Zmiana Windowsa na starszy.

Data: 2010-01-13 13:16:23
Autor: Waldemar Brzozowski
Zmiana Windowsa na starszy.
Może ktoś jest w stanie mi pomóc.Mam w kompie windowsa xp sp3 i chciałbym,go
wywalić a zainstalować np: windowsa 98,lub xp sp2.Jak to zrobić?

Data: 2010-01-13 07:14:50
Autor: Szymon von Ulezalka
Zmiana Windowsa na starszy.
On 13 Sty, 12:16, "Waldemar Brzozowski" <bene...@op.pl> wrote:
Może ktoś jest w stanie mi pomóc.Mam w kompie windowsa xp sp3 i chciałbym,go
wywalić a zainstalować np: windowsa 98,lub xp sp2.Jak to zrobić?

pomijajac juz ngt, to po kiego kija pchac sie w owe nakladki DOSa? to
juz nawet XP jest juz, co tu duzo mowic, w wielu miejscach
'przestarzaly' (ze sie tak wyraze), a co dopiero w98...

Data: 2010-01-13 16:29:23
Autor: marfi
Zmiana Windowsa na starszy.
Użytkownik "Szymon von Ulezalka" <sz.gruszczynski@googlemail.com> napisał w wiadomości news:72f6ed36-daab-4de4-adb1-da749a4dfb32j24g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

  Jest jeszcze wiele "cennych" programów pracujących poprawnie tylko w środowisku DOS - i to na tyle "cennych", że za użycie tego programu można sobie kupić wypasiony komputer z W7 :)

--
marfi

Data: 2010-01-13 17:31:02
Autor: Radosław Sokół
Zmiana Windowsa na starszy.
marfi pisze:
 Jest jeszcze wiele "cennych" programów pracujących poprawnie tylko w środowisku DOS - i to na tyle "cennych", że za użycie tego programu można sobie kupić wypasiony komputer z W7 :)

Wtedy stosuje się wirtualizację.

Data: 2010-01-13 20:02:02
Autor: marfi
Zmiana Windowsa na starszy.
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hiksg6$sns$1polsl.pl...
marfi pisze:
[...]

  Życzę powodzenia w skutecznej wirtualizacji portu COM...

--
marfi

Data: 2010-01-13 20:39:15
Autor: qwerty
Zmiana Windowsa na starszy.
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hil609$kmv$1@nemesis.news.neostrada.pl...
 Życzę powodzenia w skutecznej wirtualizacji portu COM...

Na wirtualnym pc można bez problemu używać fizycznych portów COM, LPT i USB.

Data: 2010-01-13 21:28:14
Autor: marfi
Zmiana Windowsa na starszy.
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hil7h3$2tl$1achot.icm.edu.pl...
[...]

  No to masz receptę na to jak zarabiać pieniądze :)

--
marfi

Data: 2010-01-13 22:02:25
Autor: qwerty
Zmiana Windowsa na starszy.
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hilahr$pm8$1@atlantis.news.neostrada.pl...
 No to masz receptę na to jak zarabiać pieniądze :)

? Virtualpc bez problemów korzysta z rs232 i ieee 1284, a virtualbox dodatkowo z usb.

Data: 2010-01-13 23:00:34
Autor: Radosław Sokół
Zmiana Windowsa na starszy.
marfi pisze:
Wtedy stosuje się wirtualizację.

 Życzę powodzenia w skutecznej wirtualizacji portu COM...

Jak najbardziej porty COM są wirtualizowane.

Data: 2010-01-13 23:16:23
Autor: marfi
Zmiana Windowsa na starszy.
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2010011322003500grush.one.pl...
marfi pisze:
Wtedy stosuje się wirtualizację.

 Życzę powodzenia w skutecznej wirtualizacji portu COM...

Jak najbardziej porty COM są wirtualizowane.

  I wszystkie programy dosowe napisane z uzyciem przerwań sprzętowych i fizycznych portów COM działają? W jakim wirtualnym
systemie operacyjnym i pod kontrolą jakiego programu? (używanie VirtualBox wykluczam)

--
marfi

Data: 2010-01-26 17:47:30
Autor: Radosław Sokół
Zmiana Windowsa na starszy.
marfi pisze:
 I wszystkie programy dosowe napisane z uzyciem przerwań sprzętowych i fizycznych portów COM działają? W jakim wirtualnym

Nie wiem, nie testowałem, ale na tym polega właśnie wirtuali-
zacja :)

systemie operacyjnym i pod kontrolą jakiego programu? (używanie VirtualBox wykluczam)

1) Dlaczego VirtualBox wykluczasz?

2) To spróbuj w VirtualPC lub VMware Workstation.

