Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja

Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja

Data: 2015-08-13 20:14:25
Autor: 2late
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
Mam 5 letnia szosowke Specialized Allez 16
 http://www.evanscycles.com/products/specialized/allez-16-2010-road-bike-ec019545 no i zaczala sie sypac, w sensie cos tam grzechocze. Ostatecznie w serwisie powiedzili mi ze naprawa bedzie kosztowac (£230) polowe ceny jaka dalem za nowy rower w 2010 (£450) roku z wymiana lancucha, kasety, przednich trybow, jakiegos tam haka do przerzutek bo sie skrzywil i podobno lozysko peklo to od kierownicy / widelca. Moze sie tam jeszcze cos w trakcie okazac ale nic nie widac na  oko.

Ewentualnie zasugerowano mi nowy rower zamiast naprawy z ponizszej listy:
http://www.halfords.com/cycling/bikes/road-bikes/carrera-tdf-mens-ltd-road-bike
http://www.halfords.com/cycling/bikes/road-bikes/carrera-virtuoso-road-bike-2015
http://www.halfords.com/cycling/bikes/road-bikes/boardman-road-sport-limited-edition-black

Problem polega na tym, ze nie mam teraz za bardzo kasy na rower podobnej
klasy ktory mi wlasnie padl ok. (£600) i nie moge sie zdecydowac czy
zamieniac na gorszy model ale nowy, czy naprawiac stary.
Na tym swoim jezdze codziennie, lato-zima ale male dystanse, do pracy,
itp..., i raz - dwa razy w tygodniu tak do 100km dla sportu.

Ktos cos poradzi?

Pozdrawiam
--
2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2014©
Stupidity, like virtue, is its own reward

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2015-08-13 22:00:06
Autor: MadMan
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
Dnia Thu, 13 Aug 2015 20:14:25 +0100, 2late napisał(a):

Problem polega na tym, ze nie mam teraz za bardzo kasy na rower podobnej
klasy ktory mi wlasnie padl ok. (£600) i nie moge sie zdecydowac czy
zamieniac na gorszy model ale nowy, czy naprawiac stary.

Rower nr 1 jest całkiem podobny do Twojego. Rowery 2 i 3 - mają już
normalne klamkomanetki, z tego co się orientowałem dużo wygodniejsze
(sam takich używam). Ale patrząc na wagę Twojego roweru, która jest
całkiem niezła (poniżej 10 kg) - może jednak warto go reperować, jego
odpowiednikiem jest w sumie rower z ostatniego linku... Szczególnie
jeśli Ci się dobrze na obecnym jeździ. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-08-14 02:41:00
Autor: Jacek G.
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
W dniu czwartek, 13 sierpnia 2015 21:14:48 UTC+2 użytkownik 2late napisał:
Mam 5 letnia szosowke Specialized Allez 16
 http://www.evanscycles.com/products/specialized/allez-16-2010-road-bike-ec019545 no i zaczala sie sypac, w sensie cos tam grzechocze. Ostatecznie w serwisie powiedzili mi ze naprawa bedzie kosztowac (£230) polowe ceny jaka dalem za nowy rower w 2010 (£450) roku z wymiana lancucha, kasety, przednich trybow, jakiegos tam haka do przerzutek bo sie skrzywil i podobno lozysko peklo to od kierownicy / widelca. Moze sie tam jeszcze cos w trakcie okazac ale nic nie widac na  oko.

Sprawdź ceny części, które trzeba wymienić w sklepach (najlepiej internetowych) i dokonaj zakupu, a potem poszukaj może jakiegoś tańszego serwisu, jeśli sam nie chcesz/nie możesz się bawić w wymianę. Bo coś mi się wydaje, że chcą cię lekko naciągnąć na kupno nowego roweru. W końcu łańcuch, kaseta, korba, to części, które się normalnie zużywają i które się wymienia i to nie za cenę połowy roweru.
--
Jacek G.

Data: 2015-08-14 12:01:06
Autor: bans
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
W dniu 2015-08-14 o 11:41, Jacek G. pisze:

Bo coś mi się wydaje, że chcą cię lekko naciągnąć na kupno nowego roweru. W końcu łańcuch, kaseta, korba, to części, które się normalnie zużywają i które się wymienia i to nie za cenę połowy roweru.


