Zmiana auta - pytanie do mechaników

Data: 2018-12-12 08:39:06
Autor: Bolko
Zmiana auta - pytanie do mechaników
1. W sieci publikowane są raporty spalania. Ponoć przy delikatnej jeździe miejskiej auto pali mniej niż 8l. Przy ostrzejszej 20l nie jest niczym niezwykłym. Jednakże przy tym pierwszym, to łzy ze śmiechu mi po plecach pociekły. Jaka jest prawda?

Ja swoim jeżdże od 10 lat.
I kiedyś z ciekawości sprawdziłem raporty spalania.
I się za serce złapałem bo się okazało że mój tak ze 2 litry pali więcej.
No może trochę mniej.
Pojechałem do mechanika żeby sprawdził czy jest OK.
Podbno jest OK.

Ja uważam tak.
Sprawdź ile wg producenta pali Twoje auto.
Potem zmierz rzeczywiste spalanie w obecnym.
Określ stosunek rzeczywistego/producenta.

Potem przemnóż ten stosunek razy spalanie deklarowane przez producenta.

Data: 2018-12-12 18:59:51
Autor: Budzik
Zmiana auta - pytanie do mechaników
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

[...]

A nie pomyslałes ze po prostu nie jezdzisz oszczednie?
No cyba ze jezdzisz mega eco a i tak pali ci 2 litry wiecej?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

Data: 2018-12-12 11:34:45
Autor: Bolko
Zmiana auta - pytanie do mechaników

A nie pomyslałes ze po prostu nie jezdzisz oszczednie?
A co to znaczy oszczędnie?
Kiedyś miałem samochód służbowy.
Teraz płace ze swojej kieszeni Z tyłu dzieci A ja już jestem w wieku że nie potrzebuje dodatkowego dreszczu emocji I jak dawniej robiłem te 600 km na baku tak teraz robię.

Data: 2018-12-12 21:59:50
Autor: Budzik
[...]

Miedzy "nie potrzebuje dodatkowego dreszczu" a "jezdze ekonomicznie" jest jeszcze troche stanów posrednich.

Pamietam, ze jezdzac yarisem 1,4 D mozna było zarówno 4,5 spalic jak i 7,5 litra...

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Zmiana auta - pytanie do mechaników