Data: 2015-07-02 23:50:14 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Zmiana ciągu klamkomanetki | |
"Piotr Rogoza" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:mmun1g$f01$4dont-email.me... Mam klamkomanetki szosowe* i przerzutkę przednią nie szosową*. Wydaje mi uciąg szosowy jest nieco mniejszy. Rozwiązaniem jest przejście na 2 tarcze - u mnie bardzo fajnie hulają 3-rzędowe klamkomanetki (Shimano 2203, teraz Campa Veloce) ze Sram X-Gen i korbą SLX zredukowaną do 2 rzędów (z zębatkami z różnych parafii, obecnie SLX 38-24). Parę ładnych lat tak jeżdżę i całkiem przyjemnie daje radę, choć to jednak zgniły kompromis - najstromsze ścieżki trzeba omijać, w wariancie uszosowionym raczej bym zmieniał na 42-28, a z sakwami w górach byłaby lipa. Niedługo potestuję, jak 3-rzędowa przerzutka szosowa Shimano daje radę z ramą MTB i górską korbą - ale mam obawy raz, co do radzenia sobie z małymi zębatkami i innym kątem podsiodłówki, dwa - z LŁ 50mm. Uciąg MTB mają klamkomanetki Srama, ale problemu to nijak nie rozwiązuje - bo są tylko 2-rzędowe. Dlatego sobie pomyślałem naiwniak :) to produkt tak niszowy, że nawet w Europie prawie nie do dostania, co po najwyżej na Wyspach: http://jtekengineering.com/products/shiftmate/ http://www.sjscycles.co.uk/jtek-shiftmate-straight-model-7-prod19045/ (cena oczywiście jak na produkt niszowy przystało). Zawsze można sprawdzić "hubbuba" - poeksperymentować z miejscem mocowania linki do przerzutki. Klamkomanetki szosowe mają międzybiegi, więc jakaś super duża precyzja z przodu nie jest wymagana, może da radę. pozdr |
|