[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)

Data: 2009-08-26 13:36:47
Autor: wiatrak
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h6uhs2$5p7$1news.interia.pl...
Nakręcony jednym z postów informujących o planowanej na 1 września zmianie
TOiP w Getinie postanowiłem zadzwonić do ww. banku i dowiedzieć się jak się
sprawy mają.
Oto krótkie sprawozdanie z tego czego udało mi się dowiedzieć:

1.
Trzy konsultantki via. blondyny/blondynki (dzwoniłem tam trzy razy, bo aż mi
się wierzyć nie chciało w to co usłyszałem od każdej z blondynek) na samym
początku były lekko zdezorientowane moją wiedzą nt. zmiany prowizji a
następnie informowały mnie o tym, że one przynajmniej nic o tym nie wiedzą.
A jak już taka zmiana nastąpi to napewno zostanę o tym fakcie poinformowany
listownie.
Aby było fajniej to ja przynajmniej jeszcze żadnego listu od nich nie
dostałem a do końca sierpnia dni wiele nie zostało.

2.

Coś tam juz piszą o Getinie. Co prawda informacja szczątkowa.
http://www.dziennik.pl/gospodarka/article436356/Getin_Bank_coraz_drozszy.html

wiatrak

Data: 2009-08-26 13:42:55
Autor: wiatrak

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:h736i7$b47$1node2.news.atman.pl...

Coś tam juz piszą o Getinie. Co prawda informacja szczątkowa.
http://www.dziennik.pl/gospodarka/article436356/Getin_Bank_coraz_drozszy.html

wiatrak

 Tu jest więcej. Szczególnie zaciekawiło mnie , że : " nie można "nie  chcieć" karty. Nawet jeśli się ją zastrzeże, to bank wyda nową. Za którą klient płaci, jeśli nie będzie z niej korzystał."
http://prnews.pl/hydepark/getin-laczy-sie-z-noblem-dlatego-podwyzsza-oplaty-43213.html

wiatrak

Data: 2009-08-26 14:15:28
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"wiatrak" news:h736tm$b5a$1node2.news.atman.pl

[ciach]

"Obecnie wchodzi nowa TOiP i jeśli ktoś nie zamknie konta w ciągu 14 dni, to
będzie uwięziony - opłatą za zamknięcie z jednej strony, a kosztami
miesięcznego korzystania z drugiej. Bo na przykład nie można "nie chcieć"
karty. Nawet jeśli się ją zastrzeże, to bank wyda nową. Za którą klient
płaci, jeśli nie będzie z niej korzystał"

Czy co? Można im za frajer pokazać środkowy palec? :)

Data: 2009-08-26 15:00:15
Autor: wiatrak

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h737r1$fve$1news.interia.pl...

Czy co? Można im za frajer pokazać środkowy palec? :)

Dzwoniłem przed chwila na infolinię. Zapytałem co się stanie, jeżeli wyrażę na piśmie brak akceptacji nowej TOiP ( ja nie wypowiadam umowy, tylko nie zagadzam sie na nową TOiP) Interfejs białkowy odpowiedział mi, ze w tym momencie to bank wypowiada mi umowę i  nie ponoszę ŻADNYCH kosztów przedwczesnego jej rozwiązania.

wiatrak

Data: 2009-08-26 15:08:57
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"wiatrak" news:h730t1$vs$1node1.news.atman.pl

[...]

A wiadomo jak to pismo ma wyglądać?
Dodam, że ja natomiast zadzwoniłem do jednego z oddziałów Getinu. Miły (i w
moim odczuciu kompetentny) bankier udzielił mi informacji, że mimo zmiany
TOiP, w przypadku gdy będę chciał się z nimi rozstać to i tak zabulę 50 zł,
a od 1 września już 100 zł.

Data: 2009-08-26 13:16:13
Autor: xbartx
Dnia Wed, 26 Aug 2009 15:08:57 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

A te zapisy 50/100 pln za rozstanie to są tylko w TOiP czy są też gdzieś w regulaminie?

Data: 2009-08-26 15:37:13
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara z a zamknięcie kont(a)
"xbartx" news:h73cis$k3a$7inews.gazeta.pl

A te zapisy 50/100 pln za rozstanie to są tylko w TOiP czy są też gdzieś
w regulaminie?

TOiP. Przynajmniej ja nie dostrzegłem niczego takiego w regulaminie.

