Zmiana canti na v-ki

Data: 2012-05-09 12:02:17
Autor: Gregorius
Zmiana canti na v-ki
Cześć

Poległem na próbie doprowadzenia do używalności cantileverów w rowerze małżonki i chciałbym wywalić to w cholerę i zamontować v-ki, ale nie jestem pewien czy pivoty będą pasować. Mógłby mi ktoś rozwiać te wątpliwości?

--
Gregorius

Data: 2012-05-09 10:15:19
Autor: remek
Zmiana canti na v-ki
Gregorius <nie.ma@adresu.pl> napisał(a):
[...]

Piwoty będą pasować tylko klamki nie za bardzo.
Inaczej jest linka wybierana i przy klamkach od canti będzie duże przełożenie
co powoduje że blisko muszą być klocki przy obręczy.
Ogólnie upierdliwe to jest i zalecam wymianę klamek na takie do vałek.

Jeśli klamki te co masz są jakieś lepsiejsze to znajdą się na nie chętni na All :)

Data: 2012-05-09 12:41:11
Autor: Gregorius
Zmiana canti na v-ki
W dniu 2012-05-09 12:15,  remek pisze:

[...]

Dzieki za info - wymiana klamek, linek i pancerza była wliczona - miałem wątpliwości jedynie co do pivotów. Stary sprzęt to obraz nędzy i rozpaczy (na dokładkę z dolnej półki) więc nie sądzę żeby znaleźli się chętnie na taki wynalazki.

--
Gregorius

Data: 2012-05-09 11:03:40
Autor: remek
Zmiana canti na v-ki
> [...]

Dzieki za info - wymiana klamek, linek i pancerza była wliczona - miałem wątpliwości jedynie co do pivotów. Stary sprzęt to obraz nędzy i rozpaczy (na dokładkę z dolnej półki) więc nie sądzę żeby znaleźli się chętnie na taki wynalazki.

Wystarczy żeby nie były z plastyku a już będą "lepsiejsze":)
Dźwignia i korpus ma być z metalu (alu).
A, te nowe co zakładasz to też żeby były metalowe.

Data: 2012-05-13 07:38:35
Autor: Marcin Jan
Zmiana canti na v-ki
[...]

witam,
BTW a jak to się ma to hamulców szczękowych? Podejdą klamki od v-ki?
Pytam bo muszę taki wynalazek (szczękowe) zamontować w rowerze dziecinnym z tyłu (brak piwotów, a ceny adapterów wysokie).
Pozdrawiam
Marcin jan

Data: 2012-05-14 10:52:57
Autor: Remo
Zmiana canti na v-ki
witam,
BTW a jak to się ma to hamulców szczękowych? Podejdą klamki od v-ki?

To jest sytuacja odwrotna.
Czyli hamulec będzie "szybko" hamował od momentu naciśnięcia dźwigni.
To znaczy że trzeba będzie mocniej cisnąć aby uzyskać ten sam efekt.
Ale jako to w praktyce będzie się sprawowało to nie wiem.
Piszę to po przemyśleniach teoretycznych :)
Wydaje mi się że przełożenie hamulców szczękowych jest takie jak w canti.

Data: 2012-05-14 13:11:00
Autor: cytawa
Zmiana canti na v-ki
Marcin Jan pisze:

BTW a jak to się ma to hamulców szczękowych? Podejdą klamki od v-ki?
Pytam bo muszę taki wynalazek (szczękowe) zamontować w rowerze
dziecinnym z tyłu (brak piwotów, a ceny adapterów wysokie).

Dziecko nie bedzie w stanie nacisnac z odpowiednia sila na hamulec. A jak to jest male dziecko to nie chwyci za daleko odstajaca klamke. Dla dzieci powinny byc klamki o innej konstrukcji.

Jan Cytawa

Data: 2012-05-09 13:08:48
Autor: Nuel
Zmiana canti na v-ki
W dniu 2012-05-09 12:02, Gregorius pisze:
[...]

U mnie były wymieniane i działają.
Jedynym babolem jest prowadzenie linki w końcowym odcinku do tylnej szczeki, ale to pewnie kwestia takiego a nie innego zamocowania przelotek na ramie.
Tylko klamki powinno się tez wymienić, bo jest inny ciąg.

Pozdrówka
Nuel

Data: 2012-05-09 17:47:20
Autor: ToMasz
Zmiana canti na v-ki
W dniu 09.05.2012 12:02, Gregorius pisze:
[...]

pivoty, ok
klamki - nie
tak więc potrzebujesz hamulce typu V _całe_ metalowe (ok 15zł kpl) i klamki _całe_ metalowe ok 15-12kpl. do tego jedna linka z pancerzem do tylnego hamulca. Pancerz starczy na przód i tył, a z obecnej linki tylnej zrobisz nową przednią.
ToMasz

Zmiana canti na v-ki