Zmiana adresu siedziby spolki prawa handlowego

Data: 2009-09-15 15:37:41
Autor: Icek
Zmiana adresu siedziby spolki prawa handlowego
Witam

Jak spolka zmienia adres siedziby. Wysyla zgloszenie do KRS. Od jakiej daty
wolno jej sie poslugiwac nowym adresem ew od jakiego terminu jest zmuszona z
niego korzystac ?

Powiedzmy spolka wysyla zgloszenie 1 lipca, sa wakacje, 15 wrzesnia
przychodzi dokument, ze 10 sierpnia dokonano wpisu.

Ktora data bedzie poprawna?

Czy wszystkie faktury wstecz do 10 sierpnia trzeba korygowac? Czy moze
jednak mozna przyjac, ze zmiana nastapila z dniem otrzymania poleconego z
Sadu ? Czy moze jednak data jaka wpisze sie na atualizacji do US ?

Icek

Data: 2009-09-15 13:52:18
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 15 Sep 2009 15:37:41 +0200, Icek napisał(a):

Jak spolka zmienia adres siedziby. Wysyla zgloszenie do KRS. Od jakiej
daty wolno jej sie poslugiwac nowym adresem ew od jakiego terminu jest
zmuszona z niego korzystac ?

Zmienia *adres* czy *siedzibę*? W obu przypadkach tym terminem jest podjęcie przez stosowny organ stosownej uchwały: na pewno będzie to uchwała NWZ w przypadku zmiany siedziby (bo wymaga to zmiany umowy spółki), zapewne uchwały zarządu przy zmianie adresu.

I teraz tak: ten pierwszy wpis ma charakter konstytutywny, ten drugi raczej deklaratoryjny.

Czy wszystkie faktury wstecz do 10 sierpnia trzeba korygowac? Czy moze
jednak mozna przyjac, ze zmiana nastapila z dniem otrzymania poleconego
z Sadu ? Czy moze jednak data jaka wpisze sie na atualizacji do US ?

Nie, datą tą jest dzień, który można sobie wyliczyć biorąc pod uwagę to, co napisałem powyżej ;-) (ale na pewno nie będzie to dzień podany urzędowi skarbowemu). --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-15 13:53:44
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 15 Sep 2009 13:52:18 +0000, Olgierd napisał(a):

[...]

Poprawka! Skoro zmiana siedziby ma charakter konstytutywny, to oczywiście wiążący jest termin wydania przez sąd postanowienia o wpisie tego do KRS!! (Coś mi się wątek poszatkował, stąd przejęzyczenie).

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-15 16:24:35
Autor: Icek
> [...]

wiążący jest termin wydania przez sąd postanowienia o wpisie tego do
KRS!! (Coś mi się wątek poszatkował, stąd przejęzyczenie).

czyli jezeli sad zarejestrowal miesiac temu a powiadomil po miesiacu to
trzeba wszystkie faktury korygowac na miesiac wstecz ? Czy data
powiadomienia o tym wpisie ?

Co grozi za brak zmiany dokumentow wstecz ?

Icek

Data: 2009-09-15 18:26:46
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 15 Sep 2009 16:24:35 +0200, Icek napisał(a):

[...]

Ale wyjaśnij co zostało zmienione: siedziba spółki czy adres spółki?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-09-16 09:31:26
Autor: Icek
> [...]

> powiadomienia o tym wpisie ?

Ale wyjaśnij co zostało zmienione: siedziba spółki czy adres spółki?

siedziba a w mojej ocenie adres siedziby biura zarzadu, ktory figuruje na
fakturach ;)

Icek

Data: 2009-09-16 07:33:09
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 16 Sep 2009 09:31:26 +0200, Icek napisał(a):

> [...]

Ale wyjaśnij co zostało zmienione: siedziba spółki czy adres spółki?

siedziba a w mojej ocenie adres siedziby biura zarzadu, ktory figuruje

No to musisz zweryfikować swój pogląd ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-16 11:26:23
Autor: Icek
Zmiana adresu siedziby spolki prawa handlowego

> siedziba a w mojej ocenie adres siedziby biura zarzadu, ktory figuruje
> na fakturach

No to musisz zweryfikować swój pogląd ;-)

co grodzi mi lepiej powiedz jakie uwazasz, ze moga byc konsekwencje bo
korygowac faktury na 1,5 miesiaca wstecz i wystawiac noty dla faktur
otrzymanych to nie lada problem i wyzwanie.

Icek

Data: 2009-09-16 09:34:23
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 16 Sep 2009 11:26:23 +0200, Icek napisał(a):

> [...]

korygowac faktury na 1,5 miesiaca wstecz i wystawiac noty dla faktur
otrzymanych to nie lada problem i wyzwanie.

Co Ci grozi to nie wiem, ale obowiązkiem jest wystawianie prawidłowej faktury. Będzie trzeba korygować.

Zaś co do tego od kiedy liczy się zmiana, odpowiem Ci po tym jak wyjaśnisz co zmieniłeś ("siedzibę" czy "adres").

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-18 11:57:41
Autor: Icek
Zmiana adresu siedziby spolki prawa handlowego
Zaś co do tego od kiedy liczy się zmiana, odpowiem Ci po tym jak
wyjaśnisz co zmieniłeś ("siedzibę" czy "adres").

wybieram wariant: adres

Icek

Data: 2009-09-18 10:10:40
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 18 Sep 2009 11:57:41 +0200, Icek napisał(a):

Zaś co do tego od kiedy liczy się zmiana, odpowiem Ci po tym jak
wyjaśnisz co zmieniłeś ("siedzibę" czy "adres").

wybieram wariant: adres

Zatem powinieneś był wystawiać faktury od momentu jego zmiany. Moment podjęcia przez sąd postanowienia ws. rejestracji tego faktu, bądź doręczenia Tobie tego postanowienia jest nieistotny. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-09-16 19:37:12
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:h8pov9$om1$1node1.news.atman.pl...

siedziba a w mojej ocenie adres siedziby biura zarzadu, ktory figuruje na
fakturach ;)

    To sobie uświadom, że siedziba spółki, to np. Warszawa, czy też Wąchock, czyli przeprowadzając się np. w Warszawie z ul. Wiejskiej, na Al. Stanów Zjednoczonych siedziby spółki nie zmieniasz.

Zmiana adresu siedziby spolki prawa handlowego