Data: 2009-08-26 13:43:26
Autor: xbartx
Dnia Wed, 26 Aug 2009 15:37:13 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

TOiP. Przynajmniej ja nie dostrzegłem niczego takiego w regulaminie.

No to pewnie coś będzie o akceptowaniu albo nie. Mówisz nie i oni się martwią dalej :)

Data: 2009-08-26 15:19:11
Autor: wiatrak

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h73b14$m3t$1news.interia.pl...
[...]

Ale ty nie wypowiadasz umowy. Nie akceptujesz nowej TOiP i bank ma dwa wyjscia.
1. Teoretyczne, prowadzi ci konto wg starej TOiP.
2.Wypowiada ci umowę.

Nie mozesz na pewno płacić 100zł wg nowej stawki, bo nie została przez ciebie zaakceptowana. Masz prawo nie akceptować nowej ToiP. Co by było , gdyby np podniesiono opłate za prowadzenie konta do 200 złotych miesięcznie? Co ty niewolnik jesteś?

wiatrak

Data: 2009-08-26 15:38:06
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"wiatrak" news:h73ci6$brm$1node2.news.atman.pl

Co by było, gdyby np podniesiono opłate za prowadzenie konta do 200
złotych miesięcznie?
Co ty niewolnik jesteś?

Kilka tygodni w PL i uwierz mi - czuję się jak niewolnik. :)

Data: 2009-08-26 16:50:20
Autor: Krzysztof

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h737r1$fve$1news.interia.pl...
[...]

Jak sie nie ma karty to nic sie nie zmienia, gorzej moze byc z tymi co chca zrezygnowac. wydaje mi sie to bardzo naciagane z niemozliwoscia rezygnacji, bo jak pamietam weszlo to pare lat temu, ze do karty banki wymagaly odrebnej umowy. Zawsze taka umowe mozna wypowiedziec.
Czy bank nie otwiera juz samych kont internetowych bez e-getin? Nigdzie nie zauwazylem w tabelach oplat, ze konto to wycofano z oferty. Po licho ludziom ten e-getin, minimalnie wyzsze oproc na top, ale teraz przy porownaniu z EB to nie ma znaczenia.

Data: 2009-08-26 18:28:33
Autor: Arek
Krzysztof napisał(a) w wiadomości: ...

Czy bank nie otwiera juz samych kont internetowych bez e-getin? Nigdzie nie
zauwazylem w tabelach oplat, ze konto to wycofano z oferty.

Nie wiem.
Gdy obowiązywały promocyjne stawki oprocentowania lokat na niektóre okresy
(np. 4 i 9 mies.) równolegle w tabeli standardowej oferty były stawki niższe.
Ale nie było nawet możliwości założenia lokaty "standardowej" na okres objety
promocją (kto by zresztą chciał?...).
  Być może podobnie na zasadzie, że nowa oferta wypiera starą (niekoniecznie
gorszą) KI nie da się już założyć... Bo co innego możliwość otwierania nowych
kont (oferta) a co innego TOiP w której są opłaty do kont założonych wcześniej,
wycofanych z bieżącej oferty.
  O ile się nie mylę w Getin były (są?) takie możliwości:
ROR + dostęp do internetu, konto internetowe, konto w pakiecie e-getin?

Arek

Data: 2009-08-26 21:28:09
Autor: Krzysztof

"Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> wrote in message news:h73npl$4t4$1news.onet.pl...
[...]

Wnioskuje, ze konto internetowe mozna otwierac dalej, gdyz w nowej tabeli oplat tylko przy koncie: duet i student- jest zapis o wycofaniu z oferty.
Ci co wzieli e-getin, wzieli go na wlasne zyczenie, ewentualnie zostali zmanipulowani, zeby wybrac ten pakiet a nie ROR internetowy.

Data: 2009-08-26 21:30:58
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Krzysztof" news:h742cb$st2$1news2.ipartners.pl

Ci co wzieli e-getin, wzieli go na wlasne zyczenie, ewentualnie zostali
zmanipulowani, zeby wybrac ten pakiet a nie ROR internetowy.

Sam spotykałem się z sytuacjami, że klient był odsyłany z kwitkiem kiedy
chciał założyć samo konto internetowe, które było w ofercie. Odpowiedź
brzmiała - nie da się, nie ma, nie warto, lepiej egetin... Prowizję od
sprzedaży mieli czy co?