Data: 2010-01-26 13:50:55
Autor: zen3x
Zmiana Windowsa na starszy.
On 13 Sty, 20:02, "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.So...@polsl.pl> napisał w wiadomościnews:hiksg6$sns$1polsl.pl...

> Wtedy stosuje się wirtualizację.

  Życzę powodzenia w skutecznej wirtualizacji portu COM...

--
marfi

Na vmware workstation uruchomiłem po kilku "przeprawach" z prawidłową
konfiguracja porty com do obsługi detektora masowego. Nie jest
trywialne by ustawić, ale da się. Wirtualny jest system win 3.11 w
hoście z win xp.

Data: 2010-01-13 20:45:00
Autor: Grzegorz Prędki
Zmiana Windowsa na starszy.
Radosław Sokół pisze:
marfi pisze:
[...]

A tak przy okazji sie dopytam. W7 64bitowe, chce uzyc wirtualizacji z programem ktory dziala tylko i wylacznie w srodowisku 32bit. Bedzie to dzialac?

Data: 2010-01-13 21:05:35
Autor: qwerty
Zmiana Windowsa na starszy.
Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hil8gn$m0h$1@nemesis.news.neostrada.pl...
A tak przy okazji sie dopytam. W7 64bitowe, chce uzyc wirtualizacji z programem ktory dziala tylko i wylacznie w srodowisku 32bit. Bedzie to dzialac?

Sprawdź.

Data: 2010-01-13 21:46:30
Autor: Grzegorz Prędki
Zmiana Windowsa na starszy.
qwerty pisze:
[...]

Wlasnie nie mam jak, bo precesor to tylko e5200. Jesli by sie tak dalo to zmienie go na jakis z wirtualizacja i pozbede sie xp.

Data: 2010-01-13 21:35:48
Autor: tg
Zmiana Windowsa na starszy.
"Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message news:hilc40$o97$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wlasnie nie mam jak, bo precesor to tylko e5200. Jesli by sie tak dalo to zmienie go na jakis z wirtualizacja i pozbede sie xp.

virtualbox nie dziala? wydawalo mi sie ze nie wymagal

Data: 2010-01-13 22:29:23
Autor: marfi
Zmiana Windowsa na starszy.
Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:hilc40$o97$1nemesis.news.neostrada.pl...
qwerty pisze:
[...]

  Zainstaluj Virtual PC - nie wymaga sprzetowego wsparcia dla virtualizacji (chyba się da w W7 ???)

--
marfi

Data: 2010-01-13 23:31:00
Autor: marfi
Zmiana Windowsa na starszy.
qwerty pisze:
[...]

Ejże... używałem na Athlon 3000+ który chyba nie miał takiego wsparcia..
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=04D26402-3199-48A3-AFA2-2DC0B40A73B6&displaylang=en#Requirements

--
marfi

Data: 2010-01-14 13:21:11
Autor: Mich@l
Zmiana Windowsa na starszy.
W dniu 2010-01-13 23:27, Grzegorz Prędki pisze:

  Zainstaluj Virtual PC - nie wymaga sprzetowego wsparcia dla
virtualizacji (chyba się da w W7 ???)
Wymaga.

Eee tam. VirtualPC na Viście napędzanej Pentium4 fruwa jak ta lala.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-01-13 23:00:03
Autor: Radosław Sokół
Zmiana Windowsa na starszy.
Grzegorz Prędki pisze:
A tak przy okazji sie dopytam. W7 64bitowe, chce uzyc wirtualizacji z programem ktory dziala tylko i wylacznie w srodowisku 32bit. Bedzie to dzialac?

A dlaczego by nie? :)

Data: 2010-01-13 23:17:20
Autor: marfi
Zmiana Windowsa na starszy.
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2010011322000400grush.one.pl...
Grzegorz Prędki pisze:
A tak przy okazji sie dopytam. W7 64bitowe, chce uzyc wirtualizacji z programem ktory dziala tylko i wylacznie w srodowisku 32bit. Bedzie to dzialac?

A dlaczego by nie? :)

Bo może np. używać karty TV...

--
marfi

Data: 2010-01-14 19:47:15
Autor: Radosław Sokół
Zmiana Windowsa na starszy.
marfi pisze:
[...]

Cytuję:

"[...] programem, który działa tylko i wyłącznie w środowisku
32bit [...]"

Jak dla mnie to jest jedyne podane wymaganie. Nie ma nic na-
pisanego o jakiejś karcie TV czy innych cudach. Gdyby to było
dla pytającego ważne, to by o tym napisał. A jeżeli jest waż-
ne i nie napisał, to sam się o tym przekona.

