Zmiana ciągu klamkomanetki

Data: 2015-07-02 23:50:14
Autor: Wojtek Paszkowski
Zmiana ciągu klamkomanetki

"Piotr Rogoza" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:mmun1g$f01$4dont-email.me...
Mam klamkomanetki szosowe* i przerzutkę przednią nie szosową*. Wydaje mi
się że klamki szosowe mają inny uciąg i przez to mam problem z obsłużeniem
2 skrajnych tarcz w korbie 3 rzędowej.

uciąg szosowy jest nieco mniejszy. Rozwiązaniem jest przejście na 2 tarcze - u mnie bardzo fajnie hulają 3-rzędowe klamkomanetki (Shimano 2203, teraz Campa Veloce) ze Sram X-Gen i korbą SLX zredukowaną do 2 rzędów (z zębatkami z różnych parafii, obecnie SLX 38-24). Parę ładnych lat tak jeżdżę i całkiem przyjemnie daje radę, choć to jednak zgniły kompromis - najstromsze ścieżki trzeba omijać, w wariancie uszosowionym raczej bym zmieniał na 42-28, a z sakwami w górach byłaby lipa. Niedługo potestuję, jak 3-rzędowa przerzutka szosowa Shimano daje radę z ramą MTB i górską korbą - ale mam obawy raz, co do radzenia sobie z małymi zębatkami i innym kątem podsiodłówki, dwa - z LŁ 50mm.

Uciąg MTB mają klamkomanetki Srama, ale problemu to nijak nie rozwiązuje - bo są tylko 2-rzędowe.

Dlatego sobie pomyślałem
żeby coś kupić lub zrobić (jeszcze nie wiem co :) ) do zmiany ciągu. W
sklepach lokalnie nic takiego nie mają.

naiwniak :) to produkt tak niszowy, że nawet w Europie prawie nie do dostania, co po najwyżej na Wyspach:

http://jtekengineering.com/products/shiftmate/
http://www.sjscycles.co.uk/jtek-shiftmate-straight-model-7-prod19045/

(cena oczywiście jak na produkt niszowy przystało).

Zawsze można sprawdzić "hubbuba" - poeksperymentować z miejscem mocowania linki do przerzutki. Klamkomanetki szosowe mają międzybiegi, więc jakaś super duża precyzja z przodu nie jest wymagana, może da radę.

pozdr

Zmiana ciągu klamkomanetki