Zmiana formy opodatkowania w ciagu roku

Data: 2016-11-09 21:14:22
Autor: cef
Zmiana formy opodatkowania w ciagu roku
W dniu 2016-11-09 o 14:51, Bolko pisze:
Ten wÄ…tek jest ale zapytam jeszcze raz.

ByÅ‚em u trzech doradców podatkowych  z papierami znaczy że maja licencje.
W styczniu planowaliśmy że wpadnie na konto żony w tym roku
worek pieniędzy z tytułu prowadzonej DG.
I dlatego żona zgÅ‚osiÅ‚a do US  w styczniu że chce siÄ™ rozliczać liniowo.

Jest listopad, worek okazał się pusty.

Chciałem to odkręcić wiec poszedłem do doradców podatkowych
(takich prawdziwych z licencjami MF).

nr1 nie da sie
nr2 da się tylko to będzie kosztować 1000 zł
nr3 nie da siÄ™

Jeden rabin mówi tak drugi mówi nie.

Da się ? (jak trzeba to zapłacę ale nie 1000)

A Ty policzy³e¶ ile zyskasz?
Skoro przewidywa³e¶ superworek a go nie ma,
to czy zyskiem bêdzie jedynie te 556,02 podatkowo wynikaj±ce
z kwoty dochodu niepodlegaj±cego opodatkowaniu?
Inna forma opodatkowania - jak nie ma worka- daje jeszcze mniej.
Jest sens?

Data: 2016-11-10 06:52:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-11-09 o 21:14, cef pisze:
[...]

Jest jeszcze ró¿nica wynikaj±ca z 1 punktu procentowego, oraz mo¿liwo¶æ skorzystania z ulgi na dzieci.

--
Liwiusz

Data: 2016-11-10 02:15:07
Autor: Bolko
Zmiana formy opodatkowania w ciagu roku
W dniu czwartek, 10 listopada 2016 06:52:30 UTC+1 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

> [...]
> Jest sens?

Jest jeszcze ró¿nica wynikaj±ca z 1 punktu procentowego, oraz mo¿liwo¶æ skorzystania z ulgi na dziec
..
I jak jedno z ma³¿onków wpada w drugi próg podatkowy

Data: 2016-11-11 00:09:24
Autor: cef
W dniu 2016-11-10 o 06:52, Liwiusz pisze:

[...]

Je¶li kto¶ znajduje ró¿nicê w tym 1%, to ulga na dzieci mu raczej nie przys³uguje :-)
Bolko po prostu przeszacowa³ i zamiast zostaæ na skali i martwiæ siê jak rozprowadziæ ten oczekiwany worek, to zrezygnowa³ ze wspólnego rozliczenia
i teraz ma zgryz. Ja pamietam- kilkana¶cie lat temu, ¿e zawsze jak wybra³em
jaki¶ sposób rozliczania, to na koniec roku okazywa³o siê, ¿e inny
by³by lepszy. Niestety nie wszystko da siê przewidzieæ w styczniu.

Zmiana formy opodatkowania w ciagu roku