Data: 2010-01-14 07:25:20
Autor: PeJot
Zmiana Windowsa na starszy.
marfi pisze:

 Jest jeszcze wiele "cennych" programów pracujących poprawnie tylko w środowisku DOS

I różnych urządzeń zewnętrznych do których nie ma i nie będzie sterowników pod cokolwiek innego jak DOS albo co najwyżej W98. Współczesne odpowiedniki kosztują taką kasę, że taniej utrzymać PCta ze starym softem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-01-13 12:17:56
Autor: januszek
Zmiana Windowsa na starszy.
Waldemar Brzozowski napisał(a):

Może ktoś jest w stanie mi pomóc.Mam w kompie windowsa xp sp3 i chciałbym,go
wywalić a zainstalować np: windowsa 98,lub xp sp2.Jak to zrobić?

Sprzetowo? Hmm... ;) j.

--
ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki
gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;)

Data: 2010-01-13 14:31:04
Autor: Michał
Zmiana Windowsa na starszy.
Sprzetowo? Hmm... ;)

W czym problem - zmienia dysk na taki z zainstalowanym innym systemem operacyjnym.

Data: 2010-01-13 14:38:38
Autor: Jacek Maciejewski
Zmiana Windowsa na starszy.
Dnia Wed, 13 Jan 2010 13:16:23 +0100, Waldemar Brzozowski napisał(a):

Mam w kompie windowsa xp sp3

To grupa od sprzętu. Idź na pl.comp.os.ms-windows.winnt albo podobną. Tylko
doprecyzuj pytanie, bo w obecnej formie nie da sie dorzecznie odpowiedzieć.
--
Jacek

Data: 2010-01-13 15:27:03
Autor: Gabriel Kowalski
Zmiana Windowsa na starszy.
[...]

Uruchamiasz program instalacyjny Windows (XP) i usuwasz partycje z dysku (opcja "R" przy starcie, potem działasz z linii poleceń). Na tak oczyszczony dysk możesz bez trudu zainstalować zarówno Windows 98 (oczywiście uruchamiając instalator Windows 98) lub Windows XP.
A z czym konkretnie masz problem?

Data: 2010-01-13 16:41:08
Autor: RyAn
Zmiana Windowsa na starszy.
W dniu 13-01-2010 16:27, Gabriel Kowalski pisze:
[...]

Są płyty główne na których w98 się już nie instaluje - widziałem takie uwagi
producentów przy opisach płyt - ostatnio na jakiejś MSI chyba.

RyAn

Data: 2010-01-13 18:24:34
Autor: qwerty
Zmiana Windowsa na starszy.
Użytkownik "RyAn" <rysiek@konto.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hikpii$nhq$1@news.dialog.net.pl...
Są płyty główne na których w98 się już nie instaluje - widziałem takie uwagi
producentów przy opisach płyt - ostatnio na jakiejś MSI chyba.

No popatrz, a mi się kiedyś udało zainstalować na płycie MSI (i865PE-Neo2).

Data: 2010-01-13 20:45:51
Autor: Grzegorz Prędki
Zmiana Windowsa na starszy.
qwerty pisze:
[...]

Bo to stara plyta a chodzi pewnie o te najnowsze.

Data: 2010-01-13 22:54:43
Autor: Michal Lukasik
Zmiana Windowsa na starszy.
Dnia 13.1.2010, qwerty napisał(a):

[...]

Bo trafiłeś na bodajże ostatni* chipset do którego producent (Intel) wydał
sterowniki pod W98. Problem w tym, że w sterownikach pod nowe chipsety nie
wspiera się już starych OS-ów.

* MsgID: <gd71r9$2b7$1@news.onet.pl> - Ktoś tu kiedyś podał, które były
ostatnimi i których producentów. Nie sprawdzałem tego, ale wierzę, że to
akurat te. ;D
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2010-01-14 01:15:02
Autor: RyAn
Zmiana Windowsa na starszy.
W dniu 13-01-2010 18:24, qwerty pisze:
[...]

I co z tego ? Nie pisałem o Twojej płycie tylko o takich o których producent
na swoich stronach ostrzega.
A za instalację w98 wygrałeś bilet na tramwaj.
Podaj adres to Ci wyślę.

RyAn

Data: 2010-01-14 09:45:17
Autor: Lagod
Zmiana Windowsa na starszy.
W dniu 2010-01-13 13:16, Waldemar Brzozowski pisze:
Może ktoś jest w stanie mi pomóc.Mam w kompie windowsa xp sp3 i chciałbym,go
wywalić a zainstalować np: windowsa 98,lub xp sp2.Jak to zrobić?

Ustawiasz w biosie start z CD
Z CD uruchamiasz płytę startową wn98
z poziomu dosa formatujesz dysk
instalujesz windowsa 98