Zmiana auta - pytanie do mechaników

Data: 2018-12-11 02:20:00
Autor: Tom N
Zmiana auta - pytanie do mechaników
Marek S w <news:pumkd3$smh$1node2.news.atman.pl>:

Rozważam zmianę auta za jakiś czas, ale już muszę zacząć zbierać informacje.

Heh, ten przymus to czym spowodowany...?

Lubię ciche i mocne maszyny, które da się naprawić bez większego problemu. Na nówkę mnie stać.

Bierz nówkę...

Myślę o 4roletnim Mercu CLS 550 4matic.

To nie nówka!

Jest taka nagonka na Diesle, że trzeba kupić auto przyjazne dla środowiska :-D Nie chcę jednak wpakować się na minę. Poniżej moje wątpliwości, potwierdźcie lub rozwiejcie je.

1. Auto posiada dwie turbiny więc przypuszczam, że można spodziewać się finansowych efektów specjalnych. W swoim życiu już 3x turbinę zajechałem. Żadna nie dotrwała 200-250 tys. km więc muszę prawdopodobnie uwzględnić koszt naprawy.

Nówki to raczej nie były, bierz nówkę...

2. Jeśli regeneracja powyższych - z praktyki wiem, że może się zdarzyć,

Bierz nówkę!

że auto na regenerowanych już nie pojeździ bo ze sterownikiem nie będzie chciała tak współpracować jak nowa. Więc tu jest też jakieś ryzyko, choć może nie ogromne.

Minimalne w nówkach, w takich z przebiegiem 200 tys już wielkie.
Bierz nówkę!!!

3. Klimatyzacja - tam chyba już leją nowy czynnik? Czy koszt dopełnienia ubytków idzie w astronomiczne kwoty relatywnie do R-134a?

Bierz nówkę!!

4. Blacharka. Słyszałem, że Merc daje dupy i korozja po 5ciu latach nie jest niczym niezwykłym.

To nie problem mechaniczny!

5. Jaka jest trwałość automatu? Wydaje się, że przy dużej mocy może z tym być kiepsko.

Nie, problemem zawsze jest pośrednik

6. Często jest tak, że zdarzają się wady elektroniki charakterystyczne dla konkretnego modelu. Czy coś wiecie o tym modelu?

Nówki są jako takie

Ponadto mam pytania natury ogólnej.

To w jakim celu zawężenie w temacie?

1. W sieci publikowane są raporty spalania. Ponoć przy delikatnej jeździe miejskiej auto pali mniej niż 8l. Przy ostrzejszej 20l nie jest niczym niezwykłym. Jednakże przy tym pierwszym, to łzy ze śmiechu mi po plecach pociekły. Jaka jest prawda?

Prawda jest taka, że sie spociłeś

2. Czym różni się klasa C od E? Wymiary mają podobne. Wyposażenie raczej też.

LOL

Na początku założyłem żeś troll i sie nie pomyliłem!
--
'Tom N'

Zmiana auta - pytanie do mechaników