Zmiana formy opodatkowania

Data: 2009-12-29 05:17:33
Autor: Rafał K.
Zmiana formy opodatkowania
Jeżeli przedsiębiorca założył firmę 1.12.2009 i wybrał rozliczanie się
na zasadach ogólnych i chciałby od roku 2010 zmienić formę rozliczenia
na ryczałt, to czy odpowiedni wniosek musi złożyć w terminie do
20.1.2010 czy wcześniej? Czy ten wniosek to jakiś oficjalny druk, czy
po prostu ręcznie pisze się odpowiednie podanie?

http://megalotto.pl - Lotto
http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat
http://www.robimybiznes.pl - Zarabianie w Internecie

Data: 2009-12-29 14:33:18
Autor: Tomek
Dnia 29-12-2009 o 14:17:33 Rafał K. <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com>  napisał(a):

[...]

A hosting do tego:

http://megalotto.pl - Lotto
http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat
http://www.robimybiznes.pl - Zarabianie w Internecie

- nie robi 2% kosztów?

I jeszcze z ciekawości - czytałeś art. 17 z
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19981440930 ?

--
Tomek

Data: 2009-12-29 05:53:17
Autor: Rafał K.
On 29 Gru, 14:33, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Dnia 29-12-2009 o 14:17:33 Rafał K. <r.kowalczyk.game...@gmail.com>
napisał(a):

> [...]
> 20.1.2010 czy wcześniej? Czy ten wniosek to jakiś oficjalny druk, czy
> po prostu ręcznie pisze się odpowiednie podanie?

Mnie ta sytuacja nie dotyczy, ponieważ nie zamierzam (przynajmniej na
razie) zmieniać formy opodatkowania na ryczał i założyłem DG kilka
miesięcy temu. Po prostu chciałbym wiedzieć czy można tak od razu
zmienić formę opodatkowania po jednym miesiącu działalności. No ale w
sumie to czemu nie? Skoro można ją zmienić na początku roku, to krótki
czas prowadzenia DG nie powinien być tu chyba żadną przeszkodą i po
prostu normalnie składa się wniosek do 20 stycznia nowego roku.

Data: 2009-12-29 19:18:34
Autor: SDD

Użytkownik "Rafał K." <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> napisał w wiadomości news:0b3d4409-e54f-42bc-bc5c-5f14c9c5b5fff5g2000yqh.googlegroups.com...

[...]

Wiec wlasnie - wystarczy pomyslec :)
A swoja doga, to chyba nie jest ani podanie ani wniosek tylko oswiadczenie po prostu - jednosronnie oswiadczasz, ze oto wybierasz sobie ryczalt od przychodow ewidencjonowanych.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-12-29 19:22:55
Autor: Tomek
Zmiana formy opodatkowania
Dnia 29-12-2009 o 19:18:34 SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "RafaÂł K." <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> napisaÂł w  wiadomoÂści

zmieniĂŚ formĂŞ opodatkowania po jednym miesiÂącu dziaÂłalnoÂści. No ale w
sumie to czemu nie? Skoro moÂżna jÂą zmieniĂŚ na poczÂątku roku, to krĂłtki
czas prowadzenia DG nie powinien byĂŚ tu chyba ÂżadnÂą przeszkodÂą i po
prostu normalnie skÂłada siĂŞ wniosek do 20 stycznia nowego roku.

[...]

Od nieewidencjonowanych teĹź wybiera ryczalt - tyle Ĺźe 75% :)

--
Tomek

Zmiana formy opodatkowania