Zgadzam się. 230 funtów za nietrudną wymianę podstawowych części, w dodatku z grupy "2300", czyli bardzo niskiej (to nie znaczy, ze złej!) i robotę to absurdalna w Polsce cena - jeśli w GB jest normalna, to ja zostaję w Polsce... ;)


--
bans

Data: 2015-08-14 13:34:36
Autor: MadMan
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
Dnia Fri, 14 Aug 2015 12:01:06 +0200, bans napisał(a):

Zgadzam się. 230 funtów za nietrudną wymianę podstawowych części, w dodatku z grupy "2300", czyli bardzo niskiej (to nie znaczy, ze złej!) i robotę to absurdalna w Polsce cena - jeśli w GB jest normalna, to ja zostaję w Polsce... ;)

Jakbym miał wydać za wymianę tego co napisał 230 zł, a rower kosztowałby
mnie 600, to żyć nie umierać :)
A 2300 ma klamkomanetki słabe, podobnie jak stara Sora (nowa Sora i 2400
czyli Claris już mają lepsze). ZTCW 2300 to odpowiednik Acery, a
klamkomanetki Acery to w starym rowerze jakoÅ› ze 30.000 km majÄ… i nie
chcą się popsuć. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-08-14 18:00:32
Autor: ToMasz
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
W dniu 14.08.2015 o 12:01, bans pisze:
W dniu 2015-08-14 o 11:41, Jacek G. pisze:

Bo coś mi się wydaje, że chcą cię lekko naciągnąć na kupno nowego
roweru. W końcu łańcuch, kaseta, korba, to części, które się normalnie
zużywają i które się wymienia i to nie za cenę połowy roweru.


Zgadzam się. 230 funtów za nietrudną wymianę podstawowych części, w
dodatku z grupy "2300", czyli bardzo niskiej (to nie znaczy, ze złej!) i
robotę to absurdalna w Polsce cena - jeśli w GB jest normalna, to ja
zostajÄ™ w Polsce... ;)


kupa ludzi jeździ z UK do polski autami. podrzuć komuś rower, w Polsce naprawisz duuuużo taniej.

ToMasz

Data: 2015-08-14 19:15:31
Autor: 2late
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
On 14/08/2015 11:01, bans wrote:

Bo coś mi się wydaje, że chcą cię lekko naciągnąć na kupno nowego roweru.
W końcu łańcuch, kaseta, korba, to części, które się normalnie zużywają i
które się wymienia i to nie za cenę połowy roweru.


Zgadzam się. 230 funtów za nietrudną wymianę podstawowych części, w dodatku
z grupy "2300", czyli bardzo niskiej (to nie znaczy, ze złej!) i robotę to
absurdalna w Polsce cena - jeśli w GB jest normalna, to ja zostaję w
Polsce... ;)

£80 z tego, to samo rozmontowanie, sprawdzenie, przesmarowanie i jakas tam
drobna regulacja wszystkich punktow, lozysk, hamulcow, przerzutek, itp...
To jest serwis, nawet nazywa sie zloty, i to wersja w tanszym sieciowym
sklepie, Halfords. W Evanscycle to samo kosztuje £110. W Evanscycle nikt ci
nawet nie dotknie roweru (w moim przypadku, trzeba bylo sie przejechac,
zeby uslyszec co tam tak stuka i chrobocze), zanim nie zaplacisz za
minimalny serwis £35 ktory zawiera regulacje hamulcow, przerzutek, itp.
drobiazgi...
Mam kilka podstawych kluczy i tyle, to nie to co w swoim kraju masz dookola
znajomych, ze praktycznie wszystko sam zrobisz.
Tutaj ludzie placa - w przypadlku Halfords, widzialem ulotke  - £20 - £50
rocznie i nawet z przebita detka jezdza do serwisu. Oczywiscie nie wszysy
ale jest taka mozliwosc. Podejrzewam ze powyzej £1000 malo kto zdecyduje
sie brudzic rece. Ja na przyklad mam tylko mala pompke, taka awaryjna, jak
chce dobrze napompowac rower to podjade raz na dwa tygodnie do pierwszego
lepszego sklepu rowerowego i pompuje. Malo kto ma "warsztat rowerowy" w domu.

