Zmiana ci±gu klamkomanetki

Data: 2015-06-30 12:23:54
Autor: Ignac
Zmiana ci±gu klamkomanetki
W dniu wtorek, 30 czerwca 2015 20:28:20 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:

Ale może kto¶ już przez to przechodził i może poradzić?

*) zaraz idę do piwnicy to sprawdzę

Na razie nie chodĽ!

Musisz odkręć linkę od przerzutki przedniej, ustawić łańcuch na najmniejszej
tarczy z przodu i na największej koronce z tyłu, a ¶rubka wychylaj±c±
klatkę na ramę, ma nie przeszkadzać jej w wychyleniu.
W takim położeniu odstęp między łańcuchem, a prowadnic± klatki ma być
od 0,5 do 1 mm.
Żeby to osi±gn±ć, musisz pomajstrować przy długo¶ci osi suportu.
Teraz idĽ i sprawdĽ ten odstęp. Ale, klamki szosowe z przerzutk± nie szosow±...woda ¶więcona by się przydała.

Data: 2015-06-30 19:39:11
Autor: Piotr Rogoza
Zmiana ci±gu klamkomanetki
Dnia Tue, 30 Jun 2015 12:23:54 -0700, Ignac napisał(a):

Musisz odkręć linkę od przerzutki przedniej, ustawić łańcuch na
najmniejszej tarczy z przodu i na największej koronce z tyłu, a śrubka
wychylającą klatkę na ramę, ma nie przeszkadzać jej w wychyleniu.
W takim położeniu odstęp między łańcuchem, a prowadnicą klatki ma być od
0,5 do 1 mm.
Żeby to osiągnąć, musisz pomajstrować przy długości osi suportu.
Teraz idź i sprawdź ten odstęp. Ale, klamki szosowe z przerzutką nie
szosową...woda święcona by się przydała.
Ale jak i tak ustawiÄ™ najmniejszÄ… tarczÄ™ to pozostanie problem z duĹĽÄ…. Inny skok.
Przerzutka to: FD-M590 Deore
Korba: FC-M590
Klamki: jakaĹ› Sora 3x9
Support jeszcze oryginalny dostarczony razem z korbÄ….

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-06-30 13:27:47
Autor: Ignac
Zmiana ci±gu klamkomanetki
W dniu wtorek, 30 czerwca 2015 21:40:36 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:
> [...]

> Teraz idĽ i sprawdĽ ten odstęp. Ale, klamki szosowe z przerzutk± nie
> szosow±...woda ¶więcona by się przydała.
Ale jak i tak ustawię najmniejsz± tarczę to pozostanie problem z duż±. Inny skok.
Przerzutka to: FD-M590 Deore
Korba: FC-M590

No bo, do tej korby i przerzutki powinny być manetki Deore SL-M590, one też
s± 3x9, ale do szosówki ich nie zamontujesz

Klamki: jaka¶ Sora 3x9
Support jeszcze oryginalny dostarczony razem z korb±.

No to masz problem, skokiem nic nie wykombinujesz
Teraz jasno widac, po co jest potrzebna kompatybilnosc

Data: 2015-06-30 21:22:06
Autor: Piotr Rogoza
Zmiana ci±gu klamkomanetki
Dnia Tue, 30 Jun 2015 13:27:47 -0700, Ignac napisał(a):

Przerzutka to: FD-M590 Deore Korba: FC-M590

No bo, do tej korby i przerzutki powinny być manetki Deore SL-M590, one
teĹĽ sÄ… 3x9, ale do szosĂłwki ich nie zamontujesz
Ale co mi z nich jak to nie są klamkomanetki szosowe, a takie chciałem.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-06-30 15:06:16
Autor: Ignac
Zmiana ci±gu klamkomanetki
[...]

Jeszcze chciałem dodać, że problem długo¶ci osi suportu też jest
bardzo istotny, bo linia łańcucha w szosówce to powiedzmy 43 mm, a w mtb 50 mm. Nawet je¶li skoki linek na manetkach s± takie same,
to długo¶ć osi suportu w obu typach napędu s± na pewno różne.

Zmiana ci±gu klamkomanetki