Data: 2009-08-26 21:34:10
Autor: Krzysztof

"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h741bb$5be$1news.interia.pl...
[...]

Ciekawe co to jest za nowy pakiet( e-Getin Bankier ) na ktory przejscie w tabeli jest bezplatne?

takie cudo pojawilo sie w nowej tabeli

Data: 2009-08-26 22:31:57
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"Krzysztof" news:h742nk$t5d$1news2.ipartners.pl

Ciekawe co to jest za nowy pakiet( e-Getin Bankier ) na ktory przejscie w
tabeli jest bezplatne?
takie cudo pojawilo sie w nowej tabeli

Na stronie niestety nic na ten temat nie pisze. Sam jestem ciekawy.

Data: 2009-08-26 22:11:52
Autor: Paweł
Valdi.Pavlack wrote:

Sam spotykałem się z sytuacjami, że klient był odsyłany z kwitkiem kiedy
chciał założyć samo konto internetowe, które było w ofercie. Odpowiedź
brzmiała - nie da się,

jak cos jest w ofercie i "sie nie da", to sie bierze podkladke
na pismie, ze "sie nie da" albo dzwoni do centrali i nagle "sie da" :)

Data: 2009-08-26 16:59:46
Autor: Krzysztof
[...]

Zapisy regulaminu prowadzenia ROR o kartach nic nie mowia, ze karta jest obligatoryjna, gdzie jest taki zapis

§ 26
1. Do rachunku Bank umoSliwia wydanie kart debetowych.
2. Karty debetowe wydawane są na podstawie umowy.

Data: 2009-08-26 22:26:21
Autor: eg
[...]

czy dobrze rozumiem, ze jezeli nie chce karty to musze ja szybko oddac przez 1 wrzesnia (6 mc jeszcze nie minelo, wiec sie nie spieszylem)? (mam egetin)

Data: 2009-08-26 22:30:25
Autor: Valdi.Pavlack
[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kon t(a)
"eg" news:h745p8$87t$1news.wp.pl

czy dobrze rozumiem, ze jezeli nie chce karty to musze ja szybko oddac
przez
1 wrzesnia (6 mc jeszcze nie minelo, wiec sie nie spieszylem)? (mam
egetin)

Kilka tygodni temu jeden z grupowiczów pisał, że tępa blondyna z getinu
robiła mu problemy kiedy chciał zrezygnować z karty. Powołanie się na
odpowiedni punkt w regulaminie załatwiło sprawę. Z tego co wiem regulamin od
1 września się nie zmienia więc... redaktor za dużo potankował w dniu
wczorajszym czy też jest coś o czym jeszcze nie wiem a wiedzieć powinienem
odnośnie nowych standardów jakie wchodzą od 1 września w getinie.

Data: 2009-08-26 13:44:58
Autor: Tomek
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
Witam,
Jeśli chodzi o kartę w pakiecie egetin to w umowie jest następująco:
1. paragraf 1 - Karta jest usługą dodatkową:)
2. paragraf 30 punkt 2 - klient może odstąpić od umowy w części o
kartę co nie skutkuje wypowiedzeniem całej umowy. Jeśli było by
wypowiedzenie całej umowy rozumiem, że muszę zapłacić opłatę zgodnie z
TOiP.

Ale jest jeszcze punkt 5 w paragrafie 30 - bank może zmienić pakiet,
gdy nie spełnia warunków określonych dla pakietu (i za to pewnie też
50 zetów w plecy:) Czy posiadanie karty jest takim warunkiem w egetin?

Tak było kilka miesięcy temu w umowie - teraz pewnie jest inaczej.
Więc Ci, którzy mają taką umowę mogą z karty po prostu zrezygnować
(pod warunkiem, że nie ma żadnych podstaw, że bank zmieni pakiet).

Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-08-27 00:07:47
Autor: eg
Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)
Tak było kilka miesięcy temu w umowie - teraz pewnie jest inaczej.

Kilka czyli kiedy, bo moja umowa zostala na drugim koncu polski :(

Data: 2009-08-26 15:23:09
Autor: Tomek
On 27 Sie, 00:07, "eg" <ege...@wp.pl> wrote:
>Tak było kilka miesięcy temu w umowie - teraz pewnie jest inaczej.

Kilka czyli kiedy, bo moja umowa zostala na drugim koncu polski :(

Konto zakładałem w pierwszej połowie kwietnia 2009.

[GETIN] Zmiana TOiP & kara za zamknięcie kont(a)