Pozdrawiam
--
2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2014©
Stupidity, like virtue, is its own reward

Data: 2015-08-14 23:02:32
Autor: m4rkiz
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
"2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> wrote in message news:mqleok.2q0.1outspace.org...
Tutaj ludzie placa - w przypadlku Halfords, widzialem ulotke  - £20 - £50
rocznie i nawet z przebita detka jezdza do serwisu. Oczywiscie nie wszysy
ale jest taka mozliwosc. Podejrzewam ze powyzej £1000 malo kto zdecyduje
sie brudzic rece. Ja na przyklad mam tylko mala pompke, taka awaryjna, jak
chce dobrze napompowac rower to podjade raz na dwa tygodnie do pierwszego
lepszego sklepu rowerowego i pompuje. Malo kto ma "warsztat rowerowy" w domu.

do halfordsa (i innych sieciowek) z rowerami nie ma sie co zblizac,
znajdz maly sklepo-warsztat rowerowy i ci to obskocza bez problemow
i to za polowe tej ceny albo kup co potrzeba + narzedzia na necie
i obskocz sobie to sam w tej samej cenie - zyskasz doswiadczenie i
komplet narzedzi na przyszlosc

w halfordsie pracuja glownie przypadkowi ludzie po podstawowym przeszkoleniu
i generalnie nie maja pojecia o szczegolach

male sklepy z warsztatem tez czesto nie podejmuja sie nietypowych spraw,
(jak skladalem rower mlodemu to kolo 18 cali do zaplecienia nexusa 3
wysylalem na drugi koniec kraju, ale trzy lata i poltora tysiaca km
pozniej dalej jest w stanie idealnym) ale typowe naprawy typowych rowerow
to podstawa ich dzialanosci w przeciwienstwie do supermarketow

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-08-14 23:53:59
Autor: 2late
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
On 14/08/2015 10:02, m4rkiz wrote:

Tutaj ludzie placa - w przypadlku Halfords, widzialem ulotke  - £20 - £50
rocznie i nawet z przebita detka jezdza do serwisu. Oczywiscie nie wszysy
ale jest taka mozliwosc. Podejrzewam ze powyzej £1000 malo kto zdecyduje
sie brudzic rece. Ja na przyklad mam tylko mala pompke, taka awaryjna, jak
chce dobrze napompowac rower to podjade raz na dwa tygodnie do pierwszego
lepszego sklepu rowerowego i pompuje. Malo kto ma "warsztat rowerowy" w
domu.

do halfordsa (i innych sieciowek) z rowerami nie ma sie co zblizac,
znajdz maly sklepo-warsztat rowerowy i ci to obskocza bez problemow
i to za polowe tej ceny albo kup co potrzeba + narzedzia na necie
i obskocz sobie to sam w tej samej cenie - zyskasz doswiadczenie i
komplet narzedzi na przyszlosc

Z Halfords i Evanscycles woza te rowery gdzies jakiegos centralnego
serwisu, wiem, pytalem, i trzeba zabukować termin. Od reki rower ciezko
zostawic bo miejsca malo maja. W jednym malym sklepie rowerowym widzialem
nawet tabliczke ze za zostawienie roweru na noc, jesli umowiony byl odbior
dolicza ci kase do rachunku, juz nie pamietam czy to bylo £10 czy £20.
Sam nic nie zrobie, mieszkam w bloku, zero zaplecza, nie kupie narzedzi po
to zeby raz uzyc i trzymac dodatkowy warsztat w domu. Probowalem rozkrecic
zapieczona os tylnego wolnobiegu i nawet imadla nie mam. Pytalem w kilku
sklepach czy mi to rozkreca to nie chceli tego nawet dotykac. Jedyne co
moga to wziac rower na przeglad i najtanszy serwis (£35) przy okazji
sprawdza hamulce linki, przerzutki podreguluja, maja taka smieszna liste. A
skonczy sie pewnie na tym ze ze cos wynajda i za czesci skasuja. ;) Dlatego
wole juz zrobic caly naped itd...

