Zmiana formy opodatkowania w ciagu roku

Data: 2016-11-09 05:51:57
Autor: Bolko
Zmiana formy opodatkowania w ciagu roku
Ten wątek jest ale zapytam jeszcze raz.

Byłem u trzech doradców podatkowych  z papierami znaczy że maja licencje.
W styczniu planowaliśmy że wpadnie na konto żony w tym roku worek pieniędzy z tytułu prowadzonej DG.
I dlatego żona zgłosiła do US  w styczniu że chce się rozliczać liniowo.

Jest listopad, worek okazał się pusty.

Chciałem to odkręcić wiec poszedłem do doradców podatkowych (takich prawdziwych z licencjami MF).

nr1 nie da sie
nr2 da się tylko to będzie kosztować 1000 zł
nr3 nie da się

Jeden rabin mówi tak drugi mówi nie.

Da się ? (jak trzeba to zapłacę ale nie 1000)

Data: 2016-11-09 15:06:12
Autor: Pete
W dniu 2016-11-09 o 14:51, Bolko pisze:
[...]

1. świadczenie usługi dla byłego pracodawcy
2. Zamknięcie działalności i otwarcie nowej

--
Pete

Data: 2016-11-09 15:10:09
Autor: Liwiusz
[...]

Da się, jeśli zlikwidujesz działalność w ciągu roku, założysz nową (zajmującą się innymi czynnościami niż poprzednia) i wybierzesz wówczas inny sposób rozliczania podatku.

--
Liwiusz

Data: 2016-11-09 06:26:32
Autor: Bolko
Zmiana formy opodatkowania w ciagu roku
Da się, jeśli zlikwidujesz działalność w ciągu roku, założysz nową (zajmującą się innymi czynnościami niż poprzednia) i wybierzesz wówczas inny sposób rozliczania podatku.

Jak długo ta nowa firma nie może robić tych rzeczy co robiła?

Data: 2016-11-09 15:35:05
Autor: Pete
W dniu 2016-11-09 o 15:26, Bolko pisze:
[...]

Tylko weź pod uwagę, że linowy w starej firmie będziesz musiał zapłacić.

--
Pete

Data: 2016-11-09 16:10:53
Autor: Liwiusz
[...]

Zależy od oceny twojego naczelnika US.

--
Liwiusz

Data: 2016-11-09 16:53:06
Autor: 007
Bolko w <news:7d8d4259-30a2-49cd-8486-f03ce70e4475googlegroups.com>:

Ten wątek jest ale zapytam jeszcze raz.
[...]
Da się ? (jak trzeba to zapłacę ale nie 1000)

Jaki jest cel zmiany formy?

--
'Tom N'

Data: 2016-11-09 21:14:22
Autor: cef
Zmiana formy opodatkowania w ciagu roku
W dniu 2016-11-09 o 14:51, Bolko pisze:
Ten wątek jest ale zapytam jeszcze raz.

Byłem u trzech doradcĂłw podatkowych  z papierami znaczy Ĺźe maja licencje.
W styczniu planowaliśmy że wpadnie na konto żony w tym roku
worek pieniędzy z tytułu prowadzonej DG.
I dlatego Ĺźona zgłosiła do US  w styczniu Ĺźe chce się rozliczać liniowo.

[...]

Jeden rabin mĂłwi tak drugi mĂłwi nie.

Da się ? (jak trzeba to zapłacę ale nie 1000)

A Ty policzyłeś ile zyskasz?
Skoro przewidywałeś superworek a go nie ma,
to czy zyskiem będzie jedynie te 556,02 podatkowo wynikające
z kwoty dochodu niepodlegającego opodatkowaniu?
Inna forma opodatkowania - jak nie ma worka- daje jeszcze mniej.
Jest sens?

Data: 2016-11-10 06:52:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-11-09 o 21:14, cef pisze:
[...]

Jest jeszcze różnica wynikająca z 1 punktu procentowego, oraz możliwość skorzystania z ulgi na dzieci.

--
Liwiusz

Data: 2016-11-10 02:15:07
Autor: Bolko
W dniu czwartek, 10 listopada 2016 06:52:30 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
> Jest sens?

Jest jeszcze różnica wynikająca z 1 punktu procentowego, oraz możliwość skorzystania z ulgi na dziec
..
I jak jedno z małżonków wpada w drugi próg podatkowy

Data: 2016-11-11 00:09:24
Autor: cef
W dniu 2016-11-10 o 06:52, Liwiusz pisze:

[...]

Jeśli ktoś znajduje różnicę w tym 1%, to ulga na dzieci mu raczej nie przysługuje :-)
Bolko po prostu przeszacował i zamiast zostać na skali i martwić się jak rozprowadzić ten oczekiwany worek, to zrezygnował ze wspólnego rozliczenia
i teraz ma zgryz. Ja pamietam- kilkanaście lat temu, że zawsze jak wybrałem
jakiś sposób rozliczania, to na koniec roku okazywało się, że inny
byłby lepszy. Niestety nie wszystko da się przewidzieć w styczniu.

Zmiana formy opodatkowania w ciagu roku