Zmiana TOiP w mBanku

Data: 2012-09-19 12:30:58
Autor: Kamil Jońca
Zmiana TOiP w mBanku

Po zalogowaniu przywitało mnie info, o zmianie opłat.
Sprawdzam co się zmieni a tam:

-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -start-- -- -- -- -- -- ->8-- -
1. eKONTO oraz eKONTO: Pakiet Intensive, Classic, Active
Dodanie nowego zapisu:

"Samodzielne sporządzenie i wydrukowanie przez klienta pisemnej historii
wykonywanych operacji na rachunku" – wprowadza się z opłatą 0 zł
-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -end-- -- -- -- -- -- -- ->8-- -

Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi?
KJ

I know it's weird, but it does make it easier to write poetry in perl.    :-)
-- Larry Wall in <7865@jpl-devvax.JPL.NASA.GOV>

Data: 2012-09-19 03:40:53
Autor: krzysztofsf
Zmiana TOiP w mBanku
On 19 Wrz, 12:33, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
[...]

Pierwszy krok do wprowadzenia oplaty.
Jesli jest brak oplaty to jej wprowadzenie jest podstawa do
wypowiedzenia uslug na tej podstawie, jako zmiana warunkow.
Natomiast zmiana wysokosci oplaty jest juz traktowana inaczej - nie
wprowadzono oplaty zmieniajac dotychczasowe warunki, a jedynie
zmieniono jej wysokosc.

Tu mamy zmiane polegajaca na wprowadzeniu oplaty w wysokosci 0 zl.
Pozniej beda jedynie ewentualne zmiany jej wysokosci.

Data: 2012-09-19 11:25:10
Autor: jureq
Zmiana TOiP w mBanku
Dnia Wed, 19 Sep 2012 03:40:53 -0700, krzysztofsf napisał(a):

[...]

Stawiam raczej na próbę (niezbyt udaną) poprawienia niedoróbki w dotychczasowej tabeli. Po poprzednich zmianach wprowadzili zapis o opłacie za wyciąg lub potwierdzenie bez doprecyzowania, że dotyczy to wyłącznie dokumentu papierowego.

Data: 2012-09-19 13:03:48
Autor: Sir_Robak
Zmiana TOiP w mBanku

[...]

To trzeba zapamietać! ;)
Pewnie nie raz się czlowiek na to natknie, ale będzie to już wiadomy sygnał w jakim momencie wypowiedzieć umowę patrząc nie tylko na banki.

Robert

Data: 2012-09-19 04:17:51
Autor: krzysztofsf
Zmiana TOiP w mBanku
On 19 Wrz, 13:04, "Sir_Robak" <sir_robak_pliss...@o2.pl> wrote:

[...]

Warto obserwowac pod tym kontem np. zmiany cennikow operatorow
komorkowych itp. - Tam, gdzie mamy ewentualne kary za wczesniejsze
zerwanie umowy, a mozemy ja bezkarnie wypowiedziec poniewaz nastapila
zmiana jej warunkow przez dostawce uslugi.

Data: 2012-09-19 16:56:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zmiana TOiP w mBanku

"krzysztofsf" 3e9e285a-e89d-4722-80f9-195bc8613ff1@ft6g2000vbb.googlegroups.com

[...]

: Warto obserwować pod tym kontem np. zmiany cenników operatorów
: komórkowych itp. - Tam, gdzie mamy ewentualne kary za wcześniejsze
: zerwanie umowy, a możemy ja bezkarnie wypowiedzieć ponieważ nastąpiła
: zmiana jej warunków przez dostawce uslugi.

Jeśli mogę coś doradzić -- należy wykorzystać każdą okazję do wypowiedzenia
umowy. Ja nie miałem sił na wypowiedzenie, gdy podwyższono VAT, a na pewno
mogłem wypowiedzieć, gdyż Era (później TeDebile) umawiała się ze mną na
cenę z VATem, czyli umowy nie dotrzymała.

,,Miłość'' do Ery kosztowała mnie ze 2 stówki złotych i ze 2 lata bezcennego
czasu. Teraz jestem w mBanku i też żałuję -- lepiej by było, gdybym był od
paru miesięcy w Play, a mBank gdyby zaliczył ze 2 lata temu. :)

-=-

IMO wszelkie łamanie umów (nawet drobne, ale celowe i dobrowolne)
są ewidentnym znakiem dawanym przez Boga a mówiącym -- z kim nie
warto łączyć się. Ateistów przepraszam za ranienie ich uczuć. :)

Data: 2012-09-19 17:00:14
Autor: Kamil Jońca
Zmiana TOiP w mBanku
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> writes:

[...]

Bredzisz. Możliwości wypowiedzenia nie ma, gdy zmiana ceny  jest spowodowana
zmianą przepisów prawa, czyli m.in. zmianą stawki VAT.

KJ

Humor in the Court:
Q.  Doctor, did you say he was shot in the woods?
A.  No, I said he was shot in the lumbar region.

Data: 2012-09-19 17:40:19
Autor: Liwiusz
Zmiana TOiP w mBanku
W dniu 2012-09-19 17:00, Kamil Jońca pisze:

Bredzisz. Możliwości wypowiedzenia nie ma, gdy zmiana ceny  jest spowodowana
zmianą przepisów prawa, czyli m.in. zmianą stawki VAT.

Zmiana VAT nie zobowiązuje operatora do zmiany cen, zwłaszcza jeśli mówimy o klientach niefirmowych. Więc bredzisz :)

--
Liwiusz

Data: 2012-09-19 19:40:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zmiana TOiP w mBanku

"Liwiusz" k3cp0r$vda$2@news.task.gda.pl

[...]

I ja tak uważam. Era mogła po prostu dotrzymać ustalonej ceny poprzez
zmniejszenie swego zysku. Co innego, gdyby umówiła się ze mną na cenę
bez VAT -- ale i wówczas szanująca się (i swoich klientów) firma
mogłaby zmniejszyć cenę tak, aby zadowolić klienta.

Era jest firmą zdecydowanie złą choćby dlatego, że każda jej krytyka
wywołuje ludzi takich jak Kamil Jońca, którzy prawdziwość swoich
teorii uwiarygodniaj nieuzasadnionym ubliżaniem czy poniżaniem. :)

Era to rynsztok. :) Ja znam tę firmę od czasów, gdy powstawała w Polsce.
Byłem jej klientem kilkanaście miesięcy, ale straciłem na nią sporo
czasu, sporo pieniędzy i sporo tak zwanych nerwów a i moi znajomi
mocno i często narzekali na jakość usług świadczonych przez Erę.

-=-

Era mogłaby podnieść ceny nowym klientom, tłumacząc się wzrostem VAT,
zmianą kursu dewiz czy zwiększonymi kosztami ogólnymi -- antymonopoliści
mogliby te argumenty wówczas uznać za słuszne. Jednak co do umów już
zawartych -- te tłumaczenia są bredniami. Era musi przewidywać zmiany
podatkowe czy temu podobne. Nie musi odpowiadać tylko za to, na co
wpływu nie ma -- na cenę brutto (z VAT) wpływ ma.

Data: 2012-09-19 18:21:00
Autor: MK
Zmiana TOiP w mBanku
W dniu 19.09.2012 o 12:40 krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> pisze:

[...]

Hm, a czy z drugiej strony brak zapisy z kwota 0 PLN nie daje bankowi  mozliwosci obciazania klienta kwota za inne czynnosci nie wymienione w  TOiP (nie wiem jaka jest oplata za to wiec strzelam) 50 PLN?

MK

Zmiana TOiP w mBanku