w halfordsie pracuja glownie przypadkowi ludzie po podstawowym przeszkoleniu
i generalnie nie maja pojecia o szczegolach

male sklepy z warsztatem tez czesto nie podejmuja sie nietypowych spraw,
(jak skladalem rower mlodemu to kolo 18 cali do zaplecienia nexusa 3
wysylalem na drugi koniec kraju, ale trzy lata i poltora tysiaca km
pozniej dalej jest w stanie idealnym) ale typowe naprawy typowych rowerow
to podstawa ich dzialanosci w przeciwienstwie do supermarketow

Pytalem, oczywiscie w najblizszej okolicy. Nie wygladaja wiarygodnie,
przytakuja a nie wiadomo ile musialbym na czesci czekac. Gadalem z kilkoma
znajomymi, nikt sie nie bawi w samo-naprawy, w sensie nie moga polecic
konkretnego serwisu, najczestsza odpowiedz to najblizszy. ;)
Regularny przeglad i biezace naprawy, to dosc dobry sposob, gdybym nie
zwlekal to bym pewnie nie musial wykladac tyle na raz.

Pozdrawiam
--
2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2014©
Stupidity, like virtue, is its own reward

Data: 2015-08-14 19:22:25
Autor: 2late
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
On 14/08/2015 10:41, Jacek G. wrote:

W dniu czwartek, 13 sierpnia 2015 21:14:48 UTC+2 użytkownik 2late napisał:
Mam 5 letnia szosowke Specialized Allez 16
 http://www.evanscycles.com/products/specialized/allez-16-2010-road-bike-ec019545 no i zaczala sie sypac, w sensie cos tam grzechocze. Ostatecznie w serwisie powiedzili mi ze naprawa bedzie kosztowac (£230) polowe ceny jaka dalem za nowy rower w 2010 (£450) roku z wymiana lancucha, kasety, przednich trybow, jakiegos tam haka do przerzutek bo sie skrzywil i podobno lozysko peklo to od kierownicy / widelca. Moze sie tam jeszcze cos w trakcie okazac ale nic nie widac na  oko.

Sprawdź ceny części, które trzeba wymienić w sklepach (najlepiej internetowych) i dokonaj zakupu, a potem poszukaj może jakiegoś tańszego serwisu, jeśli sam nie chcesz/nie możesz się bawić w wymianę. Bo coś mi się wydaje, że chcą cię lekko naciągnąć na kupno nowego roweru. W końcu łańcuch, kaseta, korba, to części, które się normalnie zużywają i które się wymienia i to nie za cenę połowy roweru.

Zaden serwis nic ci nie zrobi jesli przyniesiesz swoje czesci. Nie mam
absolutnie zadnych warunkow do wymiany tych czesci. A o ceny nowych,
tanich, rowerow sam zapytalem w sklepie / serwisie, zeby sie zorientowac
czy warto naprawiac stary czy kupic nowy rower.
Ogolnie nie jestem specjalnie zdziwiony cena naprawy ale chcialem zeby ktos
porownal komponenty, czy w tych nowych, tanich, rowerach, przypadkiem nie
sa juz tej samej klasy co byly monotowane 5 lat temu w moim rowerze.

Pozdrawiam
--
2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2014©
Stupidity, like virtue, is its own reward

Data: 2015-08-14 13:34:20
Autor: Ignac
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
W dniu pi±tek, 14 sierpnia 2015 20:34:30 UTC+2 u¿ytkownik 2late napisa³:
..
Ogolnie nie jestem specjalnie zdziwiony cena naprawy ale chcialem zeby ktos
porownal komponenty

Problem masz z tym, ¿e nie masz teraz za bardzo kasy, wiêc najmniejszy
wymiar kary to owe 230(nota bene co to za praca, ¿e nie mo¿esz sobie
kupiæ nowego, zw³aszcza, ¿e nie kupujesz co miesi±c).
Naprawi³bym stary i po bajce, nad czym tu siê rozwodziæ.

