Zmiana formy opodatkowania po 20 stycznia

Data: 2015-01-20 02:48:50
Autor: jerzykwrzos
Zmiana formy opodatkowania po 20 stycznia
Wszystkie usługi, które będę wykonywał w 2015 roku nie są wyłączone z ryczałtu, ale ten jeden przelew o którym mowa jest za usługę wykonaną z 2014 roku (rachunek wystawię w styczniu 2015 roku w dniu gdy przelew przyjdzie mi na konto bankowe firmy), która jest na pewno wyłączona z ryczałtu - czy wobec tego mogę być na ryczałcie w 2015 roku?

Data: 2015-01-20 15:53:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 20 Jan 2015, jerzykwrzos@gmail.com wrote:

[...]

  Wyjaśnisz napierw, na jakiej podstawie JEDNOCZEŚNIE twierdzisz, że:
- usługa jest wykonana w 2014
- kwity wystawisz dopiero w 2015?

  Uwaga: pytam o "wykonanie prawne" ;) tej usługi.
  Bo oczywiście umowa może przewidywać, że usługa jest wykonana
np. po potwierdzeniu protokołem odbioru i do tego nie mam uwag.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-24 04:41:17
Autor: jerzykwrzos
W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 16:06:42 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
On Tue, 20 Jan 2015, jerz....@gmail.com wrote:

> [...]

  Bo oczywiście umowa może przewidywać, że usługa jest wykonana
np. po potwierdzeniu protokołem odbioru i do tego nie mam uwag.

Usługa o której mowa, to sprzedaży powierzchni reklamowej na stronie www (reklamy Google AdSense). Rozliczałem się z tego zawsze w ten sposób, że za przychody osiągnięte z tych reklam w danym miesiącu otrzymywałem płatność przelewem za ten miesiąc około 24 dnia następnego miesiąca i zawsze w dniu otrzymania tego przelewu wystawiałem fakturę dla firmy Google. Czyli przykładowo:

Przychód z reklam za 1-31 października: przelew przychodzi 24 listopada, fakturę wystawiam 24 listopada
Przychód z reklam za 1-30 listopada: przelew przychodzi 24 grudnia, fakturę wystawiam 25 grudnia
Przychód z reklam za 1-31 grudnia: przelew przychodzi 24 stycznia, fakturę wystawiam 24 stycznia

Nie jestem więc pewny kiedy można uznać prawne wykonanie usługi - być może będzie to ostatni dzień każdego miesiąca, a może wykonanie usługi wciąż trwa (wszak nadal mam reklamy na stronie i nadal osiągam z tego tytułu przychody)? :)

Jeżeli za wykonanie usługi uznać by jednak ostatni dzień miesiąca, to czy popełniałem błąd nie wystawiając faktury ostatniego dnia miesiąca, tylko 24 dnia następnego miesiąca?

Data: 2015-01-24 05:39:19
Autor: jerzykwrzos
Zmiana formy opodatkowania po 20 stycznia
Przychód z reklam za 1-30 listopada: przelew przychodzi 24 grudnia, fakturę wystawiam 25 grudnia

*Poprawka - oczywiście powinienem napisać:
Przychód z reklam za 1-30 listopada: przelew przychodzi 24 grudnia, fakturę wystawiam 24 grudnia

Data: 2015-01-24 19:15:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 24 Jan 2015, jerzykwrzos@gmail.com wrote:

[...]

  Co do zasady przychody z DG są memoriałowe - liczą się za okres, za który
powstała należność, a nie za okres w którym pojawiła się zapłata.
  Masz gdzieś w przepisach wyjątek na Twoje świadczenie?
BTW:
  To NIE przeszkadza, aby np. ustalić że okres umowny kończy się 1. dnia
każdego miesiąca :) (tym samym usługa od 2.X do 1.XI będzie podpadała
pod "papierki" 20.XII), niemniej "ostatniego dnia" okresu.

  Ważniejsze cytaty (przeczytaj całość):

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60021,20150104,art-10-20a-zrodla-przychodow.html
+++
Art. 14.
1. Za przychód z działalnoœci, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3,
  uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane
[...]
1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się,
  z zastrzeżeniem ust. 1e i 1h-1j, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa
  majštkowego lub wykonania usługi, albo częœciowego wykonania usługi,
  nie póŸniej niż dzień:
     1) wystawienia faktury albo
     2) uregulowania należnoœci.
[...]
1e. Jeżeli strony ustalš, że usługa jest rozliczana w okresach
  rozliczeniowych, za datę powstania przychodu uznaje się ostatni
  dzień okresu rozliczeniowego okreœlonego w umowie lub na wystawionej
  fakturze, nie rzadziej niż raz w roku.
-- -

pzdr, Gotfryd

Zmiana formy opodatkowania po 20 stycznia