

Zapisy regulaminu prowadzenia ROR o kartach nic nie mowia, ze karta jest obligatoryjna, gdzie jest taki zapis

§ 26
1. Do rachunku Bank umoSliwia wydanie kart debetowych.
2. Karty debetowe wydawane są na podstawie umowy.

Data: 2009-08-26 22:26:21
Autor: eg
[...]

czy dobrze rozumiem, ze jezeli nie chce karty to musze ja szybko oddac przez 1 wrzesnia (6 mc jeszcze nie minelo, wiec sie nie spieszylem)? (mam egetin)

Data: 2009-08-26 22:30:25
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"eg" news:h745p8$87t$1news.wp.pl

czy dobrze rozumiem, ze jezeli nie chce karty to musze ja szybko oddac
przez
1 wrzesnia (6 mc jeszcze nie minelo, wiec sie nie spieszylem)? (mam
egetin)

Kilka tygodni temu jeden z grupowiczów pisał, że tępa blondyna z getinu
robiła mu problemy kiedy chciał zrezygnować z karty. Powołanie się na
odpowiedni punkt w regulaminie załatwiło sprawę. Z tego co wiem regulamin od
1 września się nie zmienia więc... redaktor za dużo potankował w dniu
wczorajszym czy też jest coś o czym jeszcze nie wiem a wiedzieć powinienem
odnośnie nowych standardów jakie wchodzą od 1 września w getinie.

Data: 2009-08-26 13:44:58
Autor: Tomek
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
Witam,
Jeśli chodzi o kartę w pakiecie egetin to w umowie jest następująco:
1. paragraf 1 - Karta jest usługą dodatkową:)
2. paragraf 30 punkt 2 - klient może odstąpić od umowy w części o
kartę co nie skutkuje wypowiedzeniem całej umowy. Jeśli było by
wypowiedzenie całej umowy rozumiem, że muszę zapłacić opłatę zgodnie z
TOiP.

Ale jest jeszcze punkt 5 w paragrafie 30 - bank może zmienić pakiet,
gdy nie spełnia warunków określonych dla pakietu (i za to pewnie też
50 zetów w plecy:) Czy posiadanie karty jest takim warunkiem w egetin?

Tak było kilka miesięcy temu w umowie - teraz pewnie jest inaczej.
Więc Ci, którzy mają taką umowę mogą z karty po prostu zrezygnować
(pod warunkiem, że nie ma żadnych podstaw, że bank zmieni pakiet).

Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-08-27 00:07:47
Autor: eg
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
Tak było kilka miesięcy temu w umowie - teraz pewnie jest inaczej.

Kilka czyli kiedy, bo moja umowa zostala na drugim koncu polski :(

Data: 2009-08-26 15:23:09
Autor: Tomek
On 27 Sie, 00:07, "eg" <ege...@wp.pl> wrote:
>Tak było kilka miesięcy temu w umowie - teraz pewnie jest inaczej.

Kilka czyli kiedy, bo moja umowa zostala na drugim koncu polski :(

Konto zakładałem w pierwszej połowie kwietnia 2009.

[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)