Data: 2015-08-14 23:36:27
Autor: 2late
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
On 14/08/2015 09:34, Ignac wrote:
W dniu piątek, 14 sierpnia 2015 20:34:30 UTC+2 użytkownik 2late napisał:
.
Ogolnie nie jestem specjalnie zdziwiony cena naprawy ale chcialem zeby ktos
porownal komponenty

Problem masz z tym, że nie masz teraz za bardzo kasy, więc najmniejszy
wymiar kary to owe 230(nota bene co to za praca, że nie możesz sobie
kupić nowego, zwłaszcza, że nie kupujesz co miesiąc).
Naprawiłbym stary i po bajce, nad czym tu się rozwodzić.

OK. Problem polega na tym ze w najblizszym czasie mam zamiar zmienic prace.
W zwiazku z tym ze okolicznosci moga sie bardzo zmienic, nie wiem dokladnie
czy i jaki rower bede w najblizszym czasie potrzebowal. Jesli nie bede do
pracy dojezdzal rowerem, bede potrzebowal rower tylko dla sportu 2 razy w
tygodniu, a to robi duza roznice. Tego typu dylematy.
Wlasciwie juz zdecydowalem, wyslalem potwierdzenie emailem ze jednak wole
naprawic stary rower.
Przy okazji, dzieki za wszystkim w watku za opinie i podpowiedzi.

Pozdrawiam
--
2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2014©
Stupidity, like virtue, is its own reward

Data: 2015-08-15 04:19:47
Autor: Ignac
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
W dniu sobota, 15 sierpnia 2015 04:34:29 UTC+2 u¿ytkownik 2late napisa³:

Przy okazji, dzieki za wszystkim w watku za opinie i podpowiedzi.

W±tek ten jest bardzo dobry, bo pokazuje jak organizowaæ swoje ¿ycie.
Ja staram siê je planowaæ, ¿eby jak najmniej mieæ zaskoczeñ.

A w temacie rowerów, posiadam je dwa i arsena³ czê¶ci zamiennych.
Nawet je¶li trzeba co¶ wymieniæ, to nie szukam, tylko biorê z pó³ki.
Ja mo¿e przesadzam z ilo¶ci±, ale z czê¶ci zamiennych np.napêdu mo¿na mieæ
chocia¿ po jednej(³añcuch, korby, przerzutki: przednia i tylna, kó³ka do przerzutki, manetki, kasetê).
Przyk³adowo, co jaki¶ czas dokupuje, wy³±cznie w promocjach:
http://ctbike.pl/shimano-cs-hg31-altus-kaseta-mtb-11-32-8-rzedowa.html
Ponadto za³o¿y³em, ¿e pozbywam siê( w stanie do jazdy)rowerów powy¿ej 50kkm i
siê tego trzymam.

Data: 2015-08-17 18:19:18
Autor: 2late
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
On 15/08/2015 12:19, Ignac wrote:
W dniu sobota, 15 sierpnia 2015 04:34:29 UTC+2 użytkownik 2late napisał:

Przy okazji, dzieki za wszystkim w watku za opinie i podpowiedzi.

Wątek ten jest bardzo dobry, bo pokazuje jak organizować swoje życie.
Ja staram się je planować, żeby jak najmniej mieć zaskoczeń.

A w temacie rowerów, posiadam je dwa i arsenał części zamiennych.
Nawet jeśli trzeba coś wymienić, to nie szukam, tylko biorę z półki.
Ja może przesadzam z ilością, ale z części zamiennych np.napędu można mieć
chociaż po jednej(łańcuch, korby, przerzutki: przednia i tylna, kółka do przerzutki, manetki, kasetę).
Przykładowo, co jakiś czas dokupuje, wyłącznie w promocjach:
http://ctbike.pl/shimano-cs-hg31-altus-kaseta-mtb-11-32-8-rzedowa.html
Ponadto założyłem, że pozbywam się( w stanie do jazdy)rowerów powyżej 50kkm i
siÄ™ tego trzymam.

Jeszcze raz podkresle, jak by to sie dzialo w Polsce, moim kraju rodzinnym
;) , to mialbym zapasowe czesci a i warsztacik z imadlem zawsze ktos ma w
poblizu. Tymczasem, mialem dylemat.

Pozdrawiam
--
2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2014©
Stupidity, like virtue, is its own reward

Data: 2015-08-15 09:58:06
Autor: ToMasz
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
Wlasciwie juz zdecydowalem, wyslalem potwierdzenie emailem ze jednak wole
naprawic stary rower.
Przy okazji, dzieki za wszystkim w watku za opinie i podpowiedzi.
inaczej. ile kosztuje wysyłka roweru do Polski i spowrotem? Na serio pytam, czy nie taniej byłoby - w przypadku droższych napraw- wysłać rower do polski, naprawic i odesłać?

ToMasz

Data: 2015-08-17 18:13:44
Autor: 2late
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
On 15/08/2015 08:58, ToMasz wrote:

Wlasciwie juz zdecydowalem, wyslalem potwierdzenie emailem ze jednak wole
naprawic stary rower.
Przy okazji, dzieki za wszystkim w watku za opinie i podpowiedzi.
inaczej. ile kosztuje wysyłka roweru do Polski i spowrotem? Na serio pytam,
czy nie taniej byłoby - w przypadku droższych napraw- wysłać rower do
polski, naprawic i odesłać?

Znajomy przesylal rower z Wloch do Angli. Nie pytalem go ile kosztowala
przesylka ale tylna os byla przytarta (gwint podniszczony) i widelec
skrzywiony.
A przesylka chyba zalezy od wagi i rozmiarow. Osobiscie uzywam tej firmy
https://www.teahousetransport.com/en do przesylek ale mam pojecia jaki
rozmiar mialoby pudlo z rowerem zeby to sklakulowac.

Pozdrawiam
--
2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2014©
Stupidity, like virtue, is its own reward

Data: 2015-08-14 23:09:29
Autor: m4rkiz
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
"2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> wrote in message news:mqlf5i.6bg.1outspace.org...
Zaden serwis nic ci nie zrobi jesli przyniesiesz swoje czesci.

w ledwo 20 tysiecznym Kilkenny nie ma z tym najmniejszych problemow,
oczywiscie nie w halforsie tylko w normalnym malym sklepie z rowerami
https://www.facebook.com/pages/KILKENNY-CYCLES/337307302355

normalne naprawy robia od reki na moich lub wlasnych czesciach (dobre ceny
ale sredni wybor) w okolicy €20 za godzine

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-08-14 06:38:16
Autor: PeJot
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
W dniu 2015-08-13 o 21:14, 2late pisze:
Mam 5 letnia szosowke Specialized Allez 16
  http://www.evanscycles.com/products/specialized/allez-16-2010-road-bike-ec019545 no i zaczala sie sypac, w sensie cos tam grzechocze. Ostatecznie w serwisie powiedzili mi ze naprawa bedzie kosztowac (£230) polowe ceny jaka dalem za nowy rower w 2010 (£450) roku z wymiana lancucha, kasety, przednich trybow, jakiegos tam haka do przerzutek bo sie skrzywil i podobno lozysko peklo to od kierownicy / widelca. Moze sie tam jeszcze cos w trakcie okazac ale nic nie widac na  oko.

Ewentualnie zasugerowano mi nowy rower zamiast naprawy z ponizszej listy:
http://www.halfords.com/cycling/bikes/road-bikes/carrera-tdf-mens-ltd-road-bike
http://www.halfords.com/cycling/bikes/road-bikes/carrera-virtuoso-road-bike-2015
http://www.halfords.com/cycling/bikes/road-bikes/boardman-road-sport-limited-edition-black

Problem polega na tym, ze nie mam teraz za bardzo kasy na rower podobnej
klasy ktory mi wlasnie padl ok. (£600) i nie moge sie zdecydowac czy
zamieniac na gorszy model ale nowy, czy naprawiac stary.
Na tym swoim jezdze codziennie, lato-zima ale male dystanse, do pracy,
itp..., i raz - dwa razy w tygodniu tak do 100km dla sportu.

Ktos cos poradzi?

Jeżeli tylko napęd do wymiany, a *rama jest w nienagannym stanie* to MZ lepiej inwestować w stary sprzęt.


--
P.Jankisz

Data: 2015-08-15 22:12:51
Autor: Yogi\(n\)
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
Użytkownik "2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał w wiadomości news:mqitr2.7as.1outspace.org...
Mam 5 letnia szosowke Specialized Allez 16
http://www.evanscycles.com/products/specialized/allez-16-2010-road-bike-ec019545 no i zaczala sie sypac, w sensie cos tam grzechocze. Ostatecznie w serwisie powiedzili mi ze naprawa bedzie kosztowac (£230) polowe ceny jaka dalem za nowy rower w 2010 (£450) roku z wymiana lancucha, kasety, przednich trybow, jakiegos tam haka do przerzutek bo sie skrzywil i podobno lozysko peklo to od kierownicy / widelca. Moze sie tam jeszcze cos w trakcie okazac ale nic nie widac na  oko.

Ewentualnie zasugerowano mi nowy rower zamiast naprawy z ponizszej listy:
http://www.halfords.com/cycling/bikes/road-bikes/carrera-tdf-mens-ltd-road-bike
http://www.halfords.com/cycling/bikes/road-bikes/carrera-virtuoso-road-bike-2015
http://www.halfords.com/cycling/bikes/road-bikes/boardman-road-sport-limited-edition-black

Problem polega na tym, ze nie mam teraz za bardzo kasy na rower podobnej
klasy ktory mi wlasnie padl ok. (£600) i nie moge sie zdecydowac czy
zamieniac na gorszy model ale nowy, czy naprawiac stary.
Na tym swoim jezdze codziennie, lato-zima ale male dystanse, do pracy,
itp..., i raz - dwa razy w tygodniu tak do 100km dla sportu.

Ktos cos poradzi?

Ja miaÅ‚em parÄ™ lat temu podobny dylemat i zainwestowaÅ‚em w narzÄ™dzia. Mam praktycznie wszystko i "opiekujÄ™  siÄ™" siedmioma rowerami (bo tyle mamy ich w rodzinie) i nawet nie liczÄ™ ile zaoszczÄ™dziÅ‚em. Jedyne, co zlecam zaufanemu (fajnemu i taniemu) warsztatowi, to zaplatanie nowych kół i odkrÄ™canie supportu (octalink w szosówce, bo zwykÅ‚e sam obsÅ‚ugujÄ™). Samodzielnie skonstruowaÅ‚em prasÄ™ do sterów, przydaÅ‚a siÄ™ także do odkrÄ™cenia jednej z misek suportu (co opisywaÅ‚em parÄ™ wÄ…tków niżej). To naprawdÄ™ duża frajda, wiele siÄ™ nauczyÅ‚em, wiele też dziÄ™ki temu zrozumiaÅ‚em (mowa rzecz jasna o dziaÅ‚aniu poszczególnych mechanizmów, nie o polityce czy fizyce jÄ…drowej). NajwiÄ™cej zabawy miaÅ‚em z klamkomanetkami szosowymi, ale też da siÄ™ zrobić ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2015-08-17 18:04:59
Autor: 2late
Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja
On 15/08/2015 09:12, Yogi(n) wrote:

Ja miałem parę lat temu podobny dylemat i zainwestowałem w narzędzia. Mam
praktycznie wszystko i "opiekujÄ™  siÄ™" siedmioma rowerami (bo tyle mamy ich
w rodzinie) i nawet nie liczę ile zaoszczędziłem. Jedyne, co zlecam
zaufanemu (fajnemu i taniemu) warsztatowi, to zaplatanie nowych kół i
odkręcanie supportu (octalink w szosówce, bo zwykłe sam obsługuję).
Samodzielnie skonstruowałem prasę do sterów, przydała się także do
odkręcenia jednej z misek suportu (co opisywałem parę wątków niżej). To
naprawdę duża frajda, wiele się nauczyłem, wiele też dzięki temu
zrozumiałem (mowa rzecz jasna o działaniu poszczególnych mechanizmów, nie o
polityce czy fizyce jądrowej). Najwięcej zabawy miałem z klamkomanetkami
szosowymi, ale też da się zrobić ;-)

Gdybym tylko miał garaż...
Nie wahałbym się ani chwili, nie mówiąc o tym, ze miałbym co najmniej 3 rowery.

Pozdrawiam
--
2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2014©
Stupidity, like virtue, is its own reward

Zmiana czy naprawa roweru - trudna